Valkyrian Wolf

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Valkyrian Wolf


Har du noe IRL fakta om deg?
Er en gutt på 16 fra Drammen. Spiller tennis og har gjort det bra der før jeg sluttet å prioritere det, men heller mer fritid. Veldig glad i matte og liker alt med planlegging, beregninger og strategi, noe som er grunnen til at jeg spiller tw. Nyter livet med venner, selvom jeg satser på skole.

Nå kan du fortelle litt om historien og eventyret ditt med Tribalwars.
Vel, som "liten" spilte jeg et spill som het Civilization, som var a la likt med Tribalwars. For de som ikke er kjent med spillet så er det et spill hvor man starter med en by, produserer bygninger og tropper. Går ut og bygger nye byer, slik at du blir et land. Deretter kriger du for å eliminere andre land. Min bestevenn irl (ig SirRiddick), fortalte meg om tribalwars og ville få meg til å begynne. Jaggu meg klarte han å lage en bruker til meg slik at vi startet opp likt på den danske serveren (v5 tror jeg). Der lærte jeg meg det grunnleggende og fikk etterhvert smaken for spillet. Spilte der noen måneder før jeg ga meg fordi jeg følte jeg ikke fikk "motstand" lenger. Jeg var helt på rimmen, langt fra fronten, og de rundt meg hadde veldig lav moral. Dette ble så kjedelig at jeg valgte å slutte, men rett før jeg skulle slutte kom jeg tilfeldigvis over en spiller fra .net som kaller seg Dawn. Hun viste seg å være en veldig dyktig spiller der og vi fant tonen. Selvom jeg bare var en liten brøkdel av hvor god hun var så hadde hun respekt for min spillestil, noe som gjorde at vi startet et samarbeid og hun ble mentoren min. Sammen spilte vi derfor litt på .net, men jeg spilte aldri så lenge at jeg fikk gjort noe som jeg ble stolt av. Deretter har motivasjonen min gått opp og ned, og jeg sluttet før jeg til slutt bestemte meg for å begynne her på den norske serveren. Det er altså første gang jeg spiller her, og som er grunnen til at de færreste kjenner meg. Her startet jeg da opp med min venn SirRiddick hvor jeg satset for fullt siden starten. Til slutt kom det en tid hvor jeg følte at jeg hadde oppnådd alt jeg kunne håpe på med dette spillet. Jeg kom med den beste stammen jeg har vært hos noen gang, og jeg noen gang har kjent til. Snipe har vært en fantastisk stamme som alltid har tatt seg av meg. Og jeg skylder dem en stor takk, fordi de er i bunn og grunn den største grunnen til at jeg fikk så mye moro ut av dette spillet. I tillegg har jeg gjort operasjoner som har blitt en success og jeg har beseiret meget dyktige spiller. Har fått meg mange gode venner som jeg fremdeles holder kontakten med. Jeg ble rank 3 på min beste før jeg ga meg på topp. Grunnen til at jeg ga meg var som sagt at jeg følte at jeg hadde fått oppnådd alt jeg kunne med dette spillet, og nå kom sommeren og jeg hadde lyst til å bruke tiden på noe "bedre". En faktor som gjorde at jeg sluttet var at jeg ikke orket å dodge fakes hele tiden, slik at jeg aldri kom meg ut i påsken. Jeg er også en spiller som er perfeksjonist, noe som gjør at enten satser jeg alt! Eller så gidder jeg ingenting, og det var det jeg besluttet nå. Skal ikke se bort fra at jeg begynner på nytt i en ny verden. Men om jeg starter opp på .no eller .net er fremdeles uvisst.



Har du noen spesielle spillerstiler??
Jeg er først og fremst en aggresiv spiller. Vil vel kanskje si jeg er 90/10 aggresiv i forhold til deffensiv. Jeg er en aggresiv spiller som planlegger veldig nøye og detaljert. Fienden skal aldri vite mitt neste steg. Når jeg angriper så angriper jeg plutselig med en stor styrke. Altså så kan det gå noen dager før det sier pang og da er 3-5 byer blitt tatt. Det er vanskelig å si hva kjennetegn på min spillestil kan være, fordi jeg prøver å være uforutsigbar. Fienden skal aldri vite hva mitt neste steg er og angrepet skal komme når han minst venter det. Er det om natta eller midt på blanke dagen har ingenting å si for meg. Jeg skaffer meg alltid en bakrgunnsjekk av spilleren ved mail. Jeg angriper og prøver å finne svake punkter (finner ut om det er en deffensiv eller offensiv spiller. Om han har nyadlete byer som muligens har ekstra tropper, noe som etterlater andre byer mer sårbare er to små eksempler).

Hvor viktig kan startfasen være?
Startfasen er det som etter min mening det som setter grunnlaget for videre utvikling (i hvert fall for meg). Får jeg en dårlig start hvor jeg tidlig mister byer eller lider store tap så mister jeg fort motivasjonen og må gjøre ekstra mye for å hente meg inn igjen. Startfasen er også den perioden jeg synes er morsomst. Da man har 10 byer eller færre. Fordi da er hver eneste hær og adels man har ekstra viktig, noe som gjør at man er ekstra nøye med planleggingen. Jeg er også en start-up spiller, siden jeg aldri har orket å spille til jeg har fått maange byer. Da slutter jeg å se på det som et taktisk spill hvor man planlegger fordi alt man gjør er masseprodusering og massive sendinger av tropper.

Hvor aktiv bør man være?
Hmm, en vanlig dag for meg så var jeg vel aktiv sånn om lag 10-12 timer om dagen. For å være en topp spiller så kreves det at man er aktivt så og si hele dagen, spesielt om man er mye utsatt for angrep. Dette synes jeg er for mye, eller at det for min del koster for mye å være en topp spiller. For meg gikk det utover skolen og fritid, og til slutt samvittigheten som det sikkert gjør for mange. Et av svakhetene med dette spillet er jo at man tvinges til å være så aktiv om man skal kunne gjøre det veldig bra, dermed blir spillet fort "den som gidder, den vinner". Samme prinsipp med farming. Dem som gidder å farme har større sannsynlighet for å klare seg bedre enn de som ikke gjør det. Jeg skulle ønske spillet gikk mer ut på dem som var en taktiker i hodet, var dem som ville gjøre det best. Slik det er i virkelige kriger. Et perfekt spill for meg skulle vært et spill jeg kunne sette meg ned med i ro og fred når jeg ikke hadde noe annet å gjøre, og hvor jeg absolutt ikke hele tiden ble nødt til å sjekke iPhonen for incs i skoletimene og på treninger. Et spill jeg kunne spille når som helst det passet meg og da bare 2 timer eller noe om dagen. Men jeg ser at dette blir en veldig vanskelig kombinasjon når det er et online spill. Men skulle gjerne ønsket at den norske serveren kunne hente inspirasjon fra .net hvor de har laget en såkalt "ikke-farme"-verden. Da vil man være mer forsiktig på hva man bruker de verdifulle ressursene til og dermed planlegge nøyere og mer detaljert for å få maksimalt ut av hver eneste enhet du har.


Er det noen spesielle personer du vil takke?
Ja, det er det så absolutt. Selvfølgelig er det hele Snipe stammen, men en ekstra takk til Spekter som var den første jeg fikk kontakt med og som var den daværende rekrutøren. Ellers må jeg takke spesielt ledelsen i stammen med Bunnpris, Marius, Kenneth, Eirik og Hell G som jeg fikk en ekstra fin kontakt med. Utenom stammen vil jeg også takke buddha som er en av de spillerne jeg har størst respekt for etter de morsomme slagene vi har hatt. Jeg vil også takke vennen min SirRiddick som ga meg interessen for dette spillet. Så må jeg selvfølgelig takke deg Kalou, for de fine stundene vi har hatt sammen her inne og for dette intervjuet. Vil jo også takke alle jeg har kjempet mot og blitt kjent med her inne, ekstra moro å spille når det finnes kjernekarer som dere.
 

DeletedUser

Guest
Fin lesning, men det var omtrent de samme spørsmålene fra Malf, var det ikke? Syntest variasjonen kunne blitt bedre, og mer V7-stuff. Ellers bra ! :)
 

DeletedUser

Guest
greit, men enig med siste taler, dette er V7. Hvor er titt og lytt stoffet fra V7?
 

DeletedUser

Guest
Veldig bra intervju.
Vises på svarene at Ulven er en perfeksjonist, var ikke noe ja/nei-svar der i gården :)
 
Topp