Vg12, 05.11.12 - "Varanior08 - Den defensive?"

DeletedUser

Guest
Da er det på tide med et nytt intervju.
Og denne gangen tenkte jeg at vi kunne ta en profilert kar, nemlig varanior08 sin ene halvpart og originalen.



Kan du fortelle litt om din tw-historie?
Vel, min historie begynte ganske tidlig på v1, noen kompiser viste meg spillet og jeg begynte selv. Disse sluttet ganske tidlig og jeg fikk ta over min kompis sin konto (Varanior08) Og gjorde den etterhvert til min egen. Jeg spilte også litt på v2, men når sommerferien kom sluttet jeg med tw. Dårlig kv på begge verdener (Samme person) førte til at kontoen var nærmest ødelagt når jeg kom hjem og jeg hadde ikke motivasjon til å fortsette.

Så noen år senere så jeg en klassekamerat satt å spilte et spill jeg dro kjensel på, det var nemlig TW. Jeg tenkte, what the heck jeg tror jeg gir det en ny sjanse. Ferden begynte i en liten stamme før jeg gikk videre til Death for så å bli rekrutert av -Nb-. Resten er vel for de fleste kjent.



Hvilken stamme, uansett verden, er den du likte best og hvorfor?
-Nb- uten tvil, sammarbeidet jeg å Marty hadde (savner ham) tror jeg man skal lete lenge etter for å finne maken til. Vi hatet at den andre gjorde noe bedre en oss, så vi kriget kanskje mer mot hverandre en vi gjorde mot motstanderne. Det var alltid om å gjøre å adle flere byer, vokse raskere og ha mer ODA. Så Marty var kansje den viktigste for meg på v5. Resten av stammen var også helt fantastisk, Lars og Rune to fantastiske ledere, taktikkere som Gard og ebbern gjorde også opplevelsen fantastisk. Vår kjære Cleo var jo selvsagt også en viktig del av opplevelsen. Kan ei heller glemme min kjære Knut som lærte meg å snipe, jeg sa til ham jeg aldri hadde snipa før, da var beskjeden klar "Adels inc som skal snipes om 4 min, du har kv jeg stikker". Og der har vi historien om min første snipe (Naila den selvsagt ;) )

Er flere jeg kunne nevnt, men dere vill vel ikke lese om -Nb- i flere hundre år, så jeg lar det være med dette...



Hva fikk deg til å starte på v12?

Jeg hadde vell egentlig sluttet når jeg en dag satt offshore og gard spurte meg om jeg ikke ville bli med på v12. Jeg tenkte først at jeg ikke ville, men da jeg tittet på lista over medlemmer i stammen klarte jeg ikke å holde meg. En så fantastisk gjeng er det umulig å si nei til, og jeg startet bare noen dager senere.


Hvem spiller dual med deg? Og hvordan gikk det for seg at dere fant sammen?
Hoveddualen er for tiden Simon. Er kansje litt random hvordan vi fant sammen, vi er i en chat som Thomas/Kalou laget for de få som er på kontaktlista hans. Her snakka vi litt, og jeg sa egentlig ment på litt spøk at Simon sko bli min dual (han hadde allerede egen konto på v12 ikke så langt fra meg) Jeg hadde ikke så stor tro på at han faktiskt skulle gå med på det, men det gjorde han. Han er vell tidenes dual, en av de få som matcher mitt vinnerinnstinkt, at han i tillegg er så grisegod gjør jo tinga enda bedre.

Chaosisalex og Susa er vell også med som slags backup dersom fylletraktene mine skal kreve for mye tid, men de har mest med v11 for øyeblikket. To kjempeflinke spillere som jeg er glad for å ha på min side.


Trives du best som forsvarer eller angriper og hvorfor?
Jeg trives klart best i angrep, det gjelder alle aspekter av livet mitt forsåvidt, jeg er ikke glad i å sitte å vente på utfallet og gyver heller frem og prøver å endre ting på egenhånd en å la andre sitte med makten. Når det er du som angriper er det også du som må tenkte frem strategiene, og helt siden jeg har vært liten har dette vært noe jeg elsker å gjøre.

At jeg også selv styrer aktiviteten når jeg er på offansiven er jo også en bonus. Har du incs så må du være online til enkelte tider. Dersom du selv angriper så er det helt og holdent opp til deg.


Jeg ser at du har ganske solid ODd, dette er vel litt nytt for din del? Hva har skjedd?
Dette er litt nytt for min del ja, på egen konto i hvertfall. Jeg er vant til å spille deff, men da stort sett som kv. Forklaringen er vel ganske enkel, da kontoen lå veldig alene og isolert i begynnelsen, langt borte fra stammen. Så tror jeg folk så på oss som et enkelt mål, og bestemte seg da for å prøva å ta oss. (Først autobots og så CKH). Simon skal ha så og si all æren for hvordan han grisebanket skolehaven og TwGuide når de angrep da (Jeg var på hyttetur). Litt koselig er det jo å ligge på rank 1 på ODD, men ser for meg at cum laude tar fra meg den rankingen innen veldig kort tid.


Hva/hvem er v12 sin største positive overraskelse sålangt og hvorfor?
Vel, dette er et veldig vanskelig spørsmål, jeg viste at de aller fleste i stammen min er veldig gode spillere og kom til å hevde seg høyt, så det er ingen helt store overaskelser der. Men guttakrutt har gjort en kjempegod jobb. Hvordan disse gutta adler og farmer er jo bare helt sykt! Virkelig ikke en konto jeg ønsker å måte på motsatt side :)


Hva synes du er v12s største skuffelse sålangt og hvorfor?
Dette må vel bli Real Steel. Veldig mye poeng og høy ODA tidlig i spillet, men det sekundet han møtte motgang falt han raskere en regnet faller i Stavanger. Virket ikke et sekund som han gjorde et helhjertet forsøk på å beholde byen. De forsvant nesten med engang. Enten var han bare ikke en særlig god spiller, eller så gjorde han en taktisk feilberekning og gikk altfor mye OFF. Hadde forventet mer av en så høyt ranket konto.


Hva synes du om flaggsystemet på v12?
Jeg er veldig fornøyd med flaggsystemet, i bunn og grunn er jeg imot at man skal kunne kjøpe seg til seier, men føler her at Inno har kommet til en veldig bra løsning som både gir dem mulighet til å tjene mer penger, men samtidig ikke ofrer FOR mye av spilleopplevelsen. Flaggene gir ikke de enorme fordelene andre premium funksjoner gjør, og det at de også kan skaffes gjennom bra spill IG ser jeg på som en veldig bra ting. Litt synd for senere verdner da nye spillere vill havne langt bak de mer rutinerte spillerne som har vært på verdener med flagg tidligere, og da starter med ressproduksjons flagg i lvl 9 osv. Men dette er et problem i fremtiden, og flaggene er som sakt ikke noe som gir enorme fordeler. Så heller flagg en disse andre premium funskjonene.


Om du kunne endret på noen få innstillinger på v12, hva ville du gjort og hvorfor?
V12 innstillingene er så og si helt perfekte, akkurat slik jeg liker dem. Jeg liker trege verdner, kirka synes jeg gir spillet et helt nytt taktisk område, og vær adling må tenkes nøye gjennom for å optimalisere videre vekst og deffansiv styrke. Uten nattbonus er jo helt fantastisk også :)

Det eneste jeg KANSKJE ville skulle vært annerledes, er at det skulle vært mulig å speide tropper utenfor byen. Men dette kan ordnes med Teleskopet, så sånn sett har det ikke så mye å si. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med innstillingene.



Er det noen hendelser på v12, som sålangt kunne gjort at v12 ville sett annerledes ut enn den nå gjør eller tror du det som har skjedd, ville skjedd uansett? Evt hvorfor?
Jeg ser vel kanskje hva du sikter til her, krigserklæringen midt på natten fra -RE- sin side.
Måten krigen har utviklet seg på, tror jeg ikke det ville hatt noe å si om den ble ærklært på normal dagtid. CKH vist liten evne til motstand spessielt i nordlige områder, og spillere som guttakrutt får nesten adle slik de vill virker det som. Et par byer fra eller til har ikke den store effekten i lengden, så tror ikke tidspunktet var så veldig avgjørende.
Jeg tror også at krigen ville kommet i nærmeste fremtid uansett, måten CKH ytret seg på forum virket meget fiendtlig mot -Re-. Spessielt Stoned synes jeg fra dag 1 har hatt en tone jeg ikke har satt pris på når man har IAP. Det eneste som kansje kunne forandret v12 var vist RFLF ikke hadde valgt å ta -Re- sin side i denne krigen.



Om du kunne valgt 2 spillere som du nå spiller imot, til å skifte side til din, uavhengig av plassering på kartet, hvem ville du valgt og hvorfor?
Vel, det måtte vell blitt Tvutt, en stor konto, veit du spiller der hvertfall og det intrykket jeg sitter med er at du er en kababel og god spiller. Lite aktiv i krigen mot -Re- sålangt så du burde jo ha en del tropper stående også ;)
(Edit Red: Har nok tropper, ja ;) )

Foruten om dette er det ikke noen som utmerker seg spesielt at jeg tenker "DAMN, han skulle vært på min side". Men dersom jeg må si noen, får det bli skolehaven (er nuksa dine klare igjen snart ?;) )


Hvilken medspiller/konto vil du trekke frem som viktigst for din side og hvorfor?
Gard, uten tvil. Uten han ville jeg ikke spilt på v12 i det hele tatt. Han har satt sammen en fantastiskt stamme, og valgt ut gode ledere i rett possisjoner blant annet Solono som har skaffet alle de ønskelige sammarbeids partnerene. Dette har vært vesentlig for min side da vi lå helt alene her store deler av begynnelsen. At Gard nå også er kommet ned hit for å hjelpe er også positivt, vi hadde i sist uke en meget vellykket aksjon mot TWguide sammen, og vi så vel alle hvordan dette gikk.


Kan du velge ut et øyeblikk i v12 du i ettertid vil huske godt?
Vel, v12 er enda ganske ung så jeg håper jeg vil få mange flere øyeblikk. Men foreløpig er det aksjonen mot TWguide som er ferskt i minnet, den første ordentlige aksjonen på v12 fra min side, og at den ble så vellykket hjelper selvsagt på. Så motivasjon er på topp etter dette.


Har du noe mer på hjertet som du vil legge til?
Jeg føler jeg har fått ytret ganske mye forskjellige synspunkter og meninger sålangt gjennom intervjuet, så har desverre ikke så altfor mange synspunkter å komme med. Uvant fra min side da jeg som oftest har mye å fare med. Men skulle noe dukke opp, så kan du banne på at dette kommer som en kommentar litt lenger nede :)

Og er det noe vi kan ta for gitt, er det den siste kommentaren der ;)

Jeg takket for fine svar, og ønsket ham selvfølgelig ikke lykke til videre :p

-R
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Flotters intervju.

Du skal ha skryt Svein, er ikke alle som klarer å multitaske tw OG solarium samtidig :LOL:
 

solono

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
Enda et flott intervju!

Skulle vært mange flere, men jeg respekterer Robert for den tiden han bruker og den jobben han gjør med intervjuobjektene.
Vara er en kjempe spiller og sprer mye glede rundt seg på chatten så det var utrolig gøy å lese et intervju med han! :)

Prøvde å gi rykte til Robert for godt utført jobb, men dessverre har jeg gitt for mye de siste 24t så det kommer litt forsinket Robert!
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Kjempe flott interevju.
Og et veldig flott intervjuobjekt <3
 

DeletedUser

Guest
Takk for gode tilbakemeldinger, det gir motivasjon til å finne et nytt offer å grille litt på ;)


hvorfor nevner du ikke meg mer, sviker :crybaby:

Jeg stilte jo t.o.m ledende spm med det formålet... Så jeg gjorde mitt, Simon!
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Hvem spiller dual med deg? Og hvordan gikk det for seg at dere fant sammen?
Hoveddualen er for tiden Simon. Er kansje litt random hvordan vi fant sammen, vi er i en chat som Thomas/Kalou laget for de få som er på kontaktlista hans. Her snakka vi litt, og jeg sa egentlig ment på litt spøk at Simon sko bli min dual (han hadde allerede egen konto på v12 ikke så langt fra meg) Jeg hadde ikke så stor tro på at han faktiskt skulle gå med på det, men det gjorde han. Han er vell tidenes dual, en av de få som matcher mitt vinnerinnstinkt, at han i tillegg er så grisegod gjør jo tinga enda bedre.

Chaosisalex og Susa er vell også med som slags backup dersom fylletraktene mine skal kreve for mye tid, men de har mest med v11 for øyeblikket. To kjempeflinke spillere som jeg er glad for å ha på min side.




Jeg ser at du har ganske solid ODd, dette er vel litt nytt for din del? Hva har skjedd?
Dette er litt nytt for min del ja, på egen konto i hvertfall. Jeg er vant til å spille deff, men da stort sett som kv. Forklaringen er vel ganske enkel, da kontoen lå veldig alene og isolert i begynnelsen, langt borte fra stammen. Så tror jeg folk så på oss som et enkelt mål, og bestemte seg da for å prøva å ta oss. (Først autobots og så CKH). Simon skal ha så og si all æren for hvordan han grisebanket skolehaven og TwGuide når de angrep da (Jeg var på hyttetur). Litt koselig er det jo å ligge på rank 1 på ODD, men ser for meg at cum laude tar fra meg den rankingen innen veldig kort tid.


-R

Jeg ber deg lese de to spørsmålene igjen jeg Simon :)

(han er en veldig god spiller, men lese egenskapene er ikke helt på topp enda desverre :( )
 
Topp