Besvart Woooah! Ny CM? :O

DeletedUser

Guest
@Anto: Det å svare med bold inne i et sitat er en usedvanlig lite hensynsfull måte å gjøre det på. Bare sånn at det er nevnt.

Hvis det ikke er slik, vil jeg at du skal fortelle meg hva som er problemet, så kan jeg heller ta det opp med moderatoren(e) det gjelder. Vi er ikke feilfrie, jeg har gjort mange feil opp til flere ganger, men har alltid klart å ordne opp i det

Jeg har fortalt deg hva som er problemet, i denne tråden! At jeg ikke får begrunnelser for infractioner, og ved flere anledninger må klage det til CM for å få et svar. Om CM, nå da Dakapo, tar dette videre i noen grad veit jeg ikke. Men for å være ærlig så tviler jeg.

Nå har det seg slik at hele teamet må ikke være med i en diskusjon, her er jeg en representant fra teamet, og du ville sikkert fått høre omtrent det samme fra dem. Det er heller ikke absolutt alle diskusjoner vi må ta del i, forumet er til for at spillere kan diskutere forskjellige temaer, men selvfølgelig, er det noe dere vil teamet skal svare på, så svarer vi så godt vi kan.

Jeg har stort sett fått ganske så unnvikende svar fra deg, og du sier jo selv at det er ting her du ikke har peiling på - da for eksempel skript. Ville det ikke vært naturlig at noen andre som tror de har peiling faktisk prøvde å svare for seg på det? Du gir faktisk ikke noe særlig gode svar på tingene jeg tar opp, annet enn å si sånn som "jeg skal ta det opp", og du ser virkelig ikke ut til å fatte et av hovedpoengene mine, som gjelder deres villighet til å ta diskusjoner med oss spillere.

Det virker også som om du har fått jobben med å svare her, og med å svare unnvikende også. Det er litt morsomt, egentlig.

Det er ikke alltid like lett å diskutere med deg, og det er noe jeg tror du vet selv :p Du har en tendens til å skrive litt for lange innlegg :p

Et strålende argument! La oss holde oss unna skikkelige diskusjoner, for da risikerer vi å måtte bruke de små grå. Skrekk og gru.

Jeg kan ikke svare for hele teamet når det gjelder det å like deg eller ikke. Jeg kan ikke si at jeg ikke liker deg. Men til tider kan det kanskje bli veldig mye diskusjon rundt en sak, som til slutt ender opp med å bli flere saker på en gang. Når det gjelder den topicen du sikter til, så kan ikke vi vite om du er ute etter noe annet svar når du ikke har skrevet noe etter det PAbben har skrevet.

Akkurat den tråden jeg linker til der var kun et eksempel på deres manglende reaksjon. Jeg skrev uttrykkelig i første innlegget i den tråden at det var to ting jeg ville ha svar på. Satte det til og med opp på en fin liten liste. Jeg gadd rett og slett ikke å mase videre når de moderatorene som svarer der tydeligvis ikke har mestret grunnleggende leseferdigheter - jeg ser ikke helt hvordan det skal være min skyld. På den andre siden, når jeg først gidder å mase så får jeg stort sett dårlige, eller ingen, svar. For at dere så klager på at jeg kverulerer. Blir dere aldri fornøyd?

Skal høre med Dakapo angående de trådene di sikter til
Introduksjonsforum kan jeg også høre om

Så fint. Det gjør meg glad at jeg bare må mase tre ganger på et forslag som faktisk ble positivt mottatt av teamet og som det er enkelt å gjennomføre, for at det kanskje skal bli gjennomført.

Som du sikkert ser nå har jeg ikke svart på hver eneste setning i innlegget ditt. Om du mener jeg har oversett noe viktig, får du si ifra. Script kan jeg ikke svare på, da det ikke er min sterke side :)

Vel, sånn bortsett fra at du mer eller mindre fullstendig ignorerte hovedproblemstilling om deres manglende evne til å dele informasjon, så var det ikke ille. Jeg kan finne fram de delene for deg i denne tråden;

Pabby? Faktisk forklare noe, uten at det blir dratt ut av han? Hah! Morroklumpen! :)

Men ville det ikke vært naturlig med en slags beroligende beskjed i annonseringen ( som kanskje også burde vises på forsiden ) om at det ikke vil føre til store endringer, alt vil fortsette som før osv.? Dere i teamet har jo en viss idé til å gi beskjed om minst mulig, og de beskjedene som kommer virker også til å være rettet til et mindre antall spillere. Nesten som et svar på en eller annen form for kritikk/spørsmål/debatt.

Hva hvis, når man prøver å ta opp ting på en saklig måte, man blir møtt med teite svar som viser at teamet tydeligvis ikke leste skikkelig gjennom argumentasjonen? :)

Nå må det nevnes at den saken gikk gjennom til slutt, men det var ikke før både jeg og flere måtte mase mye både på forumet og skype, slakte samtlige motargumenter teamet kom med og bruke unødvendig mye krefter på å få teamet til å bruke de små grå. Det er noe som heter gjensidig respekt - når den ene parten ikke engang gidder å sette seg inn i den andre parten sine argumenter virker det ikke fornuftig på meg å vise den parten noe særlig med respekt.

Men for all del, det er jo viktig å prøve å sette fokus på forskjellige ting man føler er ganske viktig ting for utviklingen av TW.no. Men jeg er kanskje ikkeveldig flink til å gjøre det. Jeg skammer meg virkelig.

...

Jeg syns du burde ta mitt innlegg til ettertanke. Ja, teamet består av stort sett relativt vanlige folk - med unntak av Jarlebast, som rett og slett er rå. Det betyr at det er meget sannsynlig at samtlige av dere vil drite dere ut, glemme ting, komme til håpløst feilaktige konklusjoner og generelt sett gjøre alle de teite tingene dere dødelige mennesker gjør. Vis litt ydmykhet, og vær åpen for at du kan feile så vil det gjøre meg veldig glad. Dersom du derimot tror det gjør deg noe bedre rustet på noe særlig vis av å få en rød skrift på navnet ditt vil jeg med glede gjøre narr av deg. Noe jeg savner, og har savnet over lengre tid, er et team som er villig til å ta diskusjoner med medlemmene på forumet. Jeg har pekt det ut før, og gjør det igjen - det er mange andre spillere som har mye å fare med oppe i topplokket. Et lukket miljø er en fantastisk måte å havne inn i et sidespor på... og aldri komme ut igjen. Ja, det er noe teamet er og har vært dårlige på. Villigheten til å ta diskusjoner - litt sånn som det Winterweird er inne på. Som en person som faktisk liker å diskutere finner jeg det provoserende, spesielt med tanke på hvor korttenkte teamet har virket ved flere anledninger.

For å gjenta meg selv litt så er det greit å vise litt respekt til spillermassen.... Hvis ikke så kan du bare drømme om å få noe respekt tilbake. Jeg har ikke noe problem å innrømme at jeg er kritisk til Pabby - men jeg ga han en sjanse, og jeg syns faktisk han virker som en ganske fornuftig fyr i begynnelsen. Men har etter hvert fått den oppfatningen reversert, basert på mine egne opplevelser av han. Jeg kaller det fair. Pabby er da heller ikke den eneste i teamet som ikke akkurat har imponert meg, bare så det er nevnt.

...

...

Jeg sier ikke at teamet alltid skal forhøre seg med spillermassen, eller høre på dem. Men det betyr ikke at det ikke er mulig å ta diskusjoner på det. Ja, det er i bunn og grunn teamet sin avgjørelse - skrekk og gru - men å ikke kommunisere med spillermassen virker som en tåpelig idé. Det har til tider nå vært sånn at teamet bevisst har unngått diskusjoner på forumet! Det virker bare... feil. Jeg har også tidligere etterlyst en bedre respons på hvorfor forslag/skript o.l. blir eller ikke blir godkjent, uten at jeg har merket noen forskjell. Hvorfor ikke forklare seg? Frykt for at det blir stilt gode spørsmål til avgjørelsene virker som et naturlig svar spør du meg.

Et eksempel på hvordan teamet tok en en upopulær, og noe random, avgjørelse kan være første gangen de bestemte seg for å stenge V2. Uten å ha forhørt seg med spillerene. Det positive man kan trekke her er at teamet trakk tilbake avgjørelsen etter overveldene negativ respons fra V2 sine spillere! Det beste hadde jo helt klart vært om teamet hadde forhørt seg med V2 sine spillere før de tok avgjørelsen. Men det jeg liker i dette eksempelet er at teamet så det var kritikk til avgjørelsen, og la ut sine begrunnelser for avgjørelsen for så å ta en ny avgjørelse basert på argumentene og responsen i tråden.

Mer av sånt hadde jeg ønsket meg. Samarbeid, ikke - for å låne ordene av Winterweird - en diktator-atmosfære.

Når det gjelder diskusjoner så kan de selvfølgelig, som du sier, være andre steder enn forumet. Men forumet er det stedet alle har en mulighet til å delta, så det virker på meg som det mest naturlige stedet.

...

Du har svart meg med å si sånn du mener det er/burde være. Når jeg peker ut at det faktisk ikke er sånn det er med alle moderatorer trekker du deg ut av en diskusjon om det. Det henger helt på greip med en gjennomgående trend av at mange i teamet er ganske så konfliktsky.

...

Han har vel forsåvidt svart litt på det selv, men hvis jeg skulle gjette vil jeg tro han sikter til det at dere holder diskusjoner for dere selv, i stor grad uten å ta det opp med spillere. Da også på ting som faktisk blir tatt opp av spillere. Jeg har tatt opp dette tidligere i tråden, og Winterweird har også vært inne på det. Typisk der er for eksempel avslutningen på diverse verdener som kanskje er en så stor avgjørelse at den krever en avstemning, og ikke bare en refleksreaksjon på masing fra spillere på tickets/forumet? Se da for eksempel på eksempelet jeg tidligere nevnte på V2, hvor det viste seg at teamets avgjørelse ikke hang på greip med hva majoriteten av spillerne ønsket.

For eksempel kunne man løst det ved å si hva man tenker å gjøre, og skrive om de forskjellige alternativene i en tråd på forumet. Så informere alle på den aktuelle verdenen om det, og by opp til diskusjon på forumet hvor alle spillerne får muligheten til å si sitt. Så tar teamet, etter en håndfull dager, å setter opp en avstemning med forskjellige alternativer IG. Avstemningen blir brukt som veiledning i den endelige avgjørelsen, og så tas en avgjørelse av teamet. Det vil kanskje ta så mye som to uker ekstra, men med tanke på hvor lenge en verden varer så er ikke det så mye... Samtidig som spillerne føler de blir hørt i mye større grad, og får ta del i avgjørelsen - ikke bare får den tredd ned over seg.

Nå føler jeg at jeg gjentar meg litt her, men det samme prinsippet gjelder også på forslag som vi vanlige spillere kommer med. Ta diskusjoner med oss - hvis dere ser et problem med forslaget, kanskje vi ser en løsning, og omvendt. Hva skjer med forslaget? Hvorfor blir det eventuelt slått ned? Gi oss informasjon! Se også det jeg skrev tidligere - hittil ubesvart - om at dere også er vanlige mennesker, og kanskje burde være litt mer åpne for at dere kan feile.

Det med informasjon har dere en god del å gå på. Har vel nevnt dette tidligere, men kan gi noen andre konkrete eksempler.
  • Når V2 ble avsluttet var den eneste informasjonen om dette i et svar på en tråd i annonseringer. Det eneste stedet det sto om hvor man kunne hente premien sin var på en tråd i et nytt underforum på V2 forumet - det ble lagt inn som et nytt svar i den gamle annonseringstråden først etter masing fra oss spillere. Dere var flinkere til dette når det gjaldt V6, men vil nå si det fortsatt er en del å gå på der. V2 ble vel ikke nevnt på forsiden engang.
  • Dere endret på tolkningen av skriptreglene for en stund tilbake, men sa ikke fra. Den eneste endringen ville i så fall være om man spesifikt sendte inn en ticket, eller tok det opp på forumet. Det ble først informert om dette, ved å redigere inn i en tråd man ikke leser med mindre det er første gangen på forumet, når Snowfire pekte det ut på forumet. Dette gjaldt et potensielt veldig nyttig skript, nemmelig det som setter inn et spesifikt antall enheter - for eksempel en rambukk til faking.
  • Når vi først er inne på skriptreglene, så er det visstnok lovlige med hurtigtaster som gjennomfører mer enn en IG handling. Dette til tross for at egendefinerte hurtigtaster faller innenfor definisjoner av skript, og derfor er ulovlig. Det hjelper heller ikke at man på .net, med samme regelverk, tolker det dithen at det er ulovlig. Men dette kan man ikke finne spor av på forumet på .no, så man må ha sendt inn en ticket. Så følger man reglene slik de står får man en ulempe i forhold til andre spillere som får vite om dette, noe som det virker på meg som om går ganske så rett imot det teamet tidligere har uttrykt om at de ønsker likt utgangspunkt for alle. Selv om den innstillingen i akkurat det eksempelet der ikke helt holder vann.

De to siste punktene der kunne løses på en enkel måte; Hver gang dere diskuterer tolkninger av reglene, og endrer deres tolkning av dette, eller diskuterer "nye" ting, legg inn informasjon om dette i en tråd i annonseringer. Den samme tråden for alle oppdateringer/endringer, med et nytt svar hver gang det blir noe nytt noe. Gjerne samt en oppdatert liste i første innlegg. Det kan da ikke være så vanskelig.

Noe annet jeg føler for å nevne når det gjelder informasjon er at annonseringene deres og nyhetsbrevene ofte ser ut til å være preget av svar på en eller annen form for kritikk, eller masing fra enkeltspillere. Ja, enkeltspillere kan være en god indikasjon, men det er ikke nødvendigvis representativt for hele verdenen. Blant annet et par meldinger vi fikk på V2 mot slutten så ut til å være rettet mot de av oss som hang en del på forumet - jeg hadde ikke noe problem med å skjønne hva det var om, men dersom jeg bare hadde puslet med mitt inne i spillet så hadde jeg nok blitt en smule forvirret. Eller kanskje når V3 gikk inn i første sluttspillfase, mens V4 - som hadde kommet lengre på det tidspunktet - ikke gjorde det. Et annet eksempel på det er vel denne annonseringen som - kanskje? - var et slags svar til denne tråden. Ser forresten at Dakapo redigerte inn en bit om at det ikke vil bli noen spesielle endringer for oss etter at jeg skrev dette. Bare hyggelig å gi deg tips, Dakapo, ingen grunn til å takke meg.

Den delen av den annonseringen som jeg tolket som en svar på en tiltale var vel det om at hun ikke lengre spiller på V1. Hvorfor kan hun ikke spille på V1? Hvordan skulle en som ikke spiller på V1 vite at hun faktisk spiller der? Hvorfor ble det en ny CM? Hva betyr det for oss? Noen spørsmål det kanskje kunne vært greit å vite. Eksempler på tilfredstillende svar kunne vært;
  • Jeg har til nå spilt på V1. Men siden jeg som CM er admin for alle verdener kan jeg ikke lenger spille der, og har derfor gitt bort min konto til en annen person.
  • PABben valgte å slutte som CM da han ikke lenger vil ha nok tid til å gjøre en skikkelig jobb.
  • Dette vil ikke føre til noen merkbare endringer for dere spillere.

Hvor vanskelig hadde vel det vært? Litt sammenheng for informasjon, det gjør ting så mye lettere. Nå har kanskje jeg en tendens til å skrive litt vel mye til tider, men en gyllen middelvei eksisterer nok der ute et sted.

...

Dette er da uten å ta med der hvor Winterweird er inne på samme emnet.

Sånn ellers så kunne jeg tenkt meg et svar på soinner sin - noe humoristiske - kommentar om at dere burde mase meg inn i teamet, hehe.

Åja, og det jeg skrev om at dere i teamet ikke liker meg? Du svarte bare for deg, og ga ikke akkurat noen overbevisende argumenter for at det ikke er tilfelle for store deler av teamet. Jeg tror faktisk jeg velger å tolke det dithen at mange i teamet ikke liker stakkars lille meg.

Nå har han trukket frem en tråd i alle fall i det siste innlegget sitt, der jeg har svart. Les det er du snill :)

Nåja, sikter du til den hvor både Pabby og Mr G&W viste at de ikke har mestret grunnleggende leseferdigheter? :) I så fall, bra jobb i å henge deg opp i det mest trivielle av alle eksemplene mine.

Hvis du er skuffet over det så kan jeg vel svare nå, og samtidig si hvorfor jeg ikke svarte. Grunnen til at jeg ikke tok det som en spøk var rett og slett måten jeg tolket det. Om det var en spøk er det selvsagt helt greit, men vær oppmerksom på at det er mange som ikke vil ta en slik spøk, ta meg som eksempel - så gjerne vær forsiktig med slike. Selvsagt skal det være takhøyde til spøker og liknende, men bare vær forsiktig. Og om du er skuffet over det så beklager jeg. Grunnen til at jeg ikke svarte var at innen den tid at jeg leste svaret hadde diskusjonen dreiet seg litt, og Antonine svarte og var i full gang, og jeg ville ikke svare i frykt av videre diskusjoner om den tråden, da jeg ser på akkuratt det som noe unødvendig :)

-TrAnxZ

Så... grunnen til at du ikke svarte er ikke at du følte deg flau over at du tok deg selv for høytidelig? Eller at du antok at jeg ville dømme deg nedenom og hjem som en moderator på din første dag, uten engang å gi deg en sjanse? Enkelt og greit så er det fordi du glemte igjen din sans for humor den dagen? Det er bra, for hadde det vært det første der hadde jeg jo egentlig følt det som om du dømte meg. Slike forutinntatte moderatorer er det jo bra vi slipper unna!

Forresten så kommer jeg ikke til å bli forsiktige med slike spøker. Bare sånn at det er nevnt. Men bra du våget deg inn her på usikker grunn igjen - det lyser slik opp dagen når det kommer flere farger inn i tråden. Det er alltids plass for flere diskusjonsemner i tråden.
 

DeletedUser

Guest
Nå er vel denne tråden blitt litt avsporet vel?

Topic på tråden var faktisk: Hva skjer med at PABben sin forumbruker ikke lengre er CM, og at Dakapo står som CM?

Har vi fått vår sjette CM?

Og det er blitt kritikk av hverandre frem og tilbake igjennom hele tråden, noe som faktisk ikke er nødvendig å utvikle videre.
Til dere som tenker å kommentere det, så vet jeg at jeg ikke kommer med noen svar på noe av det som tidligere har blitt skrevet.
Det er nå flere som er kommet inn i teamet (bl.a meg), så vi vil prøve å gjøre en så god jobb som vi kan og håper dere kan ha litt tålmodighet til råde så vi som ny-ansatte i teamet kan komme inn i det.

-Jarlebast
 

DeletedUser

Guest
Nå er vel denne tråden blitt litt avsporet vel?

Topic på tråden var faktisk: Hva skjer med at PABben sin forumbruker ikke lengre er CM, og at Dakapo står som CM?

Har vi fått vår sjette CM?

Og det er blitt kritikk av hverandre frem og tilbake igjennom hele tråden, noe som faktisk ikke er nødvendig å utvikle videre.
Til dere som tenker å kommentere det, så vet jeg at jeg ikke kommer med noen svar på noe av det som tidligere har blitt skrevet.
Det er nå flere som er kommet inn i teamet (bl.a meg), så vi vil prøve å gjøre en så god jobb som vi kan og håper dere kan ha litt tålmodighet til råde så vi som ny-ansatte i teamet kan komme inn i det.

-Jarlebast

Det er også noe som kalles en naturlig utvikling for en tråd. Trådens opprinnelige emne har blitt besvart, men det betyr overhodet ikke at det ikke lenger er nyttige ting å diskutere her.

Ja, det er nå kommet flere nye inn i teamet. De kan da velge å prøve å lese kritikken som har kommet fram her - da begrunnet kritikk av sånn det har vært før dere nye kom inn - for å se om det faktisk har noe hold i seg. Hvis de er enige, så vil jeg anbefale de nye å forsøke å ikke gå i samme feilen som de tidligere moderatorene. Dersom de faktisk er uenige så hadde det vært greit om de faktisk sa det her, og da helst med en skikkelig begrunnelse. Det eneste den nåværende responsen fra teamet gjør er å validere et par av punktene mine - takk for det.

Du legger kanskje ikke merke til det, men nå kommer nå jeg med mine synspunkter i et åpent forum, hvor alle har muligheten til å komme med motstridende synspunkter. At de fleste i teamet velger å la være å gjøre det, og de få som er her unngår hovedpunktene får de ta på sin kappe. Nå skulle det ikke overraske meg om en del i teamet har en del de mener om dette, men at de da gjerne tar det for lukkede dører. Da bør dere som er nye der i så fall huske på at det mildt sagt vil være subjektive oppfatninger, uten mulighet for å utfordres.
 

DeletedUser

Guest
Veeeel... Det skulle ikke overraske meg om teamet ikke ønsker å ha noen meninger om dette, iallefall virker det som de ikke ønsker å ta stilling til det :)

Nå kan jeg være uenig med måten grim velger å føre krigen sin på, men jeg mener at å lese det han skriver grundig og tvinge dere selv til å komme frem til en formening om det, iallefall er noe dere kunne gjøre. Jeg skal ikke si at dere "skylder ham det" for å ha skrevet så mye til dere, da ene og alene fordi jeg tror han har nytt selve skriveprosessen såpass mye at han utvilsomt har fått igjen for det :p
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Jeg må helt ærlig at jeg har mistet "tråden" her og er noe usikker på hva som diskuteres eller hvilke meninger som ønskes å få frem her...(?)

Dette var vel utgangspunktet for diskusjonen:

Pabby? Faktisk forklare noe, uten at det blir dratt ut av han? Hah! Morroklumpen! :)

Men ville det ikke vært naturlig med en slags beroligende beskjed i annonseringen ( som kanskje også burde vises på forsiden ) om at det ikke vil føre til store endringer, alt vil fortsette som før osv.? Dere i teamet har jo en viss idé til å gi beskjed om minst mulig, og de beskjedene som kommer virker også til å være rettet til et mindre antall spillere. Nesten som et svar på en eller annen form for kritikk/spørsmål/debatt.

Først og fremst så mener jeg at det ikke er nødvendig å annonsere noe som ikke fører til endringer. Litt som å annonsere noe som ikke vil skje. Når teamet likevel valgte å ta dette til etterretning og annonsere - basert på en forumpost - så falt jeg litt av hva som var målet med diskusjonen videre.

Midtveis tolker jeg det som at noe av målet er at teamet skal svare og delta på denne og andre forumtråder. Anto forsøker å svare og sier at det skal tas til etterretning, men blir møtt med at svarene er dårlige samt at å bruke kursiv på den måten hun gjør ikke er bra?!

Grim: Klarer du å forklare med en setning konkret hva du ønsker eller hva du ønsker svar på?
 

DeletedUser

Guest
Grim: Klarer du å forklare med en setning konkret hva du ønsker eller hva du ønsker svar på?

* en setning pr. punkt? Jeg får på en måte følelsen av at det er mer enn bare en ting han er ute etter. Kan jo være jeg tar feil da :)
 

DeletedUser

Guest
Nå kan jeg være uenig med måten grim velger å føre krigen sin på, men jeg mener at å lese det han skriver grundig og tvinge dere selv til å komme frem til en formening om det, iallefall er noe dere kunne gjøre. Jeg skal ikke si at dere "skylder ham det" for å ha skrevet så mye til dere, da ene og alene fordi jeg tror han har nytt selve skriveprosessen såpass mye at han utvilsomt har fått igjen for det :p

Du er nok en helt rå bingo-spiller :jkul:

Først og fremst så mener jeg at det ikke er nødvendig å annonsere noe som ikke fører til endringer. Litt som å annonsere noe som ikke vil skje. Når teamet likevel valgte å ta dette til etterretning og annonsere - basert på en forumpost - så falt jeg litt av hva som var målet med diskusjonen videre.

Midtveis tolker jeg det som at noe av målet er at teamet skal svare og delta på denne og andre forumtråder. Anto forsøker å svare og sier at det skal tas til etterretning, men blir møtt med at svarene er dårlige samt at å bruke kursiv på den måten hun gjør ikke er bra?!

Grim: Klarer du å forklare med en setning konkret hva du ønsker eller hva du ønsker svar på?

Nå har jeg vel allerede kommentert at dette ble endret etter litt masing - selv om det teknisk sett var mer enn en forumpost. Essensielt så har tråden etter det utviklet seg mye fordi jeg velger å svare på det jeg oppfatter som, vel, rettet mot meg. Det førte da også til at jeg følte det ved passende punkter var naturlig og bringe opp en del punkter hvor jeg føler teamet har et stort forbedringspotensialet. Velbegrunnet, vil jeg påstå. Responsen har derimot vært hakket mindre velbegrunnet, eller kanskje heller ikke-eksisterende.

Jeg kan prøve meg med noen, enkle, setninger. Så får vi se hvordan det går;
  • Jeg ønsker meg at teamet skal involvere spillere i viktige avgjørelse, type avslutningen på en verden, da det tidligere har vist seg at teamet kan ta spesielle avgjørelser i slike sammenhenger.
  • Jeg ønsker at teamet skal bli flinkere til å begrunne sine avgjørelser, og være mer åpne på at de kan endre avgjørelsene sine.
  • Til jul ønsker jeg meg lego. Helst Star Wars lego.
  • Jeg ønsker at de jeg diskuterer med enten skal si seg enig i det jeg skriver, eller fortelle meg hvorfor de mener jeg tar feil.
  • Jeg ønsker at teamet skal bli flinkere til å gi feedback på forslag og diskusjoner her på forumet, både før det vurderes innad i teamet og etter.
  • Jeg ønsker at teamet skal følge opp fortere når de sier de skal gjøre noe.
  • Jeg ønsker at teamet ikke automatisk skal gå i forsvarsstilling i diskusjoner, og heller tørre å slenge seg ut i en hederlig diskusjon uten unnvikende eller vage svar.
  • Jeg ønsker meg også at teamet ikke skal gi inntrykk av å alltid ta alt jeg skriver i verste tenkelige mening.

De fleste av disse punktene har jeg gått inn i detalj i tidligere, og kommet med eksempler, både på god og dårlig oppførsel fra teamet sin side. Merk at jeg kanskje har glemt noe, da jeg slenger denne her sammen litt sånn i hui og hast.

Når det gjelder Anto sine svar så kan du neppe påstå de er spesielt konkrete, og de virker på meg veldig unnvikende. Spesielt da angående de emnene i innleggene jeg siterte litt tidligere her. Når det gjelder hennes bruk av feit/bold skrift - ikke kursiv - så ja, det er en dårlig måte å bruke det på. Det gjør det veldig slitsomt for noen å svare på hvert av punktene, siden det når man siterer et innlegg ikke kommer med i sitatet. Dersom man går inn og kopierer må man inn og være forsiktig med hva man siterer ut, og når man svarer. Så ja, det er en lite hensynsfull måte å svare noen på, siden det fører til mer arbeid for den som igjen skal svare på det. Se? Igjen får jeg inntrykk av at du tolket det som en slags barnslig og ubegrunnet anklage fra meg. Om du mente sånn eller ikke vet jeg nå ikke.
 

DeletedUser

Guest
  • Til jul ønsker jeg meg lego. Helst Star Wars lego.

2 setninger, you be damned! :mad:

Og jeg er faktisk elendig på bingo, men takk likevel :p

Fra spøk til alvor... Vil bemerke at grim ikke ber om svar på enkelttråder/-spørsmål, så mye som en generell holdningsendring innad i teamet. Det ser ut til at det er enkeltsaker det blir fokusert på, ikke alt sammen som en helhet. Til opplysning er enkeltsakene bare der som eksempler :)

... tror jeg :p
 

DeletedUser

Guest
Holdningsendring er ordet! Takk.
Med en ny mann ved roret, samt flere nye hoder i teamet, burde dette være mulig å klare.
]

Grim: Klarer du å forklare med en setning konkret hva du ønsker eller hva du ønsker svar på?

Dette kan godt stå som eksempel på min missnøye med deg og din måte å "styre" på. Dette er direkte respektløst, i mine øyne. Jeg håper og tror at du evner å fnne konteksten i noe med mer enn en setning..? Om det er slik at du ikke gidder å lese, si heller det. Om du har lest noe av dette overhode, så bør du vurdere andre former for herskerteknikk. For med dette forsøket både undervurderer du Grim og driter deg selv ut. Begge de tingene er fyfy i herskerteknikkmiljøet her på tw.no.com.

Jeg ønsker bare at teamet gjør oppgavene de er satt til på en akseptabel måte. Noen gjør den allerede i dag på en utmerket en, så dette burde være mulig å få til. Dog må første steg i en slik prosess være at de selv innser at de, til tider, gjør feil. Det er her Grim nå jobber, og det gjør han utmerket.

Først og fremst så mener jeg at det ikke er nødvendig å annonsere noe som ikke fører til endringer. Litt som å annonsere noe som ikke vil skje.
Det faktum at du ikke sitter med makthatten på hodet av stor betydning, det at dakapo har hatt makan en stund er av mindre, i mine øyne. Nok en undervurdering av oss.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Holdningsendring er ordet! Takk.
Med en ny mann ved roret, samt flere nye hoder i teamet, burde dette være mulig å klare.

Dakapo er ingen mann. Tror jeg, iallefall spilte hun fredrik4 på v1, som jeg tror har blitt referert til som en "hun" (og mener også at jeg har sett noen referere til henne som "hun" på forumet). Ikke at det er av noen spesiell betydning, men kunne jo nevne det i en tråd som likevel handlet om "ny CM" :)

Dette kan godt stå som eksempel på min missnøye med deg og din måte å "styre" på. Dette er direkte respektløst, i mine øyne. Jeg håper og tror at du evner å fnne konteksten i noe med mer enn en setning..? Om det er slik at du ikke gidder å lese, si heller det. Om du har lest noe av dette overhode, så bør du vurdere andre former for herskerteknikk. For med dette forsøket både undervurderer du Grim og driter deg selv ut. Begge de tingene er fyfy i herskerteknikkmiljøet her på tw.no.com.

Jeg også reagerte på det. Hovedsaklig fordi grim skriver såpass mye at det skal litt til IKKE å få med seg iallefall noe av det han sier. Likevel skjønner jeg det til dels, da han til nå ikke ga noen helt klare instrukser på hva "hovedpoengene" hans, som antonine ikke besvarte, var. Selv om det burde være mulig å fatte (i det minste til dels).

Jeg ønsker bare at teamet gjør oppgavene de er satt til på en akseptabel måte. Noen gjør den allerede i dag på en utmerket en, så dette burde være mulig å få til. Dog må første steg i en slik prosess være at de selv innser at de, til tider, gjør feil. Det er her Grim nå jobber, og det gjør han utmerket.

Tja. Det er nok delte meninger om det der. Grim har rett i mye, han, men det betyr ikke nødvendigvis at han klarer å få teamet til å innse at de gjør feil. Eller vedgå det, jeg er ikke sikker på hva som er vanskeligst/lettest av de to. Men de innser faktisk, til tider, når de gjør feil. Neste skritt på veien blir antakelig å innse hver gang de gjør feil.

En ting jeg nylig har kommet til å tenke på er hvor vanskelig det er å innrømme at man faktisk har tatt feil. Folk som er ekstra høyt på strå blir forventet å gjøre mer rett en andre - det impliserer at når de ikke gjør det må de vedgå feil oftere enn andre. Det er faktisk ikke lett å innrømme at man tar feil, men av de med mest makt er det nødvendig, da en ikke kan rette opp i noe som er galt dersom man nekter å innrømme at det er galt.

Det faktum at du ikke sitter med makthatten på hodet av stor betydning, det at dakapo har hatt makan en stund er av mindre, i mine øyne. Nok en undervurdering av oss.

Her forstår jeg ikke helt hva du mener/vil fram til. Kun til opplysning, altså :D
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
@soinner
PABben forstod ikke hva Grimlock ville fram til, derfor spurte han om han kort kunne formulere hva han lurte på. Det er verken respektløst eller en hersketeknikk. Det er etter min mening av respekt, fordi at han ønsker å finne ut hva Mikkel mener slik at det kan være mulig å ta grep. Dessuten kan jeg legge til at jeg selv også syntes det er lettere å forstå hva Mikkel mente nå, og at jeg personlig sier meg enig i de fleste av punktene der ;)
 

DeletedUser

Guest
Nei, det gjorde han ikke. Han sa: Klarer du å forklare med en setning konkret hva du ønsker eller hva du ønsker svar på?

Hadde han bedt han et kort sammendrag om hva det hele handler om, så hadde det igjen vært noe annet. Eneste riktige svaret på pabben sitt spørsmål er; nei.
Så da er vi uenige om den, dog jeg er litt sikker at du er enig i at det var dårlig formulert, i beste fall?

Mikkel er Grimlock, fant jeg ut etter å skumme tråden på nytt. Ikke alle kjenner alle aliaser, ha dette i bakhodet er du snill, Ole Martin.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nei, det gjorde han ikke. Han sa: Klarer du å forklare med en setning konkret hva du ønsker eller hva du ønsker svar på?

Hadde han bedt han et kort sammendrag om hva det hele handler om, så hadde det igjen vært noe annet. Eneste riktige svaret på pabben sitt spørsmål er; nei.
Så da er vi uenige om den, dog jeg er litt sikker at du er enig i at det var dårlig formulert, i beste fall?

Mikkel er Grimlock, fant jeg ut etter å skumme tråden på nytt. Ikke alle kjenner alle aliaser, ha dette i bakhodet er du snill.

Jeg er lei av oppførselen din nå. Du har din måte å snakke på, og PAPben har sin. Du som klager på at teamet alltid tenker i negative retninger, tenk heller på deg selv. Dette innlegget viser dessverre til at du er enda verre når det gjelder negative synspunkter uttifra en kommentar/spørsmål som kanskje kan ha et negativt formål.

De har allerede sagt at de skal skjerpe seg, men du vet jo selv at "vonde vaner er vond å vende", så la dem bruke tiden de trenger til å få gode vaner. :)

Vis litt godvilje etter at de har sagt de skal gjøre noe med det du har spurt om! ;)

Når det gjelder det at tranxz kaller grimlock for sitt vanlige navn (?) trenger ikke du å gjøre det selv. Jeg forstår hvorfor du gjør det, men det er helt unødvendig om du ønsker å ha et hyggelig og bra samarbeid mellom team og spillere.

Edit: kan selvfølgelig være jeg har mistforstått noe, om dette er saken, si fra, så skal jeh gjøre mitt beste for å forstå, og deretter svare uttifra det! :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hva du synes om min oppførsel stiller jeg meg likegyldig til. Jeg reagerte oppriktig på det, har jeg ikke rett til det?

Jeg kan ikke minnes at jeg har klaget på at teamet alltid tenker i negativ rettning. Jeg kan derimot huske at jeg flere ganger påpeker at flere i teamet gjør en utmerket jobb. Med det sagt vil jeg be deg ikke legge flere ord i min munn. Jeg har også sagt at jeg er mer enn villig til å gi teamet flere sjangser, så lenge de viser at de er villige til å høre litt på det grim sier. Til nå så ser det ut som at det er flere i teamet faktisk er enig i det grim skriver, så her er det jaggu håp. Jeg vil også på samme grunnlaget påstå at denne tråden både er viktig, riktig og på tide at kom.

Det at denne kommentaren kom nå er jo av den enkle grunn at dette var det første tilbakesteget her, og det kom da desverre fra pabben. Det kan godt hende at han stilte spørmålet på en, i mine øyne, klønete måte. Min erfaring med han gir han ikke den god viljen, desverre. For de av dere som kjenner han på andre måter kan det være noe annet.

Og det med nick/navn gjorde det bare litt vanskelig for meg å være sikker, skumming av en slik tråd tar litt unødvendig tid. Greit nok om han snakker til Grim selv. For meg ble det litt stress bare. Jeg kalte tranxz for Geir nettopp av den grunn, vise at det ikke var vondt ment. Kan sikkert legge inn en emoticon så du ser at det var ment humoristisk?

Så ja, jeg velger å se dette som en missforståelse. Har du flere spørmål rundt dette, ta det gjerne på pm. Dette har ikke noe her å gjøre.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
@soinner
PABben forstod ikke hva Grimlock ville fram til, derfor spurte han om han kort kunne formulere hva han lurte på. Det er verken respektløst eller en hersketeknikk. Det er etter min mening av respekt, fordi at han ønsker å finne ut hva Mikkel mener slik at det kan være mulig å ta grep. Dessuten kan jeg legge til at jeg selv også syntes det er lettere å forstå hva Mikkel mente nå, og at jeg personlig sier meg enig i de fleste av punktene der ;)

Det er vel en form for hersekteknikk, selv om det også er meget mulig å formulere seg sånn ved et uhell. Nå opplever jeg ikke Pabby som spesielt positivt stilt ovenfor meg, så en mykere tone forventet jeg ikke. Ei heller har han gitt inntrykk av å være flink til å skjønne tekster lengre enn et par paragrafer, så ingen overraskelse der.

En annen form for hersketeknikk, eller i det minste manipulering av samtaler, er vel det å bruke den andre personen sitt fornavn. Bare sånn for å nevne det, TranxZ.

Men jeg lurer, du sier du er enig i de fleste av de punktene. Betyr det da at det er et eller flere du er uenig i? I så fall, hvilke, og hvorfor? Det er det med lego'n, er det ikke? Ikke si at du er en sånn duplo person!
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
[*]Jeg ønsker meg at teamet skal involvere spillere i viktige avgjørelse, type avslutningen på en verden, da det tidligere har vist seg at teamet kan ta spesielle avgjørelser i slike sammenhenger.
[*]Jeg ønsker at teamet skal bli flinkere til å begrunne sine avgjørelser, og være mer åpne på at de kan endre avgjørelsene sine.
[*]Til jul ønsker jeg meg lego. Helst Star Wars lego.
[*]Jeg ønsker at de jeg diskuterer med enten skal si seg enig i det jeg skriver, eller fortelle meg hvorfor de mener jeg tar feil.
[*]Jeg ønsker at teamet skal bli flinkere til å gi feedback på forslag og diskusjoner her på forumet, både før det vurderes innad i teamet og etter.
[*]Jeg ønsker at teamet skal følge opp fortere når de sier de skal gjøre noe.
[*]Jeg ønsker at teamet ikke automatisk skal gå i forsvarsstilling i diskusjoner, og heller tørre å slenge seg ut i en hederlig diskusjon uten unnvikende eller vage svar.
[*]Jeg ønsker meg også at teamet ikke skal gi inntrykk av å alltid ta alt jeg skriver i verste tenkelige mening.

Second that! Forutenom et par småting da.

Star wars lego? Techno-lego!!!! Det er så tøft at jeg får gåsehud.
Du har blitt litt bitter med årene grim, så det er litt lett å komme i forsvarssituasjon når du skriver. Siden teamet også har blitt bitre med årene så funker det dårlig over tid. Kommer du ut som en pusekatt så tror jeg det hjelper litt mer på :) Mulig du har gjort det før og feilet (før du komme med 900 quotes...du har for mye tid mann!), men hang in there! Over tid så vil det funke!

Resten får jeg ikke støttet sterkt nok.
 

DeletedUser

Guest
Second that! Forutenom et par småting da.

Star wars lego? Techno-lego!!!! Det er så tøft at jeg får gåsehud.
Du har blitt litt bitter med årene grim, så det er litt lett å komme i forsvarssituasjon når du skriver. Siden teamet også har blitt bitre med årene så funker det dårlig over tid. Kommer du ut som en pusekatt så tror jeg det hjelper litt mer på :) Mulig du har gjort det før og feilet (før du komme med 900 quotes...du har for mye tid mann!), men hang in there! Over tid så vil det funke!

Resten får jeg ikke støttet sterkt nok.

Techno? Pfft, du må ikke henge deg opp i de nye, flashy greiene. De klassiske legotypene gir deg fortsatt mer og nok å leke med!

Takk for støtten, det er alltid betryggende når du er enig i noe jeg skriver :) Skulle bare ønske deg skjedde hyppigere...

Jeg foretrekker å se på meg selv som mindre tålmodig, ikke bitter. Eventuelt bare lei av å formulere meg på en uprovoserende måte, selv om jeg vet at det teoretisk sett gir et bedre resultat. Se nå? Jeg prøvde til og med å skrive poengene mine på en kort og enkel måte. Er det noe skikkelig svar å få? Neeeh... Bare se på disse andre eksemplene; Linky, linky og linky. Åja, og vi kan jo ikke glemme linky!

Disse linkene har absolutt ingenting med TW å gjøre, men jeg regner med at du gidder å sjekke det.
 
Topp