V21 - Faktabørsen

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Dakapo 2015-03-09 05:55:06
Hei Reisverket,

Nei, vi blander oss ikke inn i rykter da vi hverken bekrefter eller avkrefter rykter som måtte oppstå - det er ikke jobben vår.

Du kan likevel ta å rapportere de innleggene hans da eventuelle regelbrudd ikke skal tas opp på forumet uansett.


Mvh Dakapo
Community Manager
 

Unholy Confessions

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
50
Fakta er at jeg synes denne saken gjør fientligheten mellom Ctrl. og Aristo større. Jeg tror også vi av den grunn vil få en større og bedre krig enn på en del andre verdner.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Dakapo 2015-03-09 05:55:06
Hei Reisverket,

Nei, vi blander oss ikke inn i rykter da vi hverken bekrefter eller avkrefter rykter som måtte oppstå - det er ikke jobben vår.

Du kan likevel ta å rapportere de innleggene hans da eventuelle regelbrudd ikke skal tas opp på forumet uansett.


Mvh Dakapo
Community Manager

Er vell ikke en ukjent sak at ikke Dakapo liker meg etter at jeg har vært meget kritisk til teamet innemellom :LOL:

Synes teamet at jeg har brutt regler med å ta opp denne saken, so be it. I såfall synes jeg personlig det bare blir morro. Med tanke på alt det de overser når personer gjør klare regelbrudd, men er likt av teamet, skal ikke si navn .

Regner med å få en tilbakemelding fra Dakapo på det jeg sa nå, men er ikke mer redd for å miste forum brukeren min enn det ;)
 

DeletedUser

Guest
Spionasje er og vil alltid være en del av spillet, akkurat som filming i fotball. Det er kanskje råttent gjort, men det får være. Begynner å bli rimelig lei at folk sipper over det verden etter verden.
 

DeletedUser

Guest
Selvfølgelig er det en del av spillet, men det er vel fortsatt lov å ha en god moral og å ha et oppriktig ønske om at andre spillere også følger visse etiske retningslinjer så vi får et så fair spill som mulig? Akkurat som at utrolig mange sipper over filming i fotball, fordi de ønsker å vinne på ærlig vis. Synes det er bra så mange sier ifra, da får vi kanskje endelig en verden til slutt hvor den stammen med mest ferdigheter i tribalwars vinner, ikke den stammen med lederen som skaffer seg best spioner!
 

Bergtatt

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Selvfølgelig er det en del av spillet, men det er vel fortsatt lov å ha en god moral og å ha et oppriktig ønske om at andre spillere også følger visse etiske retningslinjer så vi får et så fair spill som mulig? Akkurat som at utrolig mange sipper over filming i fotball, fordi de ønsker å vinne på ærlig vis. Synes det er bra så mange sier ifra, da får vi kanskje endelig en verden til slutt hvor den stammen med mest ferdigheter i tribalwars vinner, ikke den stammen med lederen som skaffer seg best spioner!

Skjønner virkelig ikke hvorfor dette fortsatt er et tema. Som RV har sagt flere ganger er spionasje en del av krigføring, både i virkeligheten og i spillet. Og takk gud for det. Det skaper en ny dimensjon (quoter deg igjen RV), som gjør alt mer spennende og underholdende. Det er verken umoralsk eller uetisk å ha spioner. Dessuten så inngår tilegning av fiendtlig info under ferdigheter i mine øyne, da det er en del av spillet, og alle har i utgangspunktet like muligheter til å skaffe seg det. Hadde diskusjonen her vært snudd på hodet, og det hadde vært vårt forum som stadig ble lekket hadde jeg ikke engang tenkt tanken på å sippe på forumet.

Hadde det ikke vært kjedelig om det eneste spillet bestod av var å trykke på byer og sende tropper?
 

DeletedUser

Guest
Du har forsåvidt flere gode poenger her, og er fullt enig med deg i mye, men stusser litt over det utsagnet her:

Det er verken umoralsk eller uetisk å ha spioner.

Så du mener det er både etisk og moralsk riktig å bruke spioner? Selvfølgelig er det en del av spillet, og andre synes kanskje dette er morsommere enn andre, men du kan faktisk ikke forsvare det ved å si at det er moralsk og etisk riktig. Da tror jeg rett og slett du bør søke opp en definisjon på det, hvor du da raskt vil finne ut av hvor selvmotsigende det er å hevde at spionasje er moralsk riktig. Som nevnt, kanskje en del av spillet, men så langt unna moralsk riktig som man kommer!

Hadde diskusjonen her vært snudd på hodet, og det hadde vært vårt forum som stadig ble lekket hadde jeg ikke engang tenkt tanken på å sippe på forumet.

Det hadde vært veldig spennende å finne ut av om dette faktisk stemmer! Det kan godt hende det ikke gjør det, men skulle likt å se det med egne øyne at dere fikk spioner i stammen som lekket ut info og at du bare satt der og godtok det uten å klage på motparten! Men for all del, vi får håpe det ikke blir flere stammer enn nødvendig som tyr til spionasje og at du dermed slipper unna det problemet!
 
Sist redigert av en moderator:

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Så du mener det er både etisk og moralsk riktig å bruke spioner? Selvfølgelig er det en del av spillet, og andre synes kanskje dette er morsommere enn andre, men du kan faktisk ikke forsvare det ved å si at det er moralsk og etisk riktig. Da tror jeg rett og slett du bør søke opp en definisjon på det, hvor du da raskt vil finne ut av hvor selvmotsigende det er å hevde at spionasje er moralsk riktig. Som nevnt, kanskje en del av spillet, men så langt unna moralsk riktig som man kommer!

Like umoralsk som å krige, vil jeg påstå. Og i og med at dette faktisk er et krigsspill (muligens umoralsk å leke krig også?) så er det altså ikke mer umoralsk enn det å sende fientlige tropper. Vi leker krig her, og benytter de samme taktikkene som benyttes i virkeligheten i den grad det er mulig.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Det hadde vært veldig spennende å finne ut av om dette faktisk stemmer! Det kan godt hende det gjør det, men skulle likt å se det med egne øyne at dere fikk spioner i stammen som lekket ut info og at du bare satt der og godtok det uten å klage på motparten!

Let the games begin!
895aa9fa33307b3ac1cb949a31dee3e4.png
Heldigvis er Reisverket allerede redd for spionasje, så han er påpasselig med å redigere bort sensitiv informasjon (Lipssealed)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Synes teamet at jeg har brutt regler med å ta opp denne saken, so be it. I såfall synes jeg personlig det bare blir morro. Med tanke på alt det de overser når personer gjør klare regelbrudd, men er likt av teamet, skal ikke si navn .

Regner med å få en tilbakemelding fra Dakapo på det jeg sa nå, men er ikke mer redd for å miste forum brukeren min enn det ;)

"Alle" vet at vi ikke godtar at juks og/eller eventuell juksing av andre spillere skal tas opp på forumet - det er noe vi skal ha som en ticket til support (gjerne sammen med bevis om det finnes), så selvfølgelig vil jeg be noen rapportere brudd på forumreglene dersom det er tilfelle. Logisk nok!


Så helt til slutt:

Er vell ikke en ukjent sak at ikke Dakapo liker meg etter at jeg har vært meget kritisk til teamet innemellom :LOL:

Hvem er du?:forvirra:
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Enkelt fakta, benja81 er en spiller som åpenbart alle kjenner. Ikke vet jeg, har set han en par ganger.
 

DeletedUser

Guest
Så helt til slutt:



Hvem er du?:forvirra:

Jøss, Dakapo. At du ikke har fått med deg hvem benja81 er, sier vel noe om ditt fravær her på v21's forumsider? For du har ikke vært så veldig tilstede har du vel? Jeg mener, siden diverse regelbrudd ikke er blitt kommentert. Regelbrudd som feks skjulte banneord, personangep, mm. Du har vært savnet, Dakapo! Dypt savnet! (nod)
 
Topp