Informasjon fra PMS

DeletedUser

Guest
På vegne av PMS ønsker jeg å informere om at vi vil foreta noen endringer i vårt diplomatiske-kart. Alle våre diplomatiske forbindelser har allerede motatt post om dette, men fordi en diskusjon før eller siden vil komme på forum så ønsker vi å legge fakta på bordet med en gang selv. :)

Edmund Burke skrev en gang at dårlige lover er den verste formen for tyranni. Vår IAP med BERM har etter hvert vist seg å være nettopp det; Tyranni! Det er så mange regler, bremseklosser og kjepper i hjulene her at det svekker oss mht ekspandering. På skolen lærer man at fundamentet for regler og lovgivning bør være et ønske om størst mulig lykke for flest mulig mennesker. I vårt tilfelle har vi bare PMS sitt beste å tenke på, så når en annen stamme setter regler for oss som ikke gagner flertallet i stammen er det på sin plass å revurdere dem.

Det har vi gjort. For som dere sikkert har skjønt, tenker vi at en stamme vil gå til grunne dersom man ikke lar loven(e) tillempe seg etter nødvendigheten.

Verdenssituasjonen er slik nå at BERM og -NB- har angrepet de svake frontene til L-13 og presset de bakover. Om kort tid vil L-13 med det være den tredje største stammen i v5. Vi kunne kastet oss på dette kalàset, men valgte til slutt å ikke gjøre det. Dette fordi vi er lei av BERMs rekrutteringer langt inn i våre kontinenter, og fordi v5 trenger balanse, ikke tre stammer som høgger ned en fjerde. :rolleyes:

Derfor informerte vi idag BERM om at vi sier opp vår "ikke angreps-pakt" med dem. I følge avtalen med dem, skal de ha fem dagers varsel. Det akter vi også å gi dem selv om de ikke gjorde det samme i forhold til L-13. ;)

Som en naturlig konsekvens av dette, vil vi også takke ja til allianse forespørselen fra L-13. Denne avtalen vil tre i kraft fra i kveld av. L-13 stiller ingen krav til hvor vi får adle, og vi slipper tenke på en ekstra front mtp at BERM fort kan finne på å erklære krig mot oss pga dette.

Dette forandrer ikke nødvendigvis noe mtp våre avtaler med andre strammer - med mindre de selv ønsker det. Det har vi naturligvis informert de stammene det gjelder om.
 

DeletedUser

Guest
Lol.. GG først stabber dere SUN i ryggen ved å gå inn i en IAP.. Også stabber dere BERM igjen så snart SUN er nede..

Vi får se hvem som dropper hvem først nå da.. L-13 sin bruk og kast teknikk..? Eller PMS sin back stabing?
 

DeletedUser

Guest
Lol.. GG først stabber dere SUN i ryggen ved å gå inn i en IAP.. Også stabber dere BERM igjen så snart SUN er nede..

Vi får se hvem som dropper hvem først nå da.. L-13 sin bruk og kast teknikk..? Eller PMS sin back stabing?

Å si at vi har backstabbet SUN pga en iap med BERM blir for dumt mtp at SUN var informert om dette på forhånd og hadde full mulighet til å protestere. Noe vi faktisk ville lyttet til og tatt i betraktning. Slik jeg forsto det på dem, så irriterte det dem litt - men de lagde aldri en stor sak ut av det.

Liker også at du referer til "bruk-og-kast" opplegget, iom at det faktisk var jeg som skrev det innlegget hvor kalte hele deres oppførsel for nettopp det. Så som du sikkert kan forstå har deres ledelse og oppførsel endret seg drastisk. Vi hadde aldri inngått noen avtale med dem hvis ikke. ;)
 

DeletedUser

Guest
Må si jeg stusset da jeg så at PMS ikke var røde på kartet hos L-13, men nå skjønner jeg hvorfor. :p
 
Sist redigert av en moderator:

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Det er ikke backstabbing å si opp en IAP med en avslutningsklausul. BERM sa nylig opp en IAP med L-13. Det blir jo omtrent det samme.

Vi hadde som Glitter sier en god dialog med SUN, før vi inngikk IAPen med BERM.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det er ikke backstabbing å si opp en IAP med en avslutningsklausul. Både -NB- og BERM sa nylig opp en IAP med L-13. Det blir jo omtrent det samme.

Vi hadde som Glitter sier en god dialog med SUN, før vi inngikk IAPen med BERM.

-NB- har aldri hatt noen offisiell IAP med L-13.
 

DeletedUser

Guest
Epic timing. Eg gjekk inn i PMS i starten av PMS si tid, og var en av 3 gjenverande(?) av dei som starta i starten i pms. Var der inne kankje 2. dagen etter v5 starta. Og vi har omtrent kriga med L-13 Like lenge :) Og dagen den krigen slutter. Har eg slutta i PMS :D
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Hyggelig at dere innformerer offentligeheten om dette før meg da :)

Og btw, vi har ikke rekruttert noen som helst inn i deres område etter at IAPen ble innført med et eneste unntak. Vishper som søke seg selv til oss og lowenan sendte selv brev til meg uten at jeg hadde blandet meg inn for å informere meg om at dette var greit og at jeg kunne ta han inn.

Så begrunnelsen syntes jeg så klart er meget så svak. Men no hard feelings. Så egentlig denne komme..., vet jo type hvem jeg sitter og dealer med. :rolleyes: Selv om jeg hadde håpet på at dere faktisk hadde kunne vokst litt med tiden og stolt på oss. For vi hadde ikke brutt opp denne IAPen. Men for all del, lykke til videre. :)

- Leiv
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Sendte pm til deg 1 time og 36 minutter før denne topicen ble laget. I og med at informasjonen var i ferd med å spres, så følte vi det var nødvendig å informere også offentlig om dette, selv om du ikke hadde lest pmen. Håper du ikke tar det for ille opp.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Vært borte i hele dag jeg og så det først her. Så yeah...

Men all good, så den komme jeg. Så no hard feelings. ;) Selv om jeg syntes dere kunne vært litt mer ærlig i deres begrunnelse. ;)
 

DeletedUser

Guest
Tja. Hva skal man si. Tenkte man litt fremmover før dette kunne man jo se for seg et scenario der L-13 er beseiret, og Berm, NB og PMS står igjen som siersherrer. Hva ville da neste bli? Ingen her som tror v5 ville endt med at disse 3 topstammene ville adlet seg i hver sin retning og levd lykkelig alle sine dager.
Ihvertfall ikke jeg.

Så hva ville skjedd? Jo.. Stor sjangse for at Berm, med sine allierte ville snudd seg mot PMS før eller siden.



Ang dette med PMS og backstabbing, så synes jeg dette er en trangsynt påstand. SUN var en stamme som ikke ville ha noe diplomati med noen. Eneste grunnen til at det oppsto en allianse mellom PMS og Sun var (I mine øyne) på grunn av Pilletrille, som lå avskåret fra resten av sin stamme, og dermed hadde behov for støtte. Ettersom vi hadde felles fiende og lå hver for oss, så var denne alliansen mulig.

SUN tapte nok på å være lite diplomatiske. Foreslo man en iap for de, så sa de at det ble for kjedelig for noen i stammen om det ikke var krig på alle fronter (Etter hva jeg har forstått ble Sun eks spurt om IAP fra berm, men ble avvist).
For og da ta hensyn til vår egen stamme, (Som ikke hadde noen intensjoner om og ha mest antall røde byer eller fronter) så valgte vi og inngå en IAP med berm. Dette ble diskutert med Sun først, noe som faktisk var i orden (ref. Glitter).

At SUN valgte en slik Diplomatisk Politikk som de gjorde, får de stå for selv. PMS var ikke interessert i enda en front, da de hadde nok med front mot L-13. Ettersom SUN ikke tok slike hensyn, så må de somsagt ta dette på egen kappe.

Og igjen. Dette var noe som SUN ikke protesterte mot, og som Glitter sier: Vi hadde aldri inngått noen avtale med dem hvis ikke.


Ang oppløsningen av denne IAP'en med Berm, så har jeg argumentert ett av mine synspungter øverst her, samt glitter i sin erklæring. Om dette er uforståelig, og om noen fortsatt mener at PMS er en gjeng backstabbere så får det bare være.
Vi bryter i hvertfall IAP'en vår som avtalt, og holder angrepsfristen på 5 dager (En avtale Berm ikke gadd og holde ovenfor L-13).
Man kan jo spørre seg selv om hvem som egentlig er backstabbere her.



(btw Denne tråden er litt subjektiv, så vil ikke vikre som PMS sin stemme utad. Dette er personlige meninger)

V
 
Sist redigert av en moderator:

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Så hva ville skjedd? Jo.. Stor sjangse for at Berm, med sine allierte ville snudd seg mot PMS før eller siden.

Jeg har som sagt aldri tenkt tanken på å bryte vår IAP med dere, da jeg egentlig skjønte at det ville komme en dag hvor PMS kom til å hoppe av det lasset. Begrunnelsen som blir gitt her på forumet derimot syntes jeg er ellers svak. Så sånn sett er jeg skuffet, men for all del. Jeg er ikke sur eller lignende, for jeg denne komme...

Vi bryter i hvertfall IAP'en vår som avtalt, og holder angrepsfristen på 5 dager (En avtale Berm ikke gadd og holde ovenfor L-13).

Føler virkelig ikke for å ramse opp igjen begrunnelsene for at denne fristen ikke ble beholdt slik som den skulle i utgangspunktet nok engang, da det står rimelig greit forklart her.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har som sagt aldri tenkt tanken på å bryte vår IAP med dere, da jeg egentlig skjønte at det ville komme en dag hvor PMS kom til å hoppe av det lasset. Begrunnelsen som blir gitt her på forumet derimot syntes jeg er ellers svak. Så sånn sett er jeg skuffet, men for all del. Jeg er ikke sur eller lignende, for jeg denne komme...[/URL]

Bryte IAP eller ikke. Etter kveldens hendelser er jo dette noe vi alldri vil finne svar på uansett, og kan diskuteres opp og i mente i all evighet. Hvorvidt din utalse om og ikke bryte vår IAP er sann eller ikke, spiller egentlig ingen rolle da gjort er gjort, og det er nye parametre og forholde seg til.
Dette var somsagt en liten tankevekker (Kall det hva du vil) fra min side, som kanskje var ment for og gi en liten antydning til noe som kunne vært aktuelt i fremtiden. Ikke påståelser eller fakta.
Med disse tankene svirrende i hodet, kunne kanskje valget PMS tok i kveld, ikke være så vanskelig og forstå likevell?

Det får være opp til hver enkelt.



Føler virkelig ikke for å ramse opp igjen begrunnelsene for at denne fristen ikke ble beholdt slik som den skulle i utgangspunktet nok engang, da det står rimelig greit forklart her.

Diplomatien mellom dere og L-13 vet jeg ingenting om. Kanskje du har rett, kanskje ikke. Dette var egentlig rettet til de som anser oss som backstabbere på øverste hylle.
Det og inngå en IAP med godkjennelse fra sin alliert, for så og oppløse den etterpå er vel ikke stort værre enn Berm, som tok inn sin IAP's fiender, for så og oppløste sin IAP, uten og holde den avtalte 5 dagers fristen, og atpåtill erklærte krig med sin alliert på slep. Ha også en knapp på at på samme tidspunkt var L-13 i full krig med en 3. stamme; PMS

Dette er ikke ment som noen klage til Berm, da de får drive sin diplomati helt som de vil. Det er somsagt rettet mot personen/e bak anklagelsen mot PMS.


V
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Man må jo alle gjøre det som er best for sin egen front, skjønner jo at koseglade PMS velger en annen vei enn resten av v5.

Side 1:
Tribes: L-13
Side 2:
Tribes: PMS

Timeframe: For alltid

total erobringer:

Side 1: 2,184
Side 2: 1,630
Forskjell: 554

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 235
Side 2: 72
Forskjell: 163

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 12,989,909
Side 2: 8,499,029
Forskjell: 4,490,880

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 1,823,066
Side 2: 562,104
Forskjell: 1,260,962

chart


Er skummelt spill dette her vet dere :D
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Koseglade er vel kanskje litt drøyt å kalle en stamme med topp tre oda og odd totalt.

Statistikk er jo alltid interessant, selv om det ikke forteller hele historien. Av de som er i PMS i dag, har vi cirka 50 i minus mot L-13, hvor 3-4 spillere av forskjellige grunner står for det meste av tapet. En fordi han har blitt veldig hardt presset, og topper odd rankingen, et par andre fordi de sluttet på fronten, og senere restartet på rimmen.

Ser man bare på PMS spillerne som lå på fronten i K55 mot slutten, så har de spillerne adlet 17 byer mer av L-13 enn de har tapt.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Bryte IAP eller ikke. Etter kveldens hendelser er jo dette noe vi alldri vil finne svar på uansett, og kan diskuteres opp og i mente i all evighet. Hvorvidt din utalse om og ikke bryte vår IAP er sann eller ikke, spiller egentlig ingen rolle da gjort er gjort, og det er nye parametre og forholde seg til.
Dette var somsagt en liten tankevekker (Kall det hva du vil) fra min side, som kanskje var ment for og gi en liten antydning til noe som kunne vært aktuelt i fremtiden. Ikke påståelser eller fakta.
Med disse tankene svirrende i hodet, kunne kanskje valget PMS tok i kveld, ikke være så vanskelig og forstå likevell?

Det får være opp til hver enkelt.





Diplomatien mellom dere og L-13 vet jeg ingenting om. Kanskje du har rett, kanskje ikke. Dette var egentlig rettet til de som anser oss som backstabbere på øverste hylle.
Det og inngå en IAP med godkjennelse fra sin alliert, for så og oppløse den etterpå er vel ikke stort værre enn Berm, som tok inn sin IAP's fiender, for så og oppløste sin IAP, uten og holde den avtalte 5 dagers fristen, og atpåtill erklærte krig med sin alliert på slep. Ha også en knapp på at på samme tidspunkt var L-13 i full krig med en 3. stamme; PMS

Dette er ikke ment som noen klage til Berm, da de får drive sin diplomati helt som de vil. Det er somsagt rettet mot personen/e bak anklagelsen mot PMS.


V

Djeeeez. Kan ikke bare folk som ikke vet alt fra a til å i vår sammenheng bare holde snavla? :p
Ganske irriterende og måtte gjenta seg om og om igjen for å få enkelte plassert på rett hold!
 

DeletedUser

Guest
Koseglade er vel kanskje litt drøyt å kalle en stamme med topp tre oda og odd totalt.

Statistikk er jo alltid interessant, selv om det ikke forteller hele historien. Av de som er i PMS i dag, har vi cirka 50 i minus mot L-13, hvor 3-4 spillere av forskjellige grunner står for det meste av tapet. En fordi han har blitt veldig hardt presset, og topper odd rankingen, et par andre fordi de sluttet på fronten, og senere restartet på rimmen.

Ser man bare på PMS spillerne som lå på fronten i K55 mot slutten, så har de spillerne adlet 17 byer mer av L-13 enn de har tapt.

Det er ikke noe bra å ha mye ODD når man mister så voldsomt med byer. Det viser bare at man ikke kan forsvare seg :rolleyes:
Hvem som helst kan få høy ODD hvis de blir angrepet, men det er ikke alle som kan få høy ODD og beholde byene.
 

DeletedUser

Guest
Regner med at det var mot dette: "En fordi han har blitt veldig hardt presset, og topper odd rankingen"
 
Topp