WARNING: Zippy tar det han vil ha uansett stamme

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Lady Ibex er på farta igjen med "Ting Ibex ikke kan". Denne gangen handler episoden om propaganda! Se å lær hvordan man ikke skal drive propaganda, men heller skyte seg selv i foten.


For det første; Post informasjon/propaganda om ting folk bryr seg om
For det andre; Underbygg og kom med førende bevis
For det tredje; Sitt med mye bakgrunnsstoff om tema, slik at du kan føre saken

Dette er de tre grunnleggende trinnene for å drive god propaganda. Som samtlige kan se, så klarer ikke Lady Ibex å tilfredsstille noen av disse kravene. Hun snakker om ting som ingen har noen interesse av, slik McBitch var så vennlig å demonstrere for oss. Hun kommer ikke med noe bevis, men fyrer opp med det som kan anses for personangrep, noe som er et svært dårlig tegn, og det virker som hele dette forsøket hennes var noe hun kom på mens hun nippet til vnglasset hjemme, eller satt på spinningsykkelen.

Menmen, for de av dere som kjenner Ibex, så kan vi ikke forvente så mye hva angår propaganda og det å føre en saklig diskusjon.

@-Sondre-: Jeg er helt enig med hva du sier. Det zippy legger ut om kravet til en spiller er helt hva en leder kan forvente av sine medlemmer, så nei, jeg kan ikke se noe som helst feil med at Torq13 ble kastet ut. Nå er nok PM´en skrevet på en måte å fremstille zippy som en dårlig og lite inkluderende leder, men jeg tror zippy er såpass oppegående at jeg er rimelig sikker på at han vet hva han driver med.

mvh
Scar
 

DeletedUser

Guest
Nå handler det i bunn og grunn ikke om hvorvidt lederskillsene til Zippy er bra eller dårlig, det handler vel litt mer om dømmekraft, oppriktighet og ren og skjær ydmykhet.

Om Torg13 ikke visste de riktige kvalifikasjonene som man må inneha for å få lov til å være en del av DN-teamet, burde ikke Zippy være leder nok til å takle og være ærlig mot han mens han er tilstede og ikke på et cruise i caribien? Siden kvalifikasjonene til Torg13 som spiller ikke passet seg så burde vel Zippy klart å angripe mens han var der istedefor å utnytte en klar situasjon hvor kontoen var svekket.

Dette vitner mer om feighet og et problem med å ta problemet ved rota når det gjelder, og heller ta ansvar når "problemet" er bortreist.

Jeg vet ingenting om hvorvidt Zippy er en god eller dårlig leder. Så det skal jeg ikke uttale meg om - men en ting skal sies, om det er sant det som står i den PM'en, så blir jeg oppriktig skuffet over handlingskraften. Dette gjelder forsåvidt alle som tar en feig utvei når et problem skal løses.

Tilslutt Scar, for all del jeg digger deg, men jeg må virkelig få ut hvor ille lei jeg er av den dårlige propegandaen din som er personlig rettet mot Rose for tiden også. Du gjør ikke annet enn å gjenta deg selv, og når ting er blitt gjentatt hundreogørtentusen ganger så begynner det å bli noe man overser og gir langt uti sorte skogen å lese mer om. Det blir som om man skulle satt seg ned å lese et blankt ark. Det blir som et barn som prøver å oppnå oppmerksomhet fra foreldrene sine som gjentar seg og gjentar seg for å få en form for reaksjon, men det er ikke før barnet endrer mønsteret sitt de opplever å få den uoppnåelige reaksjonen - men da er det forseint, det er utmattet av gjenntatte forsøk på å få en annerkjennelse for det de prøver å få sagt. Jeg er rett og slett der hvor jeg er ille lei av å se grineriet over noe som skjedde på andre verdner og en fastsatt tanke og følelse over en person.

Men vi er alle forskjellige, vi alle tolker ting forskjellig og godt er det - ellers ville verden vært et kjedelig sted og være.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Når det er stor mistanke for spioneri og med alle de andre grunnene så er det jo fullt forståelig at han ikke har de rette kvalifikasjonene.
Det er også en risiko å søke seg til andre stammer og spionere, denne sjangsen tok Torg13 og konsekvense for han ble 2 byer mindre, nå skal jeg helt ærlig si at jeg såklart ventet til han var på ferie, hvorfor i huleste skal jeg måtte bruke mer tropper mot en spion/forræder enn det som er nødvendig? Det gidder jeg ikke bruke, tape meg opp for tropper for å være god og barmhjertig mot en spion og sviker? Not in my life.

Jeg tok forøvrig opp problemet, men han var svært lite sammarbeidsvillig, kom med dårlige forklaringer og nektet kv. sjekk (noe som økte overbevisningen for spioneri).

Om du mener at jeg har handlet feigt etc, bryr meg lite, så lenge personer oppfører seg som Torg13 gjorde fortjener de ikke noe bedre i mine øyne.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Om noen ikke er gode og aktive nok og har mistanker om spioneri, så kan de vel bare kastes ut selv om eier er vekk, da de uansett ikke har noen framtid i stammen.
Dramaqueens dere på v9...
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Ærlig talt, Kathy. Hvor mange ganger kan du telle hvor jeg har kommentert innleggene til Black Rose/Ibex? Å si at du er ille lei min personlige agenda mot Ibex finner jeg ikke noe grunnlag for, da Black Rose ved en svært skjelden gang, hvertfall ikke når jeg spilte v9, har lagt ut noe på forumet. Dette er min eneste kommentar til Ibex her på forumet, hvertfall på v9. Black Rose har aldri før kommentert på v9 forumet før nå, så jeg kan ikke se hvor du har fått " din som er personlig rettet mot Rose for tiden også. " fra noen steder.

Når det kommer til Torq13 som spiller go måten han ble kastet ut på, så må jeg si at jeg fortsatt støtter zippy. SOm jeg sa så må det gå an å forvente noe til gjengjeld av en spiller når stammen ligger å kjemper blant de aller beste. At Torq13 dro på cruise og ikke sa ifra eller satte opp KV whatever, kan han ikke skylde på zippy for, tvert imot.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Når det er stor mistanke for spioneri og med alle de andre grunnene så er det jo fullt forståelig at han ikke har de rette kvalifikasjonene.
Det er også en risiko å søke seg til andre stammer og spionere, denne sjangsen tok Torg13 og konsekvense for han ble 2 byer mindre, nå skal jeg helt ærlig si at jeg såklart ventet til han var på ferie, hvorfor i huleste skal jeg måtte bruke mer tropper mot en spion/forræder enn det som er nødvendig? Det gidder jeg ikke bruke, tape meg opp for tropper for å være god og barmhjertig mot en spion og sviker? Not in my life.

Jeg tok forøvrig opp problemet, men han var svært lite sammarbeidsvillig, kom med dårlige forklaringer og nektet kv. sjekk (noe som økte overbevisningen for spioneri).

Om du mener at jeg har handlet feigt etc, bryr meg lite, så lenge personer oppfører seg som Torg13 gjorde fortjener de ikke noe bedre i mine øyne.

Se der! Dette er det jeg liker. Det er alltid flere sider ved en sak, og som du leste så var jeg ikke totalt imot det du har gjort. Men basert på den lille PM'en som jeg leste først - så trekker jeg konklusjoner. At du svarer på noe som du egentlig ikke trenger å svare på i første omgang viser også at du har det du har i topplokket som jeg trodde du hadde ;) Dvs, du satte ting i nytt lys og let me just say jeg ville gjort det samme selv. Spioneri er noe som ganske mange veit, at jeg hater. Det finnes ikke noe mer motbydelig enn akkurat det.

Det slutter å være feigt når man baserer handlingen sin for stammens beste.


Scar: Les hva jeg skriver. Jeg nevnte ingenting om at du kommenterte hennes innlegg direkte. For det andre så er det absolutt ikke første gang hun setter fingrene til tastaturet og skriver noe på v9 forumet. Det er heller ikke første gangen du setter ditt hat ned på svart og beige her heller. Det går vel ann å skille tidligere opplevelser med nye opplevelser? Iom at dere aldri har spilt sammen, så klarer jeg ikke helt å se hvorfor du har en så sterk følelse mot ting som har skjedd. Greit, jeg forstår v9 veldig godt iom at dere stolte på hverandre og satset på en morsom og trygg fremtid. Men ting forandrer seg, og det veit du at jeg også var med på å oppleve på samme verden. Samme sted, samme tid.

Men er det virkelig så morsomt å gå direkte på hva en spiller bedriver med på hjemmelig basis. Må vi virkelig bevege oss utenfor spillets rammer for å bevise et poeng man skal frem til? Jeg personlig synes det er way below beltestedet og har rett og slett ingenting med hva man gjør ingame eller på forumet.

Jeg klager forsåvidt ikke på at du skriver synspunktene dine om Rose basert på ingame stuff. Det er jo derfor vi kan bruke forumet, men av og til så føler jeg at grensen fort kan bli nådd når man drar inn hva man bedriver med utenfor spillet. Det regner jeg med at du selv skjønner også. Det er rett og slett DET jeg reagerer på.

Jeg skriver ikke så ofte på forumet, men av og til så får jeg et mini kick og føler for å måtte utfolde mine meninger om saker og ting. Og som f.eks denne tråden - vel den er kanskje ikke intr for deg, men den kan faktisk være intr for andre igjen. Tilbake til: Vi er alle forskjellige, og godt er det.

Vet du hva jeg fikk ut av denne tråden? Jeg fikk faktisk, takket være at Zippy svarte på noe som han absolutt ikke har noen som helst krav til å svare på, en svært stor enighet med hva som skjedde angående dette. Selvom han er fiende, så har jeg nada nix problem med å innrømme at det gikk fra å se feigt ut til å være noe enhver leder med et oppegående sinn hadde gjort.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Se der! Dette er det jeg liker. Det er alltid flere sider ved en sak, og som du leste så var jeg ikke totalt imot det du har gjort. Men basert på den lille PM'en som jeg leste først - så trekker jeg konklusjoner. At du svarer på noe som du egentlig ikke trenger å svare på i første omgang viser også at du har det du har i topplokket som jeg trodde du hadde ;) Dvs, du satte ting i nytt lys og let me just say jeg ville gjort det samme selv. Spioneri er noe som ganske mange veit, at jeg hater. Det finnes ikke noe mer motbydelig enn akkurat det. <-- Ehm.. Hmm.. Enig/Uenig.. Baah, vanskelig å bestemme seg. Hmm. Neida, jeg er helt enig i hva Kathy sier her :)

Det slutter å være feigt når man baserer handlingen sin for stammens beste.


Scar: Les hva jeg skriver. Jeg nevnte ingenting om at du kommenterte hennes innlegg direkte. For det andre så er det absolutt ikke første gang hun setter fingrene til tastaturet og skriver noe på v9 forumet. Det er heller ikke første gangen du setter ditt hat ned på svart og beige her heller. Det går vel ann å skille tidligere opplevelser med nye opplevelser? Iom at dere aldri har spilt sammen, så klarer jeg ikke helt å se hvorfor du har en så sterk følelse mot ting som har skjedd. Greit, jeg forstår v9 veldig godt iom at dere stolte på hverandre og satset på en morsom og trygg fremtid. Men ting forandrer seg, og det veit du at jeg også var med på å oppleve på samme verden. Samme sted, samme tid. Jeg må bare minne deg på at samme person ødela for meg ingame. Er jeg fortsatt litt irritert på det? Ja. At du har tilgitt henne får være din beslutning. Jeg kan ikke huske å ha sett noen innlegg fra vedkommende her på v9 tidligere, men v1 derimot, hvor hun ødela for en hel stamme. Vel, mener du da at jeg skulle vært enig i hvordan hun gjorde det der, ved å totalt ødelegge for en stamme? Spar meg. Dog; Dette handler om v9. Jeg kommer med mine meninger og min kritikk mot det jeg synes er feil, og det er ikke min feil at Black står for mange meninger som i mine øyne er grunnleggende feil. Om du vil endre på det, vel, da får du pent be Black om å være enig i mitt lille univers, så slipper vi flere slike diskusjoner, noe jeg er rimelig sikker på at Black ikke kommer til å gjøre uansett :)

Men er det virkelig så morsomt å gå direkte på hva en spiller bedriver med på hjemmelig basis. Må vi virkelig bevege oss utenfor spillets rammer for å bevise et poeng man skal frem til? Jeg personlig synes det er way below beltestedet og har rett og slett ingenting med hva man gjør ingame eller på forumet. *Tar det nedenfor.

Jeg klager forsåvidt ikke på at du skriver synspunktene dine om Rose basert på ingame stuff. Det er jo derfor vi kan bruke forumet, men av og til så føler jeg at grensen fort kan bli nådd når man drar inn hva man bedriver med utenfor spillet. Det regner jeg med at du selv skjønner også. Det er rett og slett DET jeg reagerer på. *. For det første var "vinglasset/spinningsykkel" kun en metafor på at dette forsøket ikke var nøye gjennomtenkt og kun var satt sammen på impuls. Jeg har ingen ønsker om å vite hva Black bedriver sin fritid med eller ikke. Er meg totalt likegyldig! Når det er sagt er det å ta seg et vinglass ganske deilig innimellom :) En må kunne forvente at enkelte som er såpass erfarne som Black og deg Kathy, kan se noe annet enn å skrike personangrep når jeg drar frem ting som man faktisk kan gjøre utenfor spillet. Såpass må man kunne forvente. Det skader ingen, strengt tatt.

Jeg skriver ikke så ofte på forumet, men av og til så får jeg et mini kick og føler for å måtte utfolde mine meninger om saker og ting. Og som f.eks denne tråden - vel den er kanskje ikke intr for deg, men den kan faktisk være intr for andre igjen. Tilbake til: Vi er alle forskjellige, og godt er det.

Vet du hva jeg fikk ut av denne tråden? Jeg fikk faktisk, takket være at Zippy svarte på noe som han absolutt ikke har noen som helst krav til å svare på, en svært stor enighet med hva som skjedde angående dette. Selvom han er fiende, så har jeg nada nix problem med å innrømme at det gikk fra å se feigt ut til å være noe enhver leder med et oppegående sinn hadde gjort. Han var min fiende og et irritasjonsmoment for meg også, men han klarte seg utmerket i denne situasjonen. Mulig jeg begynner å få sansen for zippy etter dette, but still, mye gjenstår til du er der :p

Slik, da var det kommentert! Skriv litt mindre neste gang, kjære ;)
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
kan dere mods slutte å skriver, klarer ikke å lese så mye! ialfall skriv mindre!
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
I mine øyne er en spiller "lost" når vedkommende søker til fienden. Om man adler spilleren når en er på ferie uten KV da, får så være.
 

DeletedUser

Guest
har ikke folk sluttta og klage over torg enda .. han var en spion og i tillegg var han treig i utviklingen gadd ikke fikse seg kv .det at folk klager på dette viser bare til at de ikke har vært med i aktive stammer før
 

DeletedUser

Guest
Synes dere er så sinna. Kan vi ikke alle være venner?

/hugs.
 

13revolvoris

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
WARNING: Zippy tar det han vil ha uansett stamme

Dette er hva me kallar vinnermentalitet:p

PS: Inni granskauen så vanskleg det skulle være å stave mentalitet
 

DeletedUser

Guest
Hun snakker om ting som ingen har noen interesse av, slik McBitch var så vennlig å demonstrere for oss.

Ingen hårsmak!

Har en ting til jeg egentlig ikke ville si, men siden jeg støtter Zippy's handling må jeg bare si at Torg13 støttet oss med defftropper mot sin egen stamme, lojalt igrunn. Må bare skrive denne setningen sånn at innlegget mitt blir på en linje til, det ser litt barskere ut.
 
Topp