Delt internett

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
Skjønner ikke helt greia med det delte internettkoblingen.
Om man f.eks går på skole og bruker skole nett, og adre TW spiller brukere det blir det bare heelt håpløst.
Om man har søsken, foreldre som evt. spiller det, blir det også heelt håpløst.

Hadde vært veldig hyggelig om inno/dakapo kunne fjernet dette, eller isåfall få tilgang til og gjøre ditt og datt, rettet mot den som har delt nett, om tilatelse :)
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Skaff deg dual fra et annent land, som nettop kommer hjem fra skolen når din strter :)
 

DeletedUser

Guest
vel...en av de dummeste trådene på lenge dette.... skal vi som e på jobb begynne å kreve "nattbonus" de timene vi e på jobb feks? hvis ikkje dere klarer å holde en konto levnde med 4 spillere så ja...skal ikkje si det eg tenkte engang ..
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Sperra gjelder bare når du er på samme nettet som er på de man går på skole med. Man kan fint angripe dem når man kommer hjem.. Snakker av erfaring. (wasntme)
 

DeletedUser

Guest
Er det ikke mulig at feks ipadresser til skolenett evt ikke blir stoppet av denne regelen? Jeg hadde akkurat samme problemet i fjor. Det er veldig irriterende og regelen fungerer da på en annen måte enn det som egentlig er virkningen (slik jeg har forstått det da). For meningen er vel å stoppe multikontoer, ikke å ødelegge spillopplevelsen hvor man da kanskje får med seg folk i vennegjengen til å spill med hverandre.

Er sikkert ikke en oversikt tilgjengelig over hvilke offentlige nettverk som da kan evt bli tatt som unntak til denne regelen? Kanskje det kunne vært mulig å sendt inn ticket på slike nettverk?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Sperra er ikke bare for å forhindre multi, men også å ta vekk fordelen to eller flere spillere som bruker samme internettkobling kan ha dersom dem velger å samarbeide.

Ja, det er kjedelig at det påvirker alt og da også skole.. men sperra gjelder internettkobling generelt, og vi har ingen mulighet til å "fjerne" noe fra den. I tillegg burde man vel sånn egentlig ikke spille på skolen, men faktisk lære noe.. eller? ;)
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
Alle lærer vel noe første gang de sier noe, så bare repeterer de, og da sitter man heller på mobben :p
Uansett om to stykker med samme nett skal samarbeide, vil jo det være akuratt det samme, bare det er forskjellig nett vel ?
Man kan jo booste en person, som jeg vet mange har gjort, senere på en verden, sånn at de kan få en spiller opp fortere osv.... :p
 

DeletedUser

Guest
Sperra er ikke bare for å forhindre multi, men også å ta vekk fordelen to eller flere spillere som bruker samme internettkobling kan ha dersom dem velger å samarbeide.

Er det ikke meninga at man skal sammarbeide på dette spille da? Mener at det heter tribalwars. Skal man forby skype bruk også da? Siden det gir en utrolig fordel vs de som bare bruker meldinger ig? Jeg forstår ikke hvorfor man skal begrense samarbeidsmulighetene til folk. Det er jo dette spillet i bunn og grunn handler om.

Ja, det er kjedelig at det påvirker alt og da også skole.. men sperra gjelder internettkobling generelt, og vi har ingen mulighet til å "fjerne" noe fra den. I tillegg burde man vel sånn egentlig ikke spille på skolen, men faktisk lære noe.. eller? ;)

Hvis det er en begrensing på at man ikke kan gi free pass til enkelte ip-adresser, skyldes vel det at kildekodene (eller hva de heter for noe) ikke er gode nok. Det skal være mulig å programmere inn slik at det går (gjerne rett meg hvis jeg er helt på jordet). Sist jeg skjekket var det vel fantasien som satte begrensinger for hva man kan programmere? Mener i alle fall at dette ville forbedret spillet om det hadde blitt en ordning på dette, selv om det kanskje er veldig vanskelig å få til.

Angående hva folk gjør på skolen er vel dems egen business. Dessuten har man feks fritimer, friminutt, lunsj, dopauser, filmtitting osv. Regner med du skrev det som en vittig kommentar, men det har jo ingenting med saken å gjøre. Jeg burde vel heller ikke brukt så mye tid på tribalwars som jeg gjør. Jeg kunne gjort mer lekser, vært ute med ekte venner, som jeg faktisk kan se IRL...
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er det ikke meninga at man skal sammarbeide på dette spille da? Mener at det heter tribalwars. Skal man forby skype bruk også da? Siden det gir en utrolig fordel vs de som bare bruker meldinger ig? Jeg forstår ikke hvorfor man skal begrense samarbeidsmulighetene til folk. Det er jo dette spillet i bunn og grunn handler om.

Jo, selvfølgelig kan man samarbeide.. men det er ingen som sier at du samarbeide med dem du spiller på samme internettkobling som. At du drar inn skype i argumentet ditt skjønner jeg ikke da det ikke er relevant, og ikke har noe med spillet å gjøre. :) Sperra er der av en grunn, og jeg er ganske glad for at den kom når den gjorde det. Tidligere var det veldig mye multi, og veldig mange søsken/familier som hadde store fordeler av å spille sammen og dermed utnytta det for alt det var verdt. Sperra kommer ikke til å forsvinne.


Hvis det er en begrensing på at man ikke kan gi free pass til enkelte ip-adresser, skyldes vel det at kildekodene (eller hva de heter for noe) ikke er gode nok. Det skal være mulig å programmere inn slik at det går (gjerne rett meg hvis jeg er helt på jordet). Sist jeg skjekket var det vel fantasien som satte begrensinger for hva man kan programmere? Mener i alle fall at dette ville forbedret spillet om det hadde blitt en ordning på dette, selv om det kanskje er veldig vanskelig å få til.

Det er helt sikkert mulig om dem skulle finne det nødvendig å legge det inn, men hvorvidt dem ser på det som et såpass stort problem tror jeg ikke. I tillegg hadde det blitt et skikkelig rot å legge inn absolutt alle internettkoblinger som måtte være skole/jobb. Jeg ser ingen gode løsninger på det. Har du noen?
 
Topp