Debatthjørnet!

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Å huff da, jeg er ikke mod eller no sånt (ser ut som de sover?), men det er kanskje greit om folk diskuterer temaet i stedet for... alt annet :)
 

DeletedUser

Guest
moder sover aldri, ihvrtfall noen av dem..

Idag prøvde jeg til å få herbalife og hvib ut av ib familien ;)

Dette var min store bragd idag uten hell dessverre.
 

DeletedUser

Guest
V1 har eksistert en god stund nå. Derfor vet man at flere av de største stammene sitter på kontoer som er praktisk talt uten eier. Som vi vet er det ikke lov å vite passordet til andre kontoer, men for å opprettholde en verden med store spillere har vi alltid sett på kontoer som går fra eier til eier og ikke reagert noe nevneverdig på dette.

Hva bør gjøres med kontoene som ikke har eier? Bør disse gå grå eller bør vi la stammeledere ha retten til å vite passordet på dem for å kunne gi dem videre?
 

DeletedUser

Guest
Ja, men de må sende en sånn derre søknad om å få lov (h)
 

DeletedUser

Guest
Kontoene kan fort havne i feil hender, og jeg mener derfor at de skal bli grå!
 

DeletedUser

Guest
Jeg mener at de folka som har slike kontoer bør ta dette i egne hender.

Dersom de vet at de ikke kommer til å spille mer på TW, kan de gi passordet til en god venn utenfor TW, for eksempel;)

Så kan han ta vare på kontoen.
 

DeletedUser

Guest
sannheten er at ic3princ3 har ankommet IB(blææh)

komentarer?
 

DeletedUser

Guest
Eg meine man skal finne ein ny eier til kontoer. Mange kontoer ligger veldig bra til front osv, da er det egentli veldig dumt å kaste vekk de byene og la fienden få spise de grå byene, om man lar kontoen bli grå.
Mange e redd for spioner, men man e nødt å ta sjangsen, spioner tar ikkje akkurat livet av oss. Det e tross alt ein del av spillet.

Men det som e så greit, e jo at mange begynner å bli kjent med kverandre i irl, da er det igrunn lettere å finne ein eier man stoler på. Kontakter e ein fin fin ting. ;)

Stammelder kan for min del veta passordet. Så lenge han/ho ikkje bruker kontoen til sitt eget beste, da får man sin straff for det.
Men e best å få ein ny eier så fort som mulig så man får brukt kontoen og at den får vokst seg god og stor:cool:
 

DeletedUser

Guest
Ukens spørsmål:
En av de mer diskuterte emnene på v1 er såkalte flyktninger. Dette er noe omtrent alle ledelser på v1 har diskutert seg grønne og det viser seg at de aller fleste har forskjellige definisjoner på hva en flyktning er. Det er kanskje på tide å frem litt hvordan ulike stammer tenker rundt dette temaet.

Hva kvalifiserer noen til å være flyktning?
Hvor lenge gjelder denne flyktning-statusen?
Hvordan kan man bli kvitt den?


Kom gjerne med eksempler på spillere du mener faller i kategorien flyktning.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Selv om jeg ikke spiller V1, så er dette et interessant spørsmål og vil derfor prøve å besvare den.

"Hva kvalifiserer noen til å være flyktning?"

Er kanskje det mest diskuterte temaet på forum, etter gråbypolitikk. En flykning vil være en spiller som bytter stamme for å få beskyttelse under pågående angrep. Men i hvor stor grad angrep kan man kalle en spiller for en flykning? Speiderangrep og fakes kommer ikke i den kategorien. Bombing av byer? mer åppenbart der, men selvfølgelig dukker det vel opp argumenter over at vedkommende dodger. Påfølgene nuking hvor resultatene begynner å gi gule og grønne prikker, ikke røde. Da inndikerer det på at motparten begynner å få problemer. Bytter motparten stamme da, definetivt en flykning. Når motparten begynner å miste byer, ikke en men flere... Da oser det flykning lang vei.

"Hvor lenge gjelder denne flyktning-statusen?"

Den vil vel gjelde så lenge motparten har problemer og er avhengig av hjelp utenfra? Vil vel si at den gjelder helt til motspilleren enten har fått opp sitt forsvar og organisering, dermed rir av seg bølgen med angrep, eller adlet seg til rimmen og kommet seg vekk fra sine fiender.

"Hvordan kan man bli kvitt den? "

Flykningstatus er en kjip ting å ha hengende over seg. Det beste for å slippe unna den statusen, er å bli i den stammen man er i, og kjemper med nebb og klør, får hjelp av den stammen sin om det trengs. Selv om man på en måte er kvitt flykningstatusen ved å ha kommet seg vekk, eller etterhvert kjempet seg ut av bølgene, så vil rykte hjemsøke spilleren lenge. Å bytte stamme mens man er under angrep skaper rykte, tiden og hardt arbeid er vel det eneste som kan fjernet stempelet.
 

DeletedUser

Guest
Hva kvalifiserer noen til å være flyktning?
En "flyktning" er vel gjerne regnet som en person som blir med i en stamme for å få beskyttelse, ja. Uavhengig av om han var i en stamme fra før eller ikke. Men i de tilfellene som flyktning-statusen blir tema i debatter så er det gjerne fordi det er uenighet om hvorvidt personen skal regnes som en flyktning.
Man kan vel si at det å være en flyktning ikke er en egenskap ved spilleren selv eller hans handlinger, men noe vi tillegger ham. I såfall kommer det mer an på relasjonen mellom "flyktningen" og den som holder stempelet, enn mellom "flyktningen" og hans eventuelle nye stamme.
Et annet spørsmål er kanskje hvorvidt en som har fått flyktningstemplet på seg, automatisk skal kastes ut av stammen han har blitt med i. Om dette er tilfellet, så vil den aktuelle stammen ha mer å si for hvorvidt spilleren skal erklæres som en flyktning.
Men det geniale er vel uansett at vi ikke har utleveringsavtaler på TW ;)
 

DeletedUser

Guest
Flyktning er en fyr som blir med i en stamme for beskyttelse.

Flykningstatusen gjelder leeenge! Om en spiller først er avslørt som flykning, kan han enten slutte å spille, starte med nytt nick eller håpe på at stammen holder på hemmeligheten. Han vil uansett alltid lide av mangel på respekt fra den stammens side.

Den beste måten å bli kvitt en flykning er at ingen blir flyktning:D

Neida. Vil si at når man først har en flyktning, bør man sørge for at den spilleren ikke må flykte lenge.

Uansett hva slags spiller han er, om det var opprinnelige eller nye stamme han kommer inn i, bør han få hjelp til å stoppe angrepene. Få angriperen til å skjønne at det ikke blir verdt det. Så bør han få hjelp til å bygge seg opp, slik at det ikke skjer igjen.

Slike spillere er gjerne uerfarne spillere som lar seg true av sterkere spillere. Det vil altså trolig skje igjen, dersom ikke stammen er veldig OBS på at han skal trives der han er.

Om denne spilleren forlater stammen, og den derfor bestemmer seg for å "lekke ut hemmeligheten", er det en nesten sikker måte å bære stempelet videre på. Husk at en flykning gjenspeiler på stammen han flykter fra.

Spillere som blir markert "flykning" med et merke på panna, kommer aldri til å kunne slå seg til ro. Det er alt for mange stammer rundt om kring som praktiserer internadling av flyktninger. Spilleren vil måtte fortsette å flykte resten av livet. Dersom han blir kicket fra alle stammer han kommer inn i, hvordan skal han noensinne bli kvitt stempelet?

Stammene spiller den aller største rollen for en flyktning. Det er stammen som avgjør: flykning eller ikke flykning. Dersom spilleren er så heldig å komme inn i en god stamme uten fordommer, kan han være blandt de heldigste på spillet.

Men selvfølgelig blir en aldri flyktning uten å ha flyktet.:p PASS GODT PÅ AT SPILLERE IKKE FÅR EN GRUNN TIL Å FLYKTE!:)
 

DeletedUser

Guest
Hva kvalifiserer noen til å være flyktning?
Det er vel når en bytter stamme under angrep, eller etter trusler som fører til angrep. Det er en negativ ting som man har hengende over seg. Selv mener jeg at ca 50% av alle flyktninger ikke fortjener å være det, siden de er dyktige spillere.Begrepet er ganske teit, fordi mange bytter til en annen stamme FØR de i det hele tatt har mottatt angrep eller trusler. Disse flytter over til en annen stamme fordi de vet den forrige ikke kan beskytte dem mot et angrep. Det som kvalifiserer noen til å være flyktning etter min mening er å bruke andre som et skjold for seg selv. Dette kan f. eks være at en bytter stamme og får motstanderen til å hakke løs på de nye stammekameratene. Det som mange mener er en flyktning er at en bytter stamme når den kommer under angrep, men er du egentlig en flyktning når stammen din er 3 kontinenter vekke eller du møter en overmakt som du ikke kan ta uten hjelp? Det er litt døvt av noen spillere å kreve at en spiller kjemper til siste slutt når du kunne overlevd hvis du hadde byttet stamme. Hvis du kun hadde hatt 2 valg, å bytte stamme eller dø. Hva ville du valgt? De best tilpassede overlever. Det er derfor folk bytter stamme fordi de ser at de ikke kan overleve i den nåverende.


Hvor lenge gjelder denne flyktning-statusen?
Den gjelder vel så lenge noen husker at du er flyktning. Du er ikke stemplet som flyktning hvis ingen vet/husker at du er det. Ofte er det bare noen få spillere som husker statusen din som flyktning , og sjansen for at de spilleren skal være eller gi informasjon til andre stammeledere er små. Det kan også være vanskelig for en spiller å bevise flyktningstatusen din når det har gått en stund. Noen med god hukommelse kan kanskje huske det og stemple deg som flyktning i et halvt år, men majoriteten vil kanskje stemple deg som flyktning i noen måneder.


Hvordan kan man bli kvitt den?
Det beste du kan gjøre er å vente. De fleste kan ikke bevise at du er flyktning lenger etter 2 måneder. Unngå stammer med spillere i høye posisjoner som kanskje husker at du har vært flyktning.
 

DeletedUser

Guest
Ukens spørsmål 04.09.09:

Verden 1 står peridag i stillingskrig. Det er vanskelig å avgjøre hvem som har et overtak, men det har tidligere blitt nevnt at de mindre stammene spiller en stadig større rolle.

Hvem tror du de mindre stammene på v1 støtter? Hvorfor støtter de denne stammen/siden i krigen? Og, ikke minst, tror du deres støtte er avgjørende på noe vis?

Bruk gjerne eksempler på mindre stammer i din besvarelse. :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp