Magic Dude - Forsvarssjef og styremedlem i IB

DeletedUser

Guest
- Hva er din tw-historie?
Min tw historie starter vel for snart to år siden. Husker at jeg kom over en annonse på en eller annen nettside der det stod noe om tribalwars, og jeg ble litt interessert og gikk inn på siden. Den første natta var jeg hekta. Var oppe til klokka 2 på natta og bygde nye bygninger hele tiden. Da jeg skulle legge meg, trodde jeg at hvis jeg gikk ut fra siden, så ville alt slette seg og at jeg måtte starte helt på nytt. Derfor stod pcen på hele natta… Sto også opp for å bygge nye bygninger… Var så å si veldig hekta fra første stund.

Stiche var den første virkelig gode vennen jeg fikk i starten. Det hele startet med at vi kranglet om en by, og så bestemte vi oss for å samarbeide i stedet. Vi var med i stammen TGW (The Great Warriors) med knips og SauronX som ledere. Det var en god stamme og vi hadde et veldig godt samhold i stammen. Jeg ble etter hvert den største spilleren i stammen med ca. 200 000 poeng.

Det var da jeg ble kontaktet av brann2006 og kom det flotte posten som var ganske så merkelig, men morsom. Joinet da senere Core med noen av vennene mine og etter dette falt da TGW sammen. De som ble med i Core, var blant annet Stiche, Vegardteigen, Pinhead, subbisen, og GR Shocker. Vi var en skikkelig gjeng! Tiden min i Core var en av de bedre tidene i TW. Core var den stammen som ledet og hadde flere av de beste spillerne. Jeg stortrivdes i Core og fikk mange nye venner, deriblant brann2006, Dominus Caligo, POKE ME, Grimlock, terhals og mange flere. I Core var jeg med på å ta ut mange spillere, samtidig som jeg ekspanderte ganske raskt.

Men så starta altså nedgangen til Core da flere av lederne forsvant. Jeg ble i Core i en god stund til, men vi innså at Core ikke var den samme stammen som den en gang var, og da merget vi med BOL-E. Dette var altså et lyspunkt for meg og flere andre ettersom BOL-E var da en stor og god stamme. Likte BOL-E veldig godt og må si at BOL-E var en svært, svært sosial stamme. Her ble jeg også godt kjent med glitter, Spookie, thoret og Xano og mange flere.

Nå kom plutselig Core tilbake med en ny ledelse med Grimlock i spissen. Var da noen som bestemte seg for å gå over til Core igjen. Jeg var en av de som gikk sist over til Core. Men da jeg kom over, var forventningene mine for høye og innså raskt at Core ikke var det jeg søkte. Men heldigvis var det en voksende stamme like ved.

IB var da neste steg for meg. Var i Core i noen få timer før jeg bestemte meg for å gå til IB. Theodoric var da en av lederne i IB og fikk meg raskt over. Det var ingen problemer med overgangen, men det var egentlig meningen at jeg skulle være bindeledd mellom Core og IB.

IB var på den tiden alliert med Core og BOL mens vi kriget mot Renegades. Det har vært mange heftige kriger opp gjennom mine tider i IB mot Renegades, men reisen har bare så vidt begynt. Jeg ble raskt et medlem i DRB (Det Runde Bord) i IB og fikk mange nye venner. Hadde også kontakt med brann2006 og poke me som da spilte dual, og ble invitert til deres nye topp stamme som skulle dominere V1. I starten var jeg positiv til dette og det var rett før jeg ble med, men ble igjen i IB grunnet gode råd fra stammen.

- Hva er din administrative rolle i IB?
Jeg er en av lederne i gruppa jeg er i, Kings, som er det nye navnet. Ble med i DRB bare en måned etter at jeg joinet IB og har bidratt mye til å gjøre IB bedre. Har motivert de spillerne jeg kan og vært med på mange møter med flere stammer for å diskutere alt fra fotball til om krigstaktikker.
Akkurat nå er jeg forsvarssjef i IB. Mange syntes nok det er litt ironisk i og med at jeg har lav ODD rank, men jeg har god oversikt over hvem som trenger støtte og hvordan få den støtten dit. Mange byer jeg har redda takket være rask handling
Jeg er også en som bidrar på de fleste aksjoner. Har en del nukes og def som jeg deler rundt til de som trenger.

- Hvor mye tid bruker på daglig på tw og hvordan holder du motivasjonen oppe?
daglig bruker jeg ca 1-3 timer. Men det kommer helt ann på hva som skjer. Hvis jeg er i en gjennoppbygningsperiode er jeg inne i bare noen minutter hver dag. Må alltid sjekke om noe anner skjer. Før kunne jeg være inne i 3-5 timer daglig, men det avtar i lengden. Jeg har blitt mer effektiv og er ikke like mye på forumet som jeg var før.
Jeg holder motivasjonen min oppe ved å angripe andre. Rett og slett. Det å få gule rapporter er noe jeg elsker å se. Blåser i hvor mange angrepsbyer jeg bruker på en by, bare jeg tar ut alle troppene
Ellers er jeg mye på Skype og snakker med de andre i stammen. Stikker også innom offentlig forum for å plage andre. Liker å spille litt dum innimellom for å se hva folks svarer!

- Per idag har du rank 6 ODT (128.482.997) og rank 2 poeng (8.315.346). Føler du disse rankene er representative for hvor flink du er i spillet?
På en måte. En vet ikke hvor god en spiller er før du kriger mot dem. Min ODT rank består for det meste av ODA poeng. Har alltid elsket å angripe andre og gjør det fortsatt. De jeg angriper kan si at jeg ikke gir opp med det samme, pluss at jeg tar byer hele tiden. Har ikke tatt en barbarlandsby på lenge nå. Kommer ikke til å gjøre det heller.

Det at jeg er rank 2 har jo en del med at jeg har alltid ligget relativ safe til, men også min vilje til å komme meg oppover på rankingen. Har alltid villet ligge på topp og har ofret en del skoletimer på å bygge meg stor... Men jeg er stor av en grunn og har tatt en del fiendlige landsbyer, så kan si at jeg kan spillet nok til å være litt fryktet i hvert fall!

- Du har vært innom en rekke stammer på v1. Endel av dem har du havnet i krig med etterhvert. Føler du at du har 'backstabbet' noen på TW?
På en måte en gang da jeg dro fra den første store stammen jeg var i, TGW. Da jeg dro, var det mange andre som dro og jeg fikk noen sinte poster mot meg. Ganske morsomt egentlig, men også litt trist i og med at TGW var en god stamme, men hadde ikke en lys framtid. Ellers har jeg alltid dratt når det passet. Meldte alltid fra at jeg dro og de fleste syntes det var greit.

- Hva tror du skiller IB fra andre stammer på v1?
IB er en stamme som ikke baserer seg på å være de beste. Vi har et godt samhold og er aktive på chatt utenfor tw og er venner med hverandre. Vi holder også på spillere istedet for å kicke dem hvis de ikke er 100 % aktive, men motiverer dem heller til å forsette, noe som de faktisk gjør.

IB har et godt styre som holder stammen sammen. Jeg er selv med å bidra til et godt samhold. Må også si at vi er gode på å fjerne fiendlige spillere. Kan ta tid, men det blir gjort . Er flere gode spillere som maler på hele tiden og får jobben gjort. Vi har også et godt diplomati og backstabber ingen stammer.

Vi overholder avtaler og IB og HVIB er nesten én stamme. Vi er også gode til å tenke over hvilke valg som er best å ta. Har opplevd andre stammer som er spontane og overivrige, mens IB har den roen og tar seg den lille ekstra tiden for å gjøre de rette valgene. Men når det kommer til angrep og forvar, er vi som regel alltid på hugget etter nye mål ;)

- I IB har dere et 'slagord': Winter is coming. Folk flest skjønner nok ikke hva som ligger bak, og har derfor en tendens til å tulle med dette. Kan du forklare hva som menes med dette?
Kan si at det er en litterær referanse. Det ble hentet da IB ble grunnlagt, så har selv ingen god forklaring på hva det betyr. Selve mottoet er hentet fra en bok skrevet av George RR Martin. Var en familie i en av bøkene hans som hadde mottoet og Hamsun plukket det opp og de andre likte det godt. Selve mottoet kan alle tolke på sin måte.

- Hva er din mening om bruk av spioner i krigføring på TW?
Vel, mitt syn på spionasje har endret seg alt ettersom hvem som har brukt det. Liker ikke spionasje når det brukes mot meg, men har egentlig aldri hatt store problemer med det. Opererer ofte solo og er ikke alltid like lett å vite hva jeg gjør selv om folk spionerer på meg. Spionasje er da noe som alle benytter seg av og er en faktor i TW, i virkeligheten og andre spill. Selv har jeg drevet med litt spionasje mot andre stammer, men i liten grad. I steden for å gå inn bakdøren deres og lytte, tar jeg heller hammeren min og stormer inn hoveddøren!

- I IB har dere lenge latt være å uttale dere så mye på offentlig forum. Er dette et bevisst valg ledelsen har tatt? Hvis ja, hvorfor?
Vel, vi var engasjerte før da vi følte det var noe særlig vits å forklare oss. Er ikke mye å snakke om heller. Offentlig forum har blitt mer et sted som ikke like spennende lenger. Det samme går om og om igjen uansett, og de samme argumentene. IB har også fått mye kritikk og motgang fra andre stammer og spillere som er helt latterlige.

Så kan kort si at det er bevisst at vi ikke er så aktive på offentlig forum. Var mer spennede før da vi kriget mot Core og WC. Det var gode tider med mye god propaganda. Vi har heller aldri fokusert så mye på propaganda, så det blir lite av det da.

- Den siste tiden har fiendene til IB fokusert mye på at IB taper krigen i propagandaen sin. Tror du dere kan vinne v1?
Nei, men jeg tror ikke vi taper heller. V1 er en verden som går fram og tilbake. De store stammene har alle kriget mot hverandre og vært alliert sammen for så å krige mot hverandre igjen.. IB er da så heldige å ligge i midten og lettere å angripe oss en å hoppe over noen kontinenter som Renegades ikke klarte. Men vi taper nok ikke krigen. Vi kommer til å vokse oss sterkere og sterkere.... samtidig som fiendene våre gjør det. For at en stamme skal stå igjen, må det bare være to store stammer, eller mange små som adler av hverandre. Selv om IB har BOL og RNG imot seg, holder vi stand. Vi adler av dem og de adler av oss.

- Hva synes du om kallenavnene du har blitt gitt av andre tw-spillere?
Det hele startet i Core da jeg og Trym likte å godsnakke med hverandre. Han startet med å kalle meg magic babe, noe som var veldig moro på den tiden da alt var ganske så uskyldig og jeg bare lo av det. Men så utviklet dette seg litt da vi kriget mot WC og det var en eller annen som starta å kalle meg magic boob. Det var også helt greit siden det ble brukt i en komisk setting.

Så var det en eller annen (ahh.. husker ikke helt hvem) som brukte magic boob i en negativ setting. Brann2006 var så flink med å forsterke dette da han drev med den flotte propogandaen sin der han lagde bilde og hele pakka. Var nok litt for mye etter min smak, men jeg klarte å legge det på hylla.

Kallenavnet er fortsatt i bruk av de som ikke liker meg helt. jeg bare ler av det nå da. Er morsomt å oversette det til norsk og innse hvor patetisk og barnslig det er. Rart at de ikke klarer å komme på noe bedre! ^_^

- Hva mener du om IB's fiender? Slik du ser det; Hva er deres styrker og svakheter?
RNG: De har noen få gode sider, men syntes det bare blir færre og færre. det var en tid de var ekstremt gode på operasjoner mot IB og BOL (den gang de var fiender), men nå er de fleste forsøk på å angripe ganske latterlige. Har sittet KV for flere ved fronten og det er ikke så mye å skryte av. Men de har noen gode spillere som vet hvordan man kriger! RNG har også hatt en ledelse som ikke har fungert så bra på lang sikt, så det har svekket RNG litt ved at de nå ikke presterer like bra.
Men hvis de går inn for noe, gir de seg ikke.. Det skal de ha..

BOL: BOL derimot er en stamme som vet hvilke knapper de skal trykke på. Gode koordinerte angrep og god propaganda som har kapret enkelte spillere. De har også god sosial kontakt med alle spillerne, så det er moro å henge på off-topic forumet der alt mulig blir tatt opp! :p
Men det er ikke alt som er så skinnende flott. BOL liker å gå sin egen vei. Det har nå ingen allierte som koordinerer ting sammen. De er litt venner med RNG, men eneste de gjør er å ikke adle hverandre.
BOL er en stamme du enten elsker eller hater. En annen svakhet er jo at de sliter litt med å holde aktiviteten opp når de angriper. Noen er flinke med å angripe, mens andre er mindre flinke.

- Hvordan tror du at du har påvirket v1?
Jeg syntes jeg har drevet V1 litt framover. Har alltid vært litt opptatt av ODA rank og moro å høre om folk som konkurrerer om å ta meg igjen. Jeg staret jo på 0 jeg også.
Har også bidratt til å styrke (litt i hvert fall) de stammene jeg har vært i. Er alltid med på oppdrag og har satt i gang flere operasjoner som ender veldig bra. Har også hørt jeg er et forbilde for noen, så noe bra må jeg jo gjøre.

- Hva er ditt morsomste minne fra v1?
Jeg har ikke et, men mange minner som går på alle de samtalene jeg har hatt med alle spillerne. Så utrolig moro å snakke om alt mulig. Liker å snakke med andre på Skype og MSN. Men det er også utrolig moro med innkommende. Hadde en gang over 2000 inc der jeg trodde alt var nukes. Lo ekstremt mye da jeg hadde stacket en by og dodget med alle de andre byene, og den ene byen jeg hadde stacket kom det en nuke inn mot. Litt rart minne, men var noe som fikk meg til å smile litt. :)

Hvem synes du er de mest profilerte spillerne på v1, og hva mener du om dem?
Det er da en del, men kan ta de jeg syntes utmerker seg mest.
Lamps, muren i IB, har hold ut mot BOL i lang, lang tid og kjemper er utrolig god i forsvar! Det å klare å kombinere jobb og tw, og samtidig holde stand er utrolig godt gjort!
Theodoric er en av de som vet hvordan man skal fjerne spillere og setter i gang aksjoner som nesten alltid ender i suksess. En utrolig god spiller også med mange gode egenskaper.
Fredrik4 (Dakapo) spilte også i FKR og var leder en stund før hun tok over Fredrik4 kontoen i IB. Hun er en utrolig god, effektiv og hyggelig spiller. Hun er også utrolig når hun sitter andre kontoer og er utrolig god i forsvar!
Glitter, Spookie og thoret er noen av BOL sitt arsenal av gode spillere og har gode egenskaper for å ødelegge for IB! De har bevist gjennom tidene at de er både gode i angrep og forsvar. En farlig kombinasjon for fiender! ;)
Lowenan og Carneolt er fantastiske ledere med gode kunnskaper innen lederskap og i tw generelt. Tar på seg ansvar og fikser opp i forsvar og angrep.

- Er det noen spillere som har vært spesielt viktige for deg på TW som du ønsker å takke?
Alle tidligere spillere i Core. For en fantastisk god tid det var!!!! Skulle gitt mye for å kunne oppleve det igjen. Var da jeg fant ut hvor moro dette spillet var. Men de jeg må takke mest er vel: Dominus Caligo, for gode samtaler!
POKE ME for mange gode tips, mange hyggelige timer med chatting, en del råd og for å være en real person og spiller.
Hele IB som tok imot meg med åpne armer og vi har alle et godt forhold til hverandre. Spesielt Theodoric, lowenan og Carneolt.
Stiche <3 <3 <3 <3
kenn93x og Njal for godt samarbeid!
Må også si en spesiel takk til perrin of arafel. hadde det ikke vært for han ville ikke jeg skrevet dette i dag.. <3

- Helt til sist, har du en hemmelighet du ønsker å dele med verden? :D
Har sneket meg unna en del fighter da jeg var mindre. Var veldig god på propaganda en gang i tiden og klare å slippe unna noen farlige kriger og spillere. Har også gjort noen få regelbrudd, men ingen alvorlige da. Ble bannet en gang da jeg satt KV for en spiller som hadde sluttet. Brann2006 som skal ha æren for det Kranglet for at jeg skulle bannes. Må innrømme at jeg egentlig liker brann2006 litt... Litt rart å si det ettersom jeg hater fyren også. Han har den evnen til å bli likt og plage vettet av de han ønsker å plage. Ikke så stor hemmelighet dette, men de største hemmelighetene holder jeg for meg selv :)
 
Sist redigert av en moderator:

eivped

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Vel, må ærlig innrømme at jeg ser forbedringer her altså. Fra den propagandaen du vanligvis driver til dette her. Flott forbedring.
Litt skuffa over at jeg ikke fikk vite de største hemmelighetene. :(

Vil også si: BRA JOBBA GLITTER! Du kjører intervjuet perfekt, fra start til slutt.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Flott, er veldig glad for at dere/Glitter kjører disse intervjuene igjen, venter spent på neste intervju!! Kanskje Thoret er neste ut??
 

DeletedUser

Guest
Denne likte eg:) du kunne ha sakt at bol gjør sine egene veger og (rekruterer små stamme ) helt fra de er små som står ned dem forsatt:)


Ellers ett flott interjuv:D må desverre si at det er det beste eg har sett her;)

Det er noe spessielt eg liker ved deg.. Ekke helt sikker på hva, men det er noe:)
 

DeletedUser

Guest
Bra intervju ja. Fått et bedre inntrykk av deg MD enn det fjaset du ellers har en tendens til å drive med på forumet...
 

DeletedUser

Guest
Det med Winter is coming er lizm at det er veldig kaldt og farlig og sånn og så kommer det noen farlige folk som er skikkelig kjipe når det er vinter. Vinterne varer i flere år så er ikke sånne pinglevintere som vi har her på ekte. Har vel noe å gjøre med å være forberedt på dårlige tider.
 

DeletedUser

Guest
Tenker at når dem sier winter is coming for bol, så tenker eg at dem vil få harde tider i kulde og snø ( ib tar mye av bol alltså og bol går nedover )
 

DeletedUser

Guest
Tenker at når dem sier winter is coming for bol, så tenker eg at dem vil få harde tider i kulde og snø ( ib tar mye av bol alltså og bol går nedover )

Nei, det er fordi bol-gjengen (glitter, thoret og xano) er sørlendinger og er vandt til sånn sør-europeisk varme.
 

DeletedUser

Guest
Blir kvalm av all lygingen din magic nube
og hey, du skiper jo den beste delen :)

Veldig synd for deg. Gå og legg deg du.

Kan i hvert fall si med hånden på hjertet at jeg ikke lyver. Mulig ikke absolutt alt er 100% presist som du trenger, men jeg har min versjon, du har din.

Og hvis du absolutt skal komme med slike latterlige uttalelser, så kan du like gjerne sende en PM til meg, så du kan begrunne litt mer.
Er lei av alle de små innspillene dine der du kritiserer alt uansett hva.
 
Topp