er dual fail?

Kapiiing

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
som i topicen spør jeg bare, er dual fail? hvorfor søker enkelte etter en, eller flere, dualspillere?
i mine øyne har de jo resignert litt da. jeg mener, om man ikke klarer å ta igjen toppspillerne alene så må man tilkalle hjelp, er det det som er tanken bak? har man ikke tapt på forhånd da?
hva er ellers vitsen med det? TW skal jo være et spill, ikke en hel jobb.
jeg ser man søker etter duals som skal kunne tagge, snipe, farme o.s.v er det da meningen at dualen skal ta seg av de "kjedelige" jobbene, eller er det bare det at man trenger noen å skylde på om saker og ting går feil vei?

jeg trodde litt av meningen med dette spillet var å ha det litt gøy inn i mellom jobben, ikke motsatt. men hva vet vel jeg om det.

uansett. kjør debatt.
 

DeletedUser

Guest
dual er bra fordi da fordeler man arbeidet.
noen hyrer dualer til møkkajobber. andre for å dele på alt sammen, helt likt.

bytte på å stå opp om natten. være mer aktiv. topp konto og fortsatt ha et liv utenom tw.

er vel ikke så mye å diskutere egentlig?

bakdelen er jo såklart at man må stole 110% på dualen. ellers undrer du over hvorfor passordet ikke funker selv om du har slått av capslock og alt det der.
 

DeletedUser

Guest
Såklart vil jeg at dualen skal forstå spillet og ikke ødelegge kontoen som jeg gir han 100% fullmakt på.. vist jeg plutselig er vekke 1 ukes tid.. og dualen min ikke kan dodge, tagge eller snipe. då går alt arbeidet som jeg har lagt inn på den kontoen vekk iløpet av uken :rolleyes:

Derfor er det greit å ha en dual som er litt erfaren og kan spillet.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Slik det har blitt nå, så er duals helt vanlig, og hos mange er TW blitt en slags jobb, og da sikter jeg ikke til TW-Teamet, men generelt sett. Har mange som verken jobber, eller går på jobb, mne sitter hjemme både dag og natt og spiller TW. Finnes ikke så mange av disse, heldigvis, men de eksisterer. Mange sitter på skolebenken og mange har jobb ved siden av som gjør at det å kunne ta hånd om en konto blir det stadig mindre tid til. Å ha en dual kan lette arbeidet og alt stresset hva en konto innebærer. Ligger du i fronten, så er det kjedelig å komme hjem fra jobb å se at det kommer inn 3000 innkommende. Med en dual som har litt erfaring, så er alle disse angrepene forhåpentlig tagget, og eneste melding du får fra dualen er "Alt er ok, er bare fakes;)". Det er en deilig følelse.

Jeg tror nok ikke at duals blir hentet inn på en konto som en unnskyldning om ting går dårlig vei. De som kommer inn som duals, har kjent hverandre lenge, og har et visst vennskap her inne, så det å legge hele skylden på sin egen "venn" sitter nok langt inne hos de fleste, om ikke dualen har virkelig gjort en stor brøler, såklart!

Hele poenget med en duals er tanken på å samarbeide til alle døgnets tider. Jeg hadde en dual for en stund siden, som ikke gikk på skole men hadde jobb på kvelden. Jeg tok selv et friår, var hvor jeg jobbet på dagen, men hadde fri på kvelden/natta. Arbeidsfordelingen var da at dualen min satt på tw på dagen/kvelden, jeg satt gjennom kvelden/natta, og sånn holdt det fram. Vi hadde en konto ved fronten, og dette var eneste løsning om vi skulle overleve. Tungt? Ja. Spennende? Oh yes!

.no domenet er såpass lite, og med så få spillere vi er, blir trykket stadig sterkere på de som spiller. På .net kan du sitte for deg selv og småspille for deg selv, uten at folk legger så stor merke til deg, så det kan ha litt med dette å gjøre, at stadig flere skaffer seg duals. Jeg har selv hatt duals, men jeg skal innrømme at jeg ikke helt er så glad i tanken på det. Jeg stoler på svært få spillere, og liker ikke å komme inn på en konto som dual. Det er personlig.

mvh
Scar
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Nåja, ikke helt enig med deg Scar. Jeg tror heller at det faktum at så mange har duals gjør at flere bare må ha det for å kunne henge med på en server, spesielt på en relativt ny server. Dette gjør jo at vi får ferre kontoer, med flere spillere på hver konto, og de som spiller alene må være ekstra aktiv for å henge med.

Personlig synes jeg det hadde vært morro med en ny server nå der duals ikke var lov. Kanskje det er par spillere som får en ekstrem fordel i forhold til tidligere, men sånn generelt tror jeg folk som spiller uten å ta TW helt for seriøst har muligheten til å henge med.

Selv har jeg aldri fått dual til å funke noe særlig, men det er vel en smaksak.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Nåja, ikke helt enig med deg Scar. Jeg tror heller at det faktum at så mange har duals gjør at flere bare må ha det for å kunne henge med på en server, spesielt på en relativt ny server. Dette gjør jo at vi får ferre kontoer, med flere spillere på hver konto, og de som spiller alene må være ekstra aktiv for å henge med.

Personlig synes jeg det hadde vært morro med en ny server nå der duals ikke var lov. Kanskje det er par spillere som får en ekstrem fordel i forhold til tidligere, men sånn generelt tror jeg folk som spiller uten å ta TW helt for seriøst har muligheten til å henge med.

Selv har jeg aldri fått dual til å funke noe særlig, men det er vel en smaksak.

Jeg skrev noe slikt som du gjorde her:
.no domenet er såpass lite, og med så få spillere vi er, blir trykket stadig sterkere på de som spiller. På .net kan du sitte for deg selv og småspille for deg selv, uten at folk legger så stor merke til deg, så det kan ha litt med dette å gjøre, at stadig flere skaffer seg duals.

mvh
Scar

Så sånn egentlig er du enig med meg :p Så lenge du har andre meninger rundt det jeg skrev som ikke du kommenterte da.

mvh
Scar
 

Kapiiing

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
jeg skjønner egentlig ikke at det er lov til å være flere på en og samme konto. det gir jo den kontoen et overtak på resten av spillerne som ikke vil/kan være flere på en og samme konto.
KV kan jeg jo forstå, men dual på en konto? det blir ikke riktig synes jeg.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
jeg skjønner egentlig ikke at det er lov til å være flere på en og samme konto. det gir jo den kontoen et overtak på resten av spillerne som ikke vil/kan være flere på en og samme konto.
KV kan jeg jo forstå, men dual på en konto? det blir ikke riktig synes jeg.

Jeg ser poenget ditt, men hadde du synes en verden hadde vært spennende om 80% av spillerne rundt deg, og ellers på samme verden hadde gått grå nettopp fordi de ikke hadde hatt tid, sett at det var forbudt å ha duals? Jeg hadde ikke startet på en slik verden, nettopp fordi jeg vet at en slik verden ville det kun eksistert gråbyer, og lite aktivitet.

Jeg tror alle har det best med at det er tillatt med duals på verdenene, nettopp for å opprettholde interessen og spenningen. Vi/enkelte bruker masse av tid på dette spillet, og da er det et kriterie for meg hvertfall at spillet kan by på utfordringer.

Det er helt frivillig å skaffe seg duals. Er ikke noe sted det står hvor duals er påkrevd. Eneste er at du da må være enda mer aktiv :)

mvh
Scar
 

DeletedUser

Guest
Dual var moro med Rolf! Så ble han opptatt av noe som heter RL! Vettasøren hva det er. Men fjøsnissn er en kul kar å dele konto med også. Gammel fiende som er vant til helt andre strategier enn meg! Så mest av alt har duals gitt meg andre perspektiv på spillet, og gitt meg muligheten til å lære mer i denne mikroskopiske verdenen. Så liten, og likevel så krevende når det gjelder tid, sosiale evner, språk, matematikk, datakunnskaper, lederegenskaper, psykologi, humor, evner til å ta imot og dele ut kritikk, strategi og planlegging. På mange måter speiler spillet livet, og derfor er det så krevende om man vil nå langt over tid.

Derfor gidder så mange å bruke tid på å diskutere filleting på off-forum, og er ærekjær og hårsår. Derfor spammer Zippy oss til døde, og derfor er det så viktig å holde kjeft! For ethvert svar er bare en ny åpning for å angripe deg og dine.

Men likevel leser jeg off-forum med interesse. Det sykeste er at jeg leser det til tross for at jeg ikke spiller her mer. Jeg er bare nysgjerrig.

Nevermind.

Carry on!

Mvh,
Buddha
 

DeletedUser

Guest
Må bare si en ting.

Jeg vil ikke si at man har duals for å få overtaket på en verden. Det skjer jo at noen tenker slik.

F.eks jeg kjører duals fordi jeg har lyst til å klare å henge med. For jeg spiller ikke tw for å ligger en eller annen plass langt bak på topp 1000. Det gjør jeg forsåvidt ikke når jeg spiller aleine heller - MEN saken er det når man har en jobb som gjør at du bare kan spille 2-3 timer om dagen, så er det greit å ha en dual som jobber annerledes enn deg.

En tankevekker: Hva er egentlig forskjellen på duals og at man har en kv avtale med noen? Tenkt over det?

Det sitter folk, spesielt i startups med avtaler om at den som jobber dagtid sitter han som jobber kveldstid. Også har du en tredje konto som sitter disse om natten.

Duals er til for at kontoen skal oppretteholde samme aktivitet som hva folk kaller no lifere. Tror dette går begge veier faktisk. Det er kjipt når man innehar samme verdier og kunnskap og skills, men ikke kommer noen vei bare fordi man har en jobb eller går på skole.
 

DeletedUser

Guest
No offence, men det er det dummeste og den mest meningsløse kommentaren jeg har sett her, for å si det sånn. Hadde håpet på en litt mer seriøs og moden kommentar, men det er det vel for mye å be om, tydeligvis.

Jepp, inntil du kom med din . :>

En skikkelig mann blir aldri voksen.
Men min mening er at å spille dual er ikke en utfordring, i forhold til å ikke spille dual. Så når min mening er at det er teite folk som spiller dual, så bør jeg vel få lov til det uten å bli hetset. Om du vil spille dual, så gjør gjerne det. Det er på en måte som å ha samme fordeler som å halvere bygningstiden for premiumpoeng. Det er liksom ikke ett spill lengere... Det er "GIEF MONEY TOO MY COMPANY BEACAUSE IM EFFING GREEDY".

En del av sjarmen med dette spillet er jo å bli god på egenhånd. At mange folk har 1 bruker og blir god på det, er bare teit.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jepp, inntil du kom med din . :>

En skikkelig mann blir aldri voksen.
Men min mening er at å spille dual er ikke en utfordring, i forhold til å ikke spille dual. Så når min mening er at det er teite folk som spiller dual, så bør jeg vel få lov til det uten å bli hetset. Om du vil spille dual, så gjør gjerne det. Det er på en måte som å ha samme fordeler som å halvere bygningstiden for premiumpoeng. Det er liksom ikke ett spill lengere... Det er "GIEF MONEY TOO MY COMPANY BEACAUSE IM EFFING GREEDY".

En del av sjarmen med dette spillet er jo å bli god på egenhånd. At mange folk har 1 bruker og blir god på det, er bare teit.

Min kommentar synker vel ned på ditt nivå, men min kommentar var heller ikke et forsøk på å være seriøs, som en viss annen kommentar. Jeg hetser deg ikke på noen som helst måte, eneste jeg spør om er litt modenhet i kommentarene i en seriøs tråd, noe som jeg og alle andre burde kunne forvente.

Uansett, jeg er grunnleggende uenig i hva du sammenligner dual med. For det første har det ingenting med hva du brukte caps-lock på, for det andre så kan man bli like god alene som man kan om man er duals. Begge lærer av hverandre = hurtiglæring?

Hele innlegget ditt tolker jeg som at "om du ikke har tid til å spille skikkelig, slutt. Duals er for feiginger!". Det er det mest grunnløse av det hele. Duals tyder for min del på at du ikke har så mye tid, men at du vil gjøre det som trengs for å fortsatt opprettholde aktiviteten på kontoen.

Et spørsmål til deg, stoned; Vil du heller at kontoene skal gå grå enn at kontoene skal få duals?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Okey, slenger meg inn :D

Alle vet at jeg synes dual er feigt og jeg kan si litt hvorfor.

Det at noen startet med duals betydde at dem ble mer aktive og dermed kunne angripe på flere tidspunkt, dette førte helt sikkert til at noen flere måtte skaffe duals for å kunne stå i mot også har dette gått videre. Så har man også dem som har jobb på dag og fri om natt som går sammen med dem som jobber natt og fri om dag, dette gjør at konto blir mye mer aktiv og skaffer seg et stort forsprang på dem som spiller aleine, rettferdig? Neppe.

Man spiller dermed med andre forutsetninger, mens noen er alene og har skole/jobb og dessuten skal sove så er andre kontoer pålogget hele tiden, dette kan føre til mangt og mye, og gjerne i den negative sorten. Dessuten så er duals et tegn på at jeg trenger hjelp, for jeg er dårlig, og er u dårlig så får u gjøre noe selv med det og ikke få andre til å ta den jobben, har u ikke tid til å ta den jobben så får u heller tape. Tror ingen hadde gått grå fordi dem ikke hadde duals scar., det må jeg ærlig si.

Det som hadde skjedd hvis ingen hadde hatt duals hadde bare vært at man ikke hadde trengt å vært så himmla mye på ;)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Kan gi deg ett enkelt svar på det: Ja.

Mtp på hvor mange spillere som er på hver verden, ville du likt å krige mot gråbyer? Jeg regner med at du svarer "Ja" på det også. Og da spør jeg deg likeså; Er du redd for en utfordring?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Det er vel dem som går duals som er redde for utfordringer, kryppe sammen så dem kan holde rundt hverandre bare dem :p
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Skjønner at folk velger duals noen ganger, men mange søker duals på hver eneste verden, selv om man selv spiller på to-tre andre verdener selv. Det synes jeg er litt rart.

Står uansett større respekt av en spiller som kommer til topps alene, enn en konto med kanskje tre-fire personer på.

Tror også en del liker å ha duals som en liten ekstra forsikring for sin eget rykte. Går noe dritt, så er det "ikke min feil".
 
Topp