=D=, IB og Core

DeletedUser

Guest
Hei,

Løgner og overdrivelser om andre spillere/stammer er en del av propaganda.
Noen bruker begge deler, andre bruker "kun" overdrivelser, men klarer å "unngå" begge over tid, siden man kjemper for sin sides meninger.

En "løgn" som skyldes mangel på informasjon eller feilinformasjon kan skje noen ganger. Men så lenge man er raske med å unnskylde seg når den riktige informasjon kommer fram, er dette greit.

Jeg har ledet Dolkene =D= siden starten, nå er vi 4 hertuger totalt, men jeg tar fortsatt en del sentrale valg.

TW er et krigsspill hvor det er en kamp om byer, ressurser og for å redusere trusselbilde fra fiender. Og denne kampen har økt etterhvert som Verden 1 har skredet fram siden starten i februar.

Når det gjelder diplomati og krigsvalg har vi i Dolkene prøvd å være mest mulig forutsigbare og troverdige for de stammene vi har valgt å være alliert med, også med dem som bare har ønsket IAP. Vi har ikke vært 100% uskyldige i å bryte avtaler, men har holdt det på et minimum. Dersom vi har angrepet allierte har det vært pga lokal ressurskamp/kamp om enkeltbyer som kom for nærme oss.

Litt historie
Jeg så tidlig på strategikart oversikter at Core holdt på å vokste seg enorme, og jeg ble sjokkert da jeg så at feks NoVi (som nå er merget inn i Dolkene) ble plukket fra hverandre by for by. NoVis ledere klarte/orket ikke å gjøre den jobben som måtte gjøres, og NoVi hadde for mange uerfarne spillere til å stå imot Cores organiserte angrep. Brann2006 (som på denne tiden var den største spilleren) lå bak hovedgruppen til NoVi på kartet i sør og tok byer akkurat som han ville, byer med tittelen "My grandmother could do better", bare for å gjøre enda mer narr av handlingslammelsen til motstanderne.

Core angrep IB (og den midlertidige stammen de gikk inn i en periode), de angrep også NoVi, RoS, BETAS, VK, Merc, ~S-V~, T.F.B, VIK, KH osv. Flere av disse er mer og mindre borte nå.

Jeg forhørte meg litt rundt og et faktum gikk opp for meg. Dersom ingen tok tak i situasjonen i mitt område, ville Core bli så store at jeg måtte bli tvunget til å gjøre det som de ville. Brann2006 var ikke så langt unna, og i en av de første meldingene mellom oss uttrykte han at hovedbyen min virket som interessant å ta, men at han hadde andre mål (!!).

Jeg likte ikke tanken på at jeg og stammen jeg ledet skulle komme i en slik situasjon. Skrekkbildet hvor at en liten pjokk (propaganda :p) som Brann2006 skulle komme å ta byene våre når han ville.. gjorde at jeg sverget en ed på at så lenge jeg er i verden 1 skal jeg kjempe mot Core og denne stammens allierte.

Etter å ha hørt fra forskjellige spillere/stammer hva Brann2006 gjorde i starten av spillet av lurespill/stammeinflitrasjon/manipulasjon av andre ble jeg ikke mindre kamplysten akkurat.

Siden feburar har jeg og Dolkene jobbet hardt for å bygge opp en motstand mot Cores totale herredømme. Core består av veldig mange erfarne spillere, og har blitt kalt en "elite" stamme, selv om det ikke er hele sannheten, ikke alle i Core er toppspillere....noe som vi som sloss mot Core skal være glade for....

Pr. 30.mai 2008 er Core fortsatt den største stammen. Vi er størst med alle understammene, men det er bare hovedstammen som pr. idag klarer å kjempe effektivt.

Jeg har bidratt til at Dolkene har blitt merget med de fleste av de største anti-Corestammene i K54 og K55. Vi har merget med KH, RoS og |MF|. Vi splittet opp i søsterstammer siden vi begynte å bli for mange (100 maksgrensen), Dolkene Sør og Dolkene Nord. Da stammen endelig begynte å ta form gikk vi til full krig mot Core og spesielt Brann2006.

Brann2006 spilte lite en periode, og ble passet av kontopassere mye, og dette hjalp oss i å ta mange byer fra han, og presse Core tilbake. Ingen tvil om at Brann2006 kan sine ting i kamp, men han har gjort flere taktiske feilvurderinger... feks hvor han har tatt byer på kartet.... arrogansen er nå dramatisk redusert iallefall.... men han fortsetter sitt lurespill, men nå er det vel bare 10 åringer som går på amatør diplomatiet hans....

Dolkene har prøvd å bygge en allianse av stammer mot Core, og har ønsket å dele seieren med alle stammer som faktisk kjemper mot dem. Dele seieren, dvs være i vinnerkoaliasjonen som deler seieren til slutt. Har hørt rykter om at Cores mål var å vinne hele spillet alene, og jeg regner med dette stemmer! (propaganda? kanskje...)


Så til forholdet Dolkene og IB

Core stoppet plutselig å angripe IB og IB fikk en IAP med dem. Vi lurte på hvorfor, hadde Core plutselig blitt snille?, men tok en titt på oversiktskartet, og så at Core holdt på å omringe en større "øy" i K55/K54 som besto av RoS, SPQR, |MF| og en del NoVi medlemmer. Vi dolkene holdt også på å bli større.

Core fant ut at de ikke kunne krige med alle på en gang... og valgte å stoppe angrepene på IB, dvs spare dem til de andre var borte.... (å ta IB kunne vente til dere hadde tatt de andre, ikke sant Core?). Core er den mest kyniske stammen i Verden 1.... bevisene er så mange at de ikke klarer å unnslippe, uansett hvor mange 10-åringer de har til å spamme det motsatte på forumet her...

Vi i Dolkene kjente forhistorien til IB og Core, og regnet med at IB egentlig ikke likte Core, noe vi har fått flere bekreftelser på.... støtte til en av våre byer, innhold i diplomatimeldinger mm. Vi ønsket derfor en allianse med IB, først hadde vi en IAP, deretter gikk det over til en allianse.

IB er og var svært presset av Core. Men etter at Grimlock tok over som leder for Core følte IB seg litt mer trygge på dem.
IB vet/visste at de ikke har spillere som er istand til å matche Core gjengen... og valget ble til slutt lettere.... de ville/måtte samarbeide med Core for å "overleve" som en stor stamme i Verden 1.

Vi og IB var allierte, men da jeg sendte en melding til ledelsen i IB om at vi nå var klare til å gå til full krig mot Core, fikk jeg en skarp melding tilbake fra diplomaten til IB, Hedgard, at de ville ikke la seg diktere av meg/Dolkene. Jeg sverger på at meldingen jeg sendte ikke hadde noe diktator innhold, det var Hedgard som tolket det slik (en elendig diplomat). Vi forsto da at IB ikke kunne være alliert med oss, og være med å dele en evt seier til slutt, når de ikke ville være med alliansen av stammer som endelig var sterke nok til å gå mot Core.

Jeg orker ikke å ta hele historien om evo*, men kort fortalt hadde vi flere beviser for at evo* samarbeidet med Core/Brann2006 og vi angrep han først slik at han ikke kunne sende støtte til Brann2006 da vi tok han etterpå.
Har tatt litt tid før alle rapporter har blitt funnet fram, men fakta er at vi angrep evo* 1 1/2-2 dager før evo* rømte til IB.
Uansett mener jeg en alliert skulle ha respektert min melding om å kicke evo* på bakgrunn av flyktningeregelen uten å kreve masse rapporter.... hva er vitsen med alliansen dersom man ikke stoler på hverandre?

Uansett, IB brukte våre angrep på evo* som hovedgrunn til å gå inn i allianse med Core og til å angripe Dolkene byer flere plasser på kartet. Hedgard stemplet meg som diktator og at jeg/Dolkene er håpløse og samarbeide med (se hans innlegg tidligere). Han bruker så mye løgn i sitt diplomati/propaganda at jeg ble/er forbannet.... og jeg har også blokkert han internt i TW. Selv har jeg kicket over 10 spillere som har kommet inn i Dolkene som flyktninger.. og respektert regelen så ofte vi har klart. Flyktningene har så flere ganger rømt inn i våre understammer, og det er mer jobb å få dem kicket derfra siden jeg ikke er hertug i disse. Innrømmelse: Jeg har en gang vært mer aggressiv enn jeg burde mot IB, i en grensekonflikt i sør (Yuma fra IB-a), har beklaget dette og forsøkt å rydde opp etterpå.... beklager igjen IB-a og Yuma...

Jeg sender herved en oppfordring til alle stammer i Verden 1 om å være svært forsiktig med å stole på Core og Hedgard....

Jeg og Dolkene vil fortsette vår kamp mot Core og denne stammens allierte. Ordet "Paladin" er knyttet til det noble og ærlige... vi mener at dersom en stamme skal forbindes med "ondskap" i Verden 1... så må det være Core... har satt stammer opp imot hverandre, infiltrering osv osv...

Vi ønsker iallefall en IAP med IB slik at vi kan vie all vår tid mot hovedfienden Core, har aldri vært vår interesse og sloss mot IB eller IB-a, vi så på dem som allierte, men de sviktet oss.


Blant annet løgneren Hedgard Ormetunge står i veien for en fredelig løsning. Core var lenge desperate etter å finne noe å bruke mot meg og Dolkene i sin propaganda, og Hedgard, Cores "løpegutt/puppet" klarte til slutt å finne noe som han kunne forvrenge... gratulerer sviker!


Faller Dolkene og vår allianse, kan Core gjøre akkurat hva de vil.... og da erobrer de IB også.... bare vent å se...



Hilsen

Daggerheart

Hertug i Dolkene


3311.png
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Synes du kunne latt IB slippe å stå på den overskriften.:)
Det var ikke mye du hadde å si om oss :(
 

maggaw

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Endelig

Endelig kommer sannheten frem!

Hedgard og alle andre feiginger i IB burde skamme seg...
Jeg blir så glad når jeg kommer til å se IB minke på kartet og på ranken..
Lykke til med kampen mot =D= og våre allierte. Dere kommer til å trenge det.:
 

DeletedUser

Guest
Bra propaganda, Dagger, det skal du ha.

Core er den mest kyniske stammen i Verden 1....

Nei, det er nok enten xxx eller SNB.

Selvfølgelig har vi angrep IB. Vi har nok angrepet stort sett alle, fordi vi ikke hadde noen status. Det er ganske vanlig. Det samme har skjedd mot oss, og vi tar ikke det som noen krigserklæring.

Pr. 30.mai 2008 er Core fortsatt den største stammen.

...med mindre man legger sammen alle =D= stammene. Da er de størst. Eller er ikke de andre stammene regnet som gjenbyrdige med selve =D=...?

å ta IB kunne vente til dere hadde tatt de andre, ikke sant Core?).

Ikke så lenge jeg er hertug.

Har hørt rykter om at Cores mål var å vinne hele spillet alene, og jeg regner med dette stemmer!

Naturligvis. Jeg tviler på at vi er de eneste.

vi mener at dersom en stamme skal forbindes med "ondskap" i Verden 1... så må det være Core...

Join the dark side. We have cookies.
 

DeletedUser

Guest
Grimmy

Godt eksempel. Takk Grimlock.

Lederen for Core klarer å motsi seg selv, luringen.

De vil ikke ta IB så lenge han er hertug...

Men...

De vil vinne spillet alene!

Så.....

Du går av som hertug når dere begynner å banke opp IB??


"Join the forces of good, we got beer!"

"Cookies" passer vel best for 10 åringene som spammer dette forumet?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Oops, du tok meg der. Jeg la faktisk ikke merke til at det sto "alene" der.
 

DeletedUser

Guest
For det første fatter jeg ikke at du virkelig orker å bruke så mye energi og tid på å slenge ut personkarakteristikker om meg til alle og enhver.

For det andre fatter jeg ikke hvordan du mener at dette kan løses opp i når du nekter å snakke med meg.

For det tredje forstår jeg ikke hvordan du ikke forstår at det er godt mulig å mislike både =D= og Core samtidig.

For det fjerde antar jeg at du er klar over at =D= har tatt flere byer fra IB enn Core før krigen brøt ut.

For det sjette må jeg på en helt personlig side si at jeg nå seriøst vurderer å slutte med dette spillet. Jeg får så utrolig mye kjeft og trusler i innboksen min hver dag at jeg nesten gruer meg til å logge på.

Hedgard
 

DeletedUser

Guest
For det første fatter jeg ikke at du virkelig orker å bruke så mye energi og tid på å slenge ut personkarakteristikker om meg til alle og enhver.

For det andre fatter jeg ikke hvordan du mener at dette kan løses opp i når du nekter å snakke med meg.

For det tredje forstår jeg ikke hvordan du ikke forstår at det er godt mulig å mislike både =D= og Core samtidig.

For det fjerde antar jeg at du er klar over at =D= har tatt flere byer fra IB enn Core før krigen brøt ut.

For det sjette må jeg på en helt personlig side si at jeg nå seriøst vurderer å slutte med dette spillet. Jeg får så utrolig mye kjeft og trusler i innboksen min hver dag at jeg nesten gruer meg til å logge på.

Hedgard

Ikke slutt Hedgard, Daggerheart kan virke stor og stygg, men han er egentlig bare en datanerd som bruker alt for mye tid her på TW.no:D
 

DeletedUser

Guest
For det sjette må jeg på en helt personlig side si at jeg nå seriøst vurderer å slutte med dette spillet. Jeg får så utrolig mye kjeft og trusler i innboksen min hver dag at jeg nesten gruer meg til å logge på.

Jeg ser på det som gratis underholdning.
 

DeletedUser

Guest
Hedgard du må svare på mail!
Er tross alt du som bomber innboksen min om hvor stor og stygg Dagger er.

Mulig Dagger har driti seg ut på ett par plasser men vit dette;
HAN ER IKKJE DEN EINESTE!
 

DeletedUser

Guest
Synes egentlig denne propagandaen/drittslengingen er litt morsomt. Spilte en stund blandt de største stammene i verden en på den engelske serveren, og selv om det var noe intriger så kom det aldri opp på dette nivået.

Kanskje også derfor at den engelske "versjonen" av Core, om jeg kan kalle det det, T:W, klarte å oppnå et herredømme som ingen klarte å bryte.
 

DeletedUser

Guest
Krysser fingrene

Hmmmm,

La oss ta det innlysende.

Du er en elendig diplomat Hedgard. At jeg nå får vite at du også driver og sender de syke greiene dine til SNB også.. for å få dem til å skifte side.... ja, jeg forakter deg bare enda mer.

Jeg har jo ikke tatt med alt i hovedinnlegget... hvordan du har brukt alliansen med Dolkene i meldinger til stammer IB har vært i klammeri med (feks SPQR og SFF). Og truet de med at dersom de ikke føyet seg, så ville alle allierte av IB (lengre liste over stammenavn) angripe også.

Dersom jeg anbefaler deg å slutte... så blir du sikkert i Verden 1... derfor gjør jeg det ikke... og håper på at du gjør akkurat det motsatte av det jeg sier!

Krysser fingrene nå... :p



3311.png
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hmmmm,

La oss ta det innlysende.

Du er en elendig diplomat Hedgard.

Jeg har jo ikke tatt med alt i hovedinnlegget... hvordan du har brukt alliansen med Dolkene i meldinger til stammer IB har vært i klammeri med (feks SPQR og SFF). Og truet de med at dersom de ikke føyet seg, så ville alle allierte av IB (lengre liste over stammenavn) angripe også.

Dersom jeg anbefaler deg å slutte... så blir du sikkert i Verden 1... derfor gjør jeg det ikke... og håper på at du gjør akkurat det motsatte av det jeg sier!

Krysser fingrene nå... :p

Vel, er vel helst dere som ødela forholdet til IB, så det er vel dere som har dårlig diplomat.
Og du bør passe deg litt for IB, for de er faktisk mer koordinerte i angrep enn dere;)

Dere har brukt sånn ca 2 måneder på å ta ut brann fra K54. må si det er rekord i å være treig. Må vel være alle de forlate byene dere måtte ta først.
Jeg må bare si, jeg ler hver gang jeg får en innkommende fra =D=. hele stammen er en vits.
 

DeletedUser

Guest
Vits

Når du ser hvordan Hedgard skriver og jeg... hvem tror dere ødela forholdet mellom oss? Bare se på det andre hovedinnlegget hans.. og sammenligne det med mitt...

Den store offensiven mot Core startet ikke for 2 mnd siden... den startet rundt 15.Mai.

Da vi først kom i gang falt jo Brann2006 byene et tur og orden (joda jeg kjenner kontopasser unnskyldningsgreiene).

Vi vært igjennom flere merger og begynner å få gruppene våre på plass, men aktivitetsnivået er ganske forskjellig, og det gjør det hele "utfordrende" å lede.

Men, jeg sluttet å spille på "easy" setting mange, mange år siden.


3311.png
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Når du ser hvordan Hedgard skriver og jeg... hvem tror dere ødela forholdet mellom oss? Bare se på det andre hovedinnlegget hans.. og sammenligne det med mitt...

Den store offensiven mot Core startet ikke for 2 mnd siden... den startet rundt 15.Mai.

Da vi først kom i gang falt jo Brann2006 byene et tur og orden (joda jeg kjenner kontopasser unnskyldningsgreiene).

Vi vært igjennom flere merger og begynner å få gruppene våre på plass, men aktivitesnivået er ganske forskjellig, og det gjør det hele utfordrende og lede.

Men, jeg sluttet å spille på "easy" setting mange, mange år siden.


3311.png

Vel, i tribalwars er det ikke noe som heter easy eller vanskelig setting. Men hvis du synes det er smart å rekrutere spiller som blir kanonmat over hele kartet er du som får svi for det i lengden. Jo fler steder du er jo flere fiender vil du få.
Og bryte med IB var vel ikke det smarteste strategiske trekket jeg har sett i forhold til understammene dine.
 
Topp