Verdens første krig: Nice, [DK], TRS vs MM, GTFO

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Kristians synspunkt på krigen så langt

Etter en kort stund ut i verdenen, bare litt over en måned etter verdenen har startet, har den første store krigen kommet.

Jeg synes krigen kom veldig plutselig, men var forventet til en viss grad. Etter at MM flere ganger hadde avslått Nice sin forespørsel om et samarbeid, valgte Nice å rekruttere en spiller midt inni MM sitt cluster. Dette gikk ikke i god jord hos oss i MM, så vi valgte etter en stund å gå all in for å få fjerna denne spilleren.
Spilleren endte opp med å drepe ene toget med nukes, og readle andre. Her startet krigen. Sånn jeg har forstått har både Nice og MM tatt kontakt med DK. Begge hadde et mål om et samarbeid, mens Nice sitt mål var å få de til å samarbeide mot MM.
DK velger tilslutt å stå med Nice i en krig mot MM, noe som fører til at MM kontakter NY for å høre om mulighetene for et samarbeid. Etter en prat med lederen i NY ender stammene da opp med å merge, der NY kommer inn til stammen MM.
Tilslutt etter disse tre stammene innser de skal inn i en krig.. En ekstremt viktig krig, for alle parter. Tilslutt så innser de viktigheten av allianser. DK m. understamme, Nice, og TRS står sammen på ene siden, mens på den andre siden står MM og GTFO m. understamme.
Det ser veldig jevnt ut på kartet, der vi har DK som holder core og strekker seg litt utover mot vest, der stammen Nice har kontroll over Sør-vest. MM strekker seg langs sør-øst, der TRS stammen står mellom de og DK, og i nord/nord-øst finner vi GTFO å gjengen.

Krigen startet ganske rolig de første dagene, men nå i de siste dagene har den intensivert seg.
Nice og DK har kjørt på siden start med jevnlige fakes, der hovedfokuset har ligget på spillerne til MM i sør.
De har rimmet spillere som Stark. sånn jeg har forstått relativt enkelt. Spilleren lå relativt alene i sør/sør-vest delen av kartet, et stykke borte fra resten av sin stamme, MM.
De har også kjørt 4-5 tog mot meg, Kreiz, der de ikke har fått noen uttelling enda. Mest slakt der for øyeblikket.
TRS som står med DK og Nice avbrøt iapen de hadde med MM etter at DK ba om det. Etter iap'en gikk ut har de rimmet spilleren Jeg og du, men MM slo raskt og sterkt tilbake og har nesten fjerna lederen deres fra kartet, og de er under et stort press om dagen, der jeg tror at uten deff fra DK og Nice, vil de falle fortere en du klarer å si ordet landsdelsberedskapsfylkesmannsembetene. Ryktene sier at de heldigvis får hjelp fra DK og Nice, men til hvilken grad kan disse to stammene hjelpe til med deff, uten å bli veldig utsatt selv? Utviklingen her blir nok veldig spennende.

Jeg vil si krigen til nå har vært jevn, der begge sidene har slått i fra seg. Nice, DK og TRS har rimmet et par spillere, mens MM og GTFO nå har gjort ekstreme skader på stammen TRS. Jeg tror krigen kommer til å bli ekstremt spennende. Alle parter har tapt mye tropper i krigen, noe som gir mindre stammer en større sjanse til å komme seg opp i toppen.

Jeg har en anelse om at denne krigen kommer til å ha noen artige vridninger etterhvert, så jeg gleder meg veldig mye til fortsettelsen.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Vi trenger en pris for ukas beste forumforfatter, for å holde liv her inne. Så langt er @MrVictor den hotteste kandidaten. @Kreiz ligger foreløpig på en god andreplass.
 
Sist redigert:

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
For ordens skyld: Dette var et forslag til en pris, ikke et initiativ av undertegnede som forummod. Jeg moderer ikke v30-forumet da jeg selv spiller her.
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
Synes Kreiz oppsummerer starten av krigen svært godt. MM har satt et stort fokus på stammen TRS noe som har resultert i et par gode adlinger. Likevel skal det sies at TRS har fått en god del "Dagens forsvarer og Dagens støttespiller" noe som indikerer store tap for MM. Tar du å sammenlikner TRS med stammen MM er det jo klart at MM er overlegne på nesten alle områder, så at TRS trenger litt hjelp er vel ingen stor overraskelse. Spørsmålet er bare hvor godt denne hjelpen utnyttes. Det var mye fram og tilbake mellom TRS og MM i starten av krigen, men til slutt løsnet det litt for MM og de fikk som sagt tatt noen byer. Hvordan vil disse to stammene spille kortene sine nå montro?

Det at Nice har tatt størst engasjement mot MM henger vel sammen med plasseringen. Jeg ser for meg at DK kommer til å fokusere mer mot GTFO gjengen mens Nice og MM kommer til å fortsette kampen i sør. Dette kun basert på plasseringene, men likevel er jo mulighetene oppe for krigføring på tvers av kartet. Blir spennende å følge med på.

Sant også det at mindre stammer nå har en god mulighet å komme seg opp. Denne sjansen anbefaler jeg de å bruke godt. Kanskje noen av de blir så sterke at det kommer en ny stamme inn i krigen? Time will show.
 
Topp