Zanmato - Tidligere hertug av Yamato

DeletedUser

Guest
Hva er din tw historie?

Jeg kom tilfeldigvis over en link til Tribalwars gjennom Travian i slutten av Februar 2008. Jeg bestemte meg derfor å teste dette spillet og fikk med meg min gode venn Vreith på det. Serveren var V1, det første inntrykket jeg fikk av spillet var hvor mange byer en kunne eie der i forhold til Travian. Jeg og Vreith lagde stammen Åsa-Meifumado hvor vi 2 spilte helt til jeg fikk en melding av min nabo Lofotlam om å bli med i stammen hans der, Balls Of Steel. Jeg takket ja på det grunnlaget at jeg ville ha med meg Vreith. Det jeg så da jeg kom inn inn i BOS var totalt kaos og for mange frekke unger, dere vet jo hvordan cocky 12 åringer kan være. Hertugen der trengte hjelp til å holde orden på forumet så jeg, sammen med Magnito meldte oss frivillig til å bli baroner. Uken etter så ble hertugen sperret for multiaccount og det falt meg helt naturlig å ta over stammen og lede den. Det første jeg gjorde var å fjerne ungene, som bare spammet ned stammeforumet og var frekke mot alle. Sammen med Magnito, Scorps, G-S-E og Lofotlam så klarte vi å få orden på stammen og lede dem opp fra rank 100 til rank 40 helt til vi merget med TBC. Det ironiske var at flere av The Wolf medlemmene også var i TBC. Men uansett, så var jeg lei av å bli truet og herset med av de største stammene i V1. Og så på dette som trening til V2, hvor jeg hadde blitt enig med Lofotlam, G-S-E, Vreith, Magnito, Scorps, Morpheus og noen til om å starte på samme sted og stifte Yamato. Dette skjedde da altså i den andre timen av V2. Og denne gangen skulle jeg ikke gjøre de samme naab feilene som jeg gjorde i V1, der var jeg blandt annet litt for glad i poeng og gråbyer. sluttet på v1 ca samme tid og endte opp med ca 300.000 poeng. Siste jeg gjorde der var å plage Dolkene Supreme, som faktisk var litt tamme.

Føler at mye riktig har blitt gjort i V2 og takket være dyktige medhjelpere så har Yamato blitt en stor og fin stamme.


Hvordan lærte du å spille Tribalwars?

Spilte Travian en 3 måneders tid før jeg kom over Tribalwars helt tilfeldig. Bestemte meg for å prøve det ut, var litt naab på starten kan du si. Men jeg er selvlært og har utviklet egen måte å spille på. Vært mye testing av diverse taktikker men har nå kommet frem til taktikker jeg liker.

Jeg har hørt du har fire selvlærte taktikker, hva er navnet på disse?

Egentlig 3, for den fjerde er bare en god gammeldags natt-adling, liker å kalle den for Night of the Ninja. De 3 andre kaller jeg for Black Hole, Art of Tsunami og den jeg har hatt størst suksess med, Death Of a Thousand Cuts.

Kan du fortelle oss litt om hva noen av taktikkene dine går ut på?

Her må jeg nok si pass. Er bare mine nærmeste venner som jeg gir undervisning i disse taktikkene. Hadde vært kjipt om fienden plutselig skulle begynne å utføre dette mot seg selv.

Yamato er en japan-inspirert stamme, Kan du fortelle litt om ditt forhold til Japan?

Den er meget personlig og ligger dypt i hjertet mitt. Har alltid hatt en slik begeistring for østens mystikk. Kan nevnes at jeg hadde en Japansk kjæreste for noen år siden, som bodde i Norge. adopterte mye av kulturen til familien der. Flytter til Fukuoka i August 2009, og blir forhåpentligvis boende der.

Hvor mye tid bruker du i døgnet på tribalwars?

Varierer. Var en periode med høy avhengighet hvor det fort forsvant oppmot 10 timer på en dag. Men har trappet voldsomt ned nå. Så nå er det vel en 2-3 timer om dagen. Må en tur innom der om natta også. Er jo da det skjer ting.

På forumet kan man se ganske krasse meldinger mellom Yamato og TW, Hvordan kan det ha seg at dere krangler så fælt?

Jeg kan si mye om TW. Men de er hvertfall vår arvefiende, det vil si at fiendeskapet er eldgammelt. Vi var allierte helt i starten av V2, men de nedgraderte det til en iap. Noe jeg synes var litt skuffende. Det toppet seg da vi tok inn tidligere fienden vår Plax. Da skulle plutselig TW ta livet av han. Resultatet ble en kontinentskrig om K55. Vi fikk omsider jagd dem ut av K55.
De flyktet ned til i sør. Bygde seg opp og det ble en kald krig tilstand, helt til det braket løs igjen. Så nå er det en ny krig. Mot en sammensveiset TW stamme som har mye mer erfaring nå enn forrige gang. Halve krigen har vært på forumet. Der har det vært mye shitkasting begge veier. Og jeg regner med at vi får se mer av det i fremtiden også.

Hvilke spillere har påvirket krigen mot TW mest?

Første krigen så var Plax, 4ng3lu5, Vifle, Jesnor og Hexnuts mest aktive. Hexnuts var da i -V-, men så en mulighet for å jobbe litt for oss da, mot å få noen byer av dem.
Andre krigen er det mer ~SW~ og DISA E som utkjemper. Men NTU Spawn, Balakot, Mbug og resten av gutta i sør-gruppen gjør sine saker bra.

Hva var årsaken til krigen mot Ninjaz?

Rett og slett taktikk. Vi hadde et ønske om å ekspandere oss til et nytt kontinent, siden K55 begynte å bli ganske trangt. Jeg regnet med at de var litt tomme for offensive tropper etter å ha gått på flere smeller mot RoEm. Så da var det bare å høste inn fruktene og innvadere K45, som var dems hjemland.

Hvordan tror du verden2 ser ut om tre måneder?

Usikkert. Men jeg regner med at Yamato og Elite holder seg stabilt i toppen en stund til. Det er litt avhengig av hvor stor aktiviteten er. Nå Åpner snart en ny server og jeg skal prøve meg litt i Polsk V27 i dag. Ble innvitert til stammen til Plax. Men jeg kan si at sånn som det ser ut i dag, at de fleste stammene er redde for Elite/Yamato, så vil dominansen vare mye lenger.
Man når ikke langt av å være passiv. Holder man seg bare på defensiven så er man ikke i stand til å kontre angrepene de store stammene kan gjøre det de vil.

Hvordan er deres forhold til Elite?

Litt kald krig tilstand i starten av V2, på grunn av at begger stammehjertene grenset mot hverandre. Men jeg og Ganondorf fikk arrangert en grensepakt som gikk ut på at de ikke adlet byer innenfor K55 og vi adler ikke byer innenfor K54, da ble det ikke noe adelskræsj og krangling. Etterhvert ble jeg kjent med Glitter og godt kjent med Ganondorf. I tillegg så joinet min IRL venn Woia Elite.
Så da ble det til at vi fikk en meget godt sammarbeid, som vi også har den dag i dag.

Hvordan tenker du de to nye hertugene i Yamato kommer til å mestre oppgaven?

Vifle kjenner jeg godt og mithrandir har alltid vært til stedet som en rådgiver for de litt mindre rutinerte medlemmene. Så jeg tror at det ikke kunne ha vært bedre folk til å lede stammen enn de 2. Jeg tenkte også at det var bedre med 2 stykker. For jeg kan si at det går mye arbeid på å lede en stamme helt alene. Ville ikke at Vifle skulle lide samme skjebne som meg. utbrent blir man hvertfall.

Har du noen spesielle "Tribalwars-minner" du ønsker å dele med oss?

Ja, som da jeg trente på å være hertug i V1. Var forbredelse til V2. Jeg var Baron/Hertug i en stamme som het Balls Of Steel(BOS,) Da jeg kom til dem var det kaostilstand og en rank 105, klarte å lede dem opp til rank 40. Noen av gutta her ble jeg gode venner med. Og de er i Yamato og tette sammarbeidspartnere den dag i dag.
Har et annet minne også. Første gang jeg tok Thousand Cuts i praksis mot stakkars Svinseladden som hadde et cluster på 8 byer. I over en uke holdt jeg på og eksperimenterte med stakkaren. Han ble så fortvilet og frustrert.

Hvem er de mest profilerte spillerne på v2, og hva synes du om dem?

Jeg har så klart en del personelige valg, men for å også ta med de profilerte spillerne på godt og vondt.

Runinter: Han leder en stamme med et dårlig rykte. Men han har da klart å få til noe når han klarer å samle over 50.000 sverdmenn på under 24 timer i en by. Da må det være noe sammhold i stammen.

Poseidon: Hertugen av arvefienden TW. Men han er nå faktisk en hyggelig og flink spiller.

Syklov: Vært på Rimmen av Yamato 2 ganger, men han gir seg jo aldri. En slu taktikker...

Ganondorf: Hyggelig, karismatisk og en knakende god spiller. Hadde tenkt til å angripe deg når du var i DNY, men hoppet til Elite forhindret det:)

Glitter: Dyktig taktikker, og forferdelig mange kontakter, Minions som jeg liker å kalle dem. Du har værtfall inponert meg på alle måter med hva du har fått til.

Vegarado: Sprø som havrekjeks. lest mye av det du har skrevet:)

Vabfs: Forumtrollet og en god samarbeidspartner. Dyktig spiller som alltid vet hva han gjør.

Hexnuts: Tro meg, det finnes ingen som er bedre til å koordinere og planlegge angrep enn Hexnuts. Blandt de aller beste strategene i hele V2.

Sheriffen: Mange lange og sene samtaler om taktikk, utveksling av ideer samt litt gråbyklaging av meg, for noen av dine medlemmer har vært litt for glade i å prioritere gråbyer. Men alt i alt så er du en god spiller.

så blir det jo helt feil å ikke ta med de som har vært med meg helt siden V1 når vi var naabs i BOS. Som har vært med å bygge Yamato fra grunnen av. G-S-E, Scorps, Magnito og Lofotlam. Lofotlam har dessverre nettopp sluttet, men får han forhåpentligvis med på en runde i V3.

De 2 nye hertugene av Yamato fortjener også en spalte her. Vifle og Mithrandir. 2 utrolig dyktige spillere som vil nå meget langt om de går inn for det selv. De har imponert helt siden starten av V2.
 
Sist redigert av en moderator:

g-s-e

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Kan vel si at jeg tror ikke jeg hadde spilt Tw i dag hvis det ikke hadde vært for den gode lederstilen din Zan, har mange gode minner og sitter igjen med mye etter den tiden vi har spilt sammen, håper det blir mer av det i fremtiden
 

DeletedUser

Guest
Godt intervju

Jeg er faktisk ikke så uenig i det du sier som jeg trodde jeg kom til å være :p
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
fancy fancy ^^

kommer virkelig til å savne deg når du stikker :(
du må lære meg de "metodene" dine :rolleyes: ?

~Jazcan~
 

DeletedUser

Guest
Svarene var korte og konsise. Bra. Unødvendig svada klarte du å holde deg vekk fra ;)
 

DeletedUser

Guest
oioioi... La merke til noen skriveleifer:confused:

Thousand Cuts kortene holder jeg inntil brystet enn så lenge. Har ikke lyst til at fienden skal få snappe opp dette trekket.
 

DeletedUser

Guest
oioioi... La merke til noen skriveleifer:confused:

Thousand Cuts kortene holder jeg inntil brystet enn så lenge. Har ikke lyst til at fienden skal få snappe opp dette trekket.

Trodde jeg fjernet de fleste skriveleifene...:confused:

Beklager!
 

DeletedUser

Guest
Zanmato

Jeg er vel kanskje den som best vet hva Thousand Cuts inneholder, men med respekt for fienden og spesielt Zanmato så vil nok ingen andre, bortsett fra de i stammen min vil få kjenne på kraften fra deg.

Vil samtiderlig benytte anledning til å si at det er akkurat dette som er så interesan med TW, det å finne ut av hverandres taktikker for så å bygge deff og flytte på de riktige deff troppene ut i fra hvem du får besøk av.
 
Topp