Debatthjørnet!

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Hei og velkommen til Debatt Hjørnet! ;)

Ja, dere leste riktig. Jeg har fått i oppgave å drive v1's helt egne debatthjørne. Vi har kanskje diskutert det meste her fra før, men i et forsøk på å skape litt liv (og røre) på forumet vil jeg poste et spørsmål hver fredag som det skal debatteres rundt i denne tråden.

Det er meningen du skal svare - og begrunne - svaret på spørsmålet som stilles. Det spiller liten rolle hvor langt du skriver så lenge det er saklig og i tråd med forumreglene.

NB! Hvis noen bryter reglene - ikke skriv en lang avhandling om det i tråden. Bruk rapporteringsmuligheten. På den måten holder tråden så ren som mulig.

Hvis du har forslag til spørsmål som kan tas opp i debatthjørnet er det bare å sende meg (glitter) en post ingame eller på forumet. :)

DATO | SPØRSMÅL:
07.08.09 | Har JCs og DRs gjort et lurt valg av krigsmotstander på v1?
17.08.09 | Hvor mye har alder å si i TW, og hva er den ideelle TW-alder?
22.08.09 | Hva bør gjøres med kontoer uten eier på v1?
28.08.09 | Flyktninger
04.09.09 | Er det avgjørende med støtte fra mindre stammer?
11.09.09 | Hvilken effekt har IB's masserekrutering?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ukens spørsmål:

Som de fleste er klar over har tidligere TNR/TNT (nåværende JCs og DRs) skiftet side i krigen. Opprinnelig gikk de i mot BOL sammen med IB-familien, nå har de valgt å gå mot IB sammen med BOL. Dette gir en noe gjevnere maktfordeling på serveren. Hvilke fordeler og ulemper har dette for v1? Har JCs og DRs har gjort et lurt valg, eller kan dette vise seg å være fatalt for dem?
 

DeletedUser

Guest
Ganske fin tråd dette. :)

Er mange ting som har skjed i v1 nå den siste tiden, først så ble FKR oppløst etter at JCs gikk ut av Renegades familien, og så gikk JCs og DRs i krig mot IB familien den 23.07.2009 klokken 11:00. Skal ikke være så arogant og si at vi helt sikkert blir og vinne, men akkurat nå så er det bare en stamme i den nye verdenskrigen som sliter og det er IBB slik jeg ser det, blir spenende og se om noen i IB familien blir og klare og snu trenden dær på en eller annen måte. Starten av krigen så man at både JCs og IB familien gikk veldig etter innaktive spillere, men IB var raskest noe som gjore at adlingen gikk veldig i IB familiens favør de første ukene, men vi har mere eller mindre klart og kommet ganske godt etter nå.


Ukens spørsmål:

Hvilke fordeler og ulemper har dette for v1? Har JCs og DRs har gjort et lurt valg, eller kan dette vise seg å være fatalt for dem?

Når stammene er så store som de er nå på v1 så tar det litt tid før at de store stammene viser veldig svakhets tegn verken IB eller JCs har vist noen til nå oppe i nord, utenom deler av IBB som ligger avskåret fra resten av IB familien. De stammene som blir og slite mest om de blander seg tror jeg er småstammene som må spille smart og sjonglere ballene for og holde seg nøytral mens de store stammene kriger seg i mellom for og kunne bygge nye maktsentrumer langs rimen for og så senere støtte en av partene i krigen om det er ønskelig for de. :)

Hertug av JCs
 

DeletedUser

Guest
At noen av oss i IBB sliter er vel ikke noen stor overraskelse. For min del som ligger bak JC/DR er jo styrkeforholdet 1/10 i fordel JC/DR:) Heldigvis har så langt bare 3 stykker involvert seg på meg. Raluca2, Timmi og Jensegubben. Og styrkeforholdet der er kun 1/5, og det er jo å leve med ser det ut som. Etter 20 dager har jeg nøyaktig samme antall byer og den totale OD har steget med noe over 3. mio. All honnør til mine motstandere, de er både hyggelige og proffe i sin væremåte. Så det har vært en fornøyelse å krige mot dem.

Hadde vel regnet med at det skulle bli tøffere å opprettholde antall byer, men slik har det ikke vært så langt. Skulle vel ikke ønske mine motstandere lykke til videre, men gjør det til disse 3 i hvertfall:)

Winter is comming...Still.
 

DeletedUser

Guest
Oppløst ja, men ikke pga dere.

Kan du ikke fortelle litt om hvorfor FKR ble oppløst?
Da diverse Ex-FKR folk i IB familien har gid meg og JCs skylden for at FKR ble oppløst. :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg må si at jeg er skuffet over all backstabbing her på v1... jeg har mistet mange venner grunnet det, og jeg må si toppen av kransekaka av backstabbinger her på v1 var da TNR helt uventet valgte å tre ut av rennegades. Det syntes jeg var svakt!
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jovisst kan jeg det :)

FKR ble oppløst etter at flere og flere ledere mista lysten på å spille - deriblant meg selv, LordLazlo, Endel og Badass. I tillegg hadde vi andre i ledelsen som var borte pga sykdom, fødelspermisjon og vanskeligheter hjemme osv.

Vi kunne jo selvfølgelig overlatt ansvaret av FKR til noen andre, men siden jeg grunnla FKR følte jeg ikke at det var det rette å gjøre. Har jo skjønt i ettertid at det var en del spillere som ble rimelig sur for det vi (jeg) gjorde, og det er så.

Utover det så angrer jeg ikke på det jeg gjorde. Helt ærlig er jeg utrolig glad for at jeg slipper å ha noe som helst med V1 å gjøre mer. :)

men ønsker alle andre lykke til.
 

jonna2207

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jovisst kan jeg det :)

FKR ble oppløst etter at flere og flere ledere mista lysten på å spille - deriblant meg selv, LordLazlo, Endel og Badass. I tillegg hadde vi andre i ledelsen som var borte pga sykdom, fødelspermisjon og vanskeligheter hjemme osv.

Vi kunne jo selvfølgelig overlatt ansvaret av FKR til noen andre, men siden jeg grunnla FKR følte jeg ikke at det var det rette å gjøre. Har jo skjønt i ettertid at det var en del spillere som ble rimelig sur for det vi (jeg) gjorde, og det er så.

Utover det så angrer jeg ikke på det jeg gjorde. Helt ærlig er jeg utrolig glad for at jeg slipper å ha noe som helst med V1 å gjøre mer. :)

men ønsker alle andre lykke til.

Dakapo er kul ass:cool: sexy er hun også <3
 

DeletedUser

Guest
Jeg må si at jeg er skuffet over all backstabbing her på v1... jeg har mistet mange venner grunnet det, og jeg må si toppen av kransekaka av backstabbinger her på v1 var da TNR helt uventet valgte å tre ut av rennegades. Det syntes jeg var svakt!

Helt uventet var det ikke akkurat... Hele var diskutert frem og tilbake i en mnd før det virkelig skjedde... Ville helst beholde forholdet, men av og til kan ikke ting gå som en vil.

Og om vennskap ble ødlagt pga vi gikk ut av renegades, vell... Mine venner som nå er fiender på kartet er som jeg sa, mine venner, forsatt... Senest igår diskuterte jeg med Lolly om det hele og anser han likevel som en venn. Uenig som han er...
 

DeletedUser

Guest
All honnør til mine motstandere, de er både hyggelige og proffe i sin væremåte. Så det har vært en fornøyelse å krige mot dem.

Er jo godt og høre at det er andre enn JCs som har det morsomt.


Jeg må si at jeg er skuffet over all backstabbing her på v1... jeg har mistet mange venner grunnet det, og jeg må si toppen av kransekaka av backstabbinger her på v1 var da TNR helt uventet valgte å tre ut av rennegades. Det syntes jeg var svakt!

Er da aldri svakt og ville stå på egene bein? Og som du leser i posten til Marena så hadde vi snakket om det i lang tid for og få de krigene som vi ville ha.

Om du ser på et kart over v1 så kan du nesten se hvorfor vi har gjort som vi har gjort, men bare om du har litt strategisk sans. Uten og ha for store forhåpninger om at du faktisk har det.
 

DeletedUser

Guest
Jovisst kan jeg det :)

FKR ble oppløst etter at flere og flere ledere mista lysten på å spille - deriblant meg selv, LordLazlo, Endel og Badass. I tillegg hadde vi andre i ledelsen som var borte pga sykdom, fødelspermisjon og vanskeligheter hjemme osv.

Vi kunne jo selvfølgelig overlatt ansvaret av FKR til noen andre, men siden jeg grunnla FKR følte jeg ikke at det var det rette å gjøre. Har jo skjønt i ettertid at det var en del spillere som ble rimelig sur for det vi (jeg) gjorde, og det er så.

Utover det så angrer jeg ikke på det jeg gjorde. Helt ærlig er jeg utrolig glad for at jeg slipper å ha noe som helst med V1 å gjøre mer. :)

men ønsker alle andre lykke til.

tja, jeg er da ikke sur på deg Dakapo. Selv så synes jeg at det var svakt av JCs at helt uventet tre seg ut ur renegades og der av så er jeg bare glad over at vi nå kan se hvilke folk som er på JCs side og FKR/IB's side. Så at vi kan gjøre oss av med de svake.
 

DeletedUser

Guest
så tilbake til selve tema! :rolleyes:...

Vel, det som faktisk er positivt med at JCs gikk ut og startet krigen med IB, er at V1 løsnet opp litt, og det ble action igjen! Det var veldig tørke en periode, men så skjedde altså det.

Jeg personlig har likt denne utviklingen med at alle kriger mot alle. En annen positiv side med den nye krigen er at man holder mer kontakt med dem enn man gjorde før. Nå erter man hverandre og har koselige samtaler gjevnt og trutt og man blir bedre venner.
Kan hende det ikke er sånn med alle, men det er det i hvert fall med meg :D

En ting som er negativt med den utviklingen vi har hatt, er at vi ALDRI blir ferdige med NOE som helst. BOL, IB og JCs er de 3 største stammene på V1 og vil være det lenge framover. Det er faktisk IB som alltid har prøvd å avslutte krigen ved å tillintetgjøre fiendene helt. BOL og JCs gikk begge ut av krigene fordi det ble for kjedelig......... heh... Jeg sier ikke at IB er best og alt det der... Men at IB er mer målrettet enn enkelte.
 

DeletedUser

Guest
hehe.. målrettet blir litt feil ord!
Det firkantede bord eller hva ib ledelsen kaller seg er altfor treige til å ta en besluttning. Hadde v1 hatt speed 0.2 så hadde muligens IB kommet frem til at de kjedet seg over kriger de også ;p Ser ikke bort fra at den mest aktuelle tråden på IB's sjult forum fortiden er "Hvilken side i Core - Dolkene krigen skal IB velge" ;p
 

DeletedUser

Guest
Dette spørsmålet likte eg..

Hmm.. Eg vil sei at det e positivt for heile V1.
V1 har forsåvidt stått litt stille, JCs og DRs har ikkje vert så fryktelig nærmt BOL til at det har blitt ein super kul krig.
Sende nukes og adels på tur ein evighet til at du må sende med telt og litt mat for overnatting gjer det lite gøy i å krige.:p

Når det skjer ein liten vri i ein verden, gjer at folk får litt lysten tebake til å spille. Eg trur ein del har kjeda seg litt, og berre bygd byene og mynter..
Så eg vil sei me har gjort et godt valg for aktiviteten sin skyld.
No kan me krige med naboen, da snakker me kriging med readling og masse nuking, og nukene komme faktisk tilbake samme dagen liksom, bygge nuken opp igjen og sende de ut på tur igjen.

Men det finnes jo alltid ulemper og.
De som ligger midt i fiendeland kan slite litt. Men et krigsspill e jo et krigsspill, alle kan ikkje vinne, men om de blir adla, betyr det ikkje at de e borte for alltid fra V1 :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg personlig har likt denne utviklingen med at alle kriger mot alle. En annen positiv side med den nye krigen er at man holder mer kontakt med dem enn man gjorde før. Nå erter man hverandre og har koselige samtaler gjevnt og trutt og man blir bedre venner.
Kan hende det ikke er sånn med alle, men det er det i hvert fall med meg :D

Takk magic... Godt å høre noen faktisk skjønner det morsomme med spillet... Snakke med folk... Ja ved siden av å ta byer da... ;)
 

DeletedUser

Guest
Sånn for å prøve å få debatten videre.
Er det nokken som synes JCs og DRs har gjort et dårlig valg?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp