Besvart v7 endgame

DeletedUser

Guest
Folk ser tydeligvis ut til å snakke om ting de åpenbart ikke har satt seg inn i.
Det som nå var greia er rett og slett at Snipe og HG har tatt ned fiende etter fiende. Nesten alle vi har kriga mot har falt. Nå er det egentlig ikke noen "store" trusler igjen, bare Class! som plutselig kom på det geniale at verden avsluttes dersom de ikke gjør noe. 10 points, må jo minst ha 50 i IQ, de..
At Class! plutselig lå med alle de fant på gata gjorde at de plutselig skjøt fart opp til 2.plass. Ta det med ro, de blir ikke værende der!

Side 1:
Stammer: HG, Snipe
Side 2:
Stammer: PA, Class!

Timeframe: Forrige uke

total erobringer:

Side 1: 262
Side 2: 160
Forskjell: 102

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 69
Side 2: 8
Forskjell: 61

chart


Nå fikk vi det som vi ville. Verden 7 går den 16. januar i end-game modus. Det betyr jo ikke at vi har vunnet verden i praksis, selv om det kan se ut som at vi har gjort det i teorien, tho. Som jeg også nevnte over var Class! en "underdog", med innslag av valper. Plutselig joina tidligere SAS-spillere dem (folk vi har kriga mot siden..jeg ikke var der), og vips, de var store..I kjeften.
Vi vet jo alle at det ikke er så morsomt å fare rundt å plukke smårusk, og for faktisk å få noen framgang uten at alle plutselig slutter å spille var vel egentlig det eneste teamet kunne ha gjort å ta grep for å forsøke å avslutte en verden som holder på å gå ut på dato.
Joda, det er 18 stykker som er større enn meg i Class!. Før de starta å rekruttere hadde jeg vært størst om jeg hadde joina dem.. Just say'in..
Om du ikke skjønner hvorfor denne verdenen gikk i endgame, ta en kork å se om den går inn til hjernen..

Til det med at en allianse vinner sammen velger jeg å svare dette:
Winterweird skrev:
@domly: Ja, går for så vidt til en del litt merkelige poster i denne tråden. Men har du satt deg inn i situasjonen på v7? For det første er HG på tredje plass, bak Class!, og dermed langt fra den dårligste stammen. For det andre er det ikke snakk om bare et navn på diplomatilista, men et langsiktig samarbeid mellom de to stammene. For det tredje tror jeg alle eksemplene som motsier denne avgjørelsen er ganske i ytterkantene. Dere hekter dere opp i det faktum at allierte kan vinne en verden, og tar det for gitt at det gjelder alle typer allierte, uten en vurdering på om det burde gå. Jeg vil ikke si at det er noen god idé å sammenligne v1 og v7 for eksempel, rett og slett fordi omstendighetene er fullstendig ulike, noe som gjør at vi ikke kan bruke akkurat samme løsningen i disse tilfellene. Det burde man da kunne forstå.

Viser for øvrig videre til WWs poster over! :)


Og til slutt, kan ikke alle som skriver på dialekt eller noe som ikke er bokmål/nynorsk få en infraction? D blir ijo vææældi myije det samme som at æ skalj drive på å skrive på minj dialækt heijle tija.
Om jeg får en infraction for denne posten fordi jeg skrev på dialekt, ja, det driter jeg rett og slett i - men da skal dere jaggu meg også gi infractions til alle andre som ser ut til at de skriver med en finger godt planta inni der sola ikke skinner...
 

DeletedUser

Guest
Eg trur ikkje da e infraction for å skrive på dialekt ;) Eg berre foretrekke bokmål :)

Oppsummering av det Ashax skrev: V7 er nå i endgame, og dersom HG og Snipe fortsetter å vinne kommer de til å stå som vinnere av v7 til slutt. Egentlig kunne jeg godt kalt dette en oppsummering av tråden, og vise til gjentatte poster der jeg skriver nøyaktig det samme med litt forskjellig ordelag. Alle er fornøyde, case closed :)

WW... Jeg har fått meg nytt kallenavn, yey! :p
 

DeletedUser

Guest
Det jeg skrev har vært skrevet utallige ganger allerede - fortsatt tar ikke folk det til seg..
Lurer på om de skjønner det nå, eller..?

Menj da så, da kainj jo æ skrive ailjt det æ vilj på dialekt om så :p
 

domly

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Folk ser tydeligvis ut til å snakke om ting de åpenbart ikke har satt seg inn i.
Det som nå var greia er rett og slett at Snipe og HG har tatt ned fiende etter fiende. Nesten alle vi har kriga mot har falt. Nå er det egentlig ikke noen "store" trusler igjen, bare Class! som plutselig kom på det geniale at verden avsluttes dersom de ikke gjør noe. 10 points, må jo minst ha 50 i IQ, de..
At Class! plutselig lå med alle de fant på gata gjorde at de plutselig skjøt fart opp til 2.plass. Ta det med ro, de blir ikke værende der!

Side 1:
Stammer: HG, Snipe
Side 2:
Stammer: PA, Class!

Timeframe: Forrige uke

total erobringer:

Side 1: 262
Side 2: 160
Forskjell: 102

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 69
Side 2: 8
Forskjell: 61

chart


Nå fikk vi det som vi ville. Verden 7 går den 16. januar i end-game modus. Det betyr jo ikke at vi har vunnet verden i praksis, selv om det kan se ut som at vi har gjort det i teorien, tho. Som jeg også nevnte over var Class! en "underdog", med innslag av valper. Plutselig joina tidligere SAS-spillere dem (folk vi har kriga mot siden..jeg ikke var der), og vips, de var store..I kjeften.
Vi vet jo alle at det ikke er så morsomt å fare rundt å plukke smårusk, og for faktisk å få noen framgang uten at alle plutselig slutter å spille var vel egentlig det eneste teamet kunne ha gjort å ta grep for å forsøke å avslutte en verden som holder på å gå ut på dato.
Joda, det er 18 stykker som er større enn meg i Class!. Før de starta å rekruttere hadde jeg vært størst om jeg hadde joina dem.. Just say'in..
Om du ikke skjønner hvorfor denne verdenen gikk i endgame, ta en kork å se om den går inn til hjernen..

Til det med at en allianse vinner sammen velger jeg å svare dette:


Viser for øvrig videre til WWs poster over! :)


Og til slutt, kan ikke alle som skriver på dialekt eller noe som ikke er bokmål/nynorsk få en infraction? D blir ijo vææældi myije det samme som at æ skalj drive på å skrive på minj dialækt heijle tija.
Om jeg får en infraction for denne posten fordi jeg skrev på dialekt, ja, det driter jeg rett og slett i - men da skal dere jaggu meg også gi infractions til alle andre som ser ut til at de skriver med en finger godt planta inni der sola ikke skinner...



du hadde ikke vert størst om du hadde joina oss, jeg, oldbat, think, stiggi2 og hardskill var større en deg FØR sas spillerene kom over...
 

domly

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Folk ser tydeligvis ut til å snakke om ting de åpenbart ikke har satt seg inn i.
Det som nå var greia er rett og slett at Snipe og HG har tatt ned fiende etter fiende. Nesten alle vi har kriga mot har falt. Nå er det egentlig ikke noen "store" trusler igjen, bare Class! som plutselig kom på det geniale at verden avsluttes dersom de ikke gjør noe. 10 points, må jo minst ha 50 i IQ, de..
At Class! plutselig lå med alle de fant på gata gjorde at de plutselig skjøt fart opp til 2.plass. Ta det med ro, de blir ikke værende der!

Side 1:
Stammer: HG, Snipe
Side 2:
Stammer: PA, Class!

Timeframe: Forrige uke

total erobringer:

Side 1: 262
Side 2: 160
Forskjell: 102

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 69
Side 2: 8
Forskjell: 61

chart


Nå fikk vi det som vi ville. Verden 7 går den 16. januar i end-game modus. Det betyr jo ikke at vi har vunnet verden i praksis, selv om det kan se ut som at vi har gjort det i teorien, tho. Som jeg også nevnte over var Class! en "underdog", med innslag av valper. Plutselig joina tidligere SAS-spillere dem (folk vi har kriga mot siden..jeg ikke var der), og vips, de var store..I kjeften.
Vi vet jo alle at det ikke er så morsomt å fare rundt å plukke smårusk, og for faktisk å få noen framgang uten at alle plutselig slutter å spille var vel egentlig det eneste teamet kunne ha gjort å ta grep for å forsøke å avslutte en verden som holder på å gå ut på dato.
Joda, det er 18 stykker som er større enn meg i Class!. Før de starta å rekruttere hadde jeg vært størst om jeg hadde joina dem.. Just say'in..
Om du ikke skjønner hvorfor denne verdenen gikk i endgame, ta en kork å se om den går inn til hjernen..


Se her du !

Side 1:
Stammer: Class!
Side 2:
Stammer: HG

Timeframe: Forrige uke

total erobringer:

Side 1: 159
Side 2: 50
Forskjell: 109

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 0
Side 2: 12
Forskjell: 12

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 1,229,716
Side 2: 437,175
Forskjell: 792,541

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 0
Side 2: 112,604
Forskjell: 112,604

chart



----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Side 1:
Stammer: Class!
Side 2:
Stammer: Snipe

Timeframe: Forrige uke

total erobringer:

Side 1: 159
Side 2: 201
Forskjell: 42

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 8
Side 2: 49
Forskjell: 41

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 1,229,716
Side 2: 1,723,182
Forskjell: 493,466

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 73,599
Side 2: 408,071
Forskjell: 334,472

chart



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HG klarer seg ikke uten snipe, det ser man jo her..
 

DeletedUser

Guest
Poenget er vel uansett at Class! ikke ble en 4 ganger så god stamme, selvom de fikk 4ganger så mange poeng.
Dog har jeg aldri vært imponert over Class!, alt jeg har møtt har vært rimelig labert sålangt, så kanskje de har blitt sinnsykt mye bedre med disse nye i stammen, fordi lista var utrolig lav?
 

DeletedUser

Guest
Hehe.. vi vant 12-0 imot dere, og det er noe du skryter av... Du er herved HGs nye propagandaminister utad!

Det eneste du viser der, er at dere var bedre enn oss til å adle grått. Stolt?
 

DeletedUser

Guest
Bare for å slenge ut et tilfeldig spørsmål. Hva hvis du fiendestammer respekterer hverandre så mye at de ønsker å vinne sammen?

Ok, jeg overså et par verdener som har startet allerede. Poenget mitt var at de nyere verdenene har fått faste mål for at noen skal vinne. Eks 1 stamme må holde en haug med skatter/hemmeligheter eller en stamme må ha x mill poeng i x timer. Det er jo mulig å merge seg til det der, så lenge innstillingene tillater det.
Var uansett tenkt mer fremtidige verdener, ikke nåværende. Dårlig formulert og gjennomtenkt.

Det er sant at det er sånn på de nyeste verdenene nå. Selv om vi jo ikke vet om det vil være sånn på fremtidige verdener, men det virker sannsynlig.

Jeg så den i stad også, men det var ikke den jeg svarte på, altså var det ikke den meldingen var myntet på :p Er ikke alltid lett å skjønne når noen spøker over nettet vettu ;)

Jeg hadde håpet på at de skulle være så absurde at det var åpenbart at de ikke var helt seriøse. Poenget var å peke ut hvor vanskelig det ville være å vurdere dette.

Føler at den tankegangen ligner litt på diskusjonen om pushing-kontoer på v9 for en tid tilbake. Er vel strengt tatt ikke lett å bevise det, likevel er folk blitt tatt og straffet for å bruke pushkontoer. Da tror jeg det ville være mulig å oppdage stammer som kunne settes opp som vinnere av en verden sammen, selv om kanskje enkelte ikke får gjort det selv om de kanskje hadde fortjent det. Eller noe i den duren.

Den diskusjonen om push-kontoer demonstrerer jo også at det er vanskelig å avgjøre det, så takk for det gode eksempelet. Jeg har ikke noen problemer med å tro at mye av det som effektivt sett er pushing går ustraffet. Det er lettere umulig å vite hvor mange push-kontoer som faktisk går ustraffet, men det skulle ikke overraske meg om det var over halvparten.

Ellers tror jeg det går litt på hvordan man har spilt tidligere. Dersom man belager seg på å vinne som allierte er det jo for eksempel logisk å inngå diplomatiet tidlig i spillet heller enn late game, for å si det slik. Dersom det er tydelig at to stammer burde få stå sammen som vinnere, som jeg mener det er i denne situasjonen, er det jo et pluss for den individuelle vuderingen av saken :)

For å ta et eksempel så er det litt synd at vi ikke utforsket denne muligheten på V2 ( selv i vårt forsvar så var vi første ute med mye annet ), da jeg tror det kunne vært koselig å ha vunnet den sammen med -Rome-. Der hadde vi vært allierte i... tre femtedeler av V2 sin eksistens, eller noe i den duren. Ville det vært bra nok for å fortjene å vinne sammen? For det viste seg senere at den alliansen røyk ganske kraftig opp i sømmene, og at det ble heftige krangler - uavhengig av hvilken side man var på i den konflikten vil jeg tro man er enig i at det ikke endte med et spesielt hyggelig forhold. Poenget mitt her er at... hmm... egentlig er jeg ikke helt sikker på hva poenget mitt er, men jeg tror det er relevant. Åja, kan ha noe med at selv om man har vært allierte i lang tid betyr det ikke at forholdet må ha vært veldig godt hele veien - se for eksempel på V1, som riktignok har vært preget av noe pragmatiske allianser.

Men tilbake til denne situasjonen; Som jeg har nevnt tidligere har jeg ikke noe i mot det i dette tilfellet. Men jeg føler allikevel for å ta opp en del problemstillinger, da jeg ikke er en fan av å lukke øynene og håpe på at problemer forsvinner av seg selv. Tenke langsiktig, fine greier.

Helt objektivt så er jo det at to stammer skal kunne vinne sammen litt logisk. Hvorfor har vi allianser hvis det ikke skal gå? Mister mye av konseptet om allierte ikke kan begge vinne. Et spørsmålstegn jeg fortsatt setter er hvorvidt dette bør gå når de to stammene ikke ligger på rank 1 og 2.

Spennende spørsmål. Hvis man må slutten av en verden ikke greier å få to allierte stammer på topp så må den tredje stammen enten være temmelig god, de allierte temmelige dårlige eller verdenen har blitt avsluttet betydelig tidligere enn noen andre verdener hittil har blitt her på .no.

Men liker det med at det gjør at allierte faktisk kan holde sammen til slutten. Ikke alle er så kyniske og pragmatiske som Winter ( *kremt* ) når det kommer til allianser.

Når den største alliasen består av flere stammer som ikke engang tilsammen har mer poeng enn det jeg har som spiller, hvorfor skal deres stemmer(som sansynligvis ikke vil ha en avgjørende faktor i spilldelen) ha en avgjørende faktor i hvordan verden skal avsluttes? Klønete forumlert, men jeg håper du forstod. ORker ikke prøve på nytt.

Utrydd de mindre spillerne og be om en ny avstemning? :) Jeg har tenkt litt på dette tidligere. Hvis jeg ikke tar helt feil har de det på .net en del fine retningslinjer for hvordan en verden avsluttes. Der er det blant annet en del prosentandeler som avgjør når forskjellige end-game faser starter. Det er også verdt å merke seg at de kriteriene som tillater flere stammer å påvirke noe har begrenset det til to stammer, noe jeg allerede har foreslått. Hva med å herme litt etter det de gjør på .net og si at den ledende stammen kan selv avgjøre hvordan verdenen skal ende hvis de oppnår for eksempel 90 % av verdenen? Så vidt jeg vet tar teamet litt hensyn til dette allerede.

Forresten, var det ikke noen som argumentere for at to stammer skulle vinne sammen og få premien for at spillere ikke skulle stikke til .net? Det fikk meg til å fnise litt, siden .net ikke tillater to stammer som vinnere med premie.
 

domly

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hehe.. vi vant 12-0 imot dere, og det er noe du skryter av... Du er herved HGs nye propagandaminister utad!

Det eneste du viser der, er at dere var bedre enn oss til å adle grått. Stolt?

De 12 - 0 er jo fra spillere som ligger oppe ved dere.. som skal vekk derifra..

Nå var jo alle de gråbyene 9 k byer da, ikke det at jeg er stolt av at vi adler grå byer.. men adlings-vekstren vår er jo dobbelt så stor som HG sin..
 

DeletedUser

Guest
De 12 - 0 er jo fra spillere som ligger oppe ved dere.. som skal vekk derifra..

Nå var jo alle de gråbyene 9 k byer da, ikke det at jeg er stolt av at vi adler grå byer.. men adlings-vekstren vår er jo dobbelt så stor som HG sin..

Adlingsvekst er da en ting, men likevel, ting kommer ikke til å gå veien for dere når gråbyene tar slutt. Noe jeg tror dere kanskje forstår :)

@Grim: Praktisk talt er det jeg gjør å måle de eksemplene/problemstillingene du kommer med opp mot denne situasjonen, siden jeg ikke har noe annet å relatere det til. Kanskje ikke den beste vurderingsmetoden, men jaja :p

Du får heller holde øynene dine åpne, du, så kan jeg lukke mine :eek:
 

DeletedUser

Guest
De 12 - 0 er jo fra spillere som ligger oppe ved dere.. som skal vekk derifra..

Nå var jo alle de gråbyene 9 k byer da, ikke det at jeg er stolt av at vi adler grå byer.. men adlings-vekstren vår er jo dobbelt så stor som HG sin..


Skal sies at det ble forbudt for Snipe og HG å adle grått en periode, som er med i den uka du her linka til. Har selvsagt bevis på dette med rundskrivet som ble sendt.


Alle deres spillere skal bort btw. Uansett hvor på kartet dere gjemmer dere.
 

DeletedUser

Guest
Får alle (dvs potensielt 200 spillere med v7's settings) like mye premium som hvis det bare var én stamme som sto igjen som vinnere?

Jeg vet det er veldig få spillere i disse aktuelle stammene på v7 slik ting er nå (i forhold til medlemsgrensen), men om dette skal gi presedens for senere verdener så kan det faktisk bli 200 vinnere i én verden. Vil Innogames gi full premie til alle disse potensielle vinnerne, eller gjelder denne alliert-seier regelen bare dersom det er små stammer?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
For å forhåpentligvis svare på en del spørsmål rundt dette spørsmålet allerede, så vil det komme en tråd på dette med allierte som vinner sammen. Jeg ønsker å heller lage en egen tråd på dette under annonseringer sånn at det ikke drukner i diskusjoner i denne tråden. =)
 

DeletedUser

Guest
For å forhåpentligvis svare på en del spørsmål rundt dette spørsmålet allerede, så vil det komme en tråd på dette med allierte som vinner sammen. Jeg ønsker å heller lage en egen tråd på dette under annonseringer sånn at det ikke drukner i diskusjoner i denne tråden. =)


Good call!
 
Topp