Verdenskrigen - En oppsummering

DeletedUser

Guest
Nå har verdenskrigen herjet både forumet og selve spillbrettet ingame i nesten ett år, i en krig hvor vi alle har lagt ned mye tid og arbeid. Og ved Elites fall føler jeg det er naturlig med en aldri så liten oppsummering av krigen, slik at vi endelig kan sette punktum på enormt mye krangling (her) og kriging (ingame).

La oss ære alle deltakerne i den store verdenskrigen, både de seirende og de tapende - men la oss først og fremst hylle de spillere som har de beste resultatene å vise til ingame!


Oversikt over Alliansens forskjellige stammers statistikk mot fiendene
AriCa: +1953
-Rome-: +1,043
V-m-S: +473
OliCo: +94
K-m-S: -230
~ROME~: -52

Oversikt over stammene som var på Elites side sin statistikk mot sine fiender
NS: +5
SaD: -106
RoEm: -326
Elite: -2848

*BIRKI sine tap er inkludert i Elite sine (tror jeg)


Toppspilleren til hver enkelt av stammene i denne verdenskrigen
Alliansestammer
AriCa: +273 (Ruffiro)
-Rome-: +264 (Ebbern)
V-m-S: +157 (Sir Roaldstad)
~ROME~: +38 (kaffelars)
OliCo: +36 (thecleaner)
K-m-S: +7 (The Norgie)

Stammer på Elites side
Elite: +147 (Torquemada)
SaD: +95* (depend)
RoEm: +29 (Lord Ollis)
NS: +3 (wild2)

* Mest sannsynlig er New Squad-byer med regnet her (skal sjekke dette opp ved en senere anledning)


Topp individualister (best score mot fiender i antall erobrede byer i pluss)
1. Ruffiro: +273
2. Ebbern: +264
3. runinter: +262
4. Vv0Lv3r1n3: +260
5. Icekebab: +334 -->
6. Miniton: +200
7. Granpa: +178
8. Tomahawken: +165
9. mimma: +163
10. Sir Roaldstad: +157
11. magic14: +157 -->
12. Deisa: +154
13. Torquemada: +147
14. Pointwhore: +142
15. ougen1: +138
16. Luxury: +135 -->
17. vence1: +135
18. sondre94/bond94: +133 -->
19. King Roska: +129
20. Jarlebast: +115
21. Humongus: +107

De store taperne (fleste mistede byer til fienden, byer i minus)
1. chrk1: -347
2. ArchDevil85: -210
3. loljokkekek: -208
4. Mithrandir: -193
5. Ganondorf: -178
6. BenReddik: -145
7. Virrum: -128
8. Legend Of Masters: -111
9. ertaks: -81
10. Wynja: -70
11. Gussi: -61
12. ompa343: -59
13. Jakter etter vikinger: -36
14. strøm: -43
15. Jazcan: -19
16. glitter: -4 -->


* For oversiktens skyld er Alliansen markert i blå, mens spillere fra Elites side er markert med rød.

** Viktig å merke seg at jeg ikke har fått frem statistikker over spillere som har blitt tatt ut/gått grå (Eyoh, Geirur osv)

Krigens mest aktive spiller når man ser på antall erobrede og antall byer mistet:
1. Ganondorf: +174 og -352 = 526
2. glitter: +179 og -138 = 317


*Under construction*
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
OBS: Denne tråden er under utvikling og skal stå ferdigstilt i løpet av de nærmeste dagene.

Forbehold om "falske" tall da mye er utelatt fra denne oppsummeringen (BIRKI, spillere som er nedkjempet, eller som har gått grå av andre årsaker).

Ved direkte feil, vennligst ta kontakt med meg per mail slik at vi ikke får en diskusjon på dette i denne tråden.

Mitt mål er ikke å skape en krangel her, men er så god oversikt som det er mulig å lage. Jeg tar imot tilbakemeldinger per post, og jeg vil redigere inn deres anmerkninger så fort dem tikker inn.

Jeg vil også legge til andre typer statistikker som omhandler den store verdenskrigen.

Ta kontakt per mail om det er noe som ikke stemmer her!
 

DeletedUser

Guest
lol.. kjempe høy av at du har vunnet krigen? vel må grattulere deg, hvordan føles det å vinne en krig nå det NÆRMEST er 6 mot 2`?


poooownh..
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
lol.. kjempe høy av at du har vunnet krigen? vel må grattulere deg, hvordan føles det å vinne en krig nå det NÆRMEST er 6 mot 2`?


poooownh..

Elite sitt problem at dem pådrar seg fiender. Så er det bare bra at Shanks legger ut slutt-statestikk ovenfor hvordan det hele ser ut i fra ovenifra. Bra jobbet med statestikken, Shanksy :). Oversiktelig og fin.
 

DeletedUser

Guest
2. glitter: +179 og -138 = 317

-138? When did that happen?

Du regner altså byene dere har tatt mens dere har visst kontoen har stått på slett?
How... interesting.


Rang Spiller Tapte Landsbyer
1 chrk1 151
2 Kaptein Blod 111
3 glitter 103
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
BIRKI ville stått i pluss.
Vi hadde tatt flere byer av rome enn de hadde tatt av oss da BIRKI ble oppløst!
Men fin tråd!
 

DeletedUser

Guest
Haha.. Kjekt å legge ut en slik liste fire dager etter, liksom...

Jeg er jo for eksempel listet blant "de store taperne", mens jeg faktisk fremdeles lå i pluss for bare fire dager siden om dine tall er korrekte, og jeg ville antagelig vært med blant "topp individualister" for bare halvannen uke siden. Men selvfølgelig: statistikken lyver aldri, eller hva... Hvorfor ikke vente et par uker til, så kan du gi "alliansen" æren for å ha rimmet meg helt.

Beklager at jeg ikke skriver dette privat, men jeg mener at tidspunktet for å lage denne oppsummeringen har kommet og gått for lenge siden. Det er rett og slett for sent.
 

DeletedUser

Guest
Dere stod enn så lenge i pluss, men det er en grunn til at BIRKI plutselig forsvant også. Ikke bare leenoks egoisme, men statistikkene gikk mer og mer for Rome.
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Jepp,Kracked,hvis du regner overall,hvis du regner med fra krigen start til krigens slutt,hadde vi flere byer etter dere ærklærte oss i krig.
Dere sneik adla jo i flere måneder får i k33.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er jo for eksempel listet blant "de store taperne", mens jeg faktisk fremdeles lå i pluss for bare fire dager siden om dine tall er korrekte, og jeg ville antagelig vært med blant "topp individualister" for bare halvannen uke siden. Men selvfølgelig: statistikken lyver aldri, eller hva... Hvorfor ikke vente et par uker til, så kan du gi "alliansen" æren for å ha rimmet meg helt.
Ville jo vært feil å utelate deg også. Våre angrep på deg startet lenge før Glitter slutta og Elite gikk i oppløsning. Da det skjedde hadde vi allerede tatt mange byer og ville fortsatt og gjøre det fremover, akkurat som vi gjør nå.
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
2. glitter: +179 og -138 = 317

-138? When did that happen?

Du regner altså byene dere har tatt mens dere har visst kontoen har stått på slett?
How... interesting.


Rang Spiller Tapte Landsbyer
1 chrk1 151
2 Kaptein Blod 111
3 glitter 103

Vet. Samme tilfelle med meg :)
Sendte shanks en pm jeg så får vi ordne det der...
 

DeletedUser

Guest
Egentlig litt rart å ha deltatt i en verdenskrig uten å ha mista en eneste by ;)
 

DeletedUser

Guest
Svaret til deg Wynja er at jeg vil oppdatere statistikkene over spillere som har vært i Elite frem til Elite går grå. Da først er krigen vunnet.

Svaret til deg glitter er at du fremdeles spiller på kontoen. La meg si det på en annen måte. glitter er ikke grå enda... Mange reagerer kanskje på at du satte kontoen din på slett når du så at den ikke var til å redde. Så i mine øyne har du lurt deg unna 451 byer i minus.
 

DeletedUser

Guest
Da blir jo dette helt feil og en stor selvmotsigelse.

Du oppsummerer altså før krigen er helt ferdig, ifølge degselv.
 

DeletedUser

Guest
Svaret til deg glitter er at du fremdeles spiller på kontoen. La meg si det på en annen måte. glitter er ikke grå enda... Mange reagerer kanskje på at du satte kontoen din på slett når du så at den ikke var til å redde. Så i mine øyne har du lurt deg unna 451 byer i minus.

SPILLER på kontoen enda? Nei. Du har tydeligvis ikke forstått hva det betyr å sette en konto på sletting. Og at kontoen ikke var til å redde? Hvor har du det ifra?

Når jeg satt kontoen på slett hadde jeg kun 444 inc. Alt var merket og jeg har 80% fulle byer. Dere angrep bare rundt 5-10 byer med nukes og nobles. Betyr det at kontoen ikke er til å redde i din bok?

Skjerp deg shanks. Jeg har vært ute i langt hardere vær med dere tideligere. Hvis det er så viktig for deg å få meg til å fremstå som en ellendig spiller på alle mulige områder, så synes jeg disse kampanjene dine for å vise at min evne til å tenke taktisk ikke eksisterer holder.

Det er mulig du synes jeg fremstår som en dårlig bare fordi jeg valgte å slutte på et tidspunkt med inkommende angrep, men jeg har hatt inkommende fra dere siden august. Jeg hadde ikke tolmodighet til å vente på at de skulle avta, rett og slett.
 

DeletedUser

Guest
Du e dum du...

Serriøst, du burde være glad for å miste en av de beste motstanderens dine og få noen gråbyer som du eter sånn av.. Godta at noen vil ha mere rl... Og vist det skal være noe så er hun forsatt på verden 1.

Hadd aldrig klart å holde meg så bra som hun.. Spessielt ikke når hun er midt i 2 storkriger, 1 på verden 1 og 1 på verden 2 ( ikke verden 2 nå lenger ).. Samtidig hadde hun konto på 4 mill poen på begge + leder/ledet begge stammene.. ANER du hvor mye det er?

Syntes du skulle ha hedret hun og ikke komme med ett sånt bullshit!
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
shanks skrev:
Den kontoen har så mange byer tapt til Alliansen.
(pm)

Shanks regner altså ut ifra hvor mange byer kontoen har tapt til "alliansen"

kontoen min har altså tapt noen hundre byer til alliansen, men personen (meg) har derimot bare tapt et par tre byer. Ville gjerne få dette fram, for med disse tallene ser det ut som jeg har blitt "eid", men i all sannhet er det bare en konto uten spiller på som har blitt adla byer fra. :)

Trust me, dette er ikke unnskyldninger. Det er fakta. ;)
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Skjerp deg shanks. Jeg har vært ute i langt hardere vær med dere tideligere. Hvis det er så viktig for deg å få meg til å fremstå som en ellendig spiller på alle mulige områder, så synes jeg disse kampanjene dine for å vise at min evne til å tenke taktisk ikke eksisterer holder.
.

Akkurat dette tenkte jeg og :)
 

DeletedUser

Guest
Ikke var til å redde? Hvor har du det ifra?

Når jeg satt kontoen på slett hadde jeg kun 444 inc. Alt var merket og jeg har 80% fulle byer. Dere angrep bare rundt 5-10 byer med nukes og nobles. Betyr det at kontoen ikke er til å redde i din bok?

Skjerp deg shanks. Jeg har vært ute i langt hardere vær med dere tideligere. Hvis det er så viktig for deg å få meg til å fremstå som en ellendig spiller på alle mulige områder, så synes jeg disse kampanjene dine for å vise at min evne til å tenke taktisk ikke eksisterer holder.

Det er mulig du synes jeg fremstår som en dårlig bare fordi jeg valgte å slutte på et tidspunkt med inkommende angrep, men jeg har hatt inkommende fra dere siden august. Jeg hadde ikke tolmodighet til å vente på at de skulle avta, rett og slett.


Jeg vet ikke hvor mange incs du hadde på kontoen når du satte den på slett. Men så lenge kontoen eksisterer, så er kontoen en fiende av Alliansen, og derfor føler jeg at jeg har belegg for å poste dens statistikker. Jeg vet ikke når du satte den på slett, jeg vet faktisk ikke om du har gjort det. Du er jo inne i verden 2 nå. Og det er det jeg forholder meg til.

Selve årsaken til at du satte kontoen på slett vet vel egentlig du best. Men jeg tviler på at du plutselig begynte å kjede deg midt under angrepene mot deg. Du readlet meg også ved en anledning, jeg tok riktignok tilbake byen cirka en time etter, men det var tydelig at du var aktiv under angrepene.

Jeg sier ikke at du er en dårlig spiller eller at du ikke har evne til å tenke taktisk. Jeg sier at du ikke er så god som alle skal ha det til, og at jeg aldri har opplevd noe fra deg eller Elite som tilsier at du og dere er noe særlig bedre taktisk enn oss andre. Det jeg vil frem til er at man også kan ta byer fra deg, og det støtter jeg opp ved å vise til TWstats. Du har vel snart mistet 150 byer eller?
 

DeletedUser

Guest
vel, det matchet ganske fint med at premium gikk ut også. Så, da måtte jeg velge; Kjøpe mer premium og fortsette selv om jeg egentlig ikke hadde lyst, eller slette kontoen når den hadde et fint antall inc (4 er mitt lykketall) og ingen premium. Så ut til å være perfekt timing for min del.

Siden resten av innlegget ditt er paranoia og spekulasjoner fra din side, kan du egentlig bare spare deg det.

Når det er sagt, hvis det tar dere 4 dager og ta 150 byer på en ubevoktet konto: Tror du virkelig at det ikke har krevd noe taktisk evne eller spillmessig kunnskap og ha denne kontoen frem til den ble satt på slett?
 
Topp