Besvart v14

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Nå vil jeg ikke legge all "skyld" på små / raske verdener bare på det at folk bruker duals, men det er i mine øyne en av flere faktorer.
Det mest vesentlige er nok uansett at det bare blir færre og færre spillere på tribalwars.

Når vi startet v13 valgte vi innstillinger som skulle sørge for at det ble en verden hvor ferske spillere kunne overleve lettest mulig, i tillegg til at vi gjorde det vi kunne for å begrense virkningen av premade-stammer.
V13 har skatter som vinnerkriterie, og dermed vil det mest sannsynlig ta en stund før den blir avgjort. Dette kombinert med en relativt lav hastighet gjør at verdenen vil fortsette å vokse en stund fremover.
Både Grimlock og andre har mange gode poenger, men før dette blir bare 100% off-topic så vil jeg uansett si at den opprinnelige konklusjonen min fortsatt er gyldig;
Jeg tviler på at vi får se en v14 på en stund...
 

Shizzle

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
treigere speeds og limited/no hauls om målet bare er å gjøre verdene lengre... enten det eller så kan man prøve seg med veldig små stamme grenser så man ikke har muligheten til at hele top 20 er i en og samme stamme? la oss si stammegrensen er ekstremt lav og på 5 medlemmer per stamme.

men for å være litt mer on-topic her så vil jeg heller ha treigere speeds og limited haul (kanskje til og med litt dyrere pk?) istedet for å kunne kjøpe adels/gullmynter eller ressurser i noen som helst annen form. Premium konto gjør det mye mye mer behagelig og effektivt å spille... men pk lar ingen redusere priser eller bygge tropper/bygninger kjappere o.l. værtfall.

v11 er et utrolig godt eksempel på at hele top 20 er med i en stamme, omfg. Irriterende. :(

Spillere har sunket også siden v2. Husker det var ekstremt mange der i forhold til nå :(

Hadde vært fint også om dualkontoer hadde vært ulovlig(rofl) Siden jeg ser dualer og trioer everywhere! (på v14)
 
Sist redigert:

navn er for pyser

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Når vi startet v13 valgte vi innstillinger som skulle sørge for at det ble en verden hvor ferske spillere kunne overleve lettest mulig, i tillegg til at vi gjorde det vi kunne for å begrense virkningen av premade-stammer.

Hvis verdenen er meningen skal være sånn som dere sier så tror jeg dere bør ta kontakt med de griske arbeidsgiverne deres nede i tyskland og be de ta det litt med ro med den evige søkenen etter penger / at folk kjøper PP.
Ferskinger kan umulig overleve lenge på en verden hvor man kan hore seg til toppen og til adels ved hjelp av PP.
De nye ligger rett og slett bare og venter på å bli adlet fordi nye spillere ikke bruker 500 kroner på et spill som de akkurat har begynt å spille.

En casual server er grei for "newbs" iom. at der kan man ikke bli adlet, men ikke v13.

Eller tenker du at de kan starte på v13, bli adlet og så begynne på vasual hvor de faktisk kan leve litt?
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Tolmodighet er en dyd :p

Nei sånn jeg ser det vil det vært flott med en v 14 :) Av flere grunner no.


1. v 13 har no vart i snart 3 mnd og den begynner og ta form.

2. v 13 er bygd opp slikt at det er vanskelig for nye spillere og komme til (da hinter jeg til farme sperren).

3. det er flere som er adlet vekk og på cusal kan du ikke adle vekk en person 100% samt er den mange små regler der.

Men så var dette og få til da.

først må jo dakapo og co snakke med innogames. Det jeg frykter er en ny PP-verden. Som vi alt ser nok av

Jeg personlig vil ha en old-school verden. Men blir neppe mulight.

Men ja.

Forelsår at dakapo tar og snakker med innogames om en ny verden. Og at vi får mer info om når det evt kan komme en v 14? muligt en verden med få PP-funksjoner om ikke annet.


Vil gjerne at dere er kjappere ute med.


1. Hvor tid dere har tenkt og spøre

2. Hvor tid det kan komme en v 14

3. Innstillingen til v 14

4. Hvilken PP-funksjoner vi kan vendte oss på v 14
 
Sist redigert:

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Nå vil jeg ikke legge all "skyld" på små / raske verdener bare på det at folk bruker duals, men det er i mine øyne en av flere faktorer.
Det mest vesentlige er nok uansett at det bare blir færre og færre spillere på tribalwars.

Når vi startet v13 valgte vi innstillinger som skulle sørge for at det ble en verden hvor ferske spillere kunne overleve lettest mulig, i tillegg til at vi gjorde det vi kunne for å begrense virkningen av premade-stammer.
V13 har skatter som vinnerkriterie, og dermed vil det mest sannsynlig ta en stund før den blir avgjort. Dette kombinert med en relativt lav hastighet gjør at verdenen vil fortsette å vokse en stund fremover.
Både Grimlock og andre har mange gode poenger, men før dette blir bare 100% off-topic så vil jeg uansett si at den opprinnelige konklusjonen min fortsatt er gyldig;
Jeg tviler på at vi får se en v14 på en stund...

For å sitere her :)

Så vidt eg vet skal det være muligt og få til en TW -verden uten duals?

Eller er jeg helt ute på tur no?

Men samt må jeg si meg enig. Selv om jeg har dual skulle jeg ønsket jeg slapp. Dette gjør at verdne skiller seg mer ut og at nye folk, som ikke kjenner så mange har problemer med start fasen.

Er faktisk en mulig forklaring på, hvorfor verdne er så raske. Og hvorfor flere nye spillere ikke kommer til.

Ligger ikke i farmingen. Men i duals. folk som har spilt lengre har duals. Og har mulighet til og få mer aktivitet.

Jeg hadde likt og sett en konto med

1. farmesperre

2. ms-sperre på 250 ms

3. uten duals

Dette hadde vært en mulighet for nye uerfarende spillere og lære noe. Uten og bli danget kraftig ned på gamle og erfarende spillere.
 
Sist redigert:

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
For å snakke av min egen erfaring, så jeg begynte på v5 (for første gang noen gang) så var pms og -NB- store, men jeg bestemte meg og fortsette.. Jeg beynte og skjønte vel egentlig ingenting. Jeg viste ikke en gang hvordan jeg så på meldinger eller viste hvordan jeg så at noen hadde sendt melding. Etterhvert fikk jeg litt mer poeng og det ble morsommere og spille. Jeg hadde fått meg en PA og hadde begynt å få fler byer ;-) jeg klarte å vokse til nesten 500k poeng på en verden som var stor, gammel og store spillere. Jeg viste til og med uten opplæring at jeg kunne re adle og ta byer fra den dominerende stammen. Jeg klarte meg helt til jeg ikke hadde fler tropper igjen. Jeg gjorde nok motstand til å bli spurt om å ta over en konto på v1 av en fra den andre stammen. Synes selv at det var en bra verden å starte i når det var kort tid igjen. Vet ikke hva andre synes, men også kompisen min Huuse klarte å komme opp uten erfaring og det er to gode eksempler på at v5 var en bra verden for nybegynnere
 

DeletedUser

Guest
Er det bare jeg som syns det er utrolig morsomt at når det omsider, etter at det ble tatt opp på forumet noen ganger, kommer en verden med innstillinger som er snillere mot nye spillere... Så kommer det så mange premiumfunksjoner som gjør at det er enda lettere for spillere å vokse seg fort store? Det nøytraliserer jo på elegant vis innsatsen med å gjøre en verden mer nybegynnervennlig :razz:
 

DeletedUser

Guest
skjønner ikkje ka folk har imot kirke. ja det tar mye gårdsplass, men det gjør det hos alle. men det hindrer gråbhoring over halve kartet. man må tenke mer strategiskt så blir mer utfordrende :)
 

DeletedUser

Guest
skjønner ikkje ka folk har imot kirke. ja det tar mye gårdsplass, men det gjør det hos alle. men det hindrer gråbhoring over halve kartet. man må tenke mer strategiskt så blir mer utfordrende :)

Enig. Må tenke mer over hva du skal adle osv. Mye mer gøy og utfordrende.
 

DeletedUser

Guest
Håper den kommer rett før :p
Eller eventuelt at ny Hp starter før ferien og ny verden etter.

Trenger noe Feriemorro etter Eksamenstida:awesome:
 
Topp