Besvart v23 - End Game

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Heisann!

I mangel på svar i support (min henvendelse 07.01.16) og de 7 påminnelsene jeg har gitt der så føler jeg at jeg nå må ty til offentlig forum for å få et svar.

I guiden til End game så har vi oppnådd både kravet til gm 1/2 pris og 1/3 pris. Disse innføres likevel ikke før verdenen er stengt for nye brukere, men hvorfor er den ikke alt stengt? P.d.d. er det 211 spillere på v23, den ledende alliansen har 63.9% dominanse der den nærmeste part kun besitter 8.2%, det er liten tvil om at verdenen nå befinner seg i en end game situasjon hvor de fleste ser på verdenen som vunnet.

Mitt spørsmål: Hvorfor har ikke End Game blitt satt i gang, og når skal det evt. bli gjort? Hva er evt. det som må til får å få det gjort. Økt adelsdistanse og fjerning av moral hadde også blitt satt pris på.
 
Sist redigert av en moderator:

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Er faktisk flere verdener dette har vært relevant for tidligere. Håper virkelig på svar :eek:

Det eneste jeg nesten kan gjette meg fram til er at teamet vil at verdenene skal vare lengre, eneste logiske forklaring for å overse henvendelser i øst og vest.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Endgame har blitt brukt i hovedsak på verdener som ikke har hatt et fastsatt vinnerkrav fra start (da har vi gjerne fokusert på å få 100% dominanse). De siste verdene har fastsatte vinnerkrav, og endgame guiden faller litt bort da verdene er mye mindre nå og det er lettere å oppnå vinnerkravet.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Jeg tipper 2 åpne (normale) verdener er et minimum, noe som betyr at v23 neppe blir stengt for nye spillere før v25 åpner.

PS: I endgame-tråden bes det om at tråder og tickets om å sette i gang endgame på verden X ikke opprettes. Det kan kanskje forklare mangelen på svar via support. Hvorfor teamet ikke vil ha påminnelser om å sette i gang endgame vet jeg ikke.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Endgame har blitt brukt i hovedsak på verdener som ikke har hatt et fastsatt vinnerkrav fra start (da har vi gjerne fokusert på å få 100% dominanse). De siste verdene har fastsatte vinnerkrav, og endgame guiden faller litt bort da verdene er mye mindre nå og det er lettere å oppnå vinnerkravet.

Men du må jo se at det kanskje er på tide å sette i gang med end game når man kun har 100% moral mot 1 konto utenfor alliansen. Nå drøyer jo bare verdenen ut i mangel på adelsmenn i våres adling av grått/innaktive spillere.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Jeg kunne svart på dette for deg pål.

e9880887642bb047b55da423f232f008.png
 

DeletedUser

Guest
Kan vel neppe være noe bra måte å rekruttere nye spillere på å la de starte på en verden som avsluttes om så kort tid uansett. Det aller meste tilsier at vinnerkravet om 83% innen 200 dagersfristen og kan avsluttes da. Altså om 24 dager.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Stammen Upside Down kontrollerer nå 70% av alle aktive landsbyer i denne verden.
Når denne stammen kontrollerer 83%, vil den 4 dager lange sluttfasen begynne.
Dette betyr følgende endringer for denne verden:
Det ikke lenger mulig å starte på nytt etter en total utslettelse.
Prisen på adelsmenn har blitt halvert.
Denne verden vil bli stengt etter 4 dager.

Tre spørsmål:
- Siden det står at verden går inn i sluttfasen når stammen når 83%, vil ikke kravet om 200 dagers spilletid gjelde lenger?
- Hvorfor blir ikke også moralen fjernet?
- Når halveres prisen for gullmynter? Det har ikke skjedd enda.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Tre spørsmål:
- Siden det står at verden går inn i sluttfasen når stammen når 83%, vil ikke kravet om 200 dagers spilletid gjelde lenger?
- Hvorfor blir ikke også moralen fjernet?
- Når halveres prisen for gullmynter? Det har ikke skjedd enda.

Det går ikke an å kalle seg vinner før verden er minimum 200 dager gammel, så selv om stammen din måtte ha 90% dominanse og verden kun er 100 dager, er du ikke en vinner før 200 dager er nådd. Alt som står der er ting som skjer automatisk sånn som jeg har forstått det når begge kravene om at 1. verden er x dager og 2. x% dominanse er oppnådd. Moral er ikke med der!
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Virker ikke som om Dakapo* leser meldinger som står som besvart, så er like greit å lage en ny post.
 
Sist redigert:

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
TEAMET leser. men det er bare en person som kan gjøre noe med innstillinger.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Føler med dere. Finnes ikke noe mer kjedelig og demotiverende enn å adle på en vunnet verden.
Enda værre på V18. ODA har vunnet for leeeeeeeeeeenge siden, men tvinges til å fortsette med meningsløs adling.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
01.03.16, 01:31

Ja, kanskje en idé å stenge verdenen?

I går, 00:14

Det går ikke an å kalle seg vinner før verden er minimum 200 dager gammel, så selv om stammen din måtte ha 90% dominanse og verden kun er 100 dager, er du ikke en vinner før 200 dager er nådd. Alt som står der er ting som skjer automatisk sånn som jeg har forstått det når begge kravene om at 1. verden er x dager og 2. x% dominanse er oppnådd. Moral er ikke med der!

Eller at Dakapo har en usedvanlig evne til å ignorere mine spørsmål, du kan også ta kontakt med henne så hun kan svare i stedenfor å bare lese Starboy
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
vet ikke hvor mye statistikk-siden er til å stole på, men den sier at v23 har vært åpen i 191 dager, dermed er ikke krav 1 oppnådd. 9 dager til, så kan vi se om resten av kravene er dekket. Og siden vinnerkravene er så klare, så faller som sagt End-game-reglene bort.
Noe mer du lurer på da?
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Steng verdenen, hvis teamet er uenig i en slik avgjørelse, så er det virkelig det dummeste jeg har sett.

Verdenen er vunnet, fint å rekrutere "nye" spillere til en verden som blir stengt så snart vinnerkravet er lagd? Oja jeg rakk å få hele 1.000 poeng.. så må jeg starte på nytt?! omg det tok jo 1 uke!
 
Topp