Wtorleif - Den virkelige kongen av verden 3?

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Rank: 1
Brukernavn: wtorleif
Stamme: POP
Poeng: 11.156.000

Dette er intervjuet med wtorleif; danneren av stammen POP og leder av spiller ranken med en overlegen differanse til neste spiller på lista:eek:

Kan du fortelle om din TW-historie fra start til nå..

Jeg begynte på v2 etter en oppfordring fra nevøen min. Broderen agskaper begynte sånn ca samtidig. Vi vokste ganske fort opp, men lå et godt stykke fra hverandre. Brodern fikk problemer på sin kant, og adlet seg ned til meg. Og vi hadde det kjempegøy i ganske lang tid. Men brodern begynte deretter i v3, og la seg grå i v2. Jeg mener å huske jeg var oppe i ca 1,7 mill poeng et par ganger. Men ble på grunn av stammetilhørighet tvunget inn i flere uønskede kriger. Og til slutt så endte jeg opp med et medlemskap i Elite Univers. Men ble etter kort tid sparket ut derfra, på grunn av at allierte stammer med Elite, var forbannet på meg for at jeg hadde banket dem. Jeg ble også forådt av en utro kv, og mistet over 20 byer bare på en natt. I mellomtiden så hadde jeg startet en konto i både v3 og v4. I v4 lå jeg ganske godt an, men fant ut at jeg ikke hadde kapasitet til å spille på flere verdener samtidig. Så jeg måtte velge. Og siden jeg følte meg uønsket i v2, og brodern hadde bygd seg opp til lederplass i v3, så valgte jeg å fortsette i v3. Jeg la meg derfor grå de andre verdenene.

Jeg søkte medlemskap i BoS, men fikk avslag, jeg var for liten. Så da startet jeg min egen stamme POP. Og den har vokst jevnt og trutt. Og jeg synes vi har blitt en sammensveiset og fin gjeng, som samarbeider godt. Vi har vært i gjennom en del konflikter, og har så langt klart oss bra.


Du topper ranken med nesten 11 mio poeng (nå over 11mil), en ledelse til nr 2 med nesten 3 millioner. Hva trur du grunnen er at du ligger toppen og med en så overlegen differanse til nr.2 ?

Det er det flere grunner til. Først og fremst aktivitet og tolmodighet. Nitidig farming døgnet rundt, pleie av gråbyer (farmer). Og selv om det nå er umulig å rekke over alle byene, så farmer jeg regelmessig ganske mye.

Politikk er også en viktig faktor, jeg har hele tiden stått for en ærlig og redelig politikk både utad og innad. Mener loven skal være lik for alle, og noenlunde rimelig. Alle skal behandles med respekt, enten de er store eller små. Og alle er vi jo spillekamerater, enten vi er på den ene eller den andre siden i en eller annen krig. Og det har jeg inntrykk av at jeg har blitt respektert for. Og selv om det har vært alt for mye internadling, så har vi også hatt en god del krigsutbytte. Vi adlet jo helt bort det meste av H-INC, og mange av de byene landet hos meg :)


POP har ikke vært med i noen større krig så vidt jeg kan komme på, er det noen strategi bak valget om å holde seg nøytral til de "Store" krigene?

Har alltid ment at man ikke bør ta på seg større oppgaver enn man er mann for å hanskes med. Men hittil så har vi vært en fredelig stamme, som ikke har angrepet noen sånn spesifikt, uten at de har angrepet oss først. Da regner jeg ikke med alle småttisene, som bare tilfeldigvis er litt dumt plassert. Men all aggresjon har blitt besvart, uansett hvem som har angrepet, eller gått over toleransegrensen, og det vil fortsatt være politikken. Vi har kjørt en selvstendig politikk, og det vil vi fortsatt gjøre fremover også.
Men vi hadde jo en totalitær krig mot H-INC, og de var betraktelig større enn oss da krigen begynte.


Har du noen form for spill strategi eller filosofi?

Jeg har den filosofien, at bruker man fornuften og prøver å være redelig og grei, så vil man i de fleste tilfeller bli møtt på samme vis. Sånn rent spillemessig, så har jeg en ide om at bevaring av farmer, og tette cluster er en fordel. At man som før sagt ikke aper på seg flere motstandere enn man kan takle på en gang. Det ideelle som gir den største spillegleden, er når man ryker i hop med en jevnbyrdig motstander. Å være offer for rått parti gjør at man mister motet, men desverre så er det noe som er uunngåelig i en del tilfeller. Forøvrig så er jeg tilhenger av J.F.F. Just for fun. Man må ikke glemme at det er et spill man spiller for å ha det gøy. Og det er ikke verdens undergang, selv om man blir adlet ned.


Når du nevner barbarer, så må du jo leve i paradis ettersom vi har så mange barbarer etter spillere som har sluttet. Eller hva er din mening om antall barbarer?


Jeg synes det er synd at det er så mange spillere som slutter. Det gjør spillet mye mer kjedelig enn nødvendig. Men jeg skjønner godt at det er mange som synes det er et eldorado.
Når jeg sier farmer, så mener jeg gråbyer på under 3500p. De vokser av seg selv opp til ca 3000p, men stanser der. Så dersom du slår ned de forskjellige bygningene du ikke har bruk for, dvs. alt bortsett i fra varelager og gruver, så kan du dyrke frem de ressursene du trenger mest av. Slår du ned gården i 0, så kan ikke byen bygge noe annet enn gård og varelager, og da er det bare å slå ned gården til varelageret er på topp. Og slik kan du manipulere frem hvilken som helst bygning eller egenskap med byen.
I POP, så er det strengt forbudt å adle slike byer, men bonusbyer og store gråe forlatte byer er noe annet. Jeg har forøvrig i de områdene med lite gråbyer, slått ned enkelte 10000p byer til farmer. Og da er det veldig irriterende med notoriske gråbyadlere som nærmeste nabo.


Kan du komme med dine synspunkt ang. de topp stammene som står igjen nå på verden 3?


Pass. Jeg liker ikke å karakterisere andre. Og spesielt ikke sammensatte grupper, som er bestående av alt fra kjernkarer til regelrette drittsekker. Alle stammene har spillere som er gode/dårlige osv..osv... Hvilke stammer de tilhører har mer med tilfeldighet og beliggenhet å gjøre, enn personlige egenskaper. Og erfaringen tilsier at det er veldig vanskelig å spå i fremtiden. Den stammen som lå best an til å få et verdensherredømme(om noe sånt skulle være mulig) var jo Dogz, og plutselig så var det jo bare en grå flekk på kartet igjen av dem :( Og store stammer med mange medlemmer, har en lei tendens til å bli utsatt for indre konflikter, noe som ofte ender med splittelse og oppretting av nye stammer.
Men selvfølgelig så må jeg jo få være litt patriot, og POP er nå selvfølgelig best da!


Men du vil peke ut noen favoritter blandt spillerne, både positivt, negativt er ønskelig.

Negativt så er det bare å følge med i fremtiden på hvem jeg forhåpentligvis har adla ned. Ellers så vil jeg ikke uttale meg konkret negativt om noen spillere. Positivt derimot så har jeg en lang rekke med hyggelige samtalepartnere og samarbeidspartnere. Og faktisk også en gjeng med hyggelige motstandere jeg har adla bort.
Jeg har jo fått meg en egen fan klubb, og det setter jeg pris på. Mange av de som står der, samt han som startet klubben (svetteMenn) er spillere jeg har bekjempet, men allikevel har et godt forhold til. Og sånn synes jeg det bør være, uten motspillere så hadde det jo blitt veldig kjedelig.


Må jo være artig å ha sin egen fan klubb. Når du startet denne verden hadde du noen personlige mål som du skulle nå, og ev. har du noen mål for femtiden ?

Jeg hadde som mål å bli størst. Og det har jeg jo nådd for lenge siden. Og deretter så var det å komme over 10 mill. Og er jo litt på leit etter nye mål nå da.... men hadde jo vært gøy å bli større enn de største i de andre verdenene. Men de har en enorm fordel med at ressursene der vokser mye fortere. Så det er jo ikke sikkert at jeg klarer det da. Og ellers så hadde det jo vært gøy dersom vi hadde klart å slutte helt fred med hverandre, og vist den virkelige verden at det er mulig å få til en total fred på jord. Men i og med at det er et krigs spill, så har jeg ikke så store forhåpninger om å få til det. Men det hadde vært innmari gøy, og hadde sikkert blitt en sensasjon som muligens hadde havnet på bbc eller i hvert fall på TV3 nyhetene.


Hva er det som holder motivasjonen din ved like og gjør deg så målbevist?

Motivasjonen er ofte ikke til stede i det hele tatt, og det har vært på nippet til at jeg har slutta flere ganger. Men jeg synes spillet er gøy, og jeg blir stadig overasket over hvor mye av den virkelige verden som gjenspeiler seg i spillet. Og det sosiale betyr veldig mye, er jo stort sett en trivelig gjeng da :)
Og som leder i POP, selv om jeg har overlatt høvdingvervet til Oopelpow, så føler jeg et ansvar for medlemmene der. Og det er alltid et eller anna jeg skulle ha fått gjort ferdig før jeg gir meg. Heldigvis så har brodern (agskaper) begynt å spille dual med meg, og han er flink. Tror ikke det er noen som vet mer om TW enn ham. Og han har avlastet meg veldig mye i det siste. Med en så stor konto som jeg har nå, så er det ganske mye jobb, og det tar mye tid.


Hva tenker du ang. aktiviteten på verden 3 for tiden, er den så liten som alle skal ha det til?

Nei, jeg tror aktiviteten egentlig er ganske bra blant de fleste. Men det er selvfølgelig mange som bare stikker innom en gang i blant. og på meg så virker det som om enkelte har noen down perioder, der de bare er innom og preger gullmynter. Har også mistanke om at det er en ganske utbredt tendens å benytte seg veldig mye av kv. Og at man bytter på å være kv i lange perioder. Det er jo også vanlig med dual, og mange kontoer bytter stadig vekk eiere. Så noe aktivitet er det jo, men at det kunne vært bedre, ja det er det ingen tvil om.


Hva trur du kan hjelpe verden 3 med å bli aktivere og tiltrekke nye spillere?

Noen nye muligheter som ikke er på de andre verdenene tror jeg hadde gjort seg. For et eksempel et nytt våpen til palladinen. Et brekkjern eller noe sånt som man kunne bruke til å bryte seg inn i akademiet, og stjele gullmynter :) Ikke alle gullmyntene, men bare de som var lagret og ikke anvendt til adelsmenn. Det ville gjort at det ikke ble så populært å spare opp masse adels. Da måtte man utdanne adelsmenn etter hvert, og passe på at ingen slo dem i hjel og rappa gullmyntene.


Det er bra. Noe du har lyst å si til sist som en avsluttning?

Vil helt til slutt ønske alle en riktig god jul :jkul:
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Fint intervju! :)

Neste gang ser jeg fram til et med meg? :-D Neida...

Artig! Stå på Torleif! :)
 

EliteWolf

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Helt strålende intervju! :jsmiley:

Flott kar til å bli intervjuet, lurte på når man skulle høre no fra selveste 1. plassen! Stå på med intervjuer nå Kvæna. Og lykke til vidre IG wtorleif.
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Bra intervu:) får se om POP klarer å vinne over 300 da:) vedder på at vi i 300 slår dere da:)
 
Topp