Besvart Woooah! Ny CM? :O

DeletedUser

Guest
Skjær litt ned på lengdene til innleggenenerndere snille, det er et viktig tema, og jeg viil helst ikke falle ut før jeg har kommet halvveis! :eek: :p

Denne tråden er vel den beste når det gjelder diskusjon mellom team og spillere, de fleste har en til dels høflig tone i alle innlegg. Bra folkens! :)
 

DeletedUser

Guest
Tydeligvis har vi ikke samme oppfatning når det gjelder konkrete svar Grimlock. Til tider virker det som kverrulering, eller å diskutere bare for å diskutere. Jeg er fult klar over at du elsker å diskutere, det har jeg nok lagt merke til. ;)
Så du mener at at de fleste svar og argumenter vi skriver på forumet er dårlige?

Når spillere får infraction de ikke skal ha, pleier den vanligvis å bli reversert. Spørsmål du kommer med og ikke får svar, godt mulig det, kom til meg neste gang du har et spørsmål, så kanskje jeg kan svare deg.

Hva er det jeg gjør nå da? Jo jeg sitter her og svarer deg på denne topicen, er ikke det en begynnelse da?
Jeg kan innrømme at jeg har trukket meg litt tilbake fra forumet til tider, har vel kanskje noe med at uansett hva jeg sier virker det som om det ikke er bra nok. Men det er vel kanskje en av mine tolkninger.

Nå er det også friskt blod i teamet, noe jeg merker er veldig godt. Trenger litt friskt blod innimellom, og det kan hjelpe en del.
 

DeletedUser

Guest
Det mest opplagte svaret på omtrent alt det du mener er kritikkverdig hos teamet (at de ikke svarer, ikke er synlige nok, ikke tar diskusjoner, osv) er vel å ansette en moderator med jobb som går ut på å svare på innlegg og vise at teamet gjør en jobb :p For eksempel å gå inn på alle forslag med mye positiv respons og skrive "Dette var et flott forslag, jeg skal ta det opp med teamet!" eller ta seg tid til å skrive en skikkelig begrunnelse for avgjørelser som blir tatt.

Av en eller annen grunn ser jeg det for usannsynlig at det kommer noen moderatorer med nøyaktig de oppgavene... :eek:

Den antakelig mest bærekraftige løsningen er at teamet selv lærer seg å være synlige isteden for å bare kjøre et løp for seg selv. Greit nok at det løpet går i den retningen vi vil av og til, men det er ikke så lett for oss å vite. Det er hele poenget mitt, spillerne må føle at de faktisk er med på avgjørelser :)

Jeg tilbyr meg selv til tjeneste! (lol :p )
 

DeletedUser

Guest
Det mest opplagte svaret på omtrent alt det du mener er kritikkverdig hos teamet (at de ikke svarer, ikke er synlige nok, ikke tar diskusjoner, osv) er vel å ansette en moderator med jobb som går ut på å svare på innlegg og vise at teamet gjør en jobb :p For eksempel å gå inn på alle forslag med mye positiv respons og skrive "Dette var et flott forslag, jeg skal ta det opp med teamet!" eller ta seg tid til å skrive en skikkelig begrunnelse for avgjørelser som blir tatt.

Av en eller annen grunn ser jeg det for usannsynlig at det kommer noen moderatorer med nøyaktig de oppgavene... :eek:

Den antakelig mest bærekraftige løsningen er at teamet selv lærer seg å være synlige isteden for å bare kjøre et løp for seg selv. Greit nok at det løpet går i den retningen vi vil av og til, men det er ikke så lett for oss å vite. Det er hele poenget mitt, spillerne må føle at de faktisk er med på avgjørelser :)

Dette kan jeg ta videre til resten av teamet, om å være mer synlige når det gjelder forslag, eller skrive en begrunnelse for avgjørelsen som er tatt. :)
 

DeletedUser

Guest
Denne tråden er vel den beste når det gjelder diskusjon mellom team og spillere, de fleste har en til dels høflig tone i alle innlegg. Bra folkens! :)

Det er noe jeg har tenkt litt over selv mens jeg har lest/skrevet her. Det er så absolutt en begynnelse :)

@antonine: Slik jeg har oppfattet det mener visst grim at det er på tide dere tar ting litt mer ut i det offentlige der alle kan delta og komme med innspill. Det å svare på privat samtale er vel vel og bra, men det hjelper ikke de 74 spillerne som sitter der og lurer på akkurat det samme. Og kanskje noen av de 74 spillerne har noe fornuftig å bidra med i diskusjonen. Eventuelt kan man opprette en felles offentlig grunn der alle kan komme med det de har å si om noe, komme med spørsmål direkte rettet til teamet, starte diskusjoner (kveruleringer?) osv :)

Nå skal jeg gi meg med å leke tolk :p

EDIT:

Støttes :p
 

DeletedUser

Guest
Jeg skjønner det. Men etter det jeg har sett, har vel sort sett det meste som har kommet på spørsmålsforumet blitt besvart. Om det er noe som ikke er blitt svart på, så gi oss et pling på melding eller skype for den del. For ting kan bli oversett.
 

DeletedUser

Guest
Jeg skjønner det. Men etter det jeg har sett, har vel sort sett det meste som har kommet på spørsmålsforumet blitt besvart. Om det er noe som ikke er blitt svart på, så gi oss et pling på melding eller skype for den del. For ting kan bli oversett.

Du har oversett det med "privat samtale".
 

DeletedUser

Guest
@Leopold: Lulz.

Det mest opplagte svaret på omtrent alt det du mener er kritikkverdig hos teamet (at de ikke svarer, ikke er synlige nok, ikke tar diskusjoner, osv) er vel å ansette en moderator med jobb som går ut på å svare på innlegg og vise at teamet gjør en jobb :p For eksempel å gå inn på alle forslag med mye positiv respons og skrive "Dette var et flott forslag, jeg skal ta det opp med teamet!" eller ta seg tid til å skrive en skikkelig begrunnelse for avgjørelser som blir tatt.

Av en eller annen grunn ser jeg det for usannsynlig at det kommer noen moderatorer med nøyaktig de oppgavene... :eek:

Den antakelig mest bærekraftige løsningen er at teamet selv lærer seg å være synlige isteden for å bare kjøre et løp for seg selv. Greit nok at det løpet går i den retningen vi vil av og til, men det er ikke så lett for oss å vite. Det er hele poenget mitt, spillerne må føle at de faktisk er med på avgjørelser :)

Jupp. Det mest naturlige er nok at moderatorene skjerper seg på å svare på forumet, og ta del i diskusjoner. Jeg lurer på hvem som har ansvaret for Forslag & Diskusjoner forumet? Det typiske der er gjerne at enten så kommer det ikke noe svar om at det har blitt lagt merke til, eller i beste fall "Skal ta det opp på neste møte." eller lignende... For så at man aldri hører noe mer. Ble det diskutert? Hva ble konklusjonen? Hvorfor den konklusjonen? Våg å ta diskusjoner utenfor et lukket fora.

Tydeligvis har vi ikke samme oppfatning når det gjelder konkrete svar Grimlock. Til tider virker det som kverrulering, eller å diskutere bare for å diskutere. Jeg er fult klar over at du elsker å diskutere, det har jeg nok lagt merke til. ;)
Så du mener at at de fleste svar og argumenter vi skriver på forumet er dårlige?

Når spillere får infraction de ikke skal ha, pleier den vanligvis å bli reversert. Spørsmål du kommer med og ikke får svar, godt mulig det, kom til meg neste gang du har et spørsmål, så kanskje jeg kan svare deg.

Hva er det jeg gjør nå da? Jo jeg sitter her og svarer deg på denne topicen, er ikke det en begynnelse da?
Jeg kan innrømme at jeg har trukket meg litt tilbake fra forumet til tider, har vel kanskje noe med at uansett hva jeg sier virker det som om det ikke er bra nok. Men det er vel kanskje en av mine tolkninger.

Nå er det også friskt blod i teamet, noe jeg merker er veldig godt. Trenger litt friskt blod innimellom, og det kan hjelpe en del.

Jeg mener veldig mange av deres argumenter i skikkelige diskusjoner er lite gjennomtenkte, snarsynte eller direkte flåsete. Både i private diskusjoner og på forumet. Dere har også en lei tendens til å ignorere deler av diskusjoner - noe jeg av og til velger å tolke som enighet. For eksempel antar jeg nå at du er enig i det jeg skrev om subjektive grenser, og måten folk oppfatter kritikk på, og at du derfor trekker tilbake det du sa om at jeg går over en eller annen grense til tider.

Men er du enig i at det er et problem når en moderator er uvillig til å støtte seg til regelverket, og begrunne en infraction? For det har skjedd med meg. Jeg pleier å få infractioner reversert når jeg er uenig i dem - som er det vanligste - men da må jeg ofte klage det til CM.

Hehe, du svarer her ja - men å være dårlige på å svare betyr ikke at dere ikke svarer. Det blir litt sånn som å slå seg på brystet og brøle høylydt de få gangene man gjør noe bra, men å luske rundt med krumbøyd rygg resten av tiden og late som om man er usynlig. Når det gjelder spørsmål jeg ikke får svar på gjelder det gjerne i diskusjoner på forumet. Svar kommer da ofte først etter at jeg har ventet noen dager, og så mast privat. Det er ikke bare spørsmålsdelen av forumet som krever svar vettu! Jeg kan sende deg en link på privaten hvor jeg ønsker meg svar, for å ikke klusse til denne tråden alt for mye.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Til de som lurer på hvorfor vi har byttet CM på .no er grunnen ganske enkel. Jeg arrangerer GummibåtFestivalen og fra nå og frem til august 2013 vil jeg ikke ha tid til å gjøre en god nok jobb for vårt "community".

Grunnen til at jeg ikke har annonsert noe er at det i utgangspunktet ikke vil skje større endringer enn at Dakapo fjerner "Co-" foran "Community manager" :)
 

Lucky russia

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Fargene brukes nok for å representere mer offisielle roller på forumet og IG. Selv om det hadde vel vært gøy med farger for forskjellige ting - kanskje litt forvirrende da men.

Ja, hadde vell det. Men vill fortsatt ha en farge da ;p
 

DeletedUser

Guest
Jeg må ikke svare på alt du skriver Grimlock, og du får tolke som du vil. Men det betyr ikke at tolkningen er rett. Jeg mener fremdeles du går over grensen av og til. Sånn er det og sånn blir det. Jeg trekker over hode ikke tilbake noe av det jeg har sagt, da vil det stå med bokstaver, setninger og ord.

Infraction delen vil jeg ikke diskutere videre nå, siden jeg allerede har svart deg på det.

De gangene jeg er litt usynlig som du kaller det, er de gangene jeg faktisk har mye å gjøre på skolen og andre må ta over litt de tingene jeg gjør. Men hvor mange ganger skal jeg si at vi skal bli flinkere til å svare overalt, jeg gidder faktisk ikke å sitte her å diskutere det i det uendelige, da blir det bare det samme om og om igjen. Jeg skal ta det opp med resten av teamet iom at det er mange nye i teamet også. Så skal vi se om det blir mer aktivitet fra oss på forumet også.
 

DeletedUser

Guest
Til de som lurer på hvorfor vi har byttet CM på .no er grunnen ganske enkel. Jeg arrangerer GummibåtFestivalen og fra nå og frem til august 2013 vil jeg ikke ha tid til å gjøre en god nok jobb for vårt "community".

Grunnen til at jeg ikke har annonsert noe er at det i utgangspunktet ikke vil skje større endringer enn at Dakapo fjerner "Co-" foran "Community manager" :)

Skuffet.
Er det alt? Dere kommer til å kjøre samme ovenfra og ned holdningen som under Per Arne? Blah.

Når kan vi håpe at dere maser inn grimlock i teamet?
 

DeletedUser

Guest
Nei, jeg gidder ikke bruke tid på noe Grimlock har dratt fram flere eksempler på. Les heller tråden på nytt, og trykk på de røde lenkene som dukker opp her og der.

Men det at du kaller hans ønsker om forklaring og begrunnelse for kverulering er vel et nærliggende eksempel på dette, eh?
 

DeletedUser

Guest
Hvis du ikke gidder, så får det være så, jeg stilte deg et spørsmål på noe du skrev, så enkelt var det.
Jeg har da lest tråden, du ser vel at jeg har svar her.
Ja det er min tolkning på noe av det Grimlock skriver, ikke alt. Hvis du har lest hele tråden så har du vel lest at jeg har skrevet at mye av det Grimlock har skrevet er bra og han har mange gode poeng.
 

DeletedUser

Guest
soinner; synes du biter degselv i baken på måten du skriver her.
du mener at teamet, i dette tilfellet antonine, behandler alt som kommer på samme dårlige måte. (hvilket ikke er tilfelle i det hele tatt) så kjører du akkurat samme teknikk på antonine. så gjemmer du deg itillegg bak det noen andre skriver når du får et direkte spørsmål.


generelt sett dog, synes jeg grim har veldig, veldig mange gode poeng. og generelt er den som skriver klart best for sine meninger. men jeg synes det har blitt litt for mye gitt at han vinner diskusjonene og det virker på meg som at du vet det for godt og har blitt blærete av dette, grim. kanskje også en av grunnene til at det blir mindre svar på dine innlegg?
 

DeletedUser

Guest
Som sagt, jeg har ikke sagt at det Grimlock har skrevet ikke er gode poeng. Jeg har svart at vi kan bli flinkere til diverse ting. Men det skjer ikke over natta så det er sagt :)
 

DeletedUser

Guest
Jaja, jeg har forståelse for det. Jeg tror ikke, og dere har heller ikke gitt uttrykk for å være noen overmennesker heller :p
 

DeletedUser

Guest
@red
Antonine er vel en av de som drar teamet opp, misforstå meg rett. Men her er hun som representant av teamet, og summa summarum synes jeg de til tider er helt på jordet. Du har lov til og være uenig i det, men det forandrer ikke min objektive mening. Den holdningen kommer av at jeg synes at de har en, til tider, nedlatende holdning til oss spillere.
Jeg mener at flere i teamet ikke helt forstår at de er her for å gjøre opplevelsen bedre for oss.
Jeg mener.
Nå finnes det personer i teamet jeg er blodfan av også, men det velger jeg heller å si rett til de. All min erfaring viser at dette ikke funker når det kommer til kritikk, og da i særdeleshet vår tidligere CM.

Jeg føler heller ikke at jeg gjemmer meg bak Grim, jeg synes bare han forklarer det hele på en langt bedre måte enn jeg har tid til. For slike ting tar faktisk veldig lang tid.

Grunnen til at Grim "vinner" diskusjonene er jo at han faktisk har rett, og kan vise det på en fin og saklig måte. Vis meg posten han tråkker over streken? Om jeg får tid, og teamet lar det stå foruten modbashtiss, så kan jeg samle en lang liste der jeg mener de gjør det. Evt. tar med seg streken dit de selv mener den bør være.
Tar en seg tid til å vise hvordan deler av teamet driter seg ut, så får en modbash tilbake. Så setter tutekoret i gang og sier at de er jo her frivillig. De er her frivillig. Det er heller ingen som tvinger de til å bli. Det er faktisk ikke alle som passer til en jobb i teamet, selv om de er aldri så kule som personer.

@anto
Jeg savner et svar på mitt spørsmål også. Hva med en tillitsmannordning? Der dere må ta opp mulige problemer med en kar som han i forkant? For det er ikke alltid dere treffer like godt, og nye øyne med en spillervinkling kunne gjort underverker. Spillerråd? høh, tror det der var min beste ide per dagsdato. Kom litt vel brått på meg selv også, men jeg liker den.
 
Topp