Deaktivering av militærleiren

DeletedUser

Guest
Annonsering her

Er dette noe de har bestemt i tyskland og som gjelder på alle servere, eller er det noe dere har bestemt for .no ?

For budskapet synes å komme fra innogames, men formuleringene får det til å høres ut som det er noe lokalt fra dere

Ikke at det betyr så grådig mye uansett, men det kan ha noe å si for hvordan nyheten blir mottatt og hvor mye pes dere får ^^

Edit; altså hvem tilhengerne av militærleiren skal whine til/om.. I care not.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ingame sto det noe om at verdnen også stenges for nye spillere. Det står det ikke noe om i erklæringen her på forummet. Hva er riktig, og/eller er jeg helt på skogstur?
Synes isåfall dette er litt tidlig på enkelte verdner.

Samtidig synes jeg da ML-en har blitt brukt litt i hvertfall. Den krever mye tropper, så at det ikke er hundrevis av leirer ute til enhver tid er jo noe man burde regne med.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Dette er noe som gjelder samtlige servere.

Det ble ved en feil vist en melding i noen få timer som sa at V5 skulle stenges for nye spillere. Dette stemmer ikke!
 

DeletedUser

Guest
Ok bra. Men hvem er det som har kommet frem til denne beslutningen egentlig? V5 som jeg spiller på, er ennå ung. Som jeg sa tidligere så krever en slik leir mye tropper, og i en yngre verden burde det forventes et minimalt bruk av disse. Tenk når man snakker i v1 størrelse. Hvor mange flere ML's ville det ikke blitt brukt da? Sikkert spillere som hadde hatt et par alene. Da kunne man virkelig kjørt på mot hverandre.
 

DeletedUser

Guest
Støtter Viljardicus over meg her. Det er ikke så lenge siden disse leirene kom til TW, og mange verdener med dette har rukket å bli såpass "store" at disse har hatt noen særlig funksjon før nylig.

Synes forøvrig dette er noe dritt. Hadde gledet meg til å bruke disse leirene videre også.
 

DeletedUser

Guest
@Viljardicus og Gard: Dere glemmer at servere på .net ( W47 og W49 tror jeg ) har rukket å blitt betydelig større enn V5, og at dette ikke er en avgjørelse som kommer direkte fra .no teamet. V5 kommer forøvrig aldri til å komme i nærheten av V1 sin størrelse :p
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
@Viljardicus og Gard: Dere glemmer at servere på .net ( W47 og W49 tror jeg ) har rukket å blitt betydelig større enn V5, og at dette ikke er en avgjørelse som kommer direkte fra .no teamet. V5 kommer forøvrig aldri til å komme i nærheten av V1 sin størrelse :p

Spillerne kan vel si sin mening om det for det vel? Er enig med Gard og Vilard. endelig nærmer det seg litt nytte av de også fjernes de, hmmmmm spørs om jeg fortsetter på V5 nå:confused:
 

DeletedUser

Guest
Spillerne kan vel si sin mening om det for det vel? Er enig med Gard og Vilard. endelig nærmer det seg litt nytte av de også fjernes de, hmmmmm spørs om jeg fortsetter på V5 nå:confused:

Selvfølgelig. Hva i all verden fikk deg til å tru at jeg mener noe annet? Og jeg kan vel også si min mening om deres resonnering? :)
 

DeletedUser

Guest
Nå er jeg litt usikker på hva bakgrunnen til å fjerne leirene er. Så vidt jeg vet er V5 den serveren med flest spillere på .no, til tross for at mange dødsdømte den før oppstart på grunn av "kjedelige innstillinger". Vil tro at militærleirene er en av grunnene til at såpass mange spiller her, selv om langt i fra alle har fått muligheten til å teste dem :p

Så.. handler dette om penger? Koster det mer å ha en server med militærleirer oppe, enn uten? Ser liksom ikke helt vitsen med å fjerne de fra ekstisterende servere, men da heller å la være å starte opp nye med disse leirene. Synes det er synd, da dette er en ny dimensjon i spillet.
 

ekko

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det står jo ganske greit og tydelig at militærleirene blir fjernet pga at det ikke ble brukt så mye som man først tenkte, og at det ikke utgjorde noen større forskjell IG. Hvorfor dem ikke bare gjør som du sier og ikke legger det inn på framtidligere servere vet jeg ikke, men det er nå sånn at .net blir brukt som en plass for å teste sånne ting og der ble det tydeligvis ikke brukt (derav grunnen til fjerningen).
 

badsmiley

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Vel, alles forventninger blir jo ikke oppfylt.

Innogames håpet mange ville bruke MLer veldig ofte, de største stammene har vel som regel alltid oppe en ML, så jeg syntest dette var litt dumt å fjerne dem, da vi hadde "lært" oss til å spille med dem, også plutselig blir dem borte.
 

DeletedUser

Guest
Vi får jo også høre at gamle verdener ikke kan få nye elementer som har kommet i etterkant, noe jeg er helt enig i. Men da synes jeg at gamle verdener også bør få beholde de elementene som spillerne er vant til og har basert spillet sitt på, og ikke fjerne noe fra etablerte verdener heller.

Selv har jeg ventet på en periode da jeg får mer tid, så jeg kan låne meg en konto på v5 og lære hvordan militærleiren fungerer :(
 

DeletedUser

Guest
Jeg syns det er synd at millitærleiren forsvinner, da jeg liker å bruker den. Riktignok er det ikke ofte jeg har brukt den, da jeg liker at den times inn perfekt og det krever da litt tid for å få gjennomført en.
Men jeg syns V5 som har fått innført denne millitørleiren, skal få lov til å beholde denne.
Må si meg enig med Wynja.
 

DeletedUser

Guest
jeg vil også ha en undersøkelse på om militærleiren skall legges ned.
 

DeletedUser

Guest
Det er to typer programmering, "interpreted" og "compiled". Et "compiled" språk er mye raskere, men også vanskeligere å programmere i. TW er kun programmert i "interpreted" språk. Det motsatte språket ville mest sannsynlig gjort at man måtte laste ned en klient for å spille TW. Nesten alle nettsider er "interpreted" språk.

Så hvorfor er dette relevant?
Grunnen til at militærleirene blir fjernet er pga "performance" problem. Det krever mer prosessor kraft og derfor mer "servers" per verden. Igjen så øker dette kostnadene.


- Nå kan jeg minimalt om programmering. Dette er forklaringen jeg har fått igjennom "Morthy" på .net.
 
Topp