En verden i krig?

DeletedUser

Guest
Hvis jeg ikke tar helt feil er det en del kriger i gang nå.

Hovedkrigen er vel kanskje ( ego? );

Core vs =D= + =DS= + CROM ( ex-=DN= ) + Fenix + SNB(SNB+xxx) ( + BETAS )

Hvordan ser dette ut, regnet siste 30 dagene? Og nå må vi huske på at =DN= hadde en god del tap, før stammen ble løst opp et par ganger.

Side 1: Core

Side 2: =D= CROM =DS= Fenix SNB BETAS BETA A

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 96
Side 2: 63
Forskjell: 33

image.php


Nå er jo en del av disse stammene som er mot Core i krig med andre, blant annet så har vi;

IB + -IB- vs =D= + =DS=

Side 1: IB -IB-

Side 2: =D= =DS=

Timeframe: Forrige uke

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 27
Side 2: 26
Forskjell: 1

image.php


Men legger vi derimot til CROM på =D= og =DS= sin side...

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 30
Side 2: 26
Forskjell: 4

image.php


Tar vi derimot TWR + TFR som angivelig ikke er helt gode venner med SNB, finner vi dette:

Side 1: TWR TFR

Side 2: SNB

Timeframe: Siste måned

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 0
Side 2: 1
Forskjell: 1

image.php


Jøss... det var ikke noe særlig å skryte av.

SFF og SFF-A er så vidt jeg vet i krig med IB og BOL familien. Lurer på hvordan det går der...

Side 1: IB BOL-E BOL63 BOL2 -IB-

Side 2: SFF SFF-A

Timeframe: Forrige uke

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 16
Side 2: 6
Forskjell: 10

image.php


Ser ut som om SFF sliter litt.

Hva kan vi si ifra dette? =D= har tydeligvis bestemt seg for å kaste ut en del stammer som de kanskje ikke hadde bruk for. Det var hyggelig av dem, og viser at de bryr seg om andre stammer. Uansett ser det ut til at de har problemer.

SPT, RoEm og TWR holder seg stort sett utenfor store kriger, og har vokst ganske bra i det siste - hvor lenge vil det vare? Hva vil skje når de velger en side i en av disse krigene?

For øyeblikket er =D= + =DS= og IB + -IB- de to største familiene i verden, ca en million totale poeng foran Core som sammen med Fenix ( #10 ) og CROM ( #20 og ex-=DN= ) de eneste stammene i top 20 uten familie- eller akademistammer.

Diskuter.
 

DeletedUser

Guest
Finfin oversikt.

Virker som =D= sender understammene til å gjøre driten og skummer kremen selv siden de har så bra statestikk alene, og når du tar med understammene blir statestikken en helt annen :)

No offence.
 

Partyisland

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
ja.. Dette var mange kalde harde fakta, men som du sa så er det flere stammer som holder seg noenlunde nøytrale som oss og ulvefolka. Det er nok ikke til å ungå at vi også etterhvert blir trukket inn i dette, en side kan lede stattistikken foreløpig men likevel ende opp med å bli knust. Uansett så kan man være ganske sikre på at de stammene som velger feil side kommer til å angre på det i en ikke så altfor kort tid etterpå..:confused:
 

DeletedUser

Guest
Det er vanskelig å være 100 % nøytrale i så store kriger. Hvem som vinner kommer uansett til å ha en effekt på dere.
 

DeletedUser

Guest
Det er vanskelig å være 100 % nøytrale i så store kriger. Hvem som vinner kommer uansett til å ha en effekt på dere.

Helt riktig, og vi kan tape stort på å være nøytrale og.
Men dette er uansett ikke noe jeg kan gjøre noe med.
 

DeletedUser

Guest
Er det egentig mulig å få en stort større krig enn dette på en så liten server?
 

DeletedUser

Guest
Mulig? Ja. Sannsynlig? Nei.

Kan nok regnes som den første verdenskrigen.
 

Partyisland

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Bare glem det som sto her.. Jeg tenkte ikke på situasjonen i det hele tatt så til alle andre i RoEm ikke misforstå det jeg har full tiltro til stammen min
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det tror jeg faktisk, i og med at Dolkefamilien rakner nå. De har jo gått fra 6 til 2 stammer på kort tid, og i =DS= kan de faktisk ikke engang telle, der står det jo 3!
 

DeletedUser

Guest
Bra oversikt som beskriver hva som foregår i V1 nå.
Synes det er bra av Core og stå imot så mange stammer på en gang, viser jo litt hva som bor i stammen... Hinter da til OD statistikken over de ulike stammene.

Kanskje på tide å se hva =D= kan gjøre, så som de har ditchet alle sine familiestammer?
 

DeletedUser

Guest
ja, men for å være litt diplomatisk så kan jeg komme med noe jag så da jeg var leder i en dårligere stamme: "Fred er alltid den beste løsningen for den svakeste part" RoEm kan sikkert gjøre mye ugang mot hvem vi nå en går til krig mot, men setter du RoEm og Dolkene opp mot hverandre så kommer vi mest sannsynlig ikke til å vinne..;)

Eh... tror nok vi har en stor mulighet ja?
Ville slitt nede i K56 men ellers ville vi gjort det bra.
Så venligst ikke kom med slike negative poster igjen..

Edit:
Fred bygger bare opp til stillingskrig.
Krig må til, og ihvertfall i dette spillet.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hehe, vi i TWR er nok ikke i krig med SNB.. Hehe, men kan være enig i at de ikke akkuratt elsker meg :)

Det at de tok over en by fra søsterstammen/akademiet vårt var vel et "uhell" om jeg ikke husker feil..
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Bra oversikt som beskriver hva som foregår i V1 nå.
Synes det er bra av Core og stå imot så mange stammer på en gang, viser jo litt hva som bor i stammen... Hinter da til OD statistikken over de ulike stammene.

Kanskje på tide å se hva =D= kan gjøre, så som de har ditchet alle sine familiestammer?

OD ranken lyger litt da.
i hvert fall den in game. For den regner kun med ODen du får fra du joiner stammen til du slutter.
Tror kanskje twstats sin er litt mer pålitlig.
 

DeletedUser

Guest
BOL-familien + alierte

Det er kanskje ikke alle som visste det før etter å ha lest innlegget til Grimlock, men BOL-familien (og IB) er altså i krig med SFF. For BOL-familien sin del startet denne krigen mens SFF fremdeles var i topp 10 og BOL lå ranken godt utenfor topp 20. Derfor kan det vel ikke sees på annet enn en suksess fra vår side at vi nå ligger to ranker foran SFF. :D og ja, har fått med meg at points doesn't kill osv. ;)

Når det gjelder kriger generelt, har BOL-e, BOL63 og BOL2 blitt mer eller mindre tvunget til å velge side pga det som ikke kan sies å være annet enn et alianse-rot. Vi har riktignok lenge forsøkt å rydde opp i alianser, slik at alierte er alierte hverandre, men det ble rett og slett ganske umulig. Dolkene, som var vår alierte før vi fikk drama innadd og dannet BOL-e med de mest aktive spillerne, nektet f.eks. å svare på henvendelser i begynnelsen, og da gidder iallefall ikke jeg mase på dem. Hvis de er for gode til å svare på post, skal jeg heller la være å sende dem.

Vi står derfor igjen med mange alierte, men kun to vi for det meste gjør det samme som - nemlig RoEm og SPT. Det er fordi vi mer eller mindre deler Sør-vest mellom oss. Problemet med sistnevnte (les: SPT) har for vår del vært at de velger å krige mot små-stammer som Polac og slawolini, fremfor å velge side i "den store krigen."

Det er til tider ganske frustrerende at ting går veldig seint innad i SPT, og at avgjørelser ikke blir tatt. RoEm og Bol har nå i allefall klart å ta stilling til de store spørsmålene på de ukene det har gått sidene spørsmålene først dukket opp... Så kan ikke gjøre annet enn å håpe noen i SPT leser dette å får forgang på ting i ledelse.

Har selv mottatt klagepost fra medlemmer innad i stammen, og jeg blir nesten litt nervøs av å sitte tilbake å se på at medlemmene i en aliert stamme, som vi deler kontinent med, yttrer såpass med missnøye. Det virker ikke akkurat motiverende for et samarbeid i krig å vite at ting ikke fungerer.
 

DeletedUser

Guest
før krigen mot sff var bol-e rank 24-28 husker ikke helt og sff rank 7 eller 8.
 

DeletedUser

Guest
Men SFF har ikke store styringen da, så det er vel ikke noe vanskelig :p

(Satt nylig moren til en i parallelklassen min som er med i SFF-A eller noe sånt)
 
Topp