Adelstog Guide

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Adelstog Guide

Nå har jeg allerede hatt en guide på denne verdenen, så nå er jeg så godt i gang. La oss starte på en adelstog guide.
For de som ikke vet hva adelstog er så er det 4-5 adels som man sender rett etterhverandre og skaper da et kind off tog.
På denne verdenen tar 1 adel ned alt fra 20-35 i lojalitet så det er en sjanse for å ikke adle byen med 4 adels, for å sikre seg 100% (om man lykkes med toget) så trenger man 5 adels. 4 er en liten risk å ta, men også mange som bare bruker 4.

De fleste vet hva dette er men pga. forskyvnings tidene så må man tenke litt annerledes så skal derfor snakke og spekulere litt mer om taktikker osv som kan brukes og hva som kan være smartest.

På denne verdenen trenger man ikke opera ellernoe sånt, du bare sender angrepene, kan godt være 2-5 sekunder mellomrom mellom vært angrep, spiller ingen rolle. Så bare å sende alle ut også se på timeren om de er nærme hverandre eller langt unna.

(på noen hopper jeg kanskje litt ut av temaet, men det er for å spekulere litt rundt hva som er pros/cons etc. eller generelt hva som kan være smartere å gjøre osv... bare les så skjønner man sammenhengen selv om, håper jeg, hehe)

(Det kan også være viktig å lese noen av kommentarene, for videre diskusjoner av hva som man må passe på osv. Og hva man eventuelt må gjøre)

Nuke tog
Dette går ut på å få et nuke samt en adels i første angrep og noen bak med mindre tropper. Denne her kan man bruke en del ganger på å få riktig fordi det er viktig å få nuke først. Så generelt er det en ganske lett metode, men vil være små sjanser for å få nuke sitt først samt et lite gap mellom hvert angrep, vil man dette så kan man altså sitte der en stund å prøve. Denne bruker de fleste me lav poeng sum fordi de ikke har noe annet alternativ, men denne kan også anbefales selv om du har stor poengsum med mange byer og mye off, fordi er det noen som dodger nukesa du legger foran adelstoget også sender inn nuke tog så vil du mest sannsynlig knuse alle troppene hans og det er ikke alltid like lett å snipe imellom toget så noen er da noen ganger nødt til å prøve å legge alt def foran toget og bak prenuke.

Splitt toget
Denne tror jeg kommer til å bli den de fleste bruker, rett og slett fordi dette er det smarteste alternativet, spesielt når man begynner å få en del byer + off. Denne er nok ikke så bra med få byer og lite off.
Splitt toget er rett og slett å splitte det altså dele det inn i 4, eller 5, spørs hvor mange adels du sender, også ha da for eksempel 4 små mini nukes med en adel i hvert av angrepene.

Har man som sagt mange byer så kan denne være lur rett og slett for å redussere sjansene for at målet ditt lykkes med sniping, noe som folk nå kan klare med min supre sniping guide her på v21, anbefaler å lese den om du sliter og har tog imot deg. Samt kan du også tenke på denne fordi her blir det nevnt hvilken som kommer til å bli mest brukt og mest sannsynlig hvem som blir brukt når, om dere ikke har skjønt denne enda, store spillere = Splitt toget, små = Nuke tog. Dette kan ikke garranteres, men er mest sannsynlig. Så derfor må man også kanskje tenke å ta nuke tog selv som en stor spiller inniblandt i tilfelle de bare deffer opp hele splitt toget. Man kan alltids sende nukes foran slik at muren er i 0 når splitt toget treffer, og det anbefales på det høyeste når man sender splitt tog (også på nuketog om man har sjansen).

Splitt tog er det også mye lettere å få mindre gap på fordi man ikke trenger å tenke på å ha nuke foran, men det går fortsatt en del på flaks, men er bare å sitte der litt så får du en hvor de er veldig nærme hverandre. Så kan bli vanskelig å snipe, men da legger de mest sannsynlig alt foran toget og bak nuke, som da vil gjøre at du kanskje ikke går igjennom alt deffe og mister en god del tropper. Men sjanser er til å tas og denne metoden her virker ganske effektivt, men dette leder oss da til en ny metode.

2 splitts tog
Denne kan være for de med en del mer poeng og en del fler byer men kan også gjøres med et par nuke, så lenge du iallefall får et nuke foran. Dette er altså på en måte litt flere metoder i en.

Første: 2 byer hvor bare den ene har 4-5 adels. Sender først et nuke med by nr. 2. Også splitter man nuke i 2 hvor da de to halve nukesa skal inneholde en adels også må man la det bli igjen pittelitt tropper for de to siste. Dette blir nesten som Nuke tog bare halvvert og forstørrer sjansen for å få et lite mellomrom mellom toga samt få et av nukesa først. Dette vil gjøre at hvis de ikke klarer å snipe så må de legge det foran og det reduserer sjansen din for å tape kampen med mye mer enn splitt toget, pluss at om de klarer å snipe så er sjansen også stor for at det de sniper er det andre halve nuke som da også kan klare å bryte seg igjennom. Denne metoden kan være ganske genial men har også en liten risk med at de klarer å snipe riktig ledd eller at man ikke klarer å bryte igjennom def selv om sjansene er mye større for å klare dette.

Andre: For eksempel 1 by med 2 adels og den andre byen med 2-3 adels og siste byen med nuke. Man sender nuke først også kan man velge litt hva man vil med adels byene, da velger man mellom hvilke guider som står over her rett og slett, 2 splitts tog, da splitter man bare off i begge byene og begge byene for 2 halve nukes hver som blir veldig sterkt tilsammen og sjansene for å lykkes i snipe er liten med mindre man får en stack før toget eller midt inni, + muren som da allerede er i 0 pga prenuke som da også gjør def tropper veldig svake. Skulle du miste alt så har du også tatt ut veldig mye deff av dem for det, selv om du mest sannsynlig ikke vil miste alt siden det er 4 halve nukes, deffe vil nok ikke klare å stå imot alt sammen med mindre det er en ganske blodig stack. Denne kan bli vanskelig å få kort gap mellom hver adels på, byene for seg selv kan få lite gap, men sammen så kan det bli et stort gap mellom byene sine adels.

Eksempel så folk skjønner (dårlig forklart).
(HH:MM:SS)
By Prenuke, mur i 0.
By 1. adels: 01:34:05
By 1. adels: 01:34:07
By 2. adels: 01:34:24
By 2. adels: 01:34:25
Kanskje også større gap kan skje, men uansett så vil mur være i null og om de sniper/stacker og du faktisk taper, selv om sjansene ikke er så veldig store så får du tatt ut en god del def.

Your Doomed
Denne har jeg da gitt navnet "Your Doomed" rett og slett fordi det er slik den er. Men trengs minst 5 off byer, helst 6 eller oppover også.

Kort forklaring med eksempel:
By 1: Pre nuke
By 2: Pre nuke, mur mest sannsynlig i 0 eller veldig lavt om ikke en skikkelig stack er der.
By 3: Adelsnuke
By 4: Adelsnuke
By 5: Adelsnuke
By 6: Adelsnuke

Adelsnuke er da en full off by med adels. Det vil nesten gå an å ta ut et helt adelsnuke, nesten med en full defby. Så adelsen dør men er fortsatt 3 adelsnuke til og garantert verdt å tape for en hel defby som egentlig kunne tatt ut 2 nukes med mur i 20. Sannsynlig for store mellomrom mellom adelsnukene, men det har ingenting å si, som du kan se over her at jeg har forklart.

Readling
Readling er lett, først se om byen din som blir adlet får noe støtte bak først, hvis ikke eller at det er et stort gap, så sender du adels rett bak slik at det kommer foran støtten og bak toget demmes. For å være 100% sikker så trenger man 2 adels, en nyadlet by starter med 25 i lojalitet så sjansen for at du ikke readler med en adels er 1/3 del. med 2 adels er sjansen for readling 100%, denne burde egentlig vært med i snipe guiden, men jeg bare valgte å ta den med her istedenfor nå.
 
Sist redigert av en moderator:

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
Ikke bli manipulert av Vixen folkens. Umulig å time inn på samme sec med mindre du har ren flaks.

Sander kan itj du også lag en guide for countersnping og counternuking? pfft umulig at det funker her.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Du skal virkelig pirke på hver lille ting jeg skriver du, det er bare et navn jeg lagde for moro. Om det skulle skje readling så får man bare time inn noe støtte rett etter adelstoget bedre da, eller er jeg nødt til å lage en guide for deg som omhandler støtting også? :)

Ta preadling da. Er loj lav når nukene dine treffer så vil du drepe dine egne nukes :)
 

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Ikke bli manipulert av Vixen folkens. Umulig å time inn på samme sec med mindre du har ren flaks.

Sander kan itj du også lag en guide for countersnping og counternuking? pfft umulig at det funker her.

Alt må ikke inn på samme sekund? Har mye med flaks å gjøre på denne verdenen, det er jeg enig i, derfor man kanskje må sitte en stund for å få alt inn riktig.
 

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Ta preadling da. Er loj lav når nukene dine treffer så vil du drepe dine egne nukes :)

Tenker du på hvis man sender 5 adels på rad? Men adler på 4? Da får man bare gjøre seg klar til å raskt sende tilbake nukestøtten da, før den siste treffer, har man tenkt litt smart så har man gitt seg selv 10-20 sek minst på å få tatt bort det fjerde adelsnuke.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Tenker du på hvis man sender 5 adels på rad? Men adler på 4? Da får man bare gjøre seg klar til å raskt sende tilbake nukestøtten da, før den siste treffer, har man tenkt litt smart så har man gitt seg selv 10-20 sek minst på å få tatt bort det fjerde adelsnuke.

Nei, at jeg ser at du sender fire adelsnukes på ene byen min. Jeg sender da tre adels på den byen som treffer noe før dine adelsnukes. Da vil ditt første adelsnukes adle byen, mens de andre vil readle den. :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Da har jeg slettet de fleste innleggene her.
Vi skal være glad for at noen gidder å lage guider her, og da skal vi ikke klage over småting som skrivefeil (det er forøvrig heller ikke greit, les forumreglene). Det går an å sende en PM til vedkommende som lager en guide dersom skrivefeilene er fryktelig viktig å få rettet opp i.

Det er derimot lov å diskutere en guide, men ikke pirk unødvendig - det er demotiverende.


Og ja, banning er fortsatt ikke greit sånn forresten.
 
Sist redigert:
Topp