v17s Første Krig!

DeletedUser

Guest
Artig med litt PnP med snert i. Kudos til JK og smekk til alle de andre knehønene som bare skulle rakke ned på noe som endelig var litt underholdene.
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Sjeldent man ser denne type PnP nå til dags. Dette var et velkjent fenomen "back in the days".
Måtte man få mer av dette!
 

DeletedUser

Guest
Gratulerer, hva fikk dere ut av denne krigen? 10k oda.
Vet ikke om jeg vil si det var noen vinner av den krigen.
 

DeletedUser

Guest
Dere vant! Det var vel ikke pga Savant adlet en by av dem vel? Iom at Savant ikke er i krig med Orc!, men samtidig har erobret uendelig mange ganger flere byer av dem enn dere, så må dere være ganske dårlig. :awesome:

Joke's on you! Uendelig * 0 = 0 :)
 

DeletedUser

Guest
I dette tilfellet er det vel 1/0 som er lik uendelig. So joke's on you :)

Han sier savant har adla uendelig flere byer fra Orc enn Toxic air, som har adla 0, altså uendelig ganger mer enn 0. Uendelig * 0 = 0.

Dessuten er ikke 1/0=uendelig. Det er umulig å dele på 0. Såeh.

Joke's on you * 2.

EDIT: Det har litt å si på måten du leser setningen hans på, men 1/0 er ikke lik uendelig, bare så det er sagt.
 

skjj

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Jo, 1/0 er lik uendelig. Og du angriper problemet på feil måte.
Men nok om dette. Hvis du vil ha mer begrunnelse kan det tas på PM.
 

DeletedUser

Guest
Ta det helst på forummet for min del, eller send meg begrunnelsen på pm/skype :)
 

DeletedUser

Guest
Kort sagt:
1/0 er en ikke definert verdi.
Når vi da bruker grenseverdier, får vi at lim(1/x) hvor x --> 0 = uendelig. :)

Dette er heilt korrekt, men i den øvre posten din sa du jo direkte ut at 1/0=uendelig, som er feil. Hadde du sagt 1/x der x går mot 0 så hadde jo det vert heeeeilt korrekt :)
 

skjj

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Trodde det var underforstått at man brukte grenseverdier i en slik situasjon, men det var det tydeligvis ikke for alle.
 

DeletedUser

Guest
Trodde det var underforstått at man brukte grenseverdier i en slik situasjon, men det var det tydeligvis ikke for alle.

Nop, det er det ikkje. Ser eg et uttrykk som deles på 0 tenker eg automatisk at det ikkje er mulig :p

EDIT:
For å avslutta diskusjonen; 1/0 er ikkje lik uendelig.
1/x der x --> 0 er lik uendelig.

Stemmer på meg sjølv som vinnar av denne diskusjonen : D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nop, det er det ikkje. Ser eg et uttrykk som deles på 0 tenker eg automatisk at det ikkje er mulig :p

0/0 er mulig :p men tallet er udefinert (løsningen kan være et hvilket som helst tall). f.eks 0/0 = 8. Dette stemmer siden 0 = 8 * 0 :) Stemmer også for 0/0 = -5, da 0 = -5 * 0.

x/0, x ∈ ℝ \ {0} er ikke et tall.
0/0 = x, x ∈ ℝ (også kjent som et udefinert tall)

for å være litt on-topic syns jeg Johnny knoxville har spice'a opp V17 forummet med sine poster i det siste :) Jeg stemmer for flere poster med "stor tekst og mye bilder" (giggle)
 
Topp