Adelstog, hva skjer med angrepene som treffer etter adling?

nissemann200

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg er litt fascinert over adelstog, og håper jeg en gang klarer å sende ut et sånt tog. Da har jeg lest at du må sende fire eller fem adelsmenn etter hverandre for å overta en by. Men hva skjer hvis adelsmann nummer fire overtar byen og blir værende som forsvarsstyrke? Angrep nummer fem kommer jo rett ettepå, kommer troppene mine til å slakte hverandre da?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg leste her på forumet tidligere om en som hadde sendt støttetropper til en by, og deretter angrepet byen selv - og da hadde soldatene hans drept hverandre. Meningsløst, men spørsmålet er altså: Dreper troppene mine hverandre hvis jeg sender ut slike angrepsbølger?
 

nissemann200

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Men en liten konstig fråga från mig då... Har man 100% moral mot sig själv?

Ja, det har du. Jeg prøvde å sende angrep fra en av mine byer på en av mine andre, og det står at jeg har 100% moral. Det samme har jo forsvareren, selvfølgelig. Da er det i hvert fall jevn og rettferdig kamp...

Noen tips til adelstog-strategi da, bare sende fire kanskje? Og så eventuelt sende en til når rapportene fra angrepet kommer?
 

Herbalife

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Akademi og adelsmanns produksjon i flere byer..

Noen spørsmål som går innen for samme området, i forberedelsen til toget.

Om en bygger akademi i flere byer, begynner det da med kun 1 gull mynt for første og så to for neste, i det nye akademiet eller går det på tvers av byene?

Har noen regnet på hva som lønner seg, ha et akademi, å sende ressusjer fra andre byer, dit eller ha flere akademier?

:)
 

DeletedUser

Guest
Om en bygger akademi i flere byer, begynner det da med kun 1 gull mynt for første og så to for neste, i det nye akademiet eller går det på tvers av byene?

Har noen regnet på hva som lønner seg, ha et akademi, å sende ressusjer fra andre byer, dit eller ha flere akademier?

:)

Det går liksom på tvers, alle akademiene dine har en slags forbinnelse. La oss si at du trenger 5 gullmynter, og du har 3 landsbyer. Da kan du lage en gullmynt i en landsby, to i den andre og tre i den siste, da har du 5 stk. :)

Jeg syns at det lønner seg å ha et akademi i hver landsby, mindre stress å sende masse resurser senere når du har har 100+ landsbyer. :D
 

Herbalife

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Adelsmanns by tilknytning

Takk for svaret.

Det gjorde at jeg kom på et til.. har adelsmannen tilknyning til den byen han blir laget, eller kan du flytte han til en av dine egne byer, eks samle flere fra forskjellige byer, før du sender dem eks i tog på en by du vil ta?
 

DeletedUser

Guest
Takk for svaret.

Det gjorde at jeg kom på et til.. har adelsmannen tilknyning til den byen han blir laget, eller kan du flytte han til en av dine egne byer, eks samle flere fra forskjellige byer, før du sender dem eks i tog på en by du vil ta?

Adelsmannen kan nok ikke flyttes og samles på, de er som en helt vanlig enhet som du bare kan støtte med men ikke kontrollere han fra den andre landsbyen. Jeg anbefaler at du lager adelsmenn i en landsby og resten lager du gullmynter :D
 

DeletedUser

Guest
Jeg er litt fascinert over adelstog, og håper jeg en gang klarer å sende ut et sånt tog. Da har jeg lest at du må sende fire eller fem adelsmenn etter hverandre for å overta en by. Men hva skjer hvis adelsmann nummer fire overtar byen og blir værende som forsvarsstyrke? Angrep nummer fem kommer jo rett ettepå, kommer troppene mine til å slakte hverandre da?


er det ikke bare å avbryte det siste angrepet før det kommer fram?det er kanskje litt lettere enn å vente og se:)
 
Topp