V13 - Oxcyder

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Etter en lang tid her på v13 uten noen form for intervju følte jeg at det var på tide med et nytt intervju.

Denne gangen beveger vi oss til sørøst, der Oxcy. holder til!

Dette var forøvrig Thomas (som han forøvrig heter) sitt første intervju, så han var veldig ivrig i starten. Så ta på deg lesebrillene, dette blir et laaaangt intervju :gjeip:

Så Oxcyder, du er jo kjent for de som spiller litt, men du viser deg sjeldent offentlig eller gjør noe stort ut av deg, så, hvem er du?

Jeg prøver å holde en lav offentlig profil, fordi jeg tror det vil gagne meg in-game å fremstå litt mystisk.

Jeg er en kar fra Oslo som har påbegynt mitt trettiende år (29år). Er født i Sør-Korea og lyder navnet Thomas.

Prøver å være rolig og behersket, men kan noen ganger fremstå litt aggresiv, med sterke meninger og er ikke redd for å dele dem.

Jeg er ganske analytisk, og gjør sjeldent ting uten å tenke meg om. Jeg liker ikke impulsivitet, selv om det kan være artig noen ganger. Noen ganger tar jeg meg selv i å ta Tribal Wars alt for seriøst, og kan da gjøre noen feil bare for å ha det morro.

Ellers er jeg i fullt arbeide, men for de av dere som ville kose seg over denne informasjonen kan jeg fortelle at jeg er veldig glad i iPhonen min :D

I fritiden utenom TW liker jeg å stelle med bilen min. Kan også sees flygende over østlandet innimellom da jeg er medlem i Gardermoen Flyklubb.


Så, hvordan/hvorfor startet du med TW?

Det var en vakker dag i 2009. I min endelse av utdannelse som pilot, satt jeg værfast i brakka på Rørosfly - Røros Lufthavn i november/desember. Fikk ikke flydd ofte på grunn av skyer og ising. Da jeg fortalte dette til en kamerat av meg, foreslo han at jeg skulle joine han på Tribal Wars V4. Hadde nok aldri prøvd TW om det ikke hadde vært for at jeg satt i brakka uten filmer, uten spill, kun med Laptop og internett.


Hehe, tilfeldighetenes betydning på et menneske's liv <3


Hva er din historie på TW da?

NO4
RAW: Dette var min første stamme
EASY: Ferdighetene ble bare bedre og bedre. Dette var en stamme som gav meg makt i området mitt. Jeg kunne bare plukke byer, lett som bare det. Få spillere i nabolaget mitt våget å røre meg, fordi jeg var medlem av EASY. Nådde til slutt en størrelse på 1,917,969P. NO6 startet og fokuset gikk over dit, og jeg gav meg på NO4 på grunn av at det ikke var mer å adle i området mitt.


NO6
NATO: Jeg grunnla stammen NATO sammen med to venner fra EASY. Vi var tidlig i offensiven. Etterhvert som flere og flere gode spillere søkte seg inn til oss, klarte vi å beseire stammer som IyDz!, O:H og Yamato I alt dramaet og oppstyret snek det seg fram en stamme; EPICKI. Plutselig ble vi tatt igjen av EPICKI, og enkelte spillere i NATO ble så beskymret at de hoppet over, og NATO begynte å rakne. Det endte med at vi ble beseiret av EPICKI.
Oppnådde en poengsum på 534,136P


NO8
Her var jeg bare så vidt innom.Startet sent, men klarte å oppnå en størrelse på 137,892P. Jeg grunnla stammen UN, som overraskende klarte seg fint, men det ble ikke det samme som med NATO på NO6.


NO9:
UN ble videreført til NO9 av en kamerat.
Dette er den vanskeligste verdenen jeg har spilt på. Mine nærmeste naboer McBitch og Lord sayver virket ugjennomtrengelige. Alikevel var det jeg som var på offensiven, og klarte å adle noen byer. Vi merget til slutt med IP, men jeg ble til slutt nedadlet av DN.
Og nå er jeg tilbake på V13.


Du har nå gjennom v13 kriget en del, hva synes du om utfordringene du har møtt?

Min første fiende buu buu synes jeg hadde gode spilleferdigheter, det var vanskelig å adle byer fra han, men fikk hjelp fra Gone og Fenrir.

Min andre fiende Izanami, har jeg kun kriget offensivt mot. Synes i grunn det var ganske forutsigbar kriging mot denne spilleren her. Speide by, kjøre simulatoren, legge inn en ekstra nuke og vips så var byen min. Men vi har hatt en del readlings kriger, hvor byene har gått fram og tilbake, men jeg har heldigvis vunnet disse fordi jeg hadde forberedt meg på readlingskrig.

Nå som Izanami er beseiret i mitt område, er det stammen LLØS som skal få gjennomgå. De er utrolig gode på å støtte hverandre, og i kombinasjon lang gangtid og at clusteret mitt har ett "hav" hvor det ikke er byer, gjør det vanskelig å adle noe her, enn så lenge. De siste ukene har jeg imidlertid styrket min posisjon i fronten mot LLØS.

Ligger på rank 8 på ODA, men kun rank 12 i poengstørrelse. Dette er fordi jeg har hatt naboer med tilsvarende spillferdigheter som meg selv. Mye nuking, og ikke fult så mye adling.

Bra å se at det ikke bare er SMACK som er en trussel for Deceit her, flere på TW som kan sine stuff! :mehe:


Du har nå vært i 4 stammer gjennom v13 (NAV,~NUKE~, WInc & Deceit), hva har vært forskjellig i stammene og hvorfor tror du det er akkurat Deceit som har klart seg?

NAV var en stamme jeg ble med i, bare for å ha en stamme. Det var *stark* som overbeviste meg om at NAV var stammen for meg. Ble Baron her.

Plutselig brøt den øvrige ledelsen i NAV ut, og dannet ~NUKE~, og jeg ble med over. Ble medlem av ledelsen her, men følte ikke at jeg ble tatt på alvor, og jeg forlot stammen.

Ble stammeløs i en ukes tid, før jeg søkte til WInc, og ble kjent med mange av spillerne som jeg i dag spiller sammen med i Deceit. Her gjentok historen seg, de beste spillerne i WInc følte seg tråkket på av enkelte og brøt med stammen og dannet stammen som i dag heter Veil of Deception - Deceit
Deceit har klart seg på grunn av at vi har hatt store spillere, som ikke krangler.

Krangel, det farligste krigsvåpne på v13! :hmm:


Etter mine opplysninger var du ganske giret av å samkjøre en aksjon med SMACK mot meg når jeg var alene i Zippy, hva var grunene for det?

MZ er den største kontoen på NO13, og med Zippymaster på kontoen vet jeg at den blir vanskelig å adle. Det jeg var mest beskymret over, var nettopp det som skjedde, spillere fra SMACK hoppet over. Med MZ som Hertug, mente jeg at en evt. ny stamme ville bli sterkere enn SMACK.
Men det var måten Zippymaster førte diplomati i NO9 som lå til grunn for mine beskymringer

Huff, du kaller meg faktisk for Zippymaster...


Gjennom v13 har det vært mye rabalder, utbrytterstammer og et setra, hva synes du personlig om dette?

Jeg har jo selv vært en del av utbrytergjengen av WInc, og forlot selv ~NUKE~ på grunn av missnøye. Så lenge man ikke trives med ledelsen, synes jeg det er greit å bryte ut. Alltid litt gøy med litt drama.


Hva tror du er det neste trekket som vil skje på verdenen?

Stammen til MZ vil bli sterkere og sterkere, og jeg er ikke lenger bombesikker på at Deceit vil gå av med seieren. Men jeg vet at vi har spillere i Deceit som virkelig kan dette spillet, så det blir spennende å se utviklingen


Hva synes du om samholdet i Deceit nå vurdert opp mot tidligere stammer/verdner?


Jeg synes Deceit har holdt sammen utrolig godt, vi har en aktiv skypechat og vi respekterer hverandre, og har blitt en gjeng kamerater :D Har kun vært i skypechat med IP på NO9, men synes Deceit fungerer bedre som stamme enn det IP gjorde.

Glemt chaten vår på v6!? :eeek:

Hvilken motspiller har du størst respekt for og hvem ser du på som Deceit's største trussel?


Spillmessig så har jeg stor respekt for ScareCrow, da jeg vet at Are sitter på kontoen, men om jeg frykter kontoen, er jeg ikke helt sikker på ennå. Are er jo vant til å ha uendelig store mengder med nukes fra NO4, vet ellers ikke så mye mer om ScareCrow.
Men jeg tror MZ er den største trusselen Deceit står ovenfor, så spillmessig er det MZ jeg har mest respekt for. Men måten Zippymaster har oppført seg på tidligere verdener, gjør at jeg har misslikt denne spilleren. Kanskje Zippy har blitt voksen siden sist?

pft, i off the record praten som vi hadde sa du følgende!; Pål, det er jævlig artig at du fremdeles spiller TW :D
Okey, kanskje jeg tok feil (hug)



Hvilken spiller i Deceit er den viktigste for å holde stammen sammen og aktiv i deres forsøk på å vinne v13?

Så lenge NyStjerne har alles respekt, kommer dette til å gå veldig bra :D

NyStjerne, fyren som styrer Deceit innad mens Gone er stammens profil sammen med Fenrir?


Hvilken spiller har vært den viktigste for deg opp gjennom tiden her på TW?

Det er så mange å nevne, at jeg ønsker ikke å svare spesifikt på dette spørsmålet :)

Det mest geniale svaret enn kan gi! (Y)


Noen siste ord du har lyst til å ta med?

Først og fremst vil jeg takke intervjuer for interessen. Det er alltid hyggelig å bli lagt merke til, selv om jeg som nevnt liker å holde en lav profil.
Jeg vil gjøre mitt ytterste for at Deceit skal lykkes videre!
Også ønsker jeg å sende en hilsen til noen nye venner jeg har fått i Deceit. NyStjerne, hvem du enn er, du gjør en kjempegod jobb som Hertug i Deceit.
Magnus på Martyrio, deg kan jeg alltid dele med hva jeg skulle ha på hjertet.
Pål på Fenrir, håper det ikke er noen gramatikkfeil i dette intervjuet
Ole på Gone! Takk for tillitten da Deceit ble grunnlagt!
Fairy Helen, vi er bokstavelig talt Jin & Jang in-game <3
Det blir spennende å se utviklingen videre på V13, måtte den mest aktive stammen vinne!

Legger til at du ikke likte alle PP-funksjonene som var her på v13, og at du forøvrig ikke hadde noen PP-dual!! :eeek:


Da vil jeg takke for et bra intervju med gode svar, samt den hyggelige praten vi fikk som en bonus.

:gjeip:

The secret code in this talk. (kyss)

Et intervju om Oxcyder, av Zippy :mehe:
 
Sist redigert:

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Hyggelig spiller som jeg har fått æren av å spille både med (V4) og mot (V9) :)

Fint intervju.
 
Topp