Xeroxy - Kong Odd

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Siden ingen andre tar iniativ, og det er blitt litt mas og kjas på skype så velger jeg å lage enda et intervju.

Andrek var egentlig neste på listen til å bli intervjuet, men siden han takket høffelig nei.
Så blir det Odd på Xeroxy istedet. Håper dere liker intervjuet, gjerne kom med tilbakemeldinger og ikke minst, nyt det :)



Kan du ikke begynne og fortelle litt om deg selv, og din tw-historie?

Hei! Mitt navn er Odd Erik, men håper og tror alle kaller meg bare Odd nå! Jeg er 23 år gammel og kommer fra ei lita bygd kalt Selbu, ca 1t fra Trondheim:)

Min Tw-karriere startet den 18.mars 2011, da en IRL venn av meg (targus90 het han forøvrig) introduserte meg for TW , og jeg startet på v5 under navnet xeroxy. Starten av min TW-karriere bar mye preg av innaktivitet og generelt stor uviten om spillet.

Det var først på v8 at jeg begynte å lære litt mer om spillet. Her møtte jeg valley og Tokugawa. valley skulle senere bli min mentor. Mange kjenner han nok som Vegz. Han hoppet senere inn på Giri Raja og adlet meg! Gjøk..

Jeg og Vegz skulle så starte opp sammen på v13 under navnet HolyMother, og det er jeg jammen glad for. Han sluttet ganske tidlig på v13, men før han dro, fikk han snakket oss inn i Smack, via sindick.

Dette var min inngangsbillett til de litt mer erfarne spillerne, og det var bare å suge til seg informasjon og ta lærdom. I Smack fikk jeg utviklet meg, og ble bedre kjent med spillet. Vegz viste meg som sagt det grunnleggende, og så møtte jeg zippy. Pål skal ha resten av æren for at jeg er den personen jeg er idag. Har lært ufattelig mye fra han. Jeg ble med Pål og noen andre ut av Smack, dannet Blomst og vi vant til slutt v13 sammen. Herlig gjeng.

På v13 møtte jeg også "kjærligheten" i mitt liv, Jostein.
Vi har holdt sammen i TW siden den gang, og er faste duals og bestevenner ^^

Vi prøvde videre lykken på HP6, jeg var nok mye mer inaktiv enn det Jostein var, men vi var med å vinne der også da.

Jeg og Jostein startet på v16 sammen, under navnet CompHour. Vi havnet midt i fiendesonen (HAHA) og ble i starten for passive til å utvikle oss, og ble senere enkelt tatt ut av dem.

v17, spilte jeg sammen med Vegard (Clayzer), under navnet Thyreophora, hvor vi lenge lå på rank 1. Jeg fikk motivasjons problemer den gangen og sluttet.

Ved en tilfeldighet, var jeg innom TW-forumet, og kunne da se at for 3timer siden, hadde v19 åpnet. Jeg snakket med Jostein og sa at vi starter a?

Vi ble enige om det, og sa vi skulle spille til 5 byer og gi oss da.. Jepp, så bra gikk det.!

Dette er min første verden som hertug for en stamme, men foreløpig har det ikke vært veldig vanskelig, da vi har en aktiv og flott gjeng. Og ikke minst en bra ledelse som alltid snakker sammen :)


Siden din tw-karriere startet har du hatt noen "on and off" perioder. Hva er din motivasjon til å komme tilbake igjen til tribalwars, gang på gang?

Etter en stund, så starter man alltids å savne å spille, men også hater man seg selv for å måtte spille så mye.

Og når jeg sier "må spille", så er det slik at når jeg først starter, så hopper jeg sjelden ut av det..

Min motivasjon ligger ofte i det at jeg savner å prate med folk via skype og IG. Det er ekstremt mye av TW-spillinga som er skype-snakking.

I tillegg har jeg jo veldig mye fritid, så noe må jeg da fylle den med.

Nå har jeg blitt såpass glad i dette spillet, at jeg blir nok her veldig veldig lenge. Nye bekjenskaper finner jeg jo også på hver verden, det er jo alltid gøy! :)

Du har mye fritid sier du, hvordan klarer du å kombinere fritid og det "virkelige liv" med jobb/skole, venner etc, med tw?

Svaret er vel det at jeg ikke klarer det..

Jeg er ikke en veldig sosial person, forutenom fotballen som jeg spiller. Og den perioden jeg var uten TW, besøkte jeg min nærmeste mye oftere enn vanlig. Man merker at man mister en del av dette mens man spiller. Men slik er det å legge sjelen sin i noe. Kan bare skylde på seg selv.

Samtidig orker jeg ikke skole, for da må jeg jo gjøre en innsats..

Mange av vennene mine har jeg blitt kjent med gjennom TW, og det er akkurat her jeg har blitt kjent med den beste vennen jeg har idag også, Jostein. Han betyr mye for meg, og det er kanskje litt merkelig at man har møttes via et spill, men vi klikket godt fra starten :)


Jostein har du nevnt et par ganger her allerede, hva betyr han for deg på Tw? Hva utgjør dere sammen?

Jostein betyr vel strengt talt alt når det gjelder TW. Det er mye mer gøy å spille TW når jeg spiller sammen med Jostein.

Det er jo ikke feil at han er en utrolig dyktig spiller også, så tror je har vunnet i lotto og eurojackpot samtidig, da jeg fant han ;)

Jeg liker å se på meg og Jostein som en duo, som er aktiv 24/7, men vi har jo selvsagt noe å gjøre utenfor TW også, derav har vi også duals.

Vi utfyller hverandre på en god måte, de tingene han er "dårlig" på, fikser jeg og omvendt.

Selv om vi bor i Trondheim og Kristiansand så besøker vi hverandre en del og vi deler også flere (sære) interesser, som snooker og sjakk.

Mange vet vel hvordan et gammelt ektepar er, og skulle vi fått noen andre til å beskrive oss, vil jeg tro dem ville sagt akkurat det.

Mitt TW-liv uten Jostein ville vært veldig anderledes.

Over til litt andre spørsmål, du er hertug i v19's største stamme. Det har du ikke vært for alltid, hvordan har du tatt rollen som leder?

Jeg fikk rollen etter at både Royal og Asle hadde sluttet, og det ble snakket i ledelses-forumet, og det virket som det var mest stemning for at jeg tok på meg rollen som hertug.

Jeg føler at jeg er en leder som lytter til mine medlemmer og fører enn demokratisk lederstil. Vi har en solid ledelse, der alle har et ord å komme med og ingen avgjørelser blir tatt uten at det er innom ledelsen. Det er noe som er endret siden Royal var hertug, da det kanskje var et par avgjørelser som ble tatt litt for fort.

Nå var Royal en ekstremt dyktig leder, så ingenting vondt å si om han.

Det "sklei" litt ut mellom Cash og Teemo alliansen. Istedet ble det krig mot hvertfall halvparten av medlemmene deres, noe du ønsker og kommentere her?

Det kan man trygt si, dog var jeg lenge alene om forhandlingene og da var jeg kanskje litt mild i mine forhandlinger.

Derav valgte jeg å spørre om Trym ville være med å forhandle om alliansen, og da følte jeg også at vi til tider fikk frem våre ønsker noe mer.

Det hele stopper litt om med at et par kontoer i Cash, ikke ønsker å ha en full merge med Teemo, da det er spillere dem ikke ønsker inn av diverse årsaker. Vi velger da å beskytte våre egne medlemmer og avslå en merge.

Allerede før dette skjedde, hadde det vært turbulent mellom stammene, og vi hadde forstått det slik at dersom en merge ble avslått for andre gang, ville Teemo bytte side i krigen og gå over til Plan B.

Vi valgte derfor å la alle som ønsket det, søke seg til oss, så skulle vi vurdere søknadene. Dog ble det mer til noen samtaler via skype, og ikke helt de store søknadene fra spillerne. Men de som ønsket overgang fikk komme over og jeg håper og tror at dem er fornøyd med valget sitt nå.

Vi ser i ettertid, at vi valgte riktig, da vi fort kunne se at Teemo ikke hadde stort å bidra med, noe som også kom frem da vi egentlig skulle ha en aksjon, og det virket som det bare var Cash som hadde noe å bidra med.

Så vi er fornøyd med vårt valg, ved at vi avslo merge i ettertid.

Etter at mergen ble avslått fikk v19 et litt nytt verdensbilde. Flere fiender for stammen Cash. Hvordan føler du det har påvirket krigen?

Det skulle i utgangspunktet få AN til å stå en god del sterkere i krigen, siden det ville gi Cash en helt ny front.

Slik vi spådde i Cash, så merget Teemo med Plan B og ble til AN.

Dette hadde nok vært avklart en stund, og dem skulle hadd god tid til å ordne aksjoner og koordinering for å sette press på oss.

Dem valgte å sette press mot cannavaro og X O C O X.

Og dem gjorde det godt, en liten stund. Helt til Cash svarte.

En etter en forsvant fra kartet nærmest. Kims er helt borte, mens Kaptein Sabeltann snart er borte, ikke mye motstand å få derrifra.

Når vi i tillegg tar med at Ras Al Ghul snart er borte også, så har jo Cash foreløpig et solid overtak.

AN hadde mest byer og spillere i K45, K54 og K55, og skal da egentlig klare å få utrettet mer enn de har gjort så langt.

Det kan virke litt som at det har vært dårlig planlegging fra deres side, men nå vet jeg ikke helt da.

Vi får se hvordan krigen utvikler seg videre.

Som du nevner her så har AN som stamme, Cash helt omringet. Er det noe front ifra AN som du frykter i forhånd til hvilke spillere du som hertug har i din egen stamme? Hvem ser du på som trussel? hvem ikke? og hvorfor?

Jeg frykter ingen, men jeg på kontoer som en trussel.

Per nå er det Andrek, salomon og Elina som har gjort mest fra deres side i krigen.

Andrek har en god front mot FalckKiller69 og X O C O X, og han gir dem i allefall ikke ro, når han adler og re-adler som en helt der nede. Så han blir en trussel fremover.

Elina har adlet en del av cannavaro, men har ikke akkurat møtt ekstremt med motstand og de adelstoga har ingen blitt imponert over.

Salomon viser at han kan i allefall, men vi får se når noen legger trykk på han, hva som skjer.

Videre ser jeg ikke helt hvor mye de gamle Teemo spillerne vil klare uten å få noe backup fra resten av stammen.

Men vi har helt klart en spennende krig foran oss, dog har den blitt litt ødelagt på grunn av dette skatte-tullet da.
Så vi får håpe at denne verden ikke over om 1-2mnd, som det ser litt faretruende ut for nå.

Hvis denne verdenen skulle vært endret på (innstillinger om å vinne) hvordan ville du endret det?

Jeg ville helt klart gjort det litt vanskeligere å vinne en slik det er nå, og da tror jeg at istede for å måtte ha 1 type av alle skattene, ville det vært mye bedre å kunnet ha 2 av hver skatt. Da tror jeg at verdenen ville blitt mye bedre.

Du leder verdenen per dags dato. altså med poeng. Tror du at du kommer til å ende opp på 1 plass? eller har du noen harde utfordrere for plassen blant top 25 spillerne?

Jeg leder ja, sammen med Jostein, Sindre og Arne.

Hovedpoenget er å vinne krigen, for så å vinne verdenen sammen med stammen. Rank 1 vil være en bonus, som vi selvsagt sier ja takk til om det skulle skje.

Det er flust av utfordrere på v19 til å ta denne rank 1.

qO.Op har vist seg frem ekstremt den siste tiden og vil fortsette å vokse fremover. p0kemonZ viser også prov på god form.

Dersom krigen skulle gå den andre veien, vil jeg tro at Andrek fort kan komme opp. Trevor Phillips også, så snart HP er over vil nok dem vokse mye fortere også.

Så det vil bli en hard kamp om rank 1, like mye som om skattene og selve krigen. Dette er umulig å spå nå.

Da tenker jeg vi avslutter dette intervjuet. Til slutt ønsker jeg å be deg om å spå topp 5 spillere når verden er over, og hvorfor.

I tillegg ønsker om du har noe å tilføye, noen du vil takke, noen du vil hilse. Så fyr løs :)


Jeg får prøve å spå litt da:

1. qO.Op - Om Kvæna holder verden ut, er han en klar favoritt i mine øyne
2. xeroxy - Håper vi skal klare å holde trykket oppe
3. p0kemonZ - Stor vekst, gode muligheter for vidre utvikling
4. Andrek - God spiller, god front, gode muligheter
5. Trevor Phillips - Ekstremt dyktige folk, som kommer opp om dem blir å få opp aktiviteten.

Skudd fra hoften der altså.

Til slutt må jeg jo da takke mine 2 læremestre, Vegz og Pål.

Jeg skal takke for alle fine bekjentskaper jeg har fått via TW, håper dere enda orker å prate med meg videre.

Jostein, takk for at du holder ut med meg, gleder meg til du gifter deg og jeg skal være "best man" ;) (i wish at least)

Sindre og Arne, setter utrolig stor pris på at dere stiller opp og hjelper til på kontoen når det trengs, dere får ikke ekstremt med spilletid, men dere klager ikke. Dere er veldig verdifulle for at kontoen skal gå rundt.

Takk til mor og far, som fant ut at jeg skulle ut i den store verden ;)

Og til slutt, takk Håkon, for at du orker å intervjue meg og alle andre. Håper folk setter pris på at du gjør det.

Takk for meg :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Flott intervju! Elsker at du legger til Kong Odd i tittelen på innlegget (støttes)
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Glitrende intervju! Spennende lesestoff om Kong Odd! Kommer faktisk til å omtale han som det heretter. Det er et nick han kler godt :D.

Til håkon: "Du må gi andre brukere rykte før du kan gi det til Chaosisalex igjen". Må gi ut litt grønt så kommer jeg tilbake til denne posten, her fortjener du grønt så det synger.. Strålende jobbet!
 

DeletedUser

Guest
Kjempe intervju :)

Du må gi andre brukere rykte før du kan gi det til Chaosisalex igjen. :S
 

Loki

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
72
Veldig bra interjuv som alltid. Interessant å få innblikk i hvem Odd er og hans meninger. Bra spm. og gode svar.
 

DeletedUser

Guest
Må bare få korrigere/rette deg litt her Odd.

Teemo hadde nok mer å bidra med enn det så ut som. Jeg var selv i Teemo og gikk over, da hovedgrunnen for meg selv som hovedeier av kontoen var at jeg ikke ønsket å alliere med Plan B.
MEN!
Så lenge jeg var i Teemo, så var det en helsikes bra intern hjelp å få der. Du spurte om hjelp på skype, og innen 5 minutter var halve stammen på vei med deff styrker mot den nye byen som ble adlet.

All ære for samarbeidet som var der
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Kan ikke svare annet enn jeg selv fikk til svar, lurvee. Jeg spurte Stian om hvor mye dere hadde å bidra med, og svaret var; "alt for lite :D"
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Kan ikke svare annet enn jeg selv fikk til svar, lurvee. Jeg spurte Stian om hvor mye dere hadde å bidra med, og svaret var; "alt for lite :D"

Alt for lite off, ja. Vi hadde ikke så mye da du spurte. Vi hadde vel en 7-8nukes.

når det gjelder KS kontoen, så skulle jeg gjerne gitt motstand, men når man jobber fra 7-15/16 og som regel overtid da vi holder på med noen store greier på en arbeidsplass. Hadde riktig nok 2 dualer, men det skar seg en dag, der den ene dualen glemte å logge inn å dere fikk tatt ut 85% av troppene. og tatt ut 2 kirkebyer.

Men jeg blir å finne videre på v19, men der vil kontoen være aktiv, når jeg jobber; )
 
Topp