Claimsystem

Karmany

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Hei
Jeg er rett og slett lei av kryssadling og annet tull pga rotete og uoppdaterte claimlister, og ønsker att det skal komme ett system som hindrer dette.
Så jeg kommer nå med en ide til ett sånnt system.

Dette skal da være tilgjengelig som en knapp ved siden av "Stammes forum", og man skal kunne klikke på byen på kartet, for så å kunne klikke på "Claim"

Grunnleggende ting systemet skal gjøre:
1. Se om byen du vil ha er claimet.
2. Automatisk slette claimen da den personen som claimet byen tok byen.
2.1. Gi en rapport til han som har claimet om byen har blitt adlet av en annen.
3. Gi beskjed til en angitt person om en by som er claimet blir tatt av en annen person i stammen.

Tilpasning:
1. Hertug/Baron vil ha makt til å bestemme hvor lang tid (dager) claims kan gjelde til dem blir automatisk slettet.
Eksempel 1 dag - ubegrenset.
2. Hertug/Baron kan avgjøre hvor mange claims en person kan ha.
Eksempel: 1 claim - ubegrenset
2.2. Endre anntal for enkelte personer.
3. Hertug/Baron kan kunne avgjøre om man vil dele lister med andre stammer.(Fint om man har understammer/broderstammer)
4. Hertug/Baron har oversikt over alle claims og kan slette og legge til claims.
5. Hertug kan avgjøre om man skal bruke dette systemet i stammen i heletatt.
6. Hertug/Baron skal kunne angi en gitt person som leder for dette systemet (Akkurat som forum mod rettigheter)
7. Hertug/Baron kan avgjøre om alle i stammen kan se hverandre sine claims

Den evige krangelen om farmer:
1. Man skal også kunne angi en by som "Farm".
1.1. Dette må godkjennes av alle spillere innen 7*7.
2. Om noen da claimer denne byen vil det sendes en rapport om att (Navn på spiller) ønsker å Claime denne byen. Dette må da godkjennes eller avslås.
Man kan også legge med en liten beskjed om hvorfor man ønsker å adle denne.

PK funksjoner:
1. Farmer og Claims blir automatisk markerte på kartet (Kan slåes av og på)
2. En "Vis alle Farmer/Claims-knapp" kan lures inn ett lurt sted (Har ikke tenkt noe særlig på dette)

Utseende og oppsett er ikke gjennomtenkt enda.

Dette er kun en ide, og den er fullt ut mulig å endre på.
Jeg må beklage villedende ting i teksten og evt skrivefeil.
Kom gjerne med forslag til forbedringer. :)

~K~
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Aldri hatt noen problemer med kryssadling i stammene mine med mindre jeg har sovnet rett etter å ha sendt adelsmenn. Ikke at det har skjedd og noen andre fikk lyst på byen, men men. Få dere (stammen din/deres) et bedre system.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Jeg mener å huske at ppvest hadde et system som gikk igjennom hans server som hadde noelunde disse funksjonene. MEN, det var kun for hans stamme og de som claimet igjennom dems forum, daværende AKDM ifra v1.

Om dem har det enda, i så fall i IB, vet jeg ærlig talt ikke.

Dem ble gitt lov til å ha sitt system oppegående da, ettersom det ikke belastet tw serveren og skadet noen av oss andre, men nå som det har kommt ny ledelse på .no så hadde det i grunn vært greit å få vite om dette enda er lovlig...

Og ja, helt enig, denne ideèn med noen spesfikisjoner er en meget god ideè, og vil nok gjøre tribalwars mye mer lettvindt for stammer og kanskje også skape mer spilleglede. :)
 

Karmany

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Takk for tilbakemeldinger :)
Btw, tror ikke IB bruker dette systemet, ihvertfall ikke som jeg vet om..
 

DeletedUser

Guest
Grei ide, men kom deg over i en velorganisert stamme, så blir dette fort litt smør på flesk.

En ting som dukker opp er de sverdene som dukker opp over en by når den angripes, og den gule pila når de er på vei hjem. Hadde vert fint om det også dukket opp en liten krone eller noe sånt, når noen i stammen eller allierte, kanskje tilmed IAP's; har sendt adelsmenn mot byen.

Men jeg støtter også dette forslaget. Selv om det jo er totalt meningsløst for visse stammer som har løst kryssadlings problematikken med effektive systemer som følges opp av alle i stammen. :)
 

dr.yes

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Å ha det innenfor stammen eller innenfor en allianse mellom flere stammer kunne det gått, men slik at alle kan se hvilke byer som er claimet av hvem som helst vill jo bli litt idiotisk med tanke på at stammen til den som blir claimet kan se om byen hans er det så blir det jo bare verre for den som skal ta byen.

Mulig jeg forsto det forslaget feil, men dette er i vertfall min mening om det
 

DeletedUser

Guest
hehe, det likner jo i prinsippet på BOL/Elite sitt system, bare endel andre tillegg som jeg aldri har sett helt behovet for tidligere.

Uansett, fint forslag. Er en grunn til at vi har slikt :p
 

Karmany

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Å ha det innenfor stammen eller innenfor en allianse mellom flere stammer kunne det gått, men slik at alle kan se hvilke byer som er claimet av hvem som helst vill jo bli litt idiotisk med tanke på at stammen til den som blir claimet kan se om byen hans er det så blir det jo bare verre for den som skal ta byen.

Mulig jeg forsto det forslaget feil, men dette er i vertfall min mening om det
Selvsagt kan ikke alle se claimsene dine, kun de i stammen din og de andre stammene Lederene i stammen din har valgt å dele dette med :)
 

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Det er flere som har tenkt og foreslått dette til de høyeste kommandørene, men dette er litt unødvendig og litt for ''avansert'' enn det behøver være. Farmer blir også unødvendig.

Elite/BOL sitt system er bedre enn dette (mener jeg) og jeg mener at å innføre et slikt forslag som Elite/BOL bruker i en ny stamme-tab ville vært bedre. Men kanskje også dette blir unødvendig.
 

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Og for dem som ikke vet hvordan systemet til Elite/BOL funker, skal jeg forklare det..

Dette systemet fungerer i disse dager på en internettside hvor vært medlem i stammen har fått tildelt brukernavn og passord. Når man logger inn så kan man claime byer, maks 15 byer på en uke hvis jeg ikke husker helt feil. Man kan ikke ''bytte'' ut byene før man har tatt dem, derfor er det meget vanskelig for spioner å vite hvem by som skal adles av denne stammen.

Enkelt og fint system, et system som jeg mener kunne blitt ''integrert'' i Tribalwars. Frivillig selvsagt.
 

DeletedUser

Guest
Og for dem som ikke vet hvordan systemet til Elite/BOL funker, skal jeg forklare det..

Dette systemet fungerer i disse dager på en internettside hvor vært medlem i stammen har fått tildelt brukernavn og passord. Når man logger inn så kan man claime byer, maks 15 byer på en uke hvis jeg ikke husker helt feil. Man kan ikke ''bytte'' ut byene før man har tatt dem, derfor er det meget vanskelig for spioner å vite hvem by som skal adles av denne stammen.

Enkelt og fint system, et system som jeg mener kunne blitt ''integrert'' i Tribalwars. Frivillig selvsagt.

Hvilken nettside? ^^
 
Topp