Besvart V21

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Ticker som følger er levert:

Svindel av InnoGames?

Reisverket 2015-10-23 10:36:11
Jeg viser til mitt og flere andres innlegg i forum. Vi er flere som oppfatter Dakapos melding som urettmessig og meningsløst ("Siste nedtelling" har blitt endret fra 90 dager til 30.) I mine øyne er dette svindel, fordi forutsetningene for å kjøpe et produkt (PP) har blitt endret etter kjøp. Når man har kjøpt PP fordi det er 90 dager igjen av spillet, og plutselig blir man frarøvet 60 dager, så er dette ikke greit, verken i våre øyne eller i Forbrukerkjøpsloven. Dersom vi ikke får spille 90 dager slik det sto på serveren da vi handlet PP siste gang, vil vi kreve å få siste PP-kjøp tilbakebetalt, eller gå til juridisk skritt for å få hevet siste kjøp. Grunnen er enkel: Man har lagt opp et løp for å forbedre personlig resultat på bakgrunn av opprinnelig gitt tid. Altså man har laget adelstog og regnet ut hvor lang tid man har på seg til å adle flere byer innenfor den tiden man har til rådighet. Man har ventet med å sende tog i påvente av rekruttering av flere tropper, for å være sikker på å bryte gjennom og i visshet om at man har tid til dette. Og vi begriper heller ikke hvorfor dere ikke bare lar verden gå sin gang slik det opprinnelig ble varslet. Håper på raskt svar på denne insigelsen.

Mvh Rv
 
Sist redigert:

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Premiumkonto er et månedsabonnement. Kontoadmin er et månedsabonnement. Et månedsabonnement koster 200pp. 60 dager mindre spilletid er 2 måneder. Det er totalt et minimum på 400pp pr. spiller pr. mnd som benytter seg av begge abonnementene.
La oss si at premiumkontoen og kontoadmin gikk ut akkurat i det siste nedtelling startet, det er 3 mnd. Spillerne kjøper seg 1200pp for å holde fordelene sine aktive ut verdenen. Det er p.d.d 189kr.
Plutselig endres varigheten på verdenen til 30 dager, istedenfor 90 dager som ble oppgitt ved serverstart.

Jeg må ærlig si at jeg er enig med RV at det er svindel å endre varigheten på verdenen slik, uten å forhøre seg med spillerne først.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
§ 17 Lovvalg/domsmyndighet

17.1 Lovgivningen for Forbundsrepublikken Tyskland vil gjelde, med utelukkelse av FNs kjøpskonvensjon (CISG) og motstridende lover.
17.2 For tvister med deg gjelder denne domsmyndigheten, så sant du har generelt verneting i Forbundsrepublikken Tyskland. For tvister som oppstår fra rettshandel med kjøpmenn, juridiske personer i offentlig rett eller offentlige særfond, gjelder alltid domsmyndigheten til de aktuelle domstoler i Hamburg.

boom
 

ThoBre

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
§ 17 Lovvalg/domsmyndighet

17.1 Lovgivningen for Forbundsrepublikken Tyskland vil gjelde, med utelukkelse av FNs kjøpskonvensjon (CISG) og motstridende lover.
17.2 For tvister med deg gjelder denne domsmyndigheten, så sant du har generelt verneting i Forbundsrepublikken Tyskland. For tvister som oppstår fra rettshandel med kjøpmenn, juridiske personer i offentlig rett eller offentlige særfond, gjelder alltid domsmyndigheten til de aktuelle domstoler i Hamburg.

boom

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal spørre om dette, så derfor spør jeg her.

Om det er slik at TribalWars.no.com ikke lar seg omfatte av Norsk lovgivning, noe som er naturlig da dommene ikke er Norsk, lurer jeg litt på MVAen dere tar.
InnoGames har heller ikke oppgitt noen MVA-register og det er heller ikke mulig å finne noe firma informasjon på selskapet i Norske bedriftdatabaser.
Med tanke på at TribalWars.no.com (InnoGames) da er å regne som ett utelandsselskap er det betimelig å sette spørsmålstegn med MVAen de krever, og da speielt på alle kjøp under 350. For tjenester/varer under 350kr som kjøpes fra utelandske selskaper skal jo IKKE fortolles med MVA?
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal spørre om dette, så derfor spør jeg her.

Om det er slik at TribalWars.no.com ikke lar seg omfatte av Norsk lovgivning, noe som er naturlig da dommene ikke er Norsk, lurer jeg litt på MVAen dere tar.
InnoGames har heller ikke oppgitt noen MVA-register og det er heller ikke mulig å finne noe firma informasjon på selskapet i Norske bedriftdatabaser.
Med tanke på at TribalWars.no.com (InnoGames) da er å regne som ett utelandsselskap er det betimelig å sette spørsmålstegn med MVAen de krever, og da speielt på alle kjøp under 350. For tjenester/varer under 350kr som kjøpes fra utelandske selskaper skal jo IKKE fortolles med MVA?

Om du hadde fått tilsendt en boks med pp-kode fra tyskland som du hadde kjøpt for over 350kr ville du nok blitt nødt til å betale en andel i toll, men så lenge du mottar varen elektronisk er alle varer tollfrie, slik jeg har forstått det.
 

ThoBre

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Om du hadde fått tilsendt en boks med pp-kode fra tyskland som du hadde kjøpt for over 350kr ville du nok blitt nødt til å betale en andel i toll, men så lenge du mottar varen elektronisk er alle varer tollfrie, slik jeg har forstått det.

Er litt usikker. Prøvde å lese meg litt opp på tollvesnet sine sider. Og virker som alt over 350kr også da elektroniske tjenester skal skatteleges med MVA. Men uansett så har jeg her oversikt over ett kjøpt av 1500 pp:

Dato for kjøp | Beskrivelse | Sum nettosalg
10.10.2015 | 1 500 premiumpoeng | 151,20 NOK

Skattesats | Skattebeløp
25 % | 37,80 NOK

Totalt fakturabeløp
189,00 NOK
 

ThoBre

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Se der ja, da er det nok jeg som har misforstått litt ^^

Hehe. Ikke vet jeg. Derfor jeg spørr :p

Syns bare det er rart at de legger på 25% MVA på varer under 350kr, da disse varene er tollfrie varer.
Hadde de vært i det norske MVA registrert hadde jeg naturlig nok forstått dette :p
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Dakapo sier det ganske greit her da

Heisann,

Vi ønsker å informere dere om at de nåværende prisene på premiumpakkene vil bli endret 16. desember. Grunnen til dette er flere, men i hovedsak handler det om skatt og nye skatteregler i Tyskland som gjør at de skal følge takster/skatt/moms i det landet språkversjonen av spillet er - i dette tilfelle Norge. Vi vet alle hvordan Norge er når det kommer til skatt og takster, så det burde ikke være nødvendig å utdype dette spesielt mer.


At de følger skattenivået betyr nok ikke at de betaler skatt i Norge.

EDIT;

Forøvrig er den 350 kr regelen unødvendig. Å ha mva fra første krone hadde funket like bedre, gitt at de fortollingsgebyrene ble fjernet. En vare med fri frakt til 349 kr koster idag 349 kr. Koster den 350 kr så må du ut med 578 kr. 65% økning pga 1 kr.
 
Sist redigert:

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Enig. Skjønner fortsatt ikke hvorfor det er så viktig for Teamet og plutselig endre antall dager i sluttspillet. Kan de ikke bare gå tilbake til den opprinnelige planen og la verden gå sin gang uten at det blir så dårlig stemning? Ja, vi har vunnet verden, men fortsatt er vi mange som kjemper om bedre sluttresultat, og som ønsker å spille de dagene vi ble lovet og som altså var grunnen til at flere har kjøpt tjenester av InnoGames..
 
Topp