v25 - Topp 10 stammer

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Savnet en slik også...

Savner også aktivitet på forumet...

Topp 10 stammer 04.04.2016

Rangering Stammenavn Poeng til 15 beste totalt poeng medlemmer

1 Chavs 244.000 251.000 19
God stamme, flere pro spillere, ligger på rank 1 av en grunn :) Kun 19 medlemmer, så er ikke den største stammen medlems messig, men er ikke antallet som vinner, men innsatsen :)

2 SL 239.000 244.000 16
SL, god stamme, også her flere gode spillere, endelig komt over 15 spillere, hehe :) Gikk til angrep på TRO0L på off forumet, så er kanskje en liten klinch der? Hva som skjer i fremtiden vet jeg ikke :p :)

3/4 TRO0L 198.000/187.000 207.000/193.000 19/17
Finner du ingen allierte, lager du en selv, kanskje verdens beste strategi? Flere medlemmer, ikke alle har vært med på en hel verden, men flere blir med nå, trollene har endel byer, og leder med begge stammene på verdens basis :)

5 -VF- 83.000 94.000 22
Der dette vi plutselig voldsomt i poeng... Hvorfor? Hvorfor skal en verden være preget av 3/4 store stammer? Burde være 8stk som var nokså like store... Da hadde vi oppnåd flere kontinenter, lengre verdener osv :) Anyway, VF, sikkert en god stamme, vet bare negative ting her, så skal holde meg nøytral :)

6 H.F.O 77.000 78.000 17
HFO, stammen startet opp i v24, så fortsatte i v25... Min feil, hehe :) Godt cluster, har noen sterke spillere her også.

7 -WAFF- 66.000 68.000 17
Tidligere stamme til bergen, syntes denne stammen virket lovende, men trekker det tilbake nå...

8 UN 55.000 64.000 23
UN, tidligere ODIN og tidligere HOL... Kan være en farlig stamme, men tviler :O Jeg er litt frekk da :*

9 VKG 44.000 45.000 18
Dere kaller troll for rekruteringshorer, de hadde 3 stammer på en gang viking... Fytti... 3 stammer og nesten ikke topp 10 engang, dårlig start :S

10 FL 40.000 40.000 1
Final og legend, bare final nå, fordi han spiste opp legend :O Ryktes dere skal i ny stamme...

-A
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
5 -VF- 83.000 94.000 22
Der dette vi plutselig voldsomt i poeng... Hvorfor? Hvorfor skal en verden være preget av 3/4 store stammer? Burde være 8stk som var nokså like store... Da hadde vi oppnåd flere kontinenter, lengre verdener osv Anyway, VF, sikkert en god stamme, vet bare negative ting her, så skal holde meg nøytral :)
-A

Hvor i all verden har du det fra? Det er ikke antall stammer som bestemmer størrelsen på verden, men InnoGames. Hvorfor det blir slik kan jo du gå i deg selv og tenke over når du selv er med på å danne en familie med 40 medlemmer.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Alle spillerne som er erfarne (de få 90 av oss) som samler seg i en stamme istedenfor å spre seg litt godt ut velger utvalget på antall kontinenter og antall stammer. Inno styrer mye, de bestemmer antall stamme medlemmer osv, men jeg tror personlig at en verden hvor det er 30+ medlemmer i en stamme vil vare lenger enn i en verden hvor det er maks 15-25.

Vet ikke helt hva jeg svarer på nå, har feirt aktiviteten på forumet med noen øl!

-A
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
1. SL

SL, stammen jeg selv er medlem i, leder for øyeblikket V25. De gjør en god figur på krigsfronten, og ekspanderer veldig godt på stort sett alt av tilgj byer (Troll og andre medlemmer fra diverse stammer). Stammen leder også ODa, noe som henviser til mye aktivitet, og et offensivt fokus. Har mindre på Odd, noe man godt kan klandre Troll-stammene for, som ikke har gjort stort for å forhindre ekspansjonen vår.

Stammen har per dags dato 21 stammeskifter, noe som i mine øyner er veldig lavt, og et tall jeg selv er veldig fornøyd med.

Om man ser på medlemsmassen til stammen, så vil jeg påstå at dette er en av de store kandidatene til å vinne V25.

2 Chavs

Chavs, som også har gjort det utrolig bra på V25, er i samarbeid med SL mot Troll-stammene. De var veldig aggressive i starten mot 6th, og har fått et meget solid cluster i K55. Spørsmålet er om Heskey vil klare å snu posisjonen sin til å adle fra Troll, eller om det går andre veien. Hvem vet - Troll har ikke akkurat stått i veien for ekspansjoner til nå, så muligheten for Chavs ekspandering i det området ligger absolutt til stede.

Chavs har også en veldig fin statestikk å vise til på TW-stats, både med tanken på OD og medlemsvekst. Vil de klare å holde presset oppe mot Troll fremover?

3 TR0LL
4 TROLL


Troll-stammene. Akademistamme, broderstamme, søsterstamme, puppet-stamme... Hvem vet? Det eneste som har blitt bekreftet av medlemmene deres er at de er en masserekrutteringsstamme, noe som kan være både positivt og negativt. Så langt på V25 så har det nok hatt en litt negativ utvikling, noe man kan se på antall byer de har tapt til Chavs og Troll. De har også tatt i mot en del bank, da TROLL ligger på 1 plass ODD.

For de som husker det igjen fra V3(4?) tiden, så kjørte RV, sammen med Nofjon, samme opplegg med BoS. Det gikk ikke så veldig bra. Spørsmålet er - vil de lykkes her, og hva må de gjøre for å snu den pågående trenden hvor medlemmene deres regelrett blir adlet ned uten aksjoner fra fiendesiden? Hvordan vil ting utarte seg når de får en målrettet aksjon mot frontmedlemmene sine?

Tr0ll

Troll


5 =VF=

En av de mindre stammene. Ut i fra hva jeg vet, så er de i krig med Troll-stammene. De ligger klemt i mellom både SL, Chavs og Troll, så hvilke fremtidsutsikter denne stammen har er jeg veldig usikker på. Skal bli spennende å følge de videre, for man skal aldri undervurdere folk. De har også Final i stammen, som også er deres eneste "store" medlem. Kanskje han får motivert gjengen, og får i gang en flere-sidet krig her på V25?


Krig

Alle har nok fått med seg at SL og Chavs nå står side om side for å kjempe mot TROLL-stammene. Jeg slenger ut litt krigsstatestikk hentet ut i fra TW-stats.

Siste mnd.
[spoil]Side 1:
Stammer: SL, Chavs
Side 2:
Stammer: TR0LL, TROLL

Timeframe: Siste måned

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 16
Side 2: 3
Forskjell: 13

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 53,434
Side 2: 7,206
Forskjell: 46,228

chart

[/spoil]

Sist uke

[spoil]Side 1:
Stammer: SL, Chavs
Side 2:
Stammer: TR0LL, TROLL

Timeframe: Forrige uke

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 10
Side 2: 1
Forskjell: 9

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 36,940
Side 2: 2,634
Forskjell: 34,306

chart

[/spoil]
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Du må gi andre spillere rykte før du kan gi kenn93x.....

Må bare sitere en ting :)

Det eneste som har blitt bekreftet av medlemmene deres er at de er en masserekrutteringsstamme

Medlemmene deres, du mener meg, ingen andre som har sagt at vi er en masserekrutteringsstamme? :)

-A
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
3 TR0LL
4 TROLL


Troll-stammene. Akademistamme, broderstamme, søsterstamme, puppet-stamme... Hvem vet? Det eneste som har blitt bekreftet av medlemmene deres er at de er en masserekrutteringsstamme, noe som kan være både positivt og negativt. Så langt på V25 så har det nok hatt en litt negativ utvikling, noe man kan se på antall byer de har tapt til Chavs og Troll. De har også tatt i mot en del bank, da TROLL ligger på 1 plass ODD.

For de som husker det igjen fra V3(4?) tiden, så kjørte RV, sammen med Nofjon, samme opplegg med BoS. Det gikk ikke så veldig bra. Spørsmålet er - vil de lykkes her, og hva må de gjøre for å snu den pågående trenden hvor medlemmene deres regelrett blir adlet ned uten aksjoner fra fiendesiden? Hvordan vil ting utarte seg når de får en målrettet aksjon mot frontmedlemmene sine?

Interessante spørsmål. Tiden vil vise.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Kan lage en, men sier som hun minste sier (tri = 10)

Kan lage en topp tri liste (3) om det er greit for deg? :)

-A
 
Topp