Advarsel til alle nåværende og fremtidige dual-spillere.

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Den senere tiden har det blitt mer og mer vanlig å være mer enn én spiller på hver konto.
Dette er av flere årsaker, men det jeg ønsker å ta opp her er deling av kostnader på premiumpoeng.

Som vi alle vet (og flere av oss misliker) er det mulig å betale for en del fordeler i spillet ved hjelp av til dels store mengder premiumpoeng.
På enkelte spillerkontoer er det snakk om betydelige pengebeløp som er i omløp, og det hentes ofte inn ekstra spillere til kontoer ene og alene for å få flere som kan kjøpe premiumpoeng.
I det siste har vi hatt saker hvor folk har blitt kicket fra kontoen (passordet har blitt endret) med én gang de har kjøpt premiumpoeng.
Bare for å ha det sagt, så er det ikke noe vi i teamet kan gjøre med dette. Kontoeier (den som har epostadressen registrert i spillet) er i sin fulle rett til å endre passord når h*n selv finner det for godt. Denne typen kynisk utnyttelse av andre er moralsk forkastelig, men ingenting vi kan gjøre med så lenge folk frivillig kjøper premiumpoeng til en konto de selv ikke eier.

Mitt eneste råd til alle dere der ute er å være ekstremt forsiktig med å kjøpe premiumpoeng til en konto dere selv ikke har kontroll over epostkontoen til, og aller helst ikke dele passord/konto med noen!
 

DeletedUser

Guest
Mitt forslag til alle fremtidige dualler: kjøp PP på egen konto og send pp via den innebygde funksjonen når kontoen du er dual på trenger det!

Det er også viktig å nevne at konto-vakter kan "miss"bruke pp du har på kontoen. F.eks kan en kontovakt halvere en bygning flere hundre gang for så å avbryte og halvere på nytt. Så det er flere fordeler med å ha egne pp på egen konto.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Foreslår at alle folk som blir snytt sånn lager tråder på offentlig forum, sånn at svina vises ut for alle, sånn at folk blir advart..
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
altså liker tanken bak det. Men mener det blir feil og henge ut folk. Selv om dem sådan så inderlig fortjener det ^^. Er bare fei. Er bedre om kontoen dem er på blir utvist eller mister samme antall PP som blir satt inn om dem som missbruker blir tate. Dette kan løeses med at han sender ticket fra en anen konto. Men for at det skal funke må jo det Ip-addrese samt PP logg til for å se :) sånna t folk ikke kan anklage hverandre og tjene PP slikt.

For å henge ut folk blir feil er slikt man gjorde på barneskolen for at man selv skulle føle seg bedre (altså blir på grensen til mobbing på off,forum). Er ikke et godt bilde for det yngre som spiller her eller ^^
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Legger du inn PP på en konto, er det kun din egen feil om kontoeier kaster deg ut av kontoen etter det.
Det er ingenting teamet kan gjøre med det, annet enn å advare mot det, som det er gjort her.
Selvsagt kan spillere informere andre om at det er slik noen spillere opererer, det er jo det et forum er for.
Dele informasjon.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
altså liker tanken bak det. Men mener det blir feil og henge ut folk. Selv om dem sådan så inderlig fortjener det ^^. Er bare fei. Er bedre om kontoen dem er på blir utvist eller mister samme antall PP som blir satt inn om dem som missbruker blir tate. Dette kan løeses med at han sender ticket fra en anen konto. Men for at det skal funke må jo det Ip-addrese samt PP logg til for å se :) sånna t folk ikke kan anklage hverandre og tjene PP slikt.

For å henge ut folk blir feil er slikt man gjorde på barneskolen for at man selv skulle føle seg bedre (altså blir på grensen til mobbing på off,forum). Er ikke et godt bilde for det yngre som spiller her eller ^^

For det første, kan man ikke trekke inn mobbing her. Det er en helt feil bruk av det begrepet, og ikke rett overfor de som faktisk blir mobbet..

Poltikk og propagranda er til for å stille motstandere og uærlige spillere/stammer i en dårlig lys, og forsvare sin egen sak. Moderatorer er til for å følge med på at ting gjøres innenfor grensene. Det er selvsagt lov å si i fra om sånt som dette, og det overrasker meg egentlig stort at de spillerne som har blir utsatt for dette. Enten vet de ikke om muligheten, eller så tørr de rett og slett ikke.

Må si at det er passe naivt og kjøpe inn så masse PP på en konto man akkurat har kommet innpå da. Etter min mening er det eier av konto som bør være ansvarlig for PP-kjøp, også får heller dualer bidra så mye de føler det er verdt. Alt ettersom hvordan rollefordelingen og tilliten er på kontoen.

Men folk må for guds skyld si i fra. Gjør man noe sånt, bør man forvente at det lekker ut og at man stilles i et dårlig lys på grunn av det. TW-teamet får ikke gjort noe, så da må man nesten ta sakene i egne hender og i alle fall stille spilleren i dårlig lys for forkastelig oppførsel.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er usikker, men jeg tror man kan politianmelde for svindel om man betaler 6k pp og blir utestengt fra kontoen umiddelbart... Får man ikke også en "kvitering"? Denne kan man vell ikke finne fra kontoen igjen i ettertid?

type:
All informasjon blir overført igjennom en kryptert forbindelse og brukes kun til å utføre betalingsprosessen. Betalingsdetaljer
Ordrenummer: xxxxxxxxxx
Betalingsmetode: MasterCard
Produkt: 600 Premium-Punkte
Pris: 87,50 NOK
Land: NO



Om man isåfall har ordernummeret kan man vell bevise at man har kjøpt pp'a?
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Det er også viktig å nevne at konto-vakter kan "miss"bruke pp du har på kontoen. F.eks kan en kontovakt halvere en bygning flere hundre gang for så å avbryte og halvere på nytt. Så det er flere fordeler med å ha egne pp på egen konto.

Enig her! Derfor vil jeg foreslå at man må skrive inn passord før man kan halvvere og/eller bruke pp på annet. Da forhindrer man at en kv kan bruke opp pp-ene dine og du kan selv bruke dem på det du vil.

Eneste bakdelen med dette er om man sitter langtidskv for noe, slik at man ikke kan insette pk/fa/ka.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
politiannmelde noe man betaler for av egen vilje og forsåvidt vet risikoen høres meget tvilsomt ut...då tror eg du har misforstått lov og rett i norge...

helt enig med villa, lag en svarteliste, så kan folk som driver på sånn lage sin egen grav. kem gidder å spille med slike spillere i etterkant? isåfall kan de bare ha det så godt.. har forsåvidt aldri helt skjønt kem som gidder å være såkaldt"pp"dual..ka i huleste får de ut av det? nada nix
 

DeletedUser

Guest
politiannmelde noe man betaler for av egen vilje og forsåvidt vet risikoen høres meget tvilsomt ut...då tror eg du har misforstått lov og rett i norge...

helt enig med villa, lag en svarteliste, så kan folk som driver på sånn lage sin egen grav. kem gidder å spille med slike spillere i etterkant? isåfall kan de bare ha det så godt.. har forsåvidt aldri helt skjønt kem som gidder å være såkaldt"pp"dual..ka i huleste får de ut av det? nada nix

Mulig jeg har missforstått noe, men jeg trodde man kunne anmelde nettkriminalitet. Det er forskjell på å kicke en dual + sende han pp'a han nettop har betalt for (det er faktisk mulig). Også er det forskjell på uheldige situasjoner og ren svindel.
 

DeletedUser

Guest
En svarteliste kan jo være rett eller galt. Man vet jo aldri om det noen sier faktisk er sant. Hvordan skal man bevise det? Er det ikke blitt altfor lett å redigere ting på nå for tiden?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Regelbrudd skal ikke diskuteres på forumet. Send inn en ticket, og la Spilladministratorer se på saken.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Mulig jeg har missforstått noe, men jeg trodde man kunne anmelde nettkriminalitet. Det er forskjell på å kicke en dual + sende han pp'a han nettop har betalt for (det er faktisk mulig). Også er det forskjell på uheldige situasjoner og ren svindel.

Det er forskjell på å true spillere til å kjøpe funksjoner på spillet for ekte penger, og at vedkommende gjør det av egen fri vilje, og deretter blir kastet ut av kontoen vedkommende kjøpte for. Det er ingen lov som beskytter deg mot folk som ønsker å være drittsekker mot andre, dessverre.
 
Topp