V20 første intervju v/ Chaosisalex, St. Augustine og Hoffa1

Dead man going

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
29
Vær hilset medspillere og lesere av forumet! Jeg vil i dag presantere v20 første intervju, og håper dere kan kose dere med det. Det er kanskje ett litt utradisjonelt valg, men det får stå til påske om ikke verden går under før jul. Jeg har intervjuet 3 spillere; Chaosisalex (Rank 1), St. Augustine (Rank 21) og Hoffa1 (Rank 14).

Chaosisalex , leder for UTOPIA (UTOPIA) Utopia er øverst på rangstigen.

St. Augustine, leder for Big Bad Boys (BBB) Rang 7

Og sist men ikke minst Hoffa1 som er svensk, kjører solo og er leder for Killed by death (Lemmy) Rang 5

Intervju med Chaosisalex 19:47 – 4.november

Hvem er Chaosisalex, hvorfor det brukernavnet?
Jeg er Chaosisalex, altså Håkon. Jeg er 20 år, og er ifra Mandal.

Denne kontoen lagde jeg for 4 år siden eller snart 5. Navnet ble egentlig bare noe helt random når jeg tenker tilbake. Chaos-is-alex. Hmm.. Ja jeg heter da Aleksander til mellomnavn så må ha vært derfor det ble slik.

Hvordan startet din Tribal Wars kariere?
Den gode gammeldagse måten, får noen år tilbake.. Eller veldig mange år tilbake da jeg satt på 123spill.no og fant en reklame av Tribalwars i side-menyen.

Startet på .net for mange herrens år men ble aldri noen suksess den gang, men lærte meg det basic'e. Ellers startet vell egentlig min Tw-Karriere på ordentlig på verden 5.

Etter verden 5 har jeg vært så og si nesten på alle verdener på .no Utenom når jeg har hatt "pause" eller har "sluttet"

Hva må til for å gjøre det bra i TW?
Litt morsomt spørsmål egentlig. Personlig mener jeg at en viss spillforståelse selvfølgelig kreves. Ellers kommer du ikke til å gjøre det "bra" uansett.

Nøkkelen til suksess ellers, er faktisk aktivitet.

Nå som tribalwars har utviklet seg slik det har, så er aktivitet hovednøkkelen til suksess uansett, da mener jeg uansett. Hvis du ikke er aktiv nok, så kommer du aldri til å vinne. Med mindre du er såpass heldig å bli med i en stamme som da "bærer" deg gjennom en verden.

Hvor mye PP går med i løpet av en måned?
Det har jeg faktisk ingen oversikt over. En ting er sikkert og visst, det går mer enn før. Altså før de ekstra premiumfunksjonene holdt det med premiumkonto 1mnd om gangen som kostet 200pp.

Nå brukes det litt her og der på halveringer av de bygningene som koster flesk, og som en sparer en god del ressurser på å gjøre.

Hvor mange spillere har kontoen?
Vi har 2stk, vi var 3.

Vi består da av meg selv, Håkon og Odd.

Introduksjon av Odd, er HolyMother fra v13, og xeroxy fra v19. En utrolig flink spiller, som er aktiv når han selv ønsker.

Må ærlig innrømme at uten hans bidrag på kontoen mtp aktivitet så hadde jeg ikke vært så høyt på ranken som jeg er nå. Selv om jeg har spilt veldig mye alene siden verden startet.

Han skal også ha skryt for å gjøre en strålende oppstart når jeg var opptatt på jobb. Må si jeg er veldig imponert selv om jeg visste hva han var god for.

Jostein var også med på kontoen, altså HeLLoWeeN som også spiller på xeroxy v19.

Han var egentlig klar for å slutte når v20 åpnet og hans bidrag på kontoen har desverre vært minimal pga. hans valg om å bli ferdig med tw. Selv om han titter innom i ny og ne.

Verden 20 ser ut til å være en verden med mange dual-kontoer, hva synes du om det?
Ja, det er mange dual kontoer, og det regner jeg med er pga det jeg nevnte lengre oppe i dette intervjuet.

Aktivitet er hovedsaken til at en konto skal klare å holde toppnivå.

Slik Tw har utviklet seg har farming alt for mye å bety, og uten massiv farming og aktivitet klarer enn sjeldent/aldri å holde seg blandt de topp rangerte.

Hvem er din sterkeste motstander slik du anser det nå i dag på v20?
Det er mange sterke motstandere på v20. Utrolig mange flinke spillere fordelt på toppstammene, og da skulle velge ut den sterkeste klarer jeg ikke. Kan nevne brukernavn jeg mener er sterke motstandere da.

WeirdAldo - Uten tvil en sterk konto med flinke spillere. Som har prestert det veldig godt på tidligere verdener (under andre nicks selvfølgelig) men de tar også en 3 plass på v19.

Spoonman - Her vet jeg at det sitter flinke spillere med vinner vilje som det holder. Hvis de bare vil, så blir de en sterk motstander.

Andrek - Også en knallsterk konto som spesielt imponerte meg veldig på v19. Eneste kontoen vell og merke, men det var pga de faktisk gjorde en kjempe jobb.

Hva kan du fortelle om strategien, å ”dyrke” gråbyer i oppstartfasen?
Er det noen strategi her? Farm som en gud, så merker du at det lønner seg.

Hvor kommer du til å ekspandere, hva er dine ambisjoner?
Jeg er vell som de fleste veteraner med ambisjoner.. Enkelt og greit å vinne? Jeg starter som regel aldri en verden uten å ha et mål om å vinne.

Jeg har heller aldri startet en verden under orginal nicket mitt, der jeg har spilt serriøst, uten å vinne. Så vi får se hvordan v20 går :)

Etter stats å bedømme er du veldig nøytral, defansiv/offansiv, hvorfor satse på begge deler?
Jeg bruker mine tropper fornuftig. Jeg er en aggresiv spiller som de fleste vet. Jeg bruker troppene med minst mulig tap i en oppstartsfase, derfor har jeg både deffensiv og offensive stats.

Har også vell og merke fått en del incs jeg er blitt nødt til å deffe opp, som da forklarer min ODD.

Hvordan er det å være på Rank 1 på v20, hvor lenge kan du holde 1.plassen?
Å være rank 1 så tidlig er ingen "bragd". Jeg blir nok snart tatt igjen. Så fort v20 har utviklet seg litt mer, og adlingen starter for fullt og enn starter å dra ifra i poengsummen fra rank 2. Da kan enn begynne å tenke på hvor lenge en ønsker å holde rank 1.

Men selvfølgelig, jeg har planer om å holde meg blant topp kontoene her på v20 i lang tid fremover, hvorvidt aktiviteten holder såklart. Så det blir spennende å se hvor lenge jeg henger med.

Hvordan er det å være leder for UTOPIA?
Det er kjempegøy. En fantastisk gjeng spillere med samme spillforståelse og ambisjoner for v20.

Ikke minst er det veldig utfordrende. Vi hadde allerede "uvenner" før v20 startet merkelig nok.. Når v20 åpnet har vi også stammer og spillere som ikke ønsker å ha noe med oss å gjøre.

i quote "Å slå UTOPIA blir jo prestisje".

De fleste vet hva jeg mener når jeg sier dette. Så blir spennende å se hvor kraftig vi blir utfordret. Men slik v20 ser ut nå, er det VELDIG spennende. Det gjør det enda mer utfordrende og gøyere å spille.

Intervju med St.Augustine 02:01 – 4.november

Hvordan startet din Tribal Wars karriere?
Startet på v3, under nicket Erratum. Kom meg med i stammen KMH under ledelse av Pondus64, som fort ble min «TW-pappa»/mentor, han lærte meg fort spillets gang og hva som var nyttig å kunne. Kom etterhvert over til UNI gjennom en merge, og her møtte jeg på spillere som Ahe43, Jayz, Bambam, Kvæna og flere andre som var litt mer drevne i TW. Så jeg var utrolig heldig og fikk opplæring av ekstremt dyktige folk. Tok etterhvert over kontoen Hellion (etter at jeg egentlig hadde sluttet med TW), og vant v3 sammen med UNI med en rank 7.

Hva må til for å gjøre det bra i TW?
Dedikasjon, lite sosialt liv og tålmodighet (?) nei, jeg vet ikke, jeg spiller spillet som jeg ble lært opp. Men, ja. Det krever tid, og evnen til å holde hodet kaldt i stressete situasjoner.

Hvor mye PP går med i løpet av en måned?
200 for p-konto og 30 for FA. Enkelt og greit.

Hvor mange spillere har kontoen?
Er meg og ChrK1 på kontoen.

Verden 20 ser ut til å være en verden med mange dual-kontoer, hva synes du om det?
Slik TW er nå er det nødvendig om man vil overleve. Hva jeg synes om det? Savner den gamle tiden hvor det ikke var like normalt med duals som det er blitt nå. Men ettersom TW nå har blitt slik, så synes jeg selv det er nødvendig og livsviktig.

Hvem er din sterkeste motstander slik du anser det nå i dag på v20?
Min sterkeste motstander, det er vanskelig å si, alle som ikke er mine allierte eller stammefrender er på sett og vis mine motstandere. Og mer enn det velger jeg å ikke tilføye.

Hva kan du fortelle om strategien, å ”dyrke” gråbyer i oppstartfasen?
Faming er livlinjen, ikke bare i oppstartfasen, men gjennom hele kontoens levetid. Min strategi er enkelt og greit å aldri ha farme tropper stående hjemme i byene. Om man har dårlig tid har man alltids mulighet til å «C farme» innimellom. Har man tid, mikrofarme!

Hvor kommer du til å ekspandere, hva er dine ambisjoner?
Ambisjonene er store, og vi er her for å være. Jeg selv har kommet tilbake etter å ha vært borte fra TW siden v3 ble avsluttet. Og er dermed motivert og gira.
Ekspansasjonsplanene våre velger jeg å ikke gå ut med.


Etter stats å bedømme er du veldig nøytral, defansiv/offansiv, hvorfor satse på begge deler?
Jeg ser egentlig på meg selv som en offansiv spiller, men valgte denne gangen å gå i mot alt jeg ellers har gjort, og startet defansivt etter avtale med en håndfull andre spillere.
Jeg satser ikke spesifikt på deff eller off, grunnet at jeg ser på det som en viktig ting å både ha god kapasitet defansivt og offansivt uansett hvor stor konto man har. Men bare vent å se, ODA tallene stiger nok drastisk etterhvert.

Hvordan er det å være på Rank 21 i skrivende stund på v20?
Å være på rank 21 er veldig greit og rolig. Hvilken rank jeg ligger på betyr ikke så mye nå i begynnelsen.

Hvordan er det å være leder for BBB?
Det å være leder er veldig greit :) har gode og hyggelige folk med meg i stammen, det er rett og slett en fryd å lede BBB :) må selvfølgelig ta noen avgjørelser som ikke alltid er like morsomme å ta, men det må til noen ganger.

Intervju med Hoffa1 01:51 – 4.november

Hvordan startet din Tribal Wars kariere?
2008-08-29 13:00:01 på svenska värld nr 4.
Jeg har vært privilegert til å være en del av å vinne en svensk (#10) og en norsk verden (#15).

Hva må til for å gjøre det bra i TW?
1) Tålmodighet! Det er den viktigste faktoren. De som ikke har tålmodighet vil ikke være langvarig i dette spillet.
2) En stamme med en sterk struktur. Min følelse er at de stammene som faller vil være 20% beseiret i kamp og 80% implodera på grunn av intern svakhet.

Hvor mye PP går med i løpet av en måned?
Denne første måneden at verden har vært oppe; ca 2000 pp. Jeg tror du bruker ganske mye i begynnelsen av en verden, så roer ned siden :)

Hvor mange spillere har kontoen?
En spiller. Alltid eneste.

Verden 20 ser ut til å være en verden med mange dual-kontoer, hva synes du om det?
Dual på en verden av nattbonus virker litt overkill. Men generelt er det sannsynligvis ikke en dårlig idé. Jeg har nettopp ikke hatt hell - eller uhell - å møtt noen som tenker som meg.

Hvem er din sterkeste motstander slik du anser det nå i dag på v20?
oh, det er mange gode spillere i denne verden. Hvis jeg bare nevne noen, vil de jeg glemte komme å bli sint og hoppe på meg. Jeg ønsker ikke å skape unødvendige fiender :)

Hvor kommer du til å ekspandere, hva er dine ambisjoner?
Så lenge ryggen min er sikkert, vil jeg gå sørover. Der ser det ut som det er mange morsomme spillere :)

Etter stats å bedømme er du en offansiv spiller hvorfor satse på å kjøre offansivt?
Det er litt av et sjansespill. Hvis du starter offensivt, kan du raskt utvide tidlig og få en dominerende posisjon i ditt område. Men hvis du ikke holde oversikt over hvilke naboer du har, kan du gå på en skikkelig slag i ansiktet.

Hvordan er det å være på Rank 18 i skrivende stund på v20?
Det føles helt ok. Det er litt for tidlig å trekke så mye oppmerksomhet på scoren og plassering. Når jeg ikke topp 10 innen en måned, har jeg enten gjort dumme avgjørelser eller møtt på en bedre motstander. Eller begge deler.

/Hoffa
*long live google translate*



(Forbehold om eventuelle feil ang rang…)

Presentert av Dead man going/ Richard
 
Sist redigert:

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Litt rotete for min del å litt lite oversiktlig når enn skulle lese, men ellers flott iniativ :)
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Kunne kanskje vært et bedre skille mellom intervjukandidatene for å gjøre det mer oversiktlig.
Ellers et kjempe bra initiativ, og ekstra pluss for å ta 3 intervjuer på en gang med 3 interessante ledere som troig alle vil være med på å farge denne verdenen. Håper det kommer flere :)
 

Dead man going

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
29
Jeg skal se om jeg ikke kan få ryddet opp litt.

Dersom det er av interesse kan jeg se om jeg får laget flere.
Kan nok prestere å komme med hertfall 1. stk intervju per måned.
Jeg ønsker for leserne sin del at det skal være mest mulig interessant.
Og dette er jo en bra måte der vi kan bli bedre kjent med våre medspillere.

Takk for tilbakemeldinger (happy)
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Jeg skal se om jeg ikke kan få ryddet opp litt.

Dersom det er av interesse kan jeg se om jeg får laget flere.
Kan nok prestere å komme med hertfall 1. stk intervju per måned.
Jeg ønsker for leserne sin del at det skal være mest mulig interessant.
Og dette er jo en bra måte der vi kan bli bedre kjent med våre medspillere.

Takk for tilbakemeldinger (happy)

Å ha større skrift på tittelen til hvert intervju hadde vært topp! :)
 

DeletedUser

Guest
Om jeg skal være litt kritisk vil jeg si at ikke alle spørsmålene var like spennende og at du kanskje kunne variert litt med spørsmålene i stedet for å spørre alle om akkurat det samme. Men det er jo kult at noen faktisk gjør noe på forumet uansett, så jeg skal ikke klage for mye. Fint initiativ! :)

Tror forresten ikke det er nødvendig å ta med dato/klokkeslett i overskriftene :p
 

Dead man going

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
29
Om jeg skal være litt kritisk vil jeg si at ikke alle spørsmålene var like spennende og at du kanskje kunne variert litt med spørsmålene i stedet for å spørre alle om akkurat det samme. Men det er jo kult at noen faktisk gjør noe på forumet uansett, så jeg skal ikke klage for mye. Fint initiativ! :)

Tror forresten ikke det er nødvendig å ta med dato/klokkeslett i overskriftene :p

Noen av spørsmålene har jeg prøvd å tilrettelegge for at mindre erfarne spillere skal kunne synes at det er interessant og kansje til og med lærerikt. Dato og klokkeslett var litt med tanke på eventuelle forandringer i rangen. Det samme spørsmålene er stilt for å kunne sammenligne en Rank 1 med spillere som har lavere rank for å se om det er noe forskjell på en måte :)
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Veldig bra initiativ.....la oss få flere av dem. Ok spørsmål og synes det er greit at du ga like til alle 3, da ser man de forskjellige synspunkter.
 

erratum

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Som intervju objekt må jeg si at fremgangsmåten din under intervjuet var veldig bra :) Du hadde en utrolig hyggelig tone og var veldig behjelpelig på at du godtok at det kunne ta litt tid før intervjuet ble besvart. Og det er supert,

Når jeg ser de andre intervjuene kan jeg også trekke frem som noen av de andre har at det kunne vært mer interessant med litt større variasjon i spørsmålene. Men utrolig flott initiativ :)

-St. Augustine
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Knall bra,god lesing.Skjønner ikke hvorfor folk skal kritisere når folk faktisk gjør en kjempe innsats for å få ett aktivt og godt forum.
Hadde 2% av det som står på dette forumet vært av en slik kvalitet som dette,så hadde forumet vært mere besøkt og hatt større aktivitet.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Supre intervjuer, og veldig spennende objekter! =)

Et forslag til litt av det dere diskuterte over, kan være å legge intervjuene i spoilere - eventuelt med overskriften over hver spoiler?
For eksempel slik:

Intervju med Chaosisalex
Her står intervjuet med Chaosisalex

Intervju med St.Augustine
Her står intervjuet med St.Augustine

Intervju med Hoffa1
Her står intervjuet med Hoffa1

Bare et forslag, ikke sikkert det blir bedre. ;)
 
Topp