Velkommen til verden 34

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Verden 34 åpner tirsdag 21. november klokken 14:30. Forhåndsregistrering åpner i løpet av kvelden.

Du kan lese mer om innstillingene her! :)
 
Sist redigert:

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Jeg synes TW-teamet absolutt bør jobbe for å få flere barbs til .no

Hvis vi skal håpe på å få flere spillere, så trenger vi virkelig en verden som faktisk er 4 fulle kontinenter store, ikke 1/3 av et kontinent totalt store.
 

Don Jon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
54
Jeg er så enig, få igang en verden med masse barbs og hastighet 2, uten kirke og sånn tull, hadde vært utrolig gøy ihvertfall
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Hvis vi hadde fått en verden med flere barbs ville det også gitt spillere mulighet å registrere seg "late" uten å bli adlet ned før nybegynner beskyttelsen er over.

Altså da er verden så stor at de kan faktisk ha sjans til å utgjøre en forskjell, få adlet en by eller to? Kanskje mer?

Hadde jeg vært ny nå, og konkurrert mot topp spillere på så små verdener hadde jeg blitt knust. Og mistet motivasjon til å fortsette.

Flere barbs, fyll ut 4 kontinenter med barbs, slik at de nye faktisk kan lære seg spillet og ha det gøy før de blir adlet.
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Eneste mulighet for slikt idag er normalt latestart, men v34 er for liten til at det utgjør en forskjell. Jeg hadde mitt første tw forsøk sent på verden 1. Lå nesten for meg selv blant masse barbs, noen andre rundt meg som også var nye. Hadde 3 byer før jeg begynte å krige
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Og så må vi gjøre noe med Herman, slik at han ikke tar alle barbarbyene!:D Evt gjøre noe med pp-bruken, men det blir nok vanskelig å få gjennomslag for :(
Jeg tror allikevel dette kan være en god ide. Flere barbarlandsbyer gir mer plass og enkle erobringsmuligheter, som kan føre til at det blir bedre å ha diplomati enn å krige hele tiden. Og når to store stammer først er i krig, så rekker andre spillere i nærområdet å bygge seg opp, slik at verdenen har potensiale til å bli stor som før i tiden.:rolleyes:
 

Regal

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Alt dette har jo blitt tatt opp mange ganger før. Men teamet på .no kan tydeligvis ikke gjøre noe med dette, som rett og slett er patetisk.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Kan ikke teamet på .no påvirke valg av verdensinnstillingene?
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Absolutt, men det er alt i alt CM som må kjempe for innstillingene om vi ønsker at noe skal skje.

Kun CM som er i kontakt med Inno.
 

KelTHuzad

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Hadde jeg vært ny nå, og konkurrert mot topp spillere på så små verdener hadde jeg blitt knust. Og mistet motivasjon til å fortsette.

Litt morsomt at du er (var) en av dem som faktisk ville gjøre noe med den labre aktiviteten på .no, men så gjør du faktisk det helt motsatte av hva dere prøvde og oppnå?

Du vil få opp aktiviteten, men sier selv at du hadde lett gitt opp om toppkontoene gikk sammen. Så hvorfor fortsette å gjøre det du faktisk prøver å få til? (Hørt om Accipio? Nei, tenkte meg det.)

Er forsåvidt et fett for min del hva dere gjør, men jeg syntes det er litt komisk hvor mye dere prøvde å spre den supre ideen om "Accipio" til alt og alle. Men fortsatt, så driver dere med det helt motsatte. Virker heller som dere prøver å ødelegge for alle nykommere. Ikke vet jeg, men slik er det i mitt hodet. Kall meg gjerne dum, men du kommer ikke bort ifra at dette er på grensen til komisk. Spesielt når du bekrefter det selv at du hadde sluttet om toppkontoene går tidlig sammen. Mulig det ikke har så mye å si for mid/lategame, men skjønner at folk gir opp tidlig, spesielt nykommere.

Men be my guest, fortsett med det dere gjør så ser vi hvordan aktiviteten er om et år eller to.

Much Love <3 :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hvis vi hadde fått en verden med flere barbs ville det også gitt spillere mulighet å registrere seg "late" uten å bli adlet ned før nybegynner beskyttelsen er over.

Altså da er verden så stor at de kan faktisk ha sjans til å utgjøre en forskjell, få adlet en by eller to? Kanskje mer?

Hadde jeg vært ny nå, og konkurrert mot topp spillere på så små verdener hadde jeg blitt knust. Og mistet motivasjon til å fortsette.

Flere barbs, fyll ut 4 kontinenter med barbs, slik at de nye faktisk kan lære seg spillet og ha det gøy før de blir adlet.
Hvorfor mener du at enda flere barbs resulterer i at nye spillere får større muligheter? Det er nesten like uforståelig for meg som hvordan du mener at noen kan bli adlet før nybegynnerbeskyttelsen løper ut. Det å bare adle barbarlandsbyer er sjeldent en god ide rent strategisk, da ressurskostnaden for å bygge opp en ny by er svært stor. I tillegg så syntes veldig mange at det fort blir kjedelig, om man bare skal adle barbarlandsbyer.

Også verdt å merke seg at antallet barbarlandsbyer på de siste norske spillverdene er langt over hva som egentlig er anbefalt maksimum antall.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Hvorfor mener du at enda flere barbs resulterer i at nye spillere får større muligheter? Det er nesten like uforståelig for meg som hvordan du mener at noen kan bli adlet før nybegynnerbeskyttelsen løper ut. Det å bare adle barbarlandsbyer er sjeldent en god ide rent strategisk, da ressurskostnaden for å bygge opp en ny by er svært stor. I tillegg så syntes veldig mange at det fort blir kjedelig, om man bare skal adle barbarlandsbyer.

Også verdt å merke seg at antallet barbarlandsbyer på de siste norske spillverdene er langt over hva som egentlig er anbefalt maksimum antall.

1) Du er smart nok til å skjønne at håkon mente rett etter nybegynnerbeskyttelsen går ut og ikke mens den fortsatt er på.

2) Det har vært en generell trend hvor antallet barbs/spiller har sunket fra nivået det hadde på de tidligere verdnene. Hva som er anbefalt og ikke skal jeg ikke uttale meg om, men DERSOM du ønsker en stor verden ville jeg anbefale deg å duplisere instillingene man hadde på v18. Det var en konto med MANGE barbs og er vel den som har vart lengst i nyere tid(?).

3) Grunnen til at mange barbs er nybegynnervennlig er at det skaper spredning mellom spillere, dette fører til at det tar lengre tid før de gode spillerne begynner å dominere verdenen da de må adle større områder. Samtidig vil mange restarte og man får en raskt voksende rim som gir latestarts en mulighet til å vokse seg store uten å måtte konkurrere med en 3k by som ligger 4 ruter unna(slik jeg måtte på v30 under min latestart der).
I tillegg gir barbarbyene spilleren enkle byer å adle, og det å adle en by er for mange noe veldig stort.

4) Noe annet jeg gjerne skulle sett er større ms-gap på verdner, v18 hadde 400ms i gap, og det førte til at mange nyere spillere også klarte å snipe. Mtp at det er kommet paladin som gir adelsbonuser vil jeg anbefale en gap på 500-600ms slik at togene blir spredd på 1sekund(men mange vil nok være uenig med meg).

5) For guds skyld, ikke ha vakttårn eller bue på en ny stor verden(og helst ha gammel paladin også).

6) Nattbonus er absolutt å anbefale dersom man ønsker en større verden, da det gir en mulighet for solospilling.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Også verdt å merke seg at antallet barbarlandsbyer på de siste norske spillverdene er langt over hva som egentlig er anbefalt maksimum antall.

Det kan jeg aldri begripe.

Niko har kommet med en fremragende liste over punkter som sier nøyaktig hvorfor .no sine verdener bør ha flere barbarlandsbyer, og andre innstillinger som bør ned prioriteres:)

Det viktigste poenget er :

Grunnen til at mange barbs er nybegynnervennlig er at det skaper spredning mellom spillere, dette fører til at det tar lengre tid før de gode spillerne begynner å dominere verdenen da de må adle større områder. Samtidig vil mange restarte og man får en raskt voksende rim som gir latestarts en mulighet til å vokse seg store uten å måtte konkurrere med en 3k by som ligger 4 ruter unna(slik jeg måtte på v30 under min latestart der).
I tillegg gir barbarbyene spilleren enkle byer å adle, og det å adle en by er for mange noe veldig stort.

Dette er uten tvil noe CM.no bør ønske, dette er nybegynner vennlig, og det gir spillere lengre tid på å registrere seg på en verden, uten at det har gått 3 uker og det er for seint.

Den gang jeg startet med tribalwars hadde jeg latestart på min første .no verden. Men den gang spilte det ingen rolle, fordi verdenen var såpass stor at jeg ikke måtte konkurrere mot de største og beste kontoene før jeg hadde fått tid til å adle meg stor selv. Jeg som helt ny endte opp med å vinne denne verdenen, og er mye av grunnen til at jeg enda spiller.

Så min kjære Community Manager, flere barbarlandsbyer bør absolutt være på din prioriteringsliste.

Og ikke minst, får vi en verden som kan vare noen år igjen??
 

Regal

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Skal vi starte en underskrifts-kampanje eller noe? Så kan man jo fort se at dette er noe flertallet ønsker :)
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Flertallet av spillerne på .no er ikke på forum, men dersom vi på forum kunne laget noen forslag til instillinger og ole så kunne kjørt undersøkelse med annonsering på alle verdner slik at de som ikke er på forum også kan bli representert dersom de ønsker det hadde nok det funket bedre.
 
Topp