BUG: Man kan aktivere PK og KA uten PP og uten å ha 5 byer...

Status
Stengt for ytterligere svar.

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Hallo!

Jeg satt på hytta og kjedet meg (det regner) i dag, og tuklet litt rundt i Dragonfly, som jeg av og til gjør, da jeg mer eller mindre tilfeldig *host host* fant en svær bug! Kodingen for premiumpoeng er nemlig ikke låst, noe som medfører at man med litt know-how kan aktivere PK og KA uten å ha 5 byer, og uten å betale premium. Dette gjøres ved å endre kodingen fra normalt premiumkjøp til gratis prøving av premiumkonto og KA (slik man for eksempel får når man får 500 poeng). Det suger jo ganske heftig for Innogames at man kan skaffe seg selv evig gratis PK og KA, siden da tjener jo ikke de penger. Så dette er nok noe de har interesse av å fikse? Slik det er nå kan man jo utvide PK og KA i evigheten, uten at det koster noe som helst.

Jeg har testet dette et par ganger på v20 nå, med det resultat at jeg har PK og KA aktivert et par måneder frem i tid, uten å betale noe som helst.

Jeg laget meg derfor en konto (Mr. Game and Watch) på v21 for å demonstrere.

vIEiaLe.jpg

Som dere ser har jeg ingen premiumfunksjoner aktivert, og kontoen har 700pp tilgjengelig. For å aktivere KA må man ha premiumkonto, så da begynte jeg der.

Ved å høyreklikke der det står "Aktiver nå" og trykke "inspiser element" åpnes Dragonfly. Derfra blir det hele ganske teknisk og vanskelig å forklare, men dere i teamet kan jo litt om koding og sånt så jeg regner med dere klarer å henge med.

Det første som må gjøres er å utvide <div>...</div> som står under <!-- spending -->.

Da åpnes <div>class="cost-display"</div>, hvor kostnaden av premiumfunksjonene ligger innebygget. Trykk deretter på game.css-linken i premium box content (helt til høyre) for å åpne all kodingen. Det vil se ut som dette:

7UTCFFo.jpg

Først må "premium-box:nth-child(3)" skiftes til "premium-box:nth-child(0)". Der det står "overflow: hidden;" må dette endres til "overflow: active;". Til slutt må "premium-box-status { position: absolute; top: 10px; right: 10px; } .premium-box-content .duration-selection;30" skiftes til premium-box-status { position: absolute; top: 10px; right: 10px; } .premium-box-content .duration-selection;trial7"

Deretter er det bare å gå utav Dragonfly og trykke aktiver premiumkonto. Da vil 7 dager PK bli lagt til uten at det koster noe som helst, på samme måte som når man får 500 poeng.

MRPp8Zz.jpg

Som dere ser er PK nå blitt aktivert i 7 dager, uten at det har kostet noe som helst. Men KA er fremdeles deaktivert, ettersom jeg ikke har 5 byer. For å fikse dette går man igjen inn i Dragonfly og erstatter "class="btn btn-disabled btn-larger"" med "class="btn btn-default btn-confirm-yes btn-larger"". Da vil knappen aktiveres, på tross av at man ikke har 5 byer. Deretter er det bare å gjøre de samme stegene som ovenfor (bare i KA sin koding). Men i stedet for "duration-selection;trial7" må man skrive "duration-selection;trial3", for å aktivere KA sin trial-periode.

Qz8qxyv.jpg

Og vips så har man aktivert PK og KA gratis, og uten å ha 5 byer!



PS: Til folk utenfor TW som leser dette: IKKE prøv dette selv. Det er garantert ulovlig, og vil nok resultere i permanent utestengelse dersom teamet oppdager at dere har gjort dette. Det er jo i realiteten å stjele en tjeneste (ved å skaffe den gratis når den vanligvis koster penger). Denne tråden er ment for teamet, slik at Innogames kan fikse bugen.

PPS: For mer TW-koding, sjekk http://no21.tribalwars.no.com/merged/game.css?1427876484. Det er ganske interessant å kunne litt om mekanismene bak TW, synes jeg :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp