Vg12, 16.03.13 - "Tvutt - Krigskongen"

DeletedUser

Guest
Da er det tid for mitt første intervju! Robert (Redswan) sliter med å få ut nye intervjuer og har bedt om hjelp. Jeg har påtatt meg ansvaret og prøver å gjøre det beste ut av det. Hvem andre enn Robert sjæl ville ha passet som første intervjuobjekt?

Tvutt/Robert
• Fortell kort om din tid her på TW.
- Startet på V2 i ‘08. Håpløs amatør som trodde han var god. Møtte masse folk og fikk et ganske bredt nettverk, som gjorde at dette var noe jeg ville fortsette med.
Hadde vel 10,4mio som høyeste poengsum på IsBjoeRn.
- Vant så V7 på med IsBjoeRn og HG, i allianse med Snipe.
- Startet LuriFAXXX (V10) sammen med Kenn93x, som vi rocka hardt og hadde en flying start i AREA. Før IRL (in real life) med jobb og flytting gjorde at jeg tok en lengre pause ifra TW (Tribal Wars).
- V12 var aldri planlagt å starte, men da jeg så Real Steel (som jeg hadde spilt med i AREA (V10) og på v7) ba jeg om å få bli med i samme stamme, CKH; noe som gikk fint.
Er vel den som har vært aktiv lengst i CKH som fortsatt er aktiv per dags dato og ligger greit an i rankene :)

• De fleste er kjent med V12’s historie, og måten det ble erklært krig på. Har du noen tanker om det?
- Startet jo midt på svarteste natta. Personlig synes jeg fortsatt at det var veldig hyklersk og ufint av en gjeng jeg anså som gentlemen utenfor V12. Men vi hadde også våre feil på den tida, så ikke så mye å rippe opp i egentlig. Krigen ville kommet uansett...

• CKH har gått fra å ligge under til å ta førsteplassen (riktignok etter en merge med UNI), hva synes du om det?
- Jeg likte ikke at vi gikk forbi ved en merge. Men driter litt i det faktum, siden vi i lange perioder nå har eid -RE- i krigsstatsen, så vil påstå det bare var et tidspørsmål uansett. Samtidig var det en taktisk merge, da jeg hadde et inntrykk over at Kreite sitt påfunn ved å gå grå, kunne være demoraliserende for UNI. Håpet at en merge ville hindre det, noe jeg tror det har gjort?
Og å være på toppen også som stamme, er morsomt. Da vet du at du har gjort ting riktig. Og om jeg ikke husker feil, så har vel -RE- en liten merge på samvittigheten også, så det er en del av spillet. Ikke noe galt med det.

• Hva er dine tanker rundt krigen mellom CKH og -RE-?
- Per dags dato er det jo enveiskjøring, og om ikke Guttakrutt, Hvalen og Torquemada finner på noe skikkelig smart, vil ikke den retningen endre seg med det første.
Er deilig å se at folk som ligger trygt bak i k54 er villige til å krige seg frem til fienden (les: Hoffa, Pilgrim bl.a). Det er fint å se at vi jobber godt som en stamme, noe -RE- virker å mangle helt for tida.

• Du leder verden med gode marginer. Har du vært heldig og fått toget til å gå på skinner; eller har det vært stor motstand underveis?
- Ærlig talt har det vært mer dårlig motstand enn store skills. Virker som veldig mange i -RE- og tidligere RFLF kun spiller for oppstarten. Så går dem lei, eller gir opp når det er tegn til motstand. Vanskelig å si årsak, kanskje det er flere..?
Men de forsøkene jeg har fått imot meg, har vært helt resultatløse ifra fienden, så helt håpløs er jeg vel ikke.

• Med det sagt virker det til at du har et solid overtak på -RE-, du leder krigsstats og tar ned den ene fiendekontoen etter den andre. Hvordan er følelsen? Hva tror du er grunnen til at det skjer?
- Det er en deilig følelse når du har et såpass godt overtak på en fiende. Alle forsøk dem sender imot meg, ender jeg opp med å adle dem istedet. Jeg har alltid mer deff etter deres forsøk, enn jeg hadde da de startet.
Jeg hørte at taktikken dems var å adle seg rundt meg, siden for få var i adlingsavstand rundt tida jeg kjørte over RFLF. Vel, nå har jeg vært i god adlingsavstand for mange -RE-kontoer uten å fått meke det spesielt mye...

• Kan du nevne 2-3 personer som har betydd mye for deg i dette spillet?
Johannes har vært en solid og stødig spiller å ha som nabo, krigsnabo og venn.
Chris har vært i en herlig fyr å prate med, spille med og lære ting av. Perfeksjonist som man bare må like!
Michael aka Mitler er kanskje ikke den som har gjort mest på Semtex, men han er den som snakker mest på vegne av kontoen. Og han er også en fyr jeg føler jeg må nevne i en slik sammenheng.
Uten disse hadde jeg nok gitt opp for lenge siden.

• Er det spillere i fiendestammen du tenker er verdt å nevne?
- Guttakrutt er den kontoen som gjør at det fortsatt er krig på v12. Gode og hyggelige karer som spiller der!
Torquemada har gjort en fin inntreden, selvom det er mye lette byer helt i starten. En god spiller.
Originale Solono er også verdt å nevne, utrolig fin fyr og viste mye kvaliteter til å være så fersk i TW.

• Ser du for deg et eller flere minner som du har fra V12 du kan dele med omverdnen?
- Som en av veteranene i CKH, så har jeg vært med på både opp- og nedturene der. Så jeg synes det er utrolig deilig å være i den posisjonen vi er i nå. Det var svært få som hadde noe tro på at vi skulle klare å snu trenden som ble satt tidlig av aktive, gode og blodtørstige -RE-spillere i starten av krigen.
Men som de aller, aller fleste vet nå, så er TW et maraton, ikke en sprint. Så det gjaldt å holde hodet kaldt og tenke langsiktig. Aldri gi opp! Noe vi ikke gjorde, heldigvis :D

• Hva er dine største seiere og skuffelser på V12?
Største nederlag
Å bli adlet av Don Funk helt i starten. Jeg hater jo oppstart... (På Redswan-kontoen)

Største seier
Han Don Funk-dusten. var digg å se han bli adla ned.
Slik går det når du tuller med meg, din danske j***l :D

• Hvordan ser du for deg utviklingen på V12 om noen måneder?
- Ærlig talt tror jeg vi ser starten av slutten her. Jeg nekter å tro at CKH gir ifra seg dette.

• Om du kunne valgt 3 kontoer ifra fiendestammer til å joine CKH, hvem ville du valgt, og hvorfor?
- Guttakrutt og Torquemada er de eneste som ville vært aktuelle, resten ville fått avslag på sine søknader.

• Om det så er 3 kontoer du absolutt ikke ville mista som allerede er i CKH, hvem og hvorfor?
- JonnernxD, Semtex og Gagnsterhest.
Årsak er felles for alle: Herlige gutter som spiller der. Dyktige, aktive, gøyale. Rett og slett herlig trio de kontoene.

• Er det noe annet nevneverdig du ønsker å nevne?
- Takk for at du ville ta et intervju da jeg ikke gadd, Fatal :)

Med vennlig hilsen,
Robert aka Tvutt
 
Sist redigert av en moderator:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Supert intervju! Gode minner fra starten. Synes det er kjempebra dere klarte å snu krigen, og det står du litt for mye for Robert. Det at du lyktes ga ikke bare meg, men de aller fleste i CKH en følelse av at vi kunne vinne. Jeg trur vi må takke deg for det aller meste for at denne verdenen faktisk blir vunnet. Selv om jeg ikke er der lenger hadde jeg gode minner fra oppstarten.
 

DeletedUser

Guest
Takk for at du gjorde jobben min, og en fin jobb gjorde du også. Kudos! :)

PS: Olve, vi har ikke vunnet enda, men vi skal vinne!
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Kult intervju! Interessant lesning. Men så var den jo om godeste Robert da. Koz og klemz.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Apropos intervjuer, er det lenge til vi ser neste intervju av en -RE--spiller?
 

DeletedUser

Guest
Tenkte faktisk å ta neste intervjuobjekt fra -RE-; men er så vanskelig å få tak i dere når dere er så mystiske.
 
Topp