DEN BESTE KONKURRANSEN I .NO'S HISTORIE *NO CLICKBAIT*

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
Ehhhh, høres fair ut det Regal, men jeg hadde sett fram til sjakkturnering. Hvis du vil kan jeg godt organisere den ;) Vi kan ta det mer detaljert på pm :D
 

Regal

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Jeg kan organisere jeg, men det vil jo ta tid da, og kreve mye tid med tanke på at folk ikke alltid kan på samme tidspunkt osv. Så det jeg tenker vi gjør er som nevnt tidligere å trekke random fra alle som har klart det innen 00:00 i dag :) og de som klarte det raskest vil få en fordel i treknignen :)
 
Sist redigert:

Regal

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Greit for meg, men da får dere smøre dere med tålmodighet :) Er for øyblikket 7 eller 8 som har klart det. Så om jeg ordner en turnering med 10 stk da? :)
 

stiff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
sjakk turnering? blir fort lett jukset i, vil påstå at den enkelste måten e bare å ha en trekning :p
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Vanskelig å jukse om man har svært få minutter (3ish) uten noe tillegg av ekstrasekunder.

Når sjakk var in prøvde jeg det ut, funka ikkr så bra å cheate med kort tid:p
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
Hmm.... Vanskelig dilemma dette da....
Jeg begynner vel å se fordelen av en trekning...
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Altså om du spiller 3|2 så vil en relativt god spiller slå en sjakkpc fordi den ikke klarer regne seg langt nok fram uten å bruke for mye tid :p
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Altså om du spiller 3|2 så vil en relativt god spiller slå en sjakkpc fordi den ikke klarer regne seg langt nok fram uten å bruke for mye tid :p

Huh? Da må du definere hva en relativt god spiller er i så fall.
Her er topp 25 CCRL ranking med 40/4 tidskontroll (40 trekk på 4 minutter) Ratingen vil nok droppe litt i en 3/2 setting, men ikke nevneverdig vil jeg tro(?), uten at jeg har noen empiriske bevis for det. Til sammenligning ligger rankingen over 40/40 tidskontroll bare noen få prosent over 40/4.

https://gyazo.com/bfd0c2e59be7367ca9e2a0aac13a50aa

Nå skal det sies at dette er en ranking hvor maskiner spiller mot maskiner, så godt mulig den blir annerledes mot mennesker.
Jeg er uansett rimelig sikker på at en decent sjakkalgoritme slår samtlige hobbyspillere på dette forumet ;)
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
Rigged er det ikke, men er ikke noe å legge skjul på at vi var alle engasjerte til å vinne denne konkurransen.
 
Topp