VG12, 25.03.13 - "Torquemada - Nykomlingen"

DeletedUser

Guest
Da syntes jeg at det var på tide med enda et intervju, og denne gang falt avgjørelsen på en fra -RE-. Tror dette er den mest spennende kontoen så langt, som de fleste nok har lyst til å høre litt fra.

Torquemada/Tom

• Fortell kort om din tid her på TW.
Min første verden var v2, der jeg ble med i KoWL, og deretter moderstammen Domini. Kontoen min ble omringet av -Rome-, og noen byer ble adlet. Den opprinnelige eieren av Torquemada, lederen av Domini, og alle under-/broderstammer hadde bestemt seg for å slutte. Jeg fikk derfor overta kontoen i desember 2008. Kontoen hadde da 100k poeng. Kort og greit tok jeg over som leder for Domini (jeg satt allerede i ledelsen som diplomat), og spilte da spillet som det skal spilles, videre.

Jeg klarte å dra Domini opp fra rank 19 til rank 3, før vi stabiliserte oss på rank 4. Domini ble omsider inaktiv, så jeg tok mine mest lojale medlemmer over til Elite, der jeg ble baron, og spilte til jeg sluttet i begynnelsen av januar 2010, etter å ha vært inaktiv noen måneder. Kontoen endte på litt over 7 mio poeng, 707 byer, og rundt 127 mio ODa da jeg forlot den.

På samme tid som hovedfokuset lå på v2, var jeg blant annet også på v3, som Kongen av verden 3, overtok vel kontoen fra Zarazel, og spilte der til jeg sluttet januar 2010 - her var jeg også baron i rank 1 stammen. Byttet stamme underveis, før jeg sluttet, men det er uviktig.

Jeg var også på v4 fra starten, denne gangen som en av lederne for 911, som senere ble til Outlaw, eller noe i den duren. Jeg het Dr. Psycho. Vi var også rank 1 stammen her. Men jeg sluttet også her - på samme tidspunkt - januar 2010.

Så har jeg vært innom i små perioder etter det, og diverse IRL-hendelser har ført til stor tap av motivasjon. Som igjen resulterte i at jeg måtte gi opp mine forsøk på å få til noe skikkelig på diverse verdener. Men jeg har likevel i disse små periodene rukket å være med på å vinne v8, og HP2.

Var tidligere også med i TW-teamet som Spillmoderator for verden 1, og er nå tilbake som Forummoderator.

Det er vel så kort som jeg kan få det.

• Har du noen tanker om V12 (generelt) som du vil dele med omverdenen?
V12 virker som en veldig spennende verden for tiden, det tror jeg at nesten alle som spiller her er enig om. De to største stammene er ganske jevne i størrelse, og det går en del byer fram og tilbake her. Kan vel ikke si at jeg har sett en så jevn slagmark siden v2. Og v2 var også min favorittverden, uten tvil.

Så det er vel kanskje et stort kompliment til v12? :awesome:

• -RE- har sunket på rangeringslista. Hva mener du om det?
Det er jo som et direkte resultat av en merge fra CKH og UNI, som jeg for øvrig forventet, og ikke har noe i mot. Har lagt merke til at CKH og UNI kombinert, har vært større enn -RE-. Men det utgjør jo en del av spenningen, synes jeg.

• Hva er dine tanker rundt krigen mellom CKH og -RE-?
Som jeg nevnte ovenfor her, så går det jo en del fram og tilbake. Noen spillere blir rett og slett rimmet av den andre stammen. Delvis pga. manglende aktivitet for noen av disse, og for andre er det rett og slett mangel på ferdigheter.

Jeg tror nok førstnevnte er det mest utbredte i dette tilfellet.

Det virker i alle fall som at en håndfull spillere i begge stammer er grunnmaskineriet som får krigen til å fortsatt virke spennende. Jeg vil ikke si at noen av stammene har god aktivitet fra halvparten av kontoene sine engang.

• Du leder for tiden vekstrangen på V12. Hva tror du selv er grunnen til det?
Det er et resultat av mange faktorer. For det meste bunner det nok ut i aktivitet.
Jeg har farmet en god del helt fra starten av, og har derfor kunnet bygge meg raskt opp, samt samle inn ressurser til mynter og adelsmenn.

Dette har jo underbygget at jeg har kunnet adle raskest mulig.

Samtidig har jeg klart å bygge meg et fint cluster jeg har god kontroll over, der jeg alltid enkelt planlegger minst 5 trekk fram i tid. Samt legger et generelt mål for en viss tidsperiode.

Det skal også sies at jeg fikk en del byer fra Varg V, når han sluttet. Og dette har helt klart hjulpet betydelig på veksten min.

• Du ser ut til å kunne adle mye av fienden. Hvordan er følelsen?
Å adle av fienden er jo hele greia med TW. I alle fall for meg. Har en tendens til å sette høye forventninger til meg selv, og siden så mange andre spiller duals (ofte «Truls» (3 stk.) og en sjelden gang «nils» (9 stk.)) må jeg sette i et ekstra gir for å holde følge. Så jeg er rundt samme aktivitetsnivå nå, som på v2. Noe som tilsvarer ekstremt mange nedlagte timer i uken.

Dette fører jo selvsagt til at jeg mye enklere klarer å ta byer fra fienden, samt planlegge neste trekk underveis. Og det føles som alltid, veldig godt!

• Er det noen spillere som har betydd mye for deg i spillet som du ikke kan la være å nevne?
Så var det dette spørsmålet... Selvsagt må jeg nevne de jeg faktisk har utviklet et sterkt bånd til IRL underveis.

Først og fremst vil jeg nevne Poke Me og Antonine, de vet selv hvorfor.
Det er bare fantastiske folk.

Samtidig må jeg nevne resten som jeg klarer å huske på sparket: Ganondorf, Sir Pio, Glitter, Ex-Con, Kathy, Kenneth, Robert, Vetle, Jørn, og selvfølgelig alle som jeg har vært i samme stamme som. Med noen få unntak!

• Er det spillere i fiendestammen du tenker er verdt å nevne?
Jeg nevnte jo nettopp Kenn93x og Tvutt. (Selv om Kenn er slettet.)
De er flotte folk. :)

• Har du noen minner fra V12 du vil dele med resten av oss?
Tja... Min tid på v12 har jo vært ganske kort, foreløpig. Men jeg har jo allerede fått mange gode minner i løpet av tiden min her. Det har vært veldig koselig å snakke med, og samarbeide med Trym, Jørn, Marius, Paasan og Stian. :)

Det fører til økt motivasjon å ha minst en gruppe i stammen man har et samhold med.

• Hva er din største seier og/eller skuffelse på V12 så langt?
Min største seier så langt må jo ha vært adlingen jeg har gjort – og fortsatt gjør – av Gagnsterhest2003. Ellers vil jeg jo si at det har gått ganske bra mot CKH generelt, for meg.

Min største skuffelse var nok da jeg adlet min første by, og mistet den kort tid etterpå til en readling. Jeg hadde ikke noe deff å støtte den opp med!

• Hvordan ser du for deg utviklingen på V12 om noen måneder?
Som jeg har nevnt for kanskje rundt 1-2 mnd. tilbake her på forumet, så er det veldig vanskelig å spå hva som skjer flere måneder fram i tid. Er det en ting jeg har lært av TW, er at det er veldig uforutsigbart. Da det er så mange faktorer som er i spill.

Vi får bare vente og se, i spenning.

• Om du kunne valgt 3 kontoer ifra fiendestammer til å joine -RE-, hvem ville du valgt, og hvorfor?
Jeg ville valgt Tvutt og Kenn93x. Ingen flere.
Det er ingen andre jeg har noen relasjoner til, og ikke har jeg sett noe ekstremt imponerende fra noen andre heller. Disse gutta derimot, vet jeg kan sakene sine.

• Om det så er 3 kontoer du absolutt ikke ville mista som allerede er i -RE-, hvem og hvorfor?
Guttakrutt, Marigt og Trymhaxorzz. Dersom jeg må velge.

Vil jo helst ikke miste noen, men det er disse tre jeg har hatt tettest samarbeid med i tiden min her. Så uten disse kontoene, hadde det blitt veldig kjedelig etterhvert.

• Er det noe annet du har på hjertet så har du muligheten til å komme med det nå.
Jeg må jo si det at jeg synes det er litt moro å se hvordan folk svarer på TW-Champion.
Noen tør ikke svare på andre enn de som er ens egen stamme/egne venner, med mindre det er total overkjøring. Mens andre igjen kanskje ikke har bred nok erfaring til å få på plass et skikkelig vurderingsgrunnlag.

Ser ganske humoristisk på det hele.

Det er vel egentlig ikke mer å si, annet enn: Lykke til for alle parter på v12, og jeg håper dere har det like moro med å spille her, som det jeg har! :)
 
Topp