Endre navn på byer

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
[spoil]
Kode:
javascript:function%20convert_coords(x,y){con=Math.floor(y/100)+''+Math.floor(x/100);sec=(Math.floor(y/10)%2510)+''+(Math.floor(x/10)%2510);sub=(y%2510)+''+(x%2510);return%20con+':'+sec+':'+sub;}var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;var%20inputs=doc.getElementsByTagName('input');for(i=0;i<inputs.length;i++){id=inputs[i].id;index=id.indexOf('edit_input');if(index!=-1){id=id.substring(index+11);str=doc.getElementById('label_text_'+id).innerHTML;mid=str.lastIndexOf('|');x=str.substring(str.lastIndexOf('(')+1,mid);y=str.substring(mid+1,str.lastIndexOf(')'));inputs[i].value=convert_coords(x,y);inputs[i+1].click();}}end();
[/spoil]

Trykk på scriptet og gå på "Bygninger", så limer du scriptet inn i url-baren, men fjern "http://no3.tribalwars.no/staemme.php?screen=overview_villages&intro". Da blir byene dine noenlunde som dette:


Byer Koordinater Poeng
33:73:27 337|372 9.936
33:73:28 338|372 9.936
33:73:37 337|373 9.962
33:73:38 338|373 9.936
33:73:47 337|374 9.962
33:73:49 339|374 9.910
33:73:66 336|376 9.947
33:73:74 334|377 9.953
33:73:77 337|377 9.947


Forklaring:

33:73:27

33 = Kontinent
73 = Cluster
27 = Plassering i cluster

Alle kontinent er bygget opp av 20x20 "clustere"
 
Sist redigert av en moderator:
Reaksjonspoeng
1
Kan du ta et annet eksempel? Synes det var litt vanskelig å forstå når koordinatene på eksempelbyene begynte med 33 og kontinentet var 33.

337|372
blir jo egentlig bare delt opp sånn
33 7|3 72
 

Katsper

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Kan du ta et annet eksempel? Synes det var litt vanskelig å forstå når koordinatene på eksempelbyene begynte med 33 og kontinentet var 33.

337|372
blir jo egentlig bare delt opp sånn
33 7|3 72

Nei, det er delt opp på en litt annen måte.

Ta det første tallet på x- og y-koordinatene, sett tallet fra y-koordinatet først og du vil få 33. Gjør det samme med det andre og tredje tallene og du vil ende opp med disse tallene: 33 73 27
 
Reaksjonspoeng
1
Honour min venn. Bruker du dette scriptet på den verdenen du har sånn ..masse byer på? Isåfall, kan du screenshotte kartet et sted der du har mange byer og skrive på bynavn på byene? Så kan vi se hvordan dette scriptet sorterer byene :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg bruker det andre scriptet, som er lovlig (vet ikke om dette er det).
 

DeletedUser

Guest
Yoyo, hva sjer a? Sjofa mine byer! ållø schmø system da. Sjønner at dere vil lalle det ass. men sjønner ikke hva dere skal me script. Kibber ikke så mange byer åm dagen lissom...
 

DeletedUser

Guest
Yoyo, hva sjer a? Sjofa mine byer! ållø schmø system da. Sjønner at dere vil lalle det ass. men sjønner ikke hva dere skal me script. Kibber ikke så mange byer åm dagen lissom...

Kebabnorsk ftw :p
 

DeletedUser

Guest
Yoyo, hva sjer a? Sjofa mine byer! ållø schmø system da. Sjønner at dere vil lalle det ass. men sjønner ikke hva dere skal me script. Kibber ikke så mange byer åm dagen lissom...

Har du 1000+ byer og har gjort deg kjent med dette systemet fra start så er dette definitivt lønsømt, og du finner byene 100x så lett.

Og jeg stjeler ikke dine byer, har brukt dette i en god stund før jeg en gang visste hva verden 3 var.
 

DeletedUser

Guest
Har du 1000+ byer og har gjort deg kjent med dette systemet fra start så er dette definitivt lønsømt, og du finner byene 100x så lett.

Og jeg stjeler ikke dine byer, har brukt dette i en god stund før jeg en gang visste hva verden 3 var.

Det eg prøvde sei var berre at det er eit bra system, som eg og brukar ;)

Har laga ein modifisert versjon som tar vare på det gamle bynavnet og putar områdekoden framfor (fjerna ':' mellom tala for å få plass til lengre navn. Max lengde på bynavn er 32 teikn, så byar som er på 26 eller fleire teikn vil ikkej bli renama)
[spoil]
Kode:
javascript:function%20convert_coords(x,y){con=Math.floor(y/100)+''+Math.floor(x/100);sec=(Math.floor(y/10)%2510)+''+(Math.floor(x/10)%2510);sub=(y%2510)+''+(x%2510);return%20con+sec+sub;}var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;var%20inputs=doc.getElementsByTagName('input');for(i=0;i<inputs.length;i++){id=inputs[i].id;index=id.indexOf('edit_input');if(index!=-1){id=id.substring(index+11);str=doc.getElementById('label_text_'+id).innerHTML;mid=str.lastIndexOf('|');x=str.substring(str.lastIndexOf('(')+1,mid);y=str.substring(mid+1,str.lastIndexOf(')'));temp=convert_coords(x,y);temp2=str.substring(0,6);if(temp!=temp2)inputs[i].value=temp+'%20'+str.substring(0,str.lastIndexOf('('));inputs[i+1].click();}}end();
[/spoil]
 

DeletedUser

Guest
Det eg prøvde sei var berre at det er eit bra system, som eg og brukar ;)

Har laga ein modifisert versjon som tar vare på det gamle bynavnet og putar områdekoden framfor (fjerna ':' mellom tala for å få plass til lengre navn. Max lengde på bynavn er 32 teikn, så byar som er på 26 eller fleire teikn vil ikkej bli renama)
[spoil]
Kode:
javascript:function%20convert_coords(x,y){con=Math.floor(y/100)+''+Math.floor(x/100);sec=(Math.floor(y/10)%2510)+''+(Math.floor(x/10)%2510);sub=(y%2510)+''+(x%2510);return%20con+sec+sub;}var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;var%20inputs=doc.getElementsByTagName('input');for(i=0;i<inputs.length;i++){id=inputs[i].id;index=id.indexOf('edit_input');if(index!=-1){id=id.substring(index+11);str=doc.getElementById('label_text_'+id).innerHTML;mid=str.lastIndexOf('|');x=str.substring(str.lastIndexOf('(')+1,mid);y=str.substring(mid+1,str.lastIndexOf(')'));temp=convert_coords(x,y);temp2=str.substring(0,6);if(temp!=temp2)inputs[i].value=temp+'%20'+str.substring(0,str.lastIndexOf('('));inputs[i+1].click();}}end();
[/spoil]

Det er vel greit å ha alle som det, og få det helt knall? Det systemet er vel noe av det beste du kan ha på bynavna
 

DeletedUser

Guest
Det er vel greit å ha alle som det, og få det helt knall? Det systemet er vel noe av det beste du kan ha på bynavna

Ja, det blir områdekode på alle byane, men det gamle bynavnet legger seg bak. For dei som likar å ha navn på byane sine ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp