Velkommen til verden 34

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Problemet med en undesøkelse in game er at alle nye spillere ikke skjønner bæret av betydningen av innstillinger på en verden. De pleier som regel å være happy de første to ukene av en verden mens de fremdeles har oppdrag de kan gjøre. Så blir de adlet og forsvinner for godt.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Kanskje prøve det Fak sier. Mye fornuftig der. Sett på 10 felt adels limit i tilleg så tror jeg vi får se en veldig stor og lang verden ;) 500ms tog så kommer vi til å se mindre adelstog å flere adelsnuke.. kanskje. Som kunne vært intrs også. Det er ikke så veldig vanskelig å få til innstillinger som er bra for nybegynner. Virket som problemet ligger hos CM eller inno's vilje til å finne en løsning.
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
En spiller vi nettopp startet å farme tok kontakt med oss. Her ser du mye av problemet med disse små verdener Ole.

Anonym nov. 29, 15:22
vil du ha byen?

Chaosisalex nov. 29, 15:24
Etterhvert, kanskje

Anonym nov. 29, 15:27
da kan du vel bare ta den nå istedenfor å ødelegge gleden av spillet?

Chaosisalex nov. 29, 15:28
Har ikke mulighet til å ta den enda, man trenger adelsmenn til slik. Og for å få adelsmenn trenger man ressurser. For å få ressurser må man angripe folk :)

Anonym nov. 29, 15:29
gøy for oss som prøver spillet ut da å bli ødelagt med en gang

Chaosisalex nov. 29, 15:34
Vet du noe, jeg er helt enig. Vi prøver å skaffe oss større verdener som gjør det mer nybegynnervennlig. Hittil har ikke vi spillere klart å overbevise utvikleren (Community Manager) om å skaffe større mellomrom mellom alle spillere (i form av grå byer).
For din egen del vil jeg tro at Mentor systemet vil være bra å teste ut. Forhåpentligvis får du en spiller som er rutinert, flink og villig til å lære bort kunnskapene sine. En kar som hjelper deg på veien til å adle din første landsby. Vil også anbefale deg å sjekke ut forumet til TribalWars. Mye god informasjon angående spillet der

Chaosisalex nov. 29, 15:38
Ber deg også om å sjekke ut Accipio på forumet. Et engasjement fra oss erfarne spillere i håp om å lære opp en rekke nye spillere i spillet, for igjen å få større spillerbase og utfordrende verdener.

Anonym nov. 29, 15:42
sjekka ut mentor systemet men kommer bare opp at det ikke er noen mentor tilgjengelig så da hjelper det meg veldig lite å teste det ut dessverre, får heller lete etter ett annet spill

Chaosisalex nov. 29, 15:45
Du kan alltids restarte på verdenen. Pleier alltid å være mindre konkurranse lenger mot rimmen av kartet enn i sentrum (der du ligger nå)

Anonym nov. 29, 15:47
mulig ja, men tror heller jeg finner meg ett spill der nybegynnere faktisk får mulighet til å lære før de blir utrydda

Chaosisalex nov. 29, 15:50
Det var synd å høre da :(

Anonym nov. 29, 15:50
yes, men sånn er det, får jo ikke mulighet for å lære noe her før man blir ødelagt av de som har spilt lenge, ikke sånn man bygger spillerbase

Chaosisalex nov. 29, 15:51
Nei, men vi må jo spille vi og.

Derfor vi jobber hardt med å få CM til å lage større verdener slik at sånn ikke skjer så fort.

Du kan gjerne få spillerens navn gjennom ticket eller PM, dersom du tror dette er fake...
 
Sist redigert:

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Morsomt å se at det fortsatt ikke går an for en CM å samarbeide med spillerne, bare "jeg vet bedre" holdninger fortsatt.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Og så må vi gjøre noe med Herman, slik at han ikke tar alle barbarbyene!:D Evt gjøre noe med pp-bruken, men det blir nok vanskelig å få gjennomslag for :(
Jeg tror allikevel dette kan være en god ide. Flere barbarlandsbyer gir mer plass og enkle erobringsmuligheter, som kan føre til at det blir bedre å ha diplomati enn å krige hele tiden. Og når to store stammer først er i krig, så rekker andre spillere i nærområdet å bygge seg opp, slik at verdenen har potensiale til å bli stor som før i tiden.:rolleyes:

Om Hermann ikke roer pp bruk på neste verden fikser jeg biffen ;) Det var planen her på 34. Men Jostein smigret mor.
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
Morsomt å se at det fortsatt ikke går an for en CM å samarbeide med spillerne, bare "jeg vet bedre" holdninger fortsatt.

Jeg sier meg ikke uenig i noen av argumentene til dere "spillere" i denne saken, men syns nå helt ærlig dere kan være litt mer tålmodige på svar fra CM. Uten å vite åssen det er kan jeg se for meg at han først må ta å snakke litt med et par andre, samtidig som han må formulere en ganske politisk riktig melding da han tross alt er CM og skal fremstå veldig "fint" på forum. Om han ikke hadde gjort det tror jeg nok det hadde kommet kommentarer på det og, så om dere ønsker et best mulig svar tror jeg det beste er å gi han litt mer tid enn 30 min til å svare for seg. ikke vits å stresse han vettu, ganske sikker på at et svar kommer før eller siden ;)
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Så kommenterte jeg den jobben han har gjort siden han startet, slik som den forrige, som den før der. Det er vell lengre enn 30min, er det ikke?
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
HeLLoWeeN, I går kl 15:50
HolyMother, I går kl 16:19

Mulig du kommenterte til en annen post enn den rett over, da må jeg har missforstått feil, men poenget mitt er unasett bate at jeg tror nok CM har nok å rutte med, diskutere med andre i teamet, formulere et svar + at han sikkert har personlige ting på en vanlig dag midt i uka. Jeg sier bare, gi han noen dager selv om det for noen her er helt uforståelig at det kan ta noen dager å skrive et svar. Ganske sikker på at stemningen blir bedre om folk slutter å mase, samt at CM føler han har tid til å formulere et godt nok svar sånn at dere ikke kommer å klager på det i ettertid fordi han prøvde å kjappe seg.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
1. Godt gjort å se noen sammenheng mellom de 2 kommentarene, kanskje du var for kjapp?

2. Stemningen på .no har vært dårlig lenge, og blir ikke noe bedre av måten det drives på. Som regel når noe blir foreslått eller kommentert på forum, så er det besserwisser takter fra teamet, slik det har vært de siste årene. Det har ikke akkurat blitt noe bedre. Jeg sier ikke at spillerne vet best, men jeg har til gode å se at 10% av forslagene fra medlemmene blir gjennomført.

Så, som sagt, jeg kommenterte det CM'ene (før og nå), har gjort. Og jeg har heller ikke bedt om å få noe svar på det, fordi det kommer ikke noe nyttig ut av det svaret uansett.

Helt siden v18 var avsluttet, har spillerne ønsket seg en ny type verden som er slik som den. Nå skriver vi v34. Just saying. Jeg er ganske sikker på at det er mange flere som ønsker en ny v18, enn en ny v19/20/21/22 osv. Du ser poenget.

Og ja, alle kjenner meg som en kranglefant, og det vil jeg fortsette å være også, for den jobben som gjøres, er ikke god nok. Har dem ikke god nok tid? Then don't take the job.
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
Ja ass, jeg bryr meg minimalt om v34, så har ikke giddi å lese alle kommentarene her da det er mye av det samme :p
Som jeg prøvde å få fram, jeg er ikke uenig i argumentene, bare syns det er unødvendig å være så masete og småfrekk mot teamet. .No er ikke en stor server, derfor vi kanskje ikke har en CM på fulltid? For alt vi vet kan det ha kommet opp noe de siste dagene som har tatt fokuset hans. Ikke vet jeg.
Selv om jeg også er enig i at mange av innstillingene ikke er veldig nybegynnervennlige og at teamet kanskje snakker litt rundt grøten når de svarer oss spillere, så syns jeg det er lov å gi de i teamet litt pause fra hatet og, samt litt bedre tid å svare for seg? De som er der nå har ihvertfall sagt seg villige til å bruke mye av fritiden sin på å holde denne serveren oppe så du kan fortsette å spille her på .no.

Men nå er jeg ferdig med å diskutere det her. dere får fremlegge argumentene deres hvordan dere ønsker. jeg mener nå hvertfall problemet ikke kun ligger i instillingene, men aktiviteten til spillerene. ingen tvil om at de mest aktive gjør det best. (Eks. Izyaboi). Første verden er v30, ligger godt ann til å vinne den og. Han har god aktivitet og han har satt seg godt inn i spillet. Med endrede innstillinger vil det ta lengre tid før nybegynnere blir adlet og om de restarter på rimmen blir det kanskje enklere å bygge seg opp igjen, men ingen tvil om at toppspillerne har et så høyt aktivitetsnivå at det er vanskelig for andre å konkurrere mot de.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Det handler ikke om å være utrolig aktiv, det handler om å bruke tiden din godt.
Mikkel(grimlock) lagde en fin guide på forum om dette for lenge siden.

Tranxz er ansatt(LES: Får lønn) som CM, da er det lov å forvente en skikkelig jobb. Har man ikke "fritid" til å være cm bør man ikke ta jobben, når det er sagt mener jeg tranxz er 1000x bedre enn Dakapo og Strat.
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
Om det er lønn med i bildet kan jeg forsåvidt forstå det litt mer. Dette var jeg ikke klar over. Av det jeg har hørt har dette vært frivillig arbeid, men da legger jeg meg flat på den siden ;)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Mange konstruktive innlegg her, med folk som deler sine tanker og ideer. Det er alltid kjekt, og settes pris på. Man har jo (selvsagt) lyst til å sette opp verdener med innstillinger som ønskes, og da er slike tråder som dette veldig kjekke.

Ser også et par innlegg som så absolutt ikke er konstruktive, og borderline destruktive, og uten å peke på navn så oppfordrer jeg dere til å vurdere å endre fremtoningen og holdingene deres. Ingen syntes det er hyggelig å delta hvis stemingen skal være slik et par her skriver innleggene sine.
2) Det har vært en generell trend hvor antallet barbs/spiller har sunket fra nivået det hadde på de tidligere verdnene. Hva som er anbefalt og ikke skal jeg ikke uttale meg om, men DERSOM du ønsker en stor verden ville jeg anbefale deg å duplisere instillingene man hadde på v18. Det var en konto med MANGE barbs og er vel den som har vart lengst i nyere tid(?).
Den generelle trenden du mener der, ser jeg ikke. Rent konkret så har V34 og V33 450% antall gråbyer per spiller sammenlignet med standard.

3) Grunnen til at mange barbs er nybegynnervennlig er at det skaper spredning mellom spillere, dette fører til at det tar lengre tid før de gode spillerne begynner å dominere verdenen da de må adle større områder. Samtidig vil mange restarte og man får en raskt voksende rim som gir latestarts en mulighet til å vokse seg store uten å måtte konkurrere med en 3k by som ligger 4 ruter unna(slik jeg måtte på v30 under min latestart der).
I tillegg gir barbarbyene spilleren enkle byer å adle, og det å adle en by er for mange noe veldig stort.
Dette her gir ikke helt mening for meg. Dette da de beste spillerne uansett ikke adler barbarlandsbyer, men adler spillerlandsbyer. Dermed er antall spillerlandsbyer - og ikke antall gråbyer - det som setter premissene for hvor raskt en verden blir dominert av "de beste". Lavere stammegrense og lavere enhetshastighet er enkle tiltak mot tidlig høy dominanse. Dette i tillegg til innstillinger som gjør det lettere å forsvare seg, noe du også har nevnt nedenfor.
4) Noe annet jeg gjerne skulle sett er større ms-gap på verdner, v18 hadde 400ms i gap, og det førte til at mange nyere spillere også klarte å snipe. Mtp at det er kommet paladin som gir adelsbonuser vil jeg anbefale en gap på 500-600ms slik at togene blir spredd på 1sekund(men mange vil nok være uenig med meg).
Så absolutt. Det er lenge siden vi har sett en verden på .no med mer enn 100ms, så dette skal noteres og huskes til oppsett av innstillinger til fremtidige verdener.
5) For guds skyld, ikke ha vakttårn eller bue på en ny stor verden(og helst ha gammel paladin også).
Har vi gått over fra hva som gjør spillet lettere for nybegynnere til personlige preferanser nå? Hvis ikke er jeg redd for at du må begrunne dette ønsket. ;) Jeg spiller fortsatt aktivt selv, og jeg må si at jeg - etter å ha vært skeptisk i begynnelsen - liker vakttårn. En ting er at det gir et nytt strategisk element i spillet som har gjort at jeg har måttet endre og utvikle strategi, som jeg setter pris på etter å ha spilt utallige verdener og classic-runder med en relativt lik strategi. Noe annet, og det relevante i denne diskusjonen, må være det at det gjør det enklere å forsvare seg for nybegynnere.
 
Topp