v19 fra Odd's øyne

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Starten


La meg ta dere med tilbake til starten. Kalenderen viser 18.juni – Verden 19 starter.
Det har gått 6mnd siden jeg sluttet med TW, noe som nok engang skulle vise seg å være en pause.
3timer etter serverstart, ser jeg at v19 har åpnet. Til min store glede er det en skatte-verden, noe jeg liker godt. Jeg kontakter min faste dual, Jostein, spør.. Vi starter a? Så endte det likegodt med at vi startet, enige om at vi skulle slutte når vi hadde nådd 5byer. Ja, dere ser jo hvordan DET gikk...

Nok en verden med premades. Tidlig i verdenen, er det 4 stammer som peker seg ut. Katt, Cash, Pirate og Plan B. Men her på .no, kan vi da ikke ha 4 store stammer?!
Neida, derfor skjer følgende. Katt/Plan B merger og Pirate/Cash merger. Da blir vi stående igjen med de 2 stammene som skulle holde ut lengst på v19, nemlig Cash og Plan B.

Relativt tidlig ble det kriging mellom Plan B og Cash, noe begge lederne i stammene, bambam og Royal, likte dårlig. Derfor ble det innført en IAP på 2 ukers tid. Dette ble ikke overholdt fra Plan B sin side, da Treasure Hunterzz adlet en by fra p0kemonZ (Dette skjer den 14.juli kl. 12.41). Dagen før dette ble p0kemonZ også angrepet av Treasure Hunterzz, noe som utløste overgangen for mrzhalt til Cash. Royal hadde tidligere avvist mrzhalt sin søknad i respekt for bambam. Mrzhalt kom over til Cash kl 03.12 den 14.juli, altså 9timer før adlingen av p0kemonZ skjedde, men likevel etter de første angrepene ble sendt fra Plan B.

xeroxy -> Plan B til Cash (5.juli)
Treasure Hunterzz -> Cash til Plan B (5.juli)
Unvts -> Cash til Teemo (12.juli)
mrzhalt -> Plan B til Cash (14.juli)
Alle kontoene kunne argumentere for at posisjon på kartet var den avgjørende faktoren for at dem forlot sine respektive stammer, dog vet vi at noen av kontoene ikke var enige med lederstilen i sin stamme.


Teemo og Diplomati


Så, da har altså en 3. stamme meldt seg på i kampen om v19. Ringrevene i Teemo har for alvor dukket opp langs rimmen og litt inn mot core i K45 og K55, og skal vise seg å bli en viktig brikke i diplomatiet.

Teemo skulle altså få en viktig plass i diplomati, men å velge side er kanskje ikke alltid like lett?
I alle fall klarte de å bytte side 2 ganger, dog av ulike årsaker.

Vi får starte i den riktige rekkefølgen. Teemo (ganske åpenbart) går inn som ally hos Plan B. Ikke veldig rart, da Cash er den største stammen med de beste folka. Vi i Cash forventet dette og visste at det kunne fort bli en tøff periode fremover. Slik skulle det ikke bli, for det tok ikke lange tiden før det var murringer i veggene i alliansen. Diplomaten hos Plan B, salomon, klarte veldig pent å rote dette til. Det skal sies at jeg har fått hørt mye av dette de siste dagene, da jeg har begynt å grave litt.

Hele situasjonen starter med at våre danske venner på Unvts, alder en by fra Whiteboy. Er det ikke rart at Magnar skulle freake ut pga. dette? Jøss, wow, Unvts adlet en by du hadde lyst på, that’s life. Men selvsagt, så lå det litt mer bak dette. For Whiteboy var ikke hvem som helst. Det var multiaccouten til salomon, som dem bare bygde stor og pen så dem kunne adle den selv. Nå vet jeg ikke hvem av gutta på salomon som satt på denne kontoen, om det var Torkild, Magnar eller Steffen. Kanskje ikke så nøye heller? I allefall nekter Torkild for all skyld i dette, og legger all skyld på Magnar at denne allyen går «rakt åt skogen».
Den gang jeg selv var i Plan B, og bambam leitet etter en diplomat, sa jeg ifra at han ikke skulle gi den til Torkild. Enkelt og greit fordi jeg var i frykt for at han skulle ødelegge diplomatiet vårt. Nå påstår han at han ikke har ødelagt noe, men du var fortsatt eier av kontoen da dette skjedde.
Nå ble jo dette egentlig ganske bra, etter at jeg selv dro til Cash da. Visste at Plan B hadde en løs kanon i ledelsen.

Dette ender altså med at Teemo allierer seg med Cash, og at Cash og Teemo går til krig mot Plan B omtrent samtidig, den 21.juli. For oss på xeroxy, løste det en god del «problemer», da vi fortsatt kunne støtte stammen mye mer i front, og ikke fikk front mot hele Teemo.

Utover den neste måneden, blir Plan C eliminert av qO.Op nærmest alene, mens det er relativt stille i krigen mellom C/T og Plan B. Derav starter også samtaler mellom Cash og Teemo ang. en mulig merge.


Cash og Teemo merger?


Samme dag som jeg kommer inn i ledelsen i Cash, 3.august, hører jeg først om disse planene mellom Cash og Teemo. Det har vært samtaler mellom Kaptein Sabeltann og Port Royal VII. Jeg får disse meldingene videresendt fra Asle.

Royal sluttet denne dagen med v19, og derfor trengtes det en ny ledelse i Cash, så Simen (mrzhalt) og meg selv (Odd/xeroxy) ble tatt inn. Henholdsvis som Angrepskoordinator og Hertug.

10dager senere starter vi å høre med resten av medlemmene om hva de tenker om en evt. merge. Det er veldig mye skepsis blant medlemmene i Cash for å merge med Teemo. Selv gikk jeg bakveier og prøvde å overtale folk til å bli med for denne mergen, da jeg ønsket denne verden raskt over. Dog er det alt for mange som er skeptisk, og vi bestemmer oss for å vente.

Meningen var å vente til litt før skattene kom ut, men så kom skattene ut noe tidligere enn forventet og temaet ble brakt opp igjen allerede den 23.august. Innen denne tid, har Trym (XOCOX) blitt med i ledelsen, og tar delvis over ansvaret for å diskutere en merge med Teemo. Vi bestemmer oss for å stille en del krav til Teemo, for at en merge skal bli aktuell. Ene og alene fordi vi er størst og har best utgangspunkt på verdenen.

Disse er som følger; Vi ønsker ikke Stian (dg44/Kaptein Sabeltann) som hertug i den nye stammen, men han får forbli i ledelsen. Vi ønsker Johan (MadWorld) som ny hertug ved siden av meg selv. Og vi ønsker at Cash forblir stammens navn.

Stian går med på å gå av som hertug, men godkjenner ikke Johan og ønsker Carneolt som ny hertug. Han ønsker også å sette sammen sin egen ledelse fra Teemo, der han faktisk utelater Johan helt, og velger heller å ta med Unvts istedenfor dem. Han ville heller ikke gå med på at Cash forble navnet til stammen. Trym og jeg prater sammen, og bestemmer oss for å stille krav tilbake, om at Stian ikke får være en del av ledelsen i det hele tatt, noe han heller ikke går med på.

Derav ender dette opp med at vi går tilbake til stammen og prater med dem. Da får vi et ultimatum fra mrzhalt som sier at dem forlater Cash, dersom vi merger med Teemo. (dette viser seg ene og alene å være tull fra denne siden til slutt). Vi bestemmer oss derfor for å ikke gå med på en merge med Teemo, da vi ikke ønsker å miste noen av våre egne medlemmer for å ordne dette.

Den offisielle uttalelsen vår blir at 2 kontoer i vår stamme ikke ønsket merge og truet med å forlate oss. Vi sier også at alle kontoer i Teemo er velkomne til å søke til oss (noe vi nesten mente, alle bortsett fra Sabeltann). Vi skulle vurdere alle søknader som vanlige søknader og ta inn dem vi syntes fortjente dette.

Sannheten er at ingen kontoer søkte over til Cash, alle ble head-hunted av meg selv. MadWorld og Instinct kommer over 25.aug, mens lurvee kommer over den 27.aug. I tillegg ble gullungen95 kontaktet av både meg og Ruben, den kontoen ønsket hele tiden å gå over til Cash, men da dem fikk beskjed om at det blir nå eller aldri, valgte dem å forbli lojale. 2 av 3 på kontoen ønsket en overgang. Deretter tar det 1-2 uker, så angerer dem på sitt valg, men får nei fra Cash.

Det skal også sies at cannavaro sin overgang fra Plan B også skjer den 25.aug. Dette var en overgang som ble vurdert av alle i stammen og fikk et klart flertall da det ble stemt. Vi visste også at dette ikke ble godt mottatt fra Teemo, men vi visste også at allyen var på bristepunktet.


Aksjonstid fra begge stammer


26.august ble altså Cash/Teemo enige om å skille lag, og skulle opprettholde en IAP i 1 uke, til 2.september.
Cash starter umiddelbart å planlegge sine aksjons-mål. Ras Al Ghul var allerede et target, og det ble et gjennombrudd allerede dagen etterpå. Han viste motstand i starten, men ble fort utmanøvrert av p0kemonZ (Håkon), som jeg måtte ringe om nettene for å vekke så han fikk timet adels. Ikke alltid han våknet da…

Det var i alle fall tid for aksjon fra Cash, det ble planlagt å starte dagen etter IAP-freden var over (3.sept), og som ventet merget Plan B / Teemo. Targetmålene var å fortsette kjøre mot Ras Al Ghul, men samtidig starte offensiver mot Kims og Kaptein Sabeltann. Det som skjedde var at Plan B tok oss skikkelig på senga, og startet en aksjon 1.sept, som vi til tider slet med å håndtere. X O C O X ble nuket ned og det ble startet med nedadling av dem. De hadde ekstremt lite med egne tropper en stund. Dem ble reddet av støtte og re-adlinger.

Så snart aksjonene våre startet den 3.sept, var det relativt fort over med optimismen hos Plan B. Det var altså 1 uke siden bruddet med Teemo, og vi var 100% sikre på at dem i det minste hadde en defensiv plan mot oss i nord-øst. Vi var sikre på at Sabeltann var støttet opp. Men nei. Makan til tafatt konto har jeg ikke møtt. INGEN motstand, og selvsagt var det jo kun dualsa sin skyld. Kaptein Sabeltann blir adlet ned fort etter dette, samtidig som de i vest starter å ta tilbake byer fra Kims. Kims blir også fort tatt, og gruppe-vest kan 8.sept sette fokus over på Andrek.

Andrek er jo da spilleren som faktisk orker å gjøre motstand mot oss. Det skal han få honnør for, for han sto i mot en god stund, selv om nærmest alle hans lagkamerater valgte å gjøre nesten ingenting. Slik følte i alle fall vi det. Andrek må likevel nærmest bare gi opp etter 2 uker, da han sliter med å ha tropper og adels til readlinger. qO.Op, FalckKiller69 og X O C O X fikset dette på en utmerket måte.

Resten av Plan B tar vi under et og samme avsnitt. I nord møtte vi faktisk motstand en god stund. Gullungen95 og peace 4ever sto i mot en god stund, dog var verken angrep eller forsvars jobben håndtert på noen god måte fra noen. Dem bryter til sammen til slutt.
Elina, wow, en konto som gjør motstand! Det er ikke verst. Gjør mostand til siste slutt, men ble aldri den store trusselen da fyren aldri lærte seg å sende t-train skikkelig. Over 1 sec nærmest hver gang.
Trevor Phillips går grå, da dem setter kontoen på slett.
Dual Love, ja. Dem slutter. Da incsa kom, ble skolen ekstremt viktig og dem sluttet. Nå spiller dem på v20, og skolen er ikke like viktig.
Salomon.. Ja, det som skjedde der var jo selvsagt at høyspentlinjen falt ned, dro med seg murpipa på huset i samme slengen, og kunne derfor ikke spille mer tw.
Number Six, slutter dem også. Grunn -> Ukjent. Trolig motivasjonsmangel
På slutten her, har vi altså dårlige unnskyldninger for å ikke orke å sitte med incs. Alle på en konto forsvinner på sekundet.


Hva var avgjørende for Plan B’s fall?


Jeg tror Plan B sitt fall stammer veldig langt tilbake mot starten av verdenen. Allerede i starten da bambam gjør seg upopulær og får folk til å leave, så svekkes Plan B veldig mye.

Det andre som slår meg inn, er at de aksjonene Plan B hadde, kunne faktisk være en god start, men dem fullførte ALDRI jobben.
Tidlig, så adlet dem ene byen fra p0kemonZ, men de lot kontoen ha 1 by stående igjen. Senere blir altså den kontoen avgjørende i fronten.
Cannavaro og XOCOX får STORT trykk mot seg. XOCOX ville nok klart seg uansett, da dem hadde qO.Op i ryggen hele tiden og i tillegg fikk hjelp av dem med nuking og adling, men cannavaro er en annen sak. Han lå nede med brukket rygg, deffet i stammen var nesten tomt, men likevel stoppet aksjonen opp. Hadde dem fått fjernet cannavaro, kunne ting sett bedre ut for Plan B.

Resten av historien er egentlig bare en laaaang kjedlig tid, hvor vi får tak i den siste skatten, og setter oss og ser på 1000t countdown. Wow, den var lang og kjedelig.


Servertid; 153 dager, hva gikk galt?


Nå har jeg ikke sjekket opp i dette, men dette må være (by far) den korteste verdenen på .no og kanskje på alle tw-servere. Som sagt, ikke sjekket dette opp.

«Katastrofen» skjer da skattene kommer ut. Istedenfor at de 12 første skattene kommer ut (en av hver sort), kommer det 36 skatter ut. 2 sett kopier i tillegg til de opprinnelige. Vanligvis, så ville en kopi blitt gitt til stammen som eide originalen, men her ble de spredt utover hele verdenen i forskjellige gråbyer.
Det som blir gjort, er at countdownen (når alle skattene er erobret) blir økt, fra 7dager til 41(!) dager. Dette endte jo opp med å løse INGEN problemer, og vi i Cash står fremdeles på at det beste ville vært at stammen skulle hatt 2 av hver skatt!
Shit happens. Vi ville vunnet uansett! ^^ Men spenningen forsvant.


Noen ord om medlemmene


Rank 1: xeroxy


Jepp, frekk nok til å starte med meg selv, men tar det fra toppen og går nedover.
Mange vil si at vi har lekt oss igjennom verdenen, møtt lite/ingen motstand og at rank 1 er helt ufortjent. Tja, jeg skal ikke argumentere veldig imot at vi har hatt liten motstand, men vi har hatt mer enn folk tror. Tok sin tid å bryte igjennom i nord en stund.
Uansett, så vil jeg bare påpeke at xeroxy har 1 ting, som ingen andre har hatt på v19, og det er aktiviteten. Vi går ut med 89x Dagens Raner, noe som tilsvarer at vi har fått den 58% av dagene. I tillegg har vi 72x Dagens Plyndrer. Vi har farmet en total på 2,25 milliarder ressurser og plyndret 800k byer. Det har blitt farmet stort sett hver dag fra dag 1.
Ellers vil jeg takke min faste dual, Jostein for samarbeidet igjen. Herlig og dyktig spiller.
Og til de andre som har vært med å bidratt i liten / større grad; Tor, Sindre, Arne og Olve!


Rank 2: qO.Op

Den store utfordreren til rank 1. Mathilde, Kvæna og Skattum har gitt oss en god fight om rank 1.
Dette er kontoen som har vært soleklart best i krigene for Cash, de har overlegne stats når det gjelder erobringer av fienden. Dem har 171 erobringer, noe som er 56 mer enn nr.2. Jeg vil dog også si at mange av byene har vært gratisbyer.
Det som har kjennetegnet qO.Op for min del, er at dem nuker sine fiender i senk, har en ekstrem offensiv spillestil, som har lønnet seg for dem utover i spillet, etter sin noe uheldige start.
Litt det minuset jeg sitter igjen med etter verdenen, er da Kvæna nektet å adle den siste skatten, så countdownen kunne starte.


Rank 3: FalckKiller69

Sindre og Fabian kaprer rank 3 foran snuten på WeirdAldo. Voldsomt med adlinger de siste dagene og poengene spratt fortere opp enn dere adlet byer.
Var en god konto i front mot Andrek, mistet lite byer og sto solid. Vært folk litt inn og ut fra denne kontoen, men det har dem håndtert bra. Vell gjennomført.
Tror dere har nytt godt av handelseventen, slik at dere sikret rank 3!

Rank 4: WeirdAldo / MadWorld

Må ta til takke med den sure 4.plassen. Syns dem hadde et SOLID tak på rank 3, og jeg tror dere tok den litt forgitt?
Uansett, etter overgangen fra Teemo, har dere vært en viktig konto i fronten mot Plan B. Jeg selv føler vi har hatt et godt samarbeid her oppe.
Andreas og Johan er 2 personer som jeg alltid vil spille med igjen!


Rank 5: p0kemonZ


Håkon (og Netland). Tror nesten jeg må skrive det slik, for så vidt jeg vet har vel Netland bare farmet litt noen få ganger. Var en konto som lenge så ut til å bli barnemat for Plan B, men etter at Håkon kom inn har dem ikke hatt en sjans. Han var minst av alle i nabolaget og klarte likevel å adle masse fra fienden. Var sammen med qO.Op, Cash sin viktigste front-konto.
Uten Håkon ville vi mistet denne fronten og bli satt veldig tilbake. Ekstremt avgjørende!

Håkon har for meg blitt et nytt vennskap i TW, noe jeg setter pris på. En av de triveligste personene jeg har møtt i TW! Gleder meg til å spille videre på v20 sammen med deg.

Rank 6: norseman

Geir / The Cleaner og noen andre her. Har faktisk ikke pratet med noen av dere noe spesielt. Imponert over hvordan dere har holdt trykket oppe i alle fall. Jeg har ikke merket til at dere har vært noe inaktive. Geir er den som liver opp stamme-forumet, men poster i ny og ned. (de 20 siste er sikkert hans). Men det er jo bare bra. Jeg har hørt og lest litt av hvert om deg, men gjenkjente ingenting av det på denne verdenen.

Rank 7: Simon Helberg / Port Royal VII

Her har vi ventilasjonsanlegget i Cash. For her har det jammen meg vært gjennomtrekk…
Jeg skal forsøke meg på å liste opp alle som har spilt her;
Royal, Asle, Phillip, Adriano, Bjørn-Tore, Magnar, Steffen, Tommy, Fredrik. (Jeg klarte sikkert å glemme noen?)
Tidlig på verdenen fikk jeg god kontakt med Royal, som også gjorde at jeg er i Cash den dag i dag. Synd han sluttet, herlig fyr.
Vi trengte etter hvert nye eiere, og tok da Magnar/Steffen inn, etter at dem ble kicket fra Plan B. Dette tror jeg ikke Plan B fant ut før 1-2 mnd senere.
Mangt kan sies om deg Magnar, og du er en krevende fyr å ha i stammen. Vanskelig å prate til og vanskelig å prate med, da du helst går dine egne veier. Syting har jeg også opplevd masse av, t.o.m syting om hva som ble gjort et par mnd før du kom inn på kontoen måtte jeg hanskes med. Du har vært rolig og grei på slutten at least da!
Ellers skal jeg også skrive at jeg ikke har noe overs for deg Tommy, etter stuntet ditt med denne kontoen. Ufyselig måte å gjøre det på.

Rank 8: mrzhalt

Simen, Helén, Ruben og Vegard er vel de navnene som bør gå igjen her. Vegard har spilt her den siste måneden uten at andre trolig vet om det.
Simen og Ruben er 2 personer som liker å få det som de vil, slik det ble beskrevet ang mergen med Teemo. Dog liker jeg at dere gjorde det nå, selv om det var frustrerende der og da.
Helén er som alltid solstråla mi, like trivelig å prate med deg (når vi ikke krangler, blitt noen av dem)
Solid konto gjennom hele veien, hatt en kjedelig plassering bak clusteret til Port og qO.Op. Vært til stor nuke-hjelp for flere og en konto alle kunne regne med hjalp til.
Inaktive som f på slutten, som gjør at dem faller til rank 8.

Rank 9: X O C O X

Trym, Heine og Stian. Gir Trym en applaus. Du har gjort en god jobb i ledelsen, og spesielt under merge-samtalene var du en veldig nyttig ressurs for meg. Også har du fått Heine til å farme – utrolig.

Hadde sitt å stri med, da Kims/Andrek kjørte på mot dere, men jeg er veldig glad for at dere ikke ga opp og kjempet dere tilbake. Ingenting vondt å si om dere, blir etter hvert innestengt og får da veldig lite å adle i nær-område.

Rank 10: cannavaro

Frank the Tank! Hvor mange ganger har jeg bedt deg logge på så kontoen ikke ble sletta? ^^
Tøft i front lenge, og lå med brukket rygg, klarte på utrolig vis å adle seg opp igjen da Plan B slakket av. Du ga i alle fall ikke opp, selv om det kanskje ble et par turer for mye på fylla innimellom aksjonen!

Rank 11: lurvee

Ola, Kristian og Cleo. Tar med deg også Kristian, selv om du sluttet så fort dere fikk incs. Ola ble etter hvert veldig inaktiv og da kom Cleo inn og delvis reddet kontoen og fikk den stabil igjen. Mye inaktivitet på slutten av verdenen

Rank 14: Instinct

Eirik, Adrian og Benjamin. Innesperret. Kjedlig verden for dere vil jeg tro. Ikke fått bidratt, ei heller gjort noe særlig initiativ til å bidra i krigen. Irriterende blå prikker inni clustreret mitt ;)
Gratulere med seier til dere også uansett! Dere gjorde et klokt valg da dere byttet stamme!




Jeg vil da til slutt takke alle i stammen for en fin kort verden. Gratulerer til oss i Cash!


Har jeg skrevet noe som er feil? Det er fullt mulig! Bare å rette på meg, har prøvd å få dette så ærlig som overhode mulig!
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Odd.. Det der var ikke kun fra dine øyne!
Du har hatt et sett med ekstra øyer som har hjulpet deg med å huske litt.
 

erratum

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Utrolig bra skrevet Odd... Må si at jeg mistet mye motivasjon og intensitet da hele kontoen plutselig var innesperret av blått. Og det tok 20-40 timer å adle meg til en posisjon hvor det var nok adlingsmål til at det var nødvendig. Men har vært hyggelig å spille sammen med dere, det lille jeg/vi har spilt :)
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Fint lesestoff, fint skrevet Odd! Gratulerer med seieren :)
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Jato Link skrev:
Close enough! Jeg tar det som nok en verden vunnet for House Netland.

Hehe ja enda flere Netland som ruler tw.

Ellers er det en meget bra oppsummering Odd!

V19 for min del var veldig gøy til å starte med, men ettersom motstanden og innstillingene ødela litt av greia så ble den svært kjedelig mot slutten som du også oppsummerer ganske greit.. 1000t countdown ftw.

Ellers vil jeg takke alle som har spilt v19, det var gøy å spille med dere, og håper jeg møter flere av dere videre på andre tw verdener. Både allierte og fiender.

HolyMother skrev:
Håkon har for meg blitt et nytt vennskap i TW, noe jeg setter pris på. En av de triveligste personene jeg har møtt i TW! Gleder meg til å spille videre på v20 sammen med deg.

I lige måde Odd! Det skal bli gøy å bli enda bedre kjent med deg! :) (kyss)

Ellers vil jeg slenge inn en kommentar ang din konto Odd slik at du selv kan få høre noe om kontoen din fra noen andre sitt perspektiv og ikke bare ditt, kanskje litt gøy for deg siden du har skrevet så mye fint om oss andre.

1. Xeroxy

V19's største konto på hele 217 landsbyer, altså mer enn dobbelt så mange som f.eks jeg klarte å adle. Og i mine øyne uten tvil v19's mest aktive konto. Dette kan du også se på medaljene

3afa71662858b9a71b0b71d81b87b4b9.png


Som vi også kan se så har også denne kontoen vært med i topp rankingen helt siden tidlig av v19. Og de har klart å holde aktiviteten oppe helt siden start til slutt. Nå tenker jeg på 3 konto til 10.000 poeng.

54f0ac4ad25d045003c2a36c9536f905.png


For meg så tar dere en fortjent første plass, samt deres innsats for Cash som stamme og deres bidrag med tanke på innsats i kriging og motivasjon har vært en stor faktor for Cash sin suksess mener jeg.

Dere er Hertug for Cash, og har ledet dem på en god måte, motivert spillere, og holdt dem aktive. Etter Teemo forsvart så var vi 12 medlemmer i stammen. Vi var enda de samme 12 da krigen var over og v19 var vunnet. Det vil jeg si er godt gjort å holde på medlemmene og sørge for at de ikke blir adlet bort.

Så både Odd og Jostein har gjort en solid jobb her. Altså ikke alle kontoene holdt aktiviteten oppe hele veien, men de forsvant heller ikke. Taktiske avgjørelser, valg av ledelse, samhold og alt det der har også vært på topp.

Så i mine øyner har dere ikke bare vært best på å bli størst på v20, dere har gjort en god jobb som hertug, og selvfølgelig har dere også gjort en stor jobb i Nord-vest med å adle fienden. Nå har jeg mistet krigs statsa, men dere lå høyt rangert der.

Sånn ellers må jeg også si at både Jostein og Odd er to veldig dyktige tw-spillere og ikke minst 2 fantastiske mennekser IRL også.

Lykke til videre på tw Xeroxy gutta! og ikke minst

Lykke til resten av Cash!

Vell fortjent seier folkens.
 

DeletedUser

Guest
V19 for min del var veldig gøy til å starte med, men ettersom motstanden og innstillingene ødela litt av greia så ble den svært kjedelig mot slutten som du også oppsummerer ganske greit..

Det var vel strengt tatt hovedsakelig deres egen feil at motstanden var dårlig da :p
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Skal sies at folk virket til å ikke ha trua på seg selv og egen stamme, så vi måtte jo rekruttere akkurat mange nok spillere til at vi var sikret å vinne. Taktisk smart hva?
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Nå tenker jeg på 3 konto til 10.000 poeng.

54f0ac4ad25d045003c2a36c9536f905.png

Her ljuger faktisk HoF.
Vi var nr. 2 til 10k poeng, med ca 1,5t forsprang på TreaSure Hunterzz som ble nr. 3 til 10k.
Grunnen til at vi ble oppført som nr. 3 var at TreaSure fikk mer poeng enn det vi gjorde på HoF oppdateringen, og derfor ble antatt nr. 2.

Ikke lett for deg å vite, men dersom du ser på Milepæler-tråden her på forumet, ser du at vi er oppført som andremann :)
 
Topp