V21 - Faktabørsen

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jøss, Dakapo. At du ikke har fått med deg hvem benja81 er, sier vel noe om ditt fravær her på v21's forumsider? For du har ikke vært så veldig tilstede har du vel? Jeg mener, siden diverse regelbrudd ikke er blitt kommentert. Regelbrudd som feks skjulte banneord, personangep, mm. Du har vært savnet, Dakapo! Dypt savnet! (nod)

Ai æm sårri.:trist:
Blir andre boller nå (fra rosin til sjokolade dersom noen lurte).





(Ooog siden det trengs en oversettelse; Ai æm sårri blir på norsk "unnskyld!")



Edit: Nok off topic!! :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Ai æm sårri.:trist:
Blir andre boller nå (fra rosin til sjokolade dersom noen lurte).





(Ooog siden det trengs en oversettelse; Ai æm sårri blir på norsk "unnskyld!")

Fakta er at hvis du fra nå av begynner å be folk om å ta seg en bolle, så er du tilgitt! Personlig foretrekker jeg skoleboller ;)

Edit: Dakapo brølte nok off topic, så fortet meg å forandre begynnelsen på innlegget mitt til fakta er :eek:
 
Sist redigert av en moderator:

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Spionasje er og vil alltid være en del av spillet, akkurat som filming i fotball. Det er kanskje råttent gjort, men det får være. Begynner å bli rimelig lei at folk sipper over det verden etter verden.

Ja, krig også. Fattigdom også. Korrupsjon også. Feminisme også. At noe finnes, betyr vel ikke akkurat at det bør være her? Det er også bedre å bare drite i de som sipper, og la de se ut som idioter.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Skjønner virkelig ikke hvorfor dette fortsatt er et tema. Som RV har sagt flere ganger er spionasje en del av krigføring, både i virkeligheten og i spillet. Og takk gud for det. Det skaper en ny dimensjon (quoter deg igjen RV), som gjør alt mer spennende og underholdende. Det er verken umoralsk eller uetisk å ha spioner. Dessuten så inngår tilegning av fiendtlig info under ferdigheter i mine øyne, da det er en del av spillet, og alle har i utgangspunktet like muligheter til å skaffe seg det. Hadde diskusjonen her vært snudd på hodet, og det hadde vært vårt forum som stadig ble lekket hadde jeg ikke engang tenkt tanken på å sippe på forumet.

Hadde det ikke vært kjedelig om det eneste spillet bestod av var å trykke på byer og sende tropper?

Så ifølge deg så er bestikkelse kanskje umoralsk?
 

Bergtatt

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Så ifølge deg så er bestikkelse kanskje umoralsk?

Hvor kommer bestikkelse inn i bildet? Uansett så er alt relativt i forhold til hvilken setting man er i. Jeg vil tørre å påstå at å "bestikke" noen ingame er nokså harmløst, og ikke noe jeg ville kalt umoralsk. Dessuten kan man definere noe som er lovlig som "etisk" hvis man følger enkelte etiske modeller. For det er nå lovlig å "bestikke" noen for informasjon så lenge det ikke foregår PP-handel om jeg har forstått det riktig? Nei, jeg vil heller kalle det taktisk. Men glem nå hva som enten er moralsk eller umoralsk.

Fakta er at spionasje er en super måte å få et lite overtak på, og burde selvsagt brukes for å tilegne seg informasjon, ihvertfall når man får det servert på et sølvfat slik som RV har fått. Det er med på å skape en spennende verden med ekstra dimensjoner av krigføring, i likhet med for eksempel diplomati, strategisk rekruttering osv.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Nei jeg tenkte bare det at enkelte her påstår at det er vanlig kost i Aristo å bestikke folk med pp. Ikke at jeg skal noe på om jeg ser det på som sannsynlig eller ei.
 

Bergtatt

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Vel, man burde vel egentlig ikke hoppe til konklusjoner basert på rykter, men greit nok. Om det faktisk hadde foregått bestikkelser med PP så kunne jeg strekt meg til at det er moralsk tvetydig, dog ulovlig. Å bruke informasjon man tilfeldigvis har fått uten å ha bedt om det, er for min del en selvfølge, og helt innenfor rammeverket av hva som er moralsk.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Kjære venner. Dette er et tema som går igjen, igjen å igjen. Hva er bestikkelser, hva er spionasje ? Og hva er er moral, den er en størrelse som den enkelte har sin egen mening om.
 

DeletedUser

Guest
Kjære venner. Dette er et tema som går igjen, igjen å igjen. Hva er bestikkelser, hva er spionasje ? Og hva er er moral, den er en størrelse som den enkelte har sin egen mening om.

Og noen av oss har grenser, men andre ser bare muligheter til billig gevinst. Hvor står du gertpe?
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Jeg står nok sån midt i. Liker ikke bestikkelser, overføring av ress eller pp. Men vanlig spionasje er en del av gamet. Men det jeg misliker mest, er dårlig å skjult diplomati og ledelse som ikke har peiling på fremtiden.
 

DeletedUser

Guest
Det er også bedre å bare drite i de som sipper, og la de se ut som idioter.

Hvis du skal rette på min bruk av, eller kanskje rettere sagt mangel på semikolon, bør du selv beherske den fine objektsformen vi har på norsk. Her har du to tilfeller hvor du skulle brukt "dem" istedet for "de".

Når dette er nevnt vil jeg og gi det pluss i boka for å nevne feminisme blant ting som ikke burde finnes :)
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Hvis du skal rette på min bruk av, eller kanskje rettere sagt mangel på semikolon, bør du selv beherske den fine objektsformen vi har på norsk. Her har du to tilfeller hvor du skulle brukt "dem" istedet for "de".

Når dette er nevnt vil jeg og gi det pluss i boka for å nevne feminisme blant ting som ikke burde finnes :)

Fakta at dette er misbruk av faktabørsen. Bli voksne dere!
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Hvis du skal rette på min bruk av, eller kanskje rettere sagt mangel på semikolon, bør du selv beherske den fine objektsformen vi har på norsk. Her har du to tilfeller hvor du skulle brukt "dem" istedet for "de".

Når dette er nevnt vil jeg og gi det pluss i boka for å nevne feminisme blant ting som ikke burde finnes :)

Rettskriving å granmatikk e dag å natt for me.
 

DeletedUser

Guest
Ja, krig også. Fattigdom også. Korrupsjon også. Feminisme også. At noe finnes, betyr vel ikke akkurat at det bør være her? Det er også bedre å bare drite i de som sipper, og la de se ut som idioter.

Jeg kunne ikke vært mer enig, men jeg er realistisk, ikke optimistisk. Spioner kommer aldri til å forsvinne, ikke krig, fattigdom eller korrupsjon heller. Skjønner ikke helt hva feminisme gjør på den lista tho, Emma Watson (kyss)
 
Topp