X o c o x

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Da har jeg bestemt meg for å ta saken i egne hender.. Dette forumet er det ganske lite liv i, derfor tok jeg meg friheten til å lage et lite intervju med selveste Trym | X O C O X.

Håper dere liker intervjuet, tar gjerne imot kommentarer, både på godt og vondt!



Kan du fortelle oss litt om din Tw-Historie?


Jeg gikk i 4. klasse første gang jeg var borti spillet på .net en gang, før jeg kom til .no i 2008.

Der begynte jeg på en konto som het Trym321. Det gikk i gråbyadling og blandingsbyer i starten, men jeg hadde en god læremester i Olaj-San som var leder for stamme min. Jeg var en liten gutt, så jeg måtte ha ting inn med teskje. Jeg bikket vell 100k før jeg tok en pause fra TW.

Jeg kom omsider tilbake når V4 startet opp. Her vil jeg si mitt gjennombrudd kom, da jeg lærte relativt mye av det jeg kan idag under denne perioden. Det var her jeg lærte hvordan jeg skulle forsvare meg i form av sniping, stacking etc. samt hvordan man skulle sende raske adelstog med mer.

Det var Maria som spilte på Casey som lærte meg det meste. Så hun har betydd mye for min tidlige TW-karriere. Jeg begynte på X O C O X, før jeg merget inn i B L A C E som var en kompis av meg. Vi ble størst i kontinentet og eide vell over 35% av det i en periode. Vi sluttet like etter at millionen var passert.

Tiden jeg hadde i EASY på V4 er den artigste perioden jeg har hatt på TW. Yatta som var leder var en artig skrue og en dyktig leder. Dessverre sluttet han i likhet med mange andre, men da vi fikk Are som leder var det en god trøst.

Min neste verden var V6. Her var det Pampers Police Controll som var stammen min i starten. Vi lå på rimmen i nord-øst og kjempet mot overmakten som var EPICKI. Da jeg ble innlagt på sykehuset måtte jeg slutte her, men når jeg ble utskrevet kom tok jeg over The Disiple og fikk være med å krige litt mot EPICKI igjen, til tross for at dem eide mer eller mindre 70% av alle spillerbyene.

Min neste nevneverdige verden er V10. Som jeg forøvrig var med å vinne med P0k3. Her spilte jeg dual på Athenians med Thomas. Vi hadde en god front med mange safebyer, så det var artig å spille her. Vi hadde mange gode fiender, men klarte tilslutt å komme seirende ut.

På V11 var en ny vri for min del. Jeg ble med i KA/NA som hadde et mål om å lære opp nye spillere. Her var jeg med i ledelsen og plutselig var det min tur til å lære vekk det jeg hadde lært i løpet av min tid som TW-spiller. Det var fantastisk gøy å kunne gi litt tilbake til TW-samfunnet. Det som er artig er at kjernen i KA/NA var med å vinne verdenen til slutt. En bragd som viser at vi gjorde noe riktig hvertfall.

V12 var også en ny opplevelse for meg. Jeg ble kontaktet av Marius/Wihi som jeg kjente fra blandt annet V4. Han lurte på om ikke jeg ville spille dual med ham. Det takket jeg glatt ja til og det tok ikke lang tid før vi var med å kjempet i toppen. Kontoen het White Star Line og TheMrSondre, samt Eirik kom inn som dualer etterhvert. Vi kriget om rank 1 med blandt annet Erdem. Vi byttet på rank 1 frem til vårt aktivitetsnivå etterhvert falt. Kontoen som hadde gjort det så bra i oppstarten endte vell på knappe 200k poeng tilslutt.

V13 var jeg dual med -Sondre- på Aias. Han er og blir tidenes ryddigste TW-spiller! Makan til organisert konto har jeg aldri vært borti. Jeg elsket det og tok screenshots som jeg viste frem til alle. Jeg var i lykkerus! At noen kunne ta seg tid til å gjøre et så bra stykke arbeid var utrolig. Vi var i Deceit frem til et par av våre største spillere gikk over til Blomst. Da var det på tide å trekke oss ut av Deceit da det stort sett bare var misnøye og inaktive spillere der på det tidspunktet. Vi havnet i J.F.F og ble også værende der til slutten hvor Blomst omsider kom seirende ut.

Jeg var blitt lei av .no, jeg følte det ble for stort mellomrom mellom de beste og de som kom etter. Jeg trengte nye utfordringer og dro til .net for å finne dem.

Det endte opp med at jeg fikk en konto med navn Zero Level på W50. Igjen var vi på "feil" side av krigen. Vi måtte kjempe mot overmakten "ODA" som hadde stålkontroll på det meste. Det ble en lang fight hvor jeg gikk fra 2m poeng til nesten 6m. Det endte da opp med at jeg tilslutt ga kontoen videre til en heldig person som visstnok aldri hadde hatt mer enn 10 byer. Du kan selv tenke hvordan det deg hvordan det gikk for kontoen da jeg ikke husker helt selv, men jeg mener den gikk grå ganske raskt da han ble litt overveldet av de mange tusen inkommende angrepene.

Så var det W71 som sto for tur. Vi var 4 kompiser som startet opp her sammen med en bunch med andre spillere fra Norge. Det var en no-haul verden som var helt nytt for min del. Det var interessant, til tross for at jeg til tider savnet farmingen. Det ble litt merging av kontoer i løpet av tiden her, men vi (Meg og Heine) havnet til slutt på TQ11 med Thomas og en amerikaner. Stammen var fraværende og inaktiv, så når kontoene en etter en ble adlet ned og gikk grå, hadde plutselig vår konto som lå safe med noen få frontbyer, fått samtlige byer i front.

Til tross for det klarte vi oss veldig bra! Og sto imot lenge, men etterhvert var det motivasjonen det sto på. Det er ikke artig å kjempe om du ikke har en stamme i ryggen som gjør det samme!

Helt tilslutt er det her jeg har havnet nå da. Med noen High Performance runder i ny og ned.


Du har uten tvil mye erfaring i dette spillet. Men du har også nylig blitt script-moderator? Hvordan er denne nye rollen for deg inni et langt opphold på tribalwars?


Ja, det stemmer! Jeg ble nylig script-moderator. Jeg har de siste årene ønsket å gi noe tilbake til samfunnet på .no og dette er måten jeg føler jeg kan bidra best mulig pdd.

Jeg jobber med å få diverse scripts oversatt til .no, blandt annet TW Farm Report for dem som kjenner til det etter gammelt.


Etter mange år bak datamaskinen på tribalwars. Hva er det som har gjort at du enda sitter her? Hva er motivasjonen ?


Jeg har spurt meg selv det samme flere ganger, uten å helt komme frem til hva som er motivasjonen. Først og fremst tror jeg det er at jeg elsker dette spillet til tross for enkelte oppdateringer jeg gjerne skulle vært foruten.

Utenom dette så er det nok litt det sosiale som kommer med. Alle de fine folkene man møter og snakker med hver dag er jo gøy. Jeg møter folk fra hele landet som elsker TW like mye som meg og det gjør det litt ekstra spesielt

Hvordan har du opplevd v19 ?

Oppstarten var preget av mye PP-bruk. Noe jeg selv ikke er særlig fan av. Dog har dette kommet seg etterhvert som verden nå har utviklet seg. Det er tydelig at enkeltspillere som klarer å holde aktiviteten og farmingen på topp, begynner å dra fra.

Det har vært en gøy oppstart, men det er dessverre sånn at man nærmest må ha flere spillere på en konto for å kunne hevde seg. Det er synd, da bredden i antall enkeltspillere som holder et høyt nivå forsvinner. Dessverre er det ikke så mye å gjøre noe med og jeg var selv nødt til å ta inn en dual for å kunne opprettholde et greit aktivitetsnivå. Ironisk nok lå jeg høyere på rangeringen når jeg spilte solo enn når jeg nå har dual, dog skyldes det noen feil som ble begått av meg selv når jeg spilte aleine.

Forhåpentligvis vil vi kunne klatre litt mer på rangeringen de neste ukene og være med å prege utviklingen fremover.


Det har skjedd litt de siste dagene på v19, hva er dine tanker rundt utviklingen av verdenen?

Hehe, mine tanker kan være litt voldsomme for noen, men jeg kan selvsagt dele noen av dem.

Cash og Teemo var på god vei til å merge. Det så lyst ut og jeg var selv positiv til dette. Etter å ha snakket med ledelsen i Teemo, med Stian i front endret jeg ganske drastisk syn på ting. Jeg har ikke tenkt å henge ut Stian på noen som helst måte, men for å si det sånn. Vi klaffet ikke helt da vi stort sett var uenig om alt.

Det endte opp med at vi tok en pause fra forhandlingene og måtte høre hva våre egne medlemmer tenkte om saken. Flere syntes det var greit med en merge, men et par medlemmer var generelt negativ til dette da de mente det ville vært feigt og at vi kunne klare å vinne uten denne mergen.

Da det var uaktuelt for oss å gjøre noen misfornøyde ble valge enkelt. Merge ble takket nei til. Du tenker kanskje: Hva med de andre medlemmene som var positiv til en merge og hva med Teemo? For å si det sånn, de som var negativ til en merge ville blitt langt mer misfornøyd om vi hadde gått med på en merge enn de som var positiv.

Jeg tror vi kom frem til en god løsning for vår del og enkelte medlemmer i Teemo ønsket seg over til oss, disse ble vurdert og tatt inn.

Så jeg gikk med andre ord fra å kjempe for å få gjennom en merge, til å ikke ha lyst på det likevel. Dog var det ikke meg det stod på for jeg sa at jeg kom til å tilpasse meg situasjonen uansett hvilket utfall det skulle bli.


Hva tror du vil skje med resten av Teemo medlemmene?

Hvis jeg skal tippe, så tror jeg ledelsen der jobber hardt for å få gutta i Plan B/Katt eller Cash A som de nå heter, til å inngå et samarbeid.

Jeg tror også at de vurderer en merge med dem om enda flere medlemmer skulle forlate dem.

Jeg har dog ingen informasjon som tilsier noe av dette, så det er regn tipping fra min side.


Uansett utfallet så blir det likevel en krig, og det er allerede en krig. Hvem tror du kommer seirende ut av krigen, og hvorfor?


Jeg tror at vi i Cash kommer seirende ut. Enkelt og greit fordi vi har mange svært dyktige spillere som har mye å vise.

Samtidig så er dette en verden hvor skattene bestemmer hvem som vinner. Så mye kan skje og vi har vært vitne til at medlemmer har hoppet fra en stamme til en annen på lignende verdener tidligere som har avgjort krigen til slutt. Snakker da om både V10 og V13.

Så det blir spennende og jeg tror det kommer til å være en lang krig i forhold til hvor liten V19 faktisk er i størrelse.


Du nevner her at det finnes dyktige spillere i stammen deres? Hvilke spillere tror du kommer til å prege verdenen i fremtiden mest? (Både i din egen stamme og hos fienden)

I min stamme tror jeg gutta på Xeroxy stiller sterkt. Dem har virkelig vist at de innehar mye kvalitet og jeg tror de vil vise seg frem fra sin beste side etterhvert som dem nå får front. I tillegg har jeg store forventninger til P0kemonz. Plasseringen gir kontoen stort potensiale og nå som Håkon har kommet inn på kontoen tror jeg han og Netland kan utgjøre mye sammen.

Hos fienden tror jeg Andrek kommer til å spille en viktig rolle. Han har jo klart seg veldig bra hittil og jeg tror han kan bli en hard nøtt å knekke. En annen spiller er HabboAgenten eller -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- som han nå har skiftet navn til. Han vet jeg er god og vi kommer nok til å måtte slite for å ta byer fra han.

Det blir også spennende å se hvordan Kaptein Sabeltann klarer seg nå som underlaget hans faller litt fra hverandre. Jeg tror han kommer til å slite, da byene ligger generelt sett spredt og midt mellom oss og Plan B. (Jeg kaller dem for det da de fleste skjønner hvem jeg mener)


Da tenker jeg vi nærmer oss slutten og jeg spør deg om et siste spørsmål.. Er det eller noe du har på hjertet du vil dele til resten av tw/v19?

Takk for at du tok deg tid til å intervjue meg. Det setter jeg pris på.

Jeg vil takke alle spillerne i Cash, kanskje spesielt Royal og Asle som nå dessverre har sluttet. De var et radarpar uten like.

I tillegg vil jeg gi en klapp på skulderen til Odd som har taklet rollen som hertug i Cash strålende etter at Royal trakk seg.

Helt til slutt må jeg bare si at Heine er RÅ og jeg er evig takknemlig for at han er min dual! :)

Takk for meg!

_______________________________________

Da vil jeg ellers takke Trym for et flott intervju, og en fin samtale. Håper dere liker litt lesestoff :)
 

DeletedUser

Guest
Min neste verden var V6. Her var det Pampers Police Controll som var stammen min i starten. Vi lå på rimmen i nord-øst og kjempet mot overmakten som var EPICKI. Da jeg ble innlagt på sykehuset måtte jeg slutte her, men når jeg ble utskrevet kom tok jeg over The Disiple og fikk være med å krige litt mot EPICKI igjen, til tross for at dem eide mer eller mindre 70% av alle spillerbyene.

Morsomt du skulle nevne den. Det var faktisk en artig tid på TW.no.
Husker jeg ble kjent med Secrets, han var mye større enn oss til sammen, men for en knakandes flott fyr og snakke med.

Den gangen het jeg Brutal Pondus, og grunnla stammen. Var mange fine personligheter i den stammen.
Du vet hvor du finner meg!
 
Topp