Dora dramaet, ODA's seier og takketale

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
God kveld til alle

Dommen bak den kontroversielle diskusjonen rundt Dora's utkastelse ble idag satt. Han blir nektet å fullføre som verdig vinner av V18 med 50% av stammens medlemmer som ønsker ham ut, og den andre part som ønsker ham inn. Det som har skjedd består egentlig av to helt forskjellige tema. Diskusjonen har handlet om at halve stammen protesterte på hvordan ledelsen (minus MD som ikke var tilstede) håndterte og arrangerte avstemningen/klagene som kom bak den første avstemningen bak Dora's utkastelse. Vi har ment at avgjørelsen ble feilaktig arrangert. Hvilke videre omstendigheter det var bak dette er ikke nødvendig å nevne, for det er avgjort, og bensin på bålet er ikke nødvendig.
ODA's mange medlemmer vet hva dette handler om, og dermed videre omstendigheter rundt det.

ODA's ledelse har vært oppimot perfekt gjennom dens tid her i ODA, og jeg er stolt over å ha vært med i den for noen måneder bak i tid. Ved denne situasjonen med Dora har ODA's ledelse håndtert protestene urimelig. Man kan ikke være perfekt, og kritikk må dere kunne ta for den feilhåndteringen dere gjorde. Samtidig er det deres reaksjoner mot våre klager i ettertid av den første avstemningen som har sjokkert. Jeg har ikke mer å si enn at ledelsen har sjokkert, og da vil jeg legge trykk på Mortens/Xandor holdning som jeg nylig på skype ikveld har vist seg veldig uverdig. At du som leder, medspiller og venn med våre mange medlemmer i ODA tydeligvis ikke har problemer med å krige videre mot oss er sjokkerende. Du har ofret kanskje flest netter for ODA av oss alle, og du har holdt den vanskeligste fronten av oss alle da Xandor var under press - samtidig kommer du på skype å forteller oss at du uten å nøle ønsker å krige mot dine medspillere gjennom nesten 2 år? Dette setter et bilde på litt av den måten dere har håndtert de klagene som kom frem. Etter all den gjentatte banningen din, kjeftingen din og staheten din de siste tre ukene så fortjener du denne. Hat meg om du vil, men no offence. :)

Heldigvis har vi vår sjef Magic Dude som utrolig nok alltid klarer å komme frem til rimelige løsninger. Jeg forstår at han blir begudet, for slik du håndterte situasjonen når du kom hjem gjorde det lettere for begge parter. Du sørget for å få opp en rettferdig og rimelig avstemning, og du tok rimelig hensyn til alle meninger og synspunkt i saken. Utfallet kunne endt verre enn det allerede har dersom du ikke hadde komt inn å tatt rev i seil. Dine medledere har som sagt ikke vært veldig ydmyke, samtidig som jeg har respekt for det dem har stått for.

SEIER TIL ODA
Ved denne anledning vil jeg også trekke frem diverse prestasjoner vi som stamme og enkeltmedlemmer har vist gjennom vår seier mot OIM. Dem som ikke blir nevnt er også spillere som har ofra alt, men dette har vært mye av det viktige.

Afroki's enorme vestlige deffansive overlegenhet (Fabi og Ole-Andre)
Uten Afroki, som var datidens rang 1 på ODD rangeringa har spilt en stor rolle for hvordan vår utvikling, spesielt i vest endte. Jeg har aldri sett to mer kompakte, deffansive og rutinerte karer som Ole-Andre og Fabi var. Hele vår fremtid lå på vår vestlige front der. Dersom dem hadde brutt gjennom afroki ville dem kunne skapt en trippel front mot Dora The Explorer som lå like bak/ved siden av. Dermed ville det fått katastrofale utfall dersom det hadde skjedd. Jeg gikk livredd vær eneste dag for at Afroki karene skulle gi opp, og klarte ikke helt tanken på hva som ville skjedd om det skulle skjedd en total kollaps der.

Dere vil kunne se litt av panikken bak dette innlegget mitt/planen vår fra November i fjord, da afroki slet på sitt verste; https://gyazo.com/c5f4a5f702733ba57adde2000d7932d5

Mount and Blade1's enestående solo herjinger ved mid og early game i sør-vestlige front
MAB1 er den beste offansive spilleren i v18, kanskje hele .no. Hans evne til å holde trøkk oppe, time adelstog og nukes er enorm. Min viktigste oppgave ved early game var å beskytte Afroki, noe som også var viktig iform av den beskyttelsen MAB1 trengte til å bygge seg stor og sterk. MAB1 kom seint til ODA, og har aldri vært så takknemlig over en så god nabo. MAB1 penetrerte gjennom Baaaganosh, atlas, Dr.Good og Mangito helt nede i sør-øst, og var dermed avgjørende for stoppe det presset disse spillerne klarte å gjøre mot Afroki.

Magic Dudes avgjørende utslettelse av Heartbreak, og ODA's sammenkobling fra nord til sør.
Ole viste hvorfor han er best når han utslettet Heartbreak fort som fy. Heartbreak var på topp target listen til ODA i en lang tid da denne spilleren var skiva som dekket over vår sammenkobling mellom Nord og Sør. Det var vesentlig å overta denne sonen da det ville gitt oss strategisk overtak. At dette støtet fra Ole kom når ODA trengte det som mest var også avgjørende for vår motivasjon. Etter HB adlet ham ned de andre spillerne i midten.

Xandor's offansive herjinger early game, og dens deffansive enorme ofring mid game
Three Are Legend som den en gang het var den mest overlegne offansive kontoen gjennom early game, og preget vårt overtak da. I senere tid har Morten vist hvorfor han er den beste deff spilleren på .no. Mye preget av enorme netter beskyttet han hele ODA da OIM (roger spes) kjørte inn kanonene mot denne kontoen. Den ofringa du ga her morten har ført oss til seier, i en ganske stor grad.

Ram77 alltid tilstedeværende offansive press bak Bermuda's undergang
Ann har vist hvorfor ho også vant verden 14. Hovedpersonen bak Bermuda's fall var Ram. Ram77 kan man alltid regne med, og hvordan hun tok initiativ og lada kanonene gang etter gang mot Bermuda var avgjørende for de andre mindre ODA spillerne rundt bermuda, og vår strategiske plassering i øst.

Aurora's stabiliserende effekt
Aurora har ikke alltid vært like mye inkludert i ren front, men har spilt sin enorme rolle i krigen gjennom den måten denne kontoen har administrert sine naboer og aldri mistet byer. Etterhvert gjorde denne kontoen viktige offansive press som førte til et mer kompakt østlig area. Aurora's overlegne adelstempo og alltid økende størrelse har også vært avgjørende for oss.

Jon Snow's enormt effektive adelspress vs Dof/Oim
Jon Snow aka aleks er den som gjennom tidene i ODA har hatt flest fiende adlinger. Hvordan Aleks utslettet spiller etter spiller i øst har vært viktig for vår seier mot Dof. Etter han var ferdig med Dof har han kjørt på videre mot OIM, og tatt ned så mye gjennom sin offansive egenskaper.

Hvalen's ugjennomtrengelige vegg alene ved fienden
Dette preget den østlige krigen. Å møte veggen vær bidige gang er ikke kjekt, slik fienden gjorde mot hvalen.

Dora The Explorer og Decrepitus avgjørende nedslaktning av Mickey n Mallory
Whoop og Fosi er en god kombo. Fosi har vært sterk deffansiv da hans tid var her, og whoop er en av de beste offansive beste spillerne. Whoop har den utrolige evnen å time gode angrep, aldri gi opp og kjøre samkjørte aksjoner. Vår vestlige avdeling hadde 3-4 seriøse aksjoner mot Mickey N mallory før han kollapset. Dem var forsåvidt vellykka allesammen minus en, men den siste og avgjørende var preget av at Whoop timet enormt mange nukes og adels til å treffe på samme tidspunkt. Jeg kunne ikke tenkt meg en bedre nabo. MnM har bak Baaaganosh hatt den mest avgjørende oppgaven i vest blant OIM spillerne.

Why So Serious deffansive utholdenhet mot den nordlige aksjonen.
At WSS klarte å overleve denne aksjonen, og holdt angrepene tilbake over en lang tid var avgjørende for å holde nord. Takk til Stein Rune som ofra mye her.

Bodyguard's bidrag i krigen om øst
Chris og Trygve oppgave gikk mye ut på det samme som Ram77 (slik jeg ser det). Denne kontoen sto for mye av utslettelsen av Bermuda, og slik jeg husker har Bodyguard ALLTID vært tilstede i de kamphandlingene som har skjedd i ODA. Det har vært avgjørende for avdeling der borte.

Hyllest til OIM
Samtidig så vil jeg hylle Mickey N Mallory, Baaaaganosh, Skandyzz, Bermuda og Onkelskrue for den enorme motstanden og bærende effekten dere hadde for resten av OIM. Jeg har ikke sett så dypt på det, men jeg vil tørre å påstå at dere har vært mye den avgjørende drivkraften til OIM. Jeg, som mange andre i ODA har å erkjenne at vi var livredde for at vi skulle tape da vi hadde vår nedtur. Dere har gitt mer enn nok verdig motstand. (yes)


Takk for nå, over og ut.
Jeg har spilt aktiv 100% i v18 siden tidlig august i fjord, og har aldri hatt en bedre periode på TW. Jeg flytter til østlandet i morgen for et år med FHS, men utelukker ikke mer TW senere (love) Jeg har egentlig kun spilt et spill i år, og det har vært TW, så jeg har virkelig fått kjent på den gleden av seieren og resultat av den tiden som har blitt lagt ned i det<3 Forresten må jeg også hylle mine dualer Benjamin og Eirik for at dere redda livet mitt da dere kom til kontoen!

Igjen hyller jeg også ledelsen i ODA for den enorme tiden og ofringen dere har lagt ned for at vi fikk seieren. Xandor, Bodyguard, Ram77 og Magic Dude.

Jeg kommer forøvrig ikke til å ta opp noe mer diskusjon rundt Dora debatten her, jeg er ferdig med det, og hva som skjer videre med Decrepitus vil jeg la min dual Benjamin bestemme (da jeg ikke har tid lenger).

Takk for denne gang, og bra kjempa til alle mann! Kommer aldri til å glemme denne evig fete tiden i v18!


Hilsen
Elias
 
Sist redigert:
Topp