Tas til følge "Wall" inn på ingameprofiler

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Hey!

Ønsker bare å lufte et forslag jeg tror hadde vært ganske spennende:) Jeg tror mange kunne hatt det ganske fint med det!

Forslaget er som følger;

Hva med å legge inn en "wall" lik den som er på forumet inn på spillerens ingameprofil? Den fungerer akkurat som den på forumet, mulig med noen unntak, men det har jeg ikke kommet til. Det er mulighet, på lik linje med forumet, å rapportere inn misbruk av "wallen" til Support, men generelt sett vil "wallen" fungere akkurat den som er på forumet.

Hva poenget med dette er, er kun for det sosiale. Istedenfor at alt skal foregå på PM, som er veldig ensidig og kjedelig, så hadde dte vært greit med en forandring:)

Håper på god og konstruktiv kritikk eller støtte :)

EDIT: Jeg bygger bare videre. For å unngå for mye spam, så kan det være en idé at du må være venn med vedkommende for å kunne skrive på veggen til han/hun.

mvh
Scar
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
enig!

Jeg er ganske med på det Dannemann sier, det hadde vært genialt!
 

DeletedUser

Guest
Eller hvis du offentliggjør profilen din eller noe? :p

Kunne vært litt heftig med en slik funksjon ja :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror en ingame wall ligger hakket mer utsatt til når det kommer til personangrep og sjikane, enn wall'en på forumet. Med en rapporteringsfunksjon, som du nevner, så vil jo personangrep kunne straffe seg for de som synker lavt nok, men (uten at jeg har brukt Forums-wall'en nok til å vite om disse funksjonene allerede finnes der) så tror jeg også det kan være greit med mulighet for å feks kun tillate posting fra stammemedlemmer, eller å blokkere enkeltspillere. Ironi og "interne" fornærmelser kan være kjipt å få på veggen sin til stadighet, uten at det nødvendigvis er eksplisitt nok til å kunne straffes, og det å få dem på en wall kan være verre enn på PM fordi man i tillegg til å bli fornærmet også vil bli "uthengt" for alle andre som har tilgang til å lese wall'en din. Dette er riktignok sant om alle typer walls, men en integrert wall vil både være lettere tilgjengelig, og den vil kunne sees/brukes av alle spillere på din verden, ikke bare av den brøkdelen som er aktive forumsbrukere. That said, så håper og tror jeg at dette ikke vil bli et altfor stort problem, og at de færreste vil finne det nødvendig å bruke disse begrensende funksjonene, men at det er like greit å være føre vár.

Jeg ser forresten nå at du har redigert inn et forslag om at man må være venner for å kunne skrive på hverandres wall. Det er selvfølgelig en mulighet, men jeg tror vennefunksjonen bør "beskyttes" fra denne mer allmenn-sosiale funksjonen siden ønsket om å skrive på andres vegg kan overgå den mer logiske tanken om å ikke la potensielle fiender få se når du er pålogget. :)

Jeg ser for meg et nytt nivå av politikk og propaganda utkjempet på veggene til diplomater og stammeledere, noe som enten kan overta noe av funksjonen til Forumet, eller også introdusere flere medlemmer for Forumet, feks via en eksport-funksjon hvor deltagerne i diskusjonen (på en wall) kan velge de aktuelle postene ("View Conversation", som på Forumsveggen) og eksportere dem til Forumet, med BB-code quotes, slik man kan gjøre med PM's. En wall er jo upraktisk for skikkelig diskusjon, tross alt. Og om det er mulig, en slags trackback-funksjon (eller hva det heter) på den/de aktuelle veggene, som linker folk til Forumsdiskusjonen.

Mulig jeg holder på å bli litt stormannsgal her, men jeg tror det er ekstremt mange muligheter ved en slik wall :D
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Aah, endelig kom det en fin tilbakemelding :) Og så klart, når Wynja skriver så må du sette av hele ettermiddagen på å lese, menmen!

Det er helt klart at om vi skal innføre en "wall" ingame, så må dette planlegges godt. Vi må selvfølgelig avdekke hva den skal brukes til, og lage veggen på en slik måte at ingen skla føle at de blir uthengt eller mobbet på sin egen profil. Det var også en av grunnene til at jeg kom med et forslag om at en måtte godkjenne spillere for at de kunne skrive på veggen. På en annen side, så vet vi at det er mange som har venner på tvers av stammene, både allierte og fiendtlige. Vi vet også at med å godkjenne venner, vil vedkommende også se når du er pålogget eller ikke. Det er selvfølgelig en mulighet å kunne endre statusen sin på f.eks "innstillinger", så her må ting planlegges og tilrettelegges.

Jeg tør å påstå at det å bruke "veggen" til diplomatiske ting, vil bli mindre brukt, da det er veldig viktig at fienden ikke skal få vite hvem du er allierte med, eller planlegger å bli allierte med. Derfor tror jeg hvertfall slike ting vil bli tatt over PM-funksjonen.

Jeg er hvertfall helt enig om at en slik "funksjon" vil åpne for mange spennende alternativer :D Så jeg håper resten gir det en sjanse til å se hva vi kan komme opp med.

mvh
Scar
 

DeletedUser

Guest
Jeg ser for meg en slags enveiskjørt ryktebørs hvor spillere slenger påstander ut i hytt og pine og lar det være opp til vegg-eieren å avkrefte dem :p Men jeg mener det burde være flere mulige innstillinger for i hvilken grad du skal offentliggjøre veggen din. Skal alle kunne skrive der, bare spesielle utvalgte (venner), stammemedlemmer, stammemedlemmer og allierte, stammemedlemmer, allierte og IAP-er, alle utenom fiender (eller bare fiender)? :p Hvorvidt man burde kunne velge å skjule veggen sin... no idea :confused: Spørs jo helt hvordan man vil bruke den.

En rapporterings-funksjon og blokkering av enkeltspillere burde også være mulig. Vet ikke om det trengs en egen "blokker fra vegg"-knapp, eller om vi kan bruke blokkeringen fra meldinger. Det kommer an på igjen. Kanskje det er noen du vil stenge ute fra veggen din, men fremdeles må kunne se meldinger fra? :)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg ser for meg en slags enveiskjørt ryktebørs hvor spillere slenger påstander ut i hytt og pine og lar det være opp til vegg-eieren å avkrefte dem :p Men jeg mener det burde være flere mulige innstillinger for i hvilken grad du skal offentliggjøre veggen din. Skal alle kunne skrive der, bare spesielle utvalgte (venner), stammemedlemmer, stammemedlemmer og allierte, stammemedlemmer, allierte og IAP-er, alle utenom fiender (eller bare fiender)? :p Hvorvidt man burde kunne velge å skjule veggen sin... no idea :confused: Spørs jo helt hvordan man vil bruke den.

En rapporterings-funksjon og blokkering av enkeltspillere burde også være mulig. Vet ikke om det trengs en egen "blokker fra vegg"-knapp, eller om vi kan bruke blokkeringen fra meldinger. Det kommer an på igjen. Kanskje det er noen du vil stenge ute fra veggen din, men fremdeles må kunne se meldinger fra? :)

Så klart! Jeg kan se mange muligheter med en slik "vegg" på ingameprofiler. Det jeg er veldig sikker på er at det sosiale rundt spilldelen vil bli en større del av selve spillet, mer sosialt, noe som kan bidra til flere medlemme rpå lang sikt? Hvem vet :) Jeg ser hvertfall mange muligheter, og det hadde vært morsomt å gitt det en sjanse! Men pga en veldig laber tilbakemeldingsrate, så tviler jeg på at dette vil bli virkeliggjort..
 

DeletedUser

Guest
Tror det er få som skjønner hva som egentlig er ment her :p Hadde nok blitt mer tilbakemelding om de hadde gjort det :)
 

DeletedUser

Guest
Nja... Sammenligner man med forslaget mitt om å kunne vise alle ryktepoeng (joda, må skryte litt også :p) så kom det faktisk ganske mye tilbakemelding, og ikke så rent lite positive rykter heller... Men det tror jeg er fordi det var et generelt enklere konsept å fatte :)
 

DeletedUser

Guest
Kanskje et system hvor eier av veggen i utgangspunktet har venner og stammefrender som automatisk er tillatt å skrive på veggen, og at alle andre må bli godkjent av eieren før man får offentliggjort sin veggmelding evt.

Dvs at det finnes en liste man selv kan editere når som helst, om hvem som kan få skrive på veggen. Og om noen som ikke har automatisk tilatelse, eller allerede har blitt godkjent, ville måtte vente til eier av vegg har godkjent meldingen ifra dem før den offentliggjøres. Godkjennes først en melding, vil neste melding ifra samme person bli automatisk godkjent. Men at eier av veggen kan legge til og fjerne folk som har tilgang når som helst.

Samtidig for å unngå personangrep, kan kanskje en meget streng straff og lav terskel av tolleranse føre til at slikt ikke vil forekomme?
 

DeletedUser

Guest
Det ville blitt bare tull. 25% av byene for å ha skrevet et halvveis useriøst vegginnlegg? Get real... Men det hadde vært fint om brukeren selv hadde en viss grad av kontroll over sin egen vegg. Blant annet at han kunne velge å skjule meldinger han ikke ville ha der :)
 

DeletedUser

Guest
Det er vel ganske standard at man kan slette innlegg på sin egen vegg som man vil, så det burde absolutt være slik om vi får en ingame wall også. Det er hvertfall sånn her på forum og på facebook:p
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det ville blitt bare tull. 25% av byene for å ha skrevet et halvveis useriøst vegginnlegg? Get real... Men det hadde vært fint om brukeren selv hadde en viss grad av kontroll over sin egen vegg. Blant annet at han kunne velge å skjule meldinger han ikke ville ha der :)

Hvorfor ikke?

I f.eks Saudi Arabia, så er det vel noe som at man kutter av handa om man stjeler, derfor stjeler heller ingen.. Settes denne straffen opp fra starten av, er det bare fullstendig blåste folk som prøver seg på personsangrep.
 

DeletedUser

Guest
Og hvem som skal definere personangrep da? Enkelte har færre grenser enn andre. Noen tåler vi mer fra enn resten. Dersom vi skal straffe alle etter samme terskelen risikerer vi å tråkke på en del tær. Tenk deg at vi skal straffe alle under ekstremt lav toleranse - da kommer en del til å bli veeeldig urettferdig behandlet. Tenk om vi skal dømme alle sånn omtrent midt i - da kommer det til å foregå en del personangrep som ikke blir straffet, etter individets mening.

Selv dersom hver enkelt skal gi beskjed om hva som er for mye, kommer strafferammene til å bli misbrukt. Å gi spillere en så streng straff gjør at å melde spillere på fiendesiden vil gi en krigsmessig fordel. Det betyr ikke at innlegget opplevdes som personangrep.

Å stjele er klart definert som å ta en gjenstand fra noen uten tillatelse. Hva definerer du som personangrep? Det gjør ingen godt å praktisere en regel firkantet, hva tror du teamet fikk så mye kjeft for tidligere? Det finnes ulike grader av personangrep, og man kan ikke måle det på samme måte som med stjeling. Du kan ikke sammenligne de to begrepene. Det er en individuell tanke rundt ordet.

Dersom spilleren får kontroll over sin egen vegg kan han uavhengig av teamet kontrollere hva som skal få bli stående, og det gir det samme resultatet, minus en del gråbyer. Dersom det skjer grove regelbrudd mener jeg at innlegget burde kunne rapporteres, men å ha så lav toleranse og straffe så strengt på noe SÅ ABSTRAKT vil ikke tjene noen. Derfor mener jeg at en rapporteringsfunksjon, sammen med muligheten til å skjule innlegg, vil være tilstrekkelig :)

EDIT: Btw, thx Wynja :!D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Støttes, nå har ikke jeg giddet å lese igjennom alle inleggene men men:

Burde vært mulig å fjerne innlegg på sin egen vegg. Raportere om det er noen groviser :)

Hadde vært litt dumt om noen speidet deg og så puttet speiderapporten inn på veggen og du måtte vente lenge på at en mod skal fjerne den :eek:
 
Topp