DeletedUser
Guest
På V14 går lojaliteten ned fra 25 til 40 poeng. I motsetning til V13 og HP6 så er situasjonen forholdsvis enkel. Faktisk er det mye enklere enn når lojaliteten går fra 20 til 35, som er det vanligste.
I dette tilfellet er det åpenbart at man ikke trenger å sende mer enn fire angrep i adelstoget. Med fire adelsmenn får man minst 100 lojalitetstreff. Det er også åpenbart at man må bruke mer enn to angrep i adelstoget, siden man umulig kan få mer enn 80 med to adelstreff.
Altså sitter man igjen med å bruke enten tre eller fire angrep i adelstogene.
Med ord, så kan man si ganske nøyaktig at man i to av fem adelstog vil få byen på tredje adelstreffet. I tre av fem tilfeller vil man måtte bruke fire adelsmenn.
Siden lojaliteten går ned med minst 25 poeng er det verdt å merke seg at dersom man sender fire angrep i adelstoget, og man sender nok tropper med fjerde adelsmannen, så vil man readle seg selv to av fem ganger. Siden adelssystemet er gullmynter er heldigvis ikke dette et veldig stort problem.
Når det gjelder readling av byer tapt til fiender så vil dette også si at så lenge man readler rett etter selve adlingen vil man alltid ta tilbake byen med mindre adelsmannen din dør.
Dersom man readler litt etter at man mistet byen kan man regne ut sannsynligheten for å ikke ta tilbake byen med en adelsmann på følgende vis*;
[ Antall timer siden du mistet byen + antall timer det er igjen til dine adelsmenn som readler treffer ] / 16
Merk at hvis du får et tall som er 1 eller høyere så er det umulig å ta over byen med et adelstreff.
En generell kommentar på disse sannsynlighetene er at adelstog er uavhengig av hverandre. Det betyr at hvis du sender fem adelstog, så må ikke to av disse ta byen med tre adelsmenn, mens de tre andre tar byen med fire adelsmenn. Det vil si at hvis man sender veldig mange adelstog så vil man i to av fem tilfeller ta byen med tre adelsmenn.
*Her antar jeg at lojaliteten stiger med et poeng i timen, noe som virker naturlig.
I dette tilfellet er det åpenbart at man ikke trenger å sende mer enn fire angrep i adelstoget. Med fire adelsmenn får man minst 100 lojalitetstreff. Det er også åpenbart at man må bruke mer enn to angrep i adelstoget, siden man umulig kan få mer enn 80 med to adelstreff.
Altså sitter man igjen med å bruke enten tre eller fire angrep i adelstogene.
- Sannsynligheten for å ta en by på tredje adelstreffet er 40,66 %
- Sannsynligheten for å ta en by på fjerde adelstreffet er 59,34 %
Med ord, så kan man si ganske nøyaktig at man i to av fem adelstog vil få byen på tredje adelstreffet. I tre av fem tilfeller vil man måtte bruke fire adelsmenn.
Siden lojaliteten går ned med minst 25 poeng er det verdt å merke seg at dersom man sender fire angrep i adelstoget, og man sender nok tropper med fjerde adelsmannen, så vil man readle seg selv to av fem ganger. Siden adelssystemet er gullmynter er heldigvis ikke dette et veldig stort problem.
Når det gjelder readling av byer tapt til fiender så vil dette også si at så lenge man readler rett etter selve adlingen vil man alltid ta tilbake byen med mindre adelsmannen din dør.
Dersom man readler litt etter at man mistet byen kan man regne ut sannsynligheten for å ikke ta tilbake byen med en adelsmann på følgende vis*;
[ Antall timer siden du mistet byen + antall timer det er igjen til dine adelsmenn som readler treffer ] / 16
Merk at hvis du får et tall som er 1 eller høyere så er det umulig å ta over byen med et adelstreff.
En generell kommentar på disse sannsynlighetene er at adelstog er uavhengig av hverandre. Det betyr at hvis du sender fem adelstog, så må ikke to av disse ta byen med tre adelsmenn, mens de tre andre tar byen med fire adelsmenn. Det vil si at hvis man sender veldig mange adelstog så vil man i to av fem tilfeller ta byen med tre adelsmenn.
*Her antar jeg at lojaliteten stiger med et poeng i timen, noe som virker naturlig.