Vg12, 10.12.12 - "Solono - Den Diplomatiske."

DeletedUser

Guest
Etter stor etterspørsel, fant jeg det på sin plass å ta en prat med Solono, Diplomaten i -RE-.
Og slik gikk den;



Du var et relativt ukjent blad før v12, fortell litt om din tw-historie?
Stemmer ganske bra det. Første verden på .no for meg var verden 9. Etter 2 misslykka forsøk på .net ville jeg prøve meg på .no og lære litt. Så jeg bestemte meg for å teste ut de forskjellige funksjonene i spillet. Verden 9 var godt igang når jeg kom inn der og jeg vokste sakte mens jeg lese litt manualer og fulgte med på spillerne rundt meg hvordan de bygget seg opp. Så det er mest korrekt å si at v9 er min første siden de to rundene på .net knappt nådde 500p...
Så min tw karriere så langt er ganske kort, men på v10 fikk jeg en del input og det var hovedsaklig da det begynte å skje noe :)


Hva/hvem fikk deg til å starte med tw?
Egentlig har jeg starta flere ganger med tw. Men det er først med solono at jeg virkelig satset og ville lære noe som spillet. Så guttungen spilte litt Travian, og når jeg satt på nattevakt var jeg usikker på hva spillet het og gjorde et lite google søk og havnet på tw :). Så credit til elstemann for at jeg havnet her. Var egentlig bare for å få tiden til å gå mens jeg jobbet natta, men det utviklet seg fort til noe mer siden jeg alltid har vært en ihugga strategispiller.

Men den som skal ha mest cred for at jeg spiller tw er vel jeeeeeeright (skrev jeg det riktig?) (edit red: nei, mangla 4-5 e'er...;) ) som ga meg utrolig mye nyttig info og hjalp meg igang med spillet. I tillegg hjalp han meg inn i Pok3 som den nooben jeg var og fortalte meg om hvordan jeg burde bygge opp byene for å få de mest effektive i henhold til off og deff. Så all credit til jeeeeeright for å ha satt meg inn i spillet, og gitt meg motet til å fortsette.


Hva er ditt inntrykk av v12 ift hva du hadde forventa deg før du starta?
Inntrykket mitt av verden 12 er vel egentlig at jeg fikk en veldig rolig start i forhold til hva jeg forventet meg. Jeg hadde forventet meg masse inc når nybegynnerperioden ble avsluttet. Og jeg hadde vel ikke forventet meg at jeg skulle ende opp som diplomat i den stammen som pr. i dag leder v12. Men synes jeg har taklet jobben ganske bra så langt, har blitt noen sene kvelder frem og tilbake men tror jeg generellt sett har vist meg fra en positiv side.

Hva er det beste ved v12?
Det beste med v12 vil jeg si er flaggene. Det skaper variasjon i spillet, i forhold til halvering og de andre funksjonene som er på de andre verdnene. Kirke var jeg veldig negativ til men synes nå i ettertid at det er en ganske utfordrende funksjon, men dog nesten helt nytt for meg. Testet kirkeverden på .dk tidligere.

...Og det verste ved v12?
Det verste, hmm. Kanskje bygge tiden :)

Hvilken spiller/konto mener du er viktigst for en potensiell seier på v12 i -RE-?
Jeg mener flere kontoer er viktig for at RE skal kunne vinne, så jeg kan ikke trekke frem en spesiell konto her.


Du er jo diplomat for -RE-, hvem er den beste diplomaten du har hatt samtaler med? Og den verste?
Kan trekke frem flere her, Men må innrømme at det er en som har utpekt seg. Den jeg har hatt mest og definitivt heftigst dialog med er jo faktiskt deg Robert :) (edit red: You speak the truth, young Padawan! ), vi har hatt både lange og korte samtaler. Vi har vært uenige og små kranglet men alltid avsluttet samtalene med et smil.

Skal jeg trekke frem den værste så må jeg henge ut noen og det vil jeg egentlig ikke gjøre. Men kan jo si så mye som at den værste diplomaten vinglet mer enn en gammel sjømann etter en flaske rom mens han gaulet etter iaper og allianser rundt seg som om det skulle vært politisk reklame fra sv som skulle utleveres til forbipasserende.


Er det noe du angrer på at du har gjort mtp din stilling som diplomat? Evt hva?
Får dra frem et diplomatisk svar da kanskje, noe kunne kanskje vært gjort annerledes men jeg tror de valgene jeg har gjort har vært til det beste for stammen.


Hvilken strategi liker du best å spille med, og hvorfor?
Jeg spiller egentlig på flere måte igjennom spillet litt avhengig av hvordan jeg er plassert. Så det er ikke noen mal på hvordan jeg bygger opp byene mine. Det skjer gjerne litt automatisk i forhold til hva jeg har å jobbe med rundt meg. På v12 gikk jeg ganske off ut, for så å legge om til en litt mer 50/50 sidene jeg måtte flytte på meg. Men får jeg ligge litt i ro ender jeg ofte opp med mye off. Så egentlig liker jeg best å spille off, med 1-2 PA i nærheten som jeg holder på gjennom spillet.


Hvordan vil du rate degselv som en tw-spiller(1-10) og hva er din største styrke innen dette spillet?
Vil kanskje legge meg på en 6'r siden jeg fortsatt er ganske fersk i gamet. Men styrken min er nok evnen til å suge til meg informasjon og bruke det. Det er ofte 100 måter å gjøre ting på og jeg har funnet min mellomvei.
Hvordan har du lært deg det du kan den dag i dag?
Det er vel egentlig tredelt svar men jeg har benyttet meg av de mulighetene som finnes. Men hovedsaklig er det Jeeeeright som skal ha æren. Resten har kommet naturlig gjennom prøving/feiling og noen manualer.


Hvem vinner v12 og hvorfor?
Jeg holder jo en knapp på at stammen min, altså -RE- vil vinne. Mye av grunnen til dette er at etter vi mistet en del spillere i starten, har resten av stammen vist seg svært aktiv uten noen form for interne stridigheter. Vi har blitt sveiset sammen som en gjeng som stiller opp for hverandre og respekterer hverandre på en helt unik måte.


Har du noe mer å legge til, er scenen din!
Jeg må innrømme at jeg har stor respekt for både medspillere og motspillere på v12. De fleste som jeg har vært borti har oppført seg og har gjort at spillet er veldig vanedannende og morsomt. Jeg ser at det er stor variasjon i alderen på de som spiller, og noen tar det mer seriøst enn andre og konklusjonen er at dette er for alle :)
Så jeg vil rette en takk til alle dere som har spilt og spiller på v12.


Jeg takket så for svarene, og kunne fastslå enda en hyggelig prat med en hyggelig fyr!

-R
 

DeletedUser

Guest
Skylder deg et grønt for denne redswan ;) minn meg på det, kunne ikke gi deg igjen enda.
 

DeletedUser

Guest
Hehe, det skal jeg minne deg på :p

Gøy med gode tilbakemeldinger :) Tusen takk!
 

Fakenickern

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Fint intervju, savna denne etter jeg så Solono's navn i den forrige intervju "pollen". Helt ukjent spiller for meg og andre som kommer fra eldre verdener :)

Takk :)
 
Topp