Å utheve seg på .no.com

DeletedUser

Guest
For å være helt ærlig så er denne diskusjonen helt unødvendig. Hvis dere virkelig ikke vil ha oppmerksomhet så bør dere jaggu med skjerpe dere på forum også. Det er en grunn til at "all" hat blir rettet mot en stamme.

Her er et eksempel på hva jeg mener. VA medlemmer som oppfører seg som en gjeng med drittsekker. Jeg refererer til svarene på første side.

Diskusjonen er absolutt ikke unødvendig, spesielt da dette er en generell diskusjon om hvorfor middelmådige nordmenn absolutt må hate dem som gjør det bedre enn seg selv og ikke bare v7 selv om svarene har for det meste dreid seg om det siste eksempelet her på no.com.

Svineinfluensa; er helt klart feigt å gå med massive mengder spillere for å ta ut et mindre antall spillere. Men det betyr ikke at det er noe galt i være feig. Så absolutt ikke. Hele poenget med kompetive spill som TW er å vinne, og da spiller det ikke noen rolle hvilke midler man bruker (utenom juks naturligvis) synes nå jeg. Er sånn i alle spill, driter i hva slags våpen jeg brukerpå Battlefield liksom, hvis jeg får den ekstra killen som trengs for å vinne ved å bruke et "feigt" våpen. Er også feigt å angripe 7 am for øvrig, men alle gjør det for det om. Så ikke noe galt i være feig nei:cool:

Mr. Game and Watch, synes du virkelig at det er rart at folk gikk mot dere?

Å gå så hardt ut som dere gjorde på V7 i oppstarten kan føre til flere ting; dere kan skape frykt og få mange med dere og en enkel vei opp, eller dere kan få stammer mot dere, som er glade i jekke ned spillere som er høye på seg selv.

At dere valgte å gjøre dette, synes jeg er fint. En målsetning for andre stammer. Når jeg spiller TW trenger jeg et mål. Ser ingen grunn til å spille bare for morroskyld og vokse opp på enkle byer, uten mål og mening. Å kjempe mot "overmakten" er alltid morsomt. Dette var noe de fleste i Snipe ville, og VA ble satt som fiender på kartet fra første dag.

Du synes dette er feigt? Feigt å gå mot de store og "beste"? Kan jo selvfølgelig diskuteres, men vil da heller si å redde seg selv ved å lure uefarne stamme til å stacke seg, er feigt.

Mye smartere å gå ut litt mer ydmykt enn det VA gjorde. Dere skulle vinne v7 ved å stille med seks spillere i to kontinenter. Det må jeg si er veldig ambisiøst.

Å vinne en verden avhenger av mye. Aktivitet, skills og taktikk. Ser ut som at VA bommet litt på det første punktet. Regne med at seks spillere i hvert sitt kontinent skal holde, også gå hardt ut på offentlig forum og gjøre seg selv til skyteskive fra dag én. Vel, om det er kriging og motstand dere ønsket, så var det er lurt trekk, men om dere virkelig gikk inn for å vinne hele serveren og dominere fra start, da tror jeg kanskje dere bomma litt.

Ta ut overmakten meg i ræven, VA har aldri vært en overmakt med så få spillere og derfor poeng/byer/tropper.

jeeezzz...... selfølgelig blir de en målskive.. de går ut med en arrogant holdning av dimensjoner om kor mye bedre de er enn alle andre og då får du enkelt å greit folk på nakken..... Hadde håpet at VA hadde lært litt fra v6 og for en gang skyld hadde klart å holde seg litt i tøylene på off forum, men det gikk ikkje lange tiden før de kalte seg gud osv.... nei for guds skyld la de være i fred NOT... jo større motstanderen er i kjeften jo gøyere er det å se personen faile ingame, og VA er vel pr dags dato i litt hardt vær noe en og kan tolke på svarene deres her i denne tråden....

nei få de ut på rimmen så har de kansje en sjanse til å overleve litt lenger en bare i starten de og.... gud luck :p

Arrogant holdning hvor? Er en tråd der Stian annonserer at stammen finnes og sier at han er Gud da vi har et noe gud & latin theme i stammen ala MB fra v3, Doktorene fra v4, gangstarene fra v3 (HZ), B-gjengen fra v5 men det ble ikke en massiv hatkampanje mot noen av dem bare pga det.

Her derimot har vi et eksempel på en helt annen stamme som skryter av seg selv: http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?t=11580 , jeg siterer "HG conquers them all!" som er mye mere ambisiøst enn VAs ene tråd, men allikevel fikk ikke HG en eneste fiende pga det. Fordi stammen besto hovedsaklig av lavkvalitets spillere kanskje? I så fall kom ikke gangbangen mot VA pga vi "gikk ut på forumet", men heller pga VA har/hadde (hadde pga en del har sluttet etter TW-overdose) en god dose toppspillere sammenlignet med andre stammer som igjen bekrefter poenget til OP, at de stammene som gjør det bra blir slått på så mye at det er irrasjonelt.

For øvrig skjønner jeg ikke hvorfor det er så fælt å lage litt morro på forumene, at all aktivitet i forumene er i ryktebørsene er jo ultralame. Synes TW.no burde arrangere en PnP konkurranse ellerno så det faktisk skjer noe på forumene. Trenger ikke å være helt tabu å lage tråder på forumene akkurat. For øvrig all credz til deg RF for å faktisk lage PnP tråder på v7 forumet, selv om innholdet bare var tull (i en avis så hadde det stått "sa han med et glimt i øyet", så ikke siter meg på det der plz:D), kommer til å savne at det faktisk står noe på forumene.

Beklager eventuelle skrivefeil, ble litt seint nå.
 

DeletedUser

Guest
Jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt med at "alle" gangbanger de som topper rankene. Sånn har det da alltid vært, helt naturlig! Det blåser alltid hardt på toppen, og om dere ikke takler det så fortjener dere nok heller ikke å være på toppen.

Jeg tror heller ikke det er mange som har noen form for hat mot toppspillere/stammer, kun pga de er i toppen. Dette er jo et spill, der målet er å være best. Og hvordan blir man best? Jo, man knuser de beste :) Tror alle kan skrive under på at det å knuse en selvutnevnt toppspiller gir en tusen ganger bedre følelse enn å adle en random noob-nabo. Det trenger ikke ligge noe grufult hat bak alle fiendtlige handlinger, husk nå at dette er et KRIGSSPILL.

Skjønner heller ikke helt hva dere ønsker å oppnå med denne tråden.. Er det ønsket om å kunne skryte seg selv opp i skyene, uten å måtte tenke på konsekvensene av det?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt med at "alle" gangbanger de som topper rankene. Sånn har det da alltid vært, helt naturlig! Det blåser alltid hardt på toppen, og om dere ikke takler det så fortjener dere nok heller ikke å være på toppen.

Jeg tror heller ikke det er mange som har noen form for hat mot toppspillere/stammer, kun pga de er i toppen. Dette er jo et spill, der målet er å være best. Og hvordan blir man best? Jo, man knuser de beste :) Tror alle kan skrive under på at det å knuse en selvutnevnt toppspiller gir en tusen ganger bedre følelse enn å adle en random noob-nabo. Det trenger ikke ligge noe grufult hat bak alle fiendtlige handlinger, husk nå at dette er et KRIGSSPILL.

Skjønner heller ikke helt hva dere ønsker å oppnå med denne tråden.. Er det ønsket om å kunne skryte seg selv opp i skyene, uten å måtte tenke på konsekvensene av det?

endelig en som kommer med noe som er verdt og lese . den sutringen til va er bare flau og lese :) hvertfall når de fikk hjelp av k101ny .
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Haha.

Som en som har blitt gangbanga ørten ganger (somregel uten hell) så må jeg bare si: Stop wining!
Det er forøvrig en grunn til at man ofte starter med fakenicks på nye verdener, mye samme ting.
Selvsagt er det morro å adle vekk store navn mens man fremdeles kan.

Det er en del av TW.

1: Bør man roe litt ned med adlinga og ikke ligge på nr1 plass tidlig i spillet = Kan være smart (hvis man er kjerring that is)
2: Bør man yppe på forum uten å ha forberedt seg? = ye hvis man har nok skillz og compadres.


Sånn har det vært i hele historien til TW. Alle gikk mot SFF også i starten av V1, mye grunnet vår ekstreme cockyhet på off.forum (blant mye annet).
Alle gikk mot Brann2006 også husker jeg. Så dette er ikke noe nytt.

Om det er bare et .no fenomen? Ingen aning. Men hvis .net spillere ikke har BALLER (!) nok til å blåse på de store og sterke så er det synd for dem.



Det er en del av TW. Som Gunnar Gås sier så har vi gjort det perfekt på V6.
Vi spilte med fakenicks og drepte den "premade kongestammen".
Så gikk vi ut når vi hadde nok byer til å forsvare oss selv. All a part of the plan baby! All a part of TW.
 

DeletedUser

Guest
Nå er det slik at det var jeg som startet denne diskusjonen - men den har tydeligvis gått over til en diskusjon om hvordan folk har reagert på VA. Når det gjelder dere som tydeligvis er imot VA, stop whining.

On topic folkens. Dette er et generelt problem. Prøv å se nytt på situasjonene med objektive øyne før dere svarer kritisk fordi at noen går til angrep på hvordan dere oppfører dere.

935B1D4433AC6138F2E285495DCB350E.png
 

DeletedUser

Guest
Når det gjelder dere som tydeligvis er imot VA, stop whining.


er vell ikke sånn at de som "er imot" VA whiner.


hvem er du JFK? tidligere nick? en grunn til at du lager en helt ny konto og så poster denne tråden?
 

DeletedUser

Guest
et generelt problem? ser ikkje helt problemet..hvis de på toppen ikkje e god nok til å forsvare seg er de rett og slett ikkje god nok til å ligge der... tw går ikkje kun ut på å klare å adle byer..de skal liksom holdes og.... og sånn som eg ser det her e det VA som syter...andre bare sier hvordan tingene er....
 

DeletedUser

Guest
ja hvem er du jfk heheh kan nesten vedde penger på at du er en i va :D .snakker om og syte du :D fy flate mere syting enn dette er det lenge siden jeg har sett .toppen av feighet er jo og spørre de som angriper deg om og merge
/alliere, akkuratt det va gjorde med snipe :) men snipe sa nei :)
 

DeletedUser

Guest
Det jeg kommenter er basert på min mening etter en objektiv oppfatning av situsasjonene på de enkelte verdene.
Det jeg snakker om er er generelt sett, og dere drar dette over til en diskusjon om VA fordi at dere leser dette som krikk mot dere. Det er det og, men hold denne diskusjonen på et generelt plan!
935B1D4433AC6138F2E285495DCB350E.png
 

DeletedUser

Guest
Det jeg kommenter er basert på min mening etter en objektiv oppfatning av situsasjonene på de enkelte verdene.
Det jeg snakker om er er generelt sett, og dere drar dette over til en diskusjon om VA fordi at dere leser dette som krikk mot dere. Det er det og, men hold denne diskusjonen på et generelt plan!
935B1D4433AC6138F2E285495DCB350E.png

tror du måå lese hva du skrev selv i starten jeg :p du klagde først om o:H og så om va ? er ikke så rart folk vrir dette over til en va/o:H tråd
 

DeletedUser

Guest
tror du måå lese hva du skrev selv i starten jeg :p du klagde først om o:H og så om va ? er ikke så rart folk vrir dette over til en va/o:H tråd


Det blir noe feil, når enkeltpersoner og stammer unnlater å poste på forum, rett og slett fordi det å stikke seg ut gjør at man våkner opp til neste dag med x antall PM'er om hvor sterkt andre misliker deg, samt en del gratis ODD på vei inn.

Denne verdenen startet med at OHKO ble "spiket" ut av den (ooops, det var det vel vi som gjorde i VA, ufint, men han var jo på det tidspunkt nr.1 (og er jo sannsynligvis den eneste som er bedre en R&R å farme)). Tilbake til v5 var det jo igjen en stakkar som gjentatte ganger har utmerket seg, både PnP og i spillet, og det ble organisert "gangbang" av en slik skala at det nesten burde forfølges i rettsapparatet.

At det å være god, og at man utgjør en trussel, er en god grunn til hindre eller vanskliggjøre enkelte spilleres fremvekst, er en årsak til godt organiserte operasjoner mot en er helt forstålig, men, at man ved å stikke hodet frem på forum skal være et yndet mål (og et ekstra spamfilter for mailkontoen) er kun med på å drepe diskusjoner og debatten på forumet. Dette på samme måte som at enkelte moderatorerer tidvis er litt for glad i "infraction"-gaver til debattantene.

For øvrig tar jeg gjerne en diskusjon rundt VA, om den har grobunn i virkeligheten, og svarene faktisk respekteres( ikke at man er enig) og eventuellt argumenters rundt, fremfor "god dag man økseskaft"-svarene mange slenger ut. Slik det er, og har vært til nå, vris våre ytringer på i alle retninger, og tolkes bevisst så feil, at vi like gjerne kan la være.

Antar at det kommer et par personer som hater meg/oss ekstra etter dette innlegget, og stopper før det blir for mange. Ha en fin uke alle sammen, og send heller angrep enn "faenbrev", går raskere å tagge enn å lese.:)
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Artig at du nevner OHKO der Buddha, jeg spilte jo faktisk på den og hadde jo god tone med Joakim og Stian mens vi holdt på. Makan til backstabbing vil nu jeg si.
Når det gjelder at alle som er så awesome ingame og i spillet som dere sier, blir gangbanget og gud vet hva, får hatmails og drapstrusler og hele sulamitten ingame. Vel, Jeg har vel kanskje postet godt over 2k poster på dette forumet, vært ganske profilert på mine ingame kontoer i tillegg, men kan ikke si at jeg opplever det samme som kommer frem mye i tråden her. Altså massivt med innkommende fra gud og hvermann og hatmails som ber meg holde kjeften min på forum. Kun i en veldig liten skala faktisk. Og da slår det meg her, kanskje ikke det er her problemet ligger. Kanskje det er i hvordan man velger å utforme sin pnp. Skriver man bare selvdiggende høytidelige tekster fullstendig uten humor for andre enn en selv, så ja da blir man kanskje ett offer for ett par hundre incs ingame.
 

Hell G

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
Dere satte jo selv en veldig god standard på svar metode, når dere svarte på RF sitt innlegg som er omtalt lengre over da.

Det er kommenter ganske mye i denne tråden om VA sine pnp poster osv, og behandlingen/responsen dem har fått, men det virkes nesten ut som at inni her blir det helt glemt hvordan VA selv oppførte seg mot en av de få som faktisk postet noe og ikke var fra VA.

edit:var svar til Buddha
 

DeletedUser

Guest
må si meg enig med gunnar her.... e da mange som poster mye på off forum uten å sitte igjen med x antall incs.... men poster du "eg e best" kommentarer i fleng så får du nok av folk som vil sette deg på plass.... det har nok 80 % med hvordan en formulerer seg..... få som liker selvdiggere.. enkelt og greit... og det e vel ikkje noe rykte om at mange av VA spillerne har et ego på størrelse med mount everest... de fremmer sin egen agenda på bekostning av andre, då får man fiender... de gjorde det på v6 og gjør det på v7, kansje på tide med en ny gameplan?
 

DeletedUser

Guest
Hei, mitt ståsted er egentlig på debatten, og på hvorfor man blir gangbanget etter foruminnlegg.


Og er, dessverre, ikke uenig i at denne ukulturen har spredd seg såpass at også VA sine medlemmer har tatt del i den. Men det er og slik at en del ting automatisk blir tolket i verste mening, også i de sammenhenger det ikke er ment å være det.

Om man leser funnymail-tråden får man jo en bred og vid oppfatning av hva enkelte synes er morsomt. Enkelte ting der synes jeg at er så langt fra humoristisk at trådstarter i utgangspunktet både kunne og burde latt være. Bl.a historier "hvor man stjeler drops" fra babyer, og mener nesten at enkelte kunne fortjent en real "gangbang" for sin oppførsel. De fleste av oss spiller dette spillet fordi vi liker det, og vi liker å spille mot andre spillere. Å ta livet av sårt tiltrengt påfyll i andedammen gjennom "mobbing"/utnyttelse av ungdommelig naivitet er kanskje et like stort problem som "gangbang" av de mer etablerte.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dette gjelder som sagt ikke bare VA gutter.

Men ok - når det gjelder VA så sier dere grunner for at dere skal være i mot dem. Det er mange av akkuratt disse jeg kritiserer.
VA skrev på forumet, de presenterte seg og prøvde å lage litt god politkk og propaganda lesing. Hva resulterte det i - dere som kritiserer VA og nå hater de. En gjeng med fordomsfulle normenn som hater de som ikke praktiserer Aksel Sandemose sin jantelov fra 1933...
935B1D4433AC6138F2E285495DCB350E.png
 

DeletedUser

Guest
gjelder ikkje bare nei, men VA blir her brukt som eksempel.... ikkje alle i VA er like "misslikt" som noen enkelt personer der...men e jo ikkje kun pga av off forum innlegg de blir targeta.... finnes jo en drøss med grunner, korfor ikkje targete gode spillere fra start for å gjøre det letter for seg senere? du referer janteloven noe som i mine øyne e bullshit, hvorfor spille fotball landskamp mot estland om man heller kan ta skalpen til argentina?? du plukker ut en grunn til at de blir angrepet når det sikkert finnes et dusin grunner.... i mine øyne blir det flisspikkeri.. fy så kjedelig dette spillet hadde vært om en kun skulle kjørt over innaktive naabs....
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Dette gjelder som sagt ikke bare VA gutter.

Men ok - når det gjelder VA så sier dere grunner for at dere skal være i mot dem. Det er mange av akkuratt disse jeg kritiserer.
VA skrev på forumet, de presenterte seg og prøvde å lage litt god politkk og propaganda lesing. Hva resulterte det i - dere som kritiserer VA og nå hater de. En gjeng med fordomsfulle normenn som hater de som ikke praktiserer Aksel Sandemose sin jantelov fra 1933...
935B1D4433AC6138F2E285495DCB350E.png

Nei debatten ligger jo gjerne på ett generellt plan, nu er det jo slik at VA er det som er faktisk føler dem er offer for janteloven her da, og folk må jo få lov å respondere på det. Når det gjelder god pnp, så syntes jeg du tar litt feil. God pnp hadde det vært om dem ikke furtet for incs på off forum i tillegg. Altså mestret situasjonen... Det finnes mye god pnp her på forumet om du leser i litt eldre tråder, hvorfor funket det da og ikke nu?
Og når det gjelder janteloven, google den litt, les gjennom "paragrafene" og spør deg selv om ikke dette passer på VA og?

Du skal ikke tro at du er noe.
Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
Du skal ikke tro du er mere enn oss.
Du skal ikke tro at du duger til noe.
Du skal ikke le av oss.
Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Uthevde noen aktuelle for deg.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Dette gjelder som sagt ikke bare VA gutter.

Men ok - når det gjelder VA så sier dere grunner for at dere skal være i mot dem. Det er mange av akkuratt disse jeg kritiserer.
VA skrev på forumet, de presenterte seg og prøvde å lage litt god politkk og propaganda lesing. Hva resulterte det i - dere som kritiserer VA og nå hater de. En gjeng med fordomsfulle normenn som hater de som ikke praktiserer Aksel Sandemose sin jantelov fra 1933...
935B1D4433AC6138F2E285495DCB350E.png

Janteloven er en skapt lov som bare brukes av folk som er overcocky og ekle på generelt basis.

Man kan fint være god og flink og flott uten å bli mislikt. Janteloven sutres bare om, fra de som ikke klarer å formidle dette på en OK måte, og begynner å syte når de blir mislikt.
 

DeletedUser

Guest
Janteloven er en skapt lov som bare brukes av folk som er overcocky og ekle på generelt basis.

Man kan fint være god og flink og flott uten å bli mislikt. Janteloven sutres bare om, fra de som ikke klarer å formidle dette på en OK måte, og begynner å syte når de blir mislikt.

du er ett godt eksempel der hanse :) skills og hyggelig :)
 
Topp