Besvart Endringer i kampsystemet for hver verden? (sannsynligvis kun teamet som kan svare)

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Jeg har et spørsmål jeg vil tro bare teamet kan svare meg på, evt bare Dakapo.


Jeg satt nettopp og regnet litt på diverse troppeforhold mellom v17 og v18. Jeg satt inn 6000 øks og 3000 lk som angrep 5k spyd og 5k sverd i simulatoren. Det viste seg at jeg fikk forskjellige resultater.

På v17 vil angriperen miste 2081 Øksemenn og 915 Lett Lavaleri

På v18 vil angriperen miste 2223 Øksemenn og 986 Lett kavaleri

Mur var på nivå 0 for begge verdener. Moral 100%, nattbonus ikke aktiv og ingen lykke (0%).

Begge verdener har bueskyttere aktivert (for de som lurte på hvilket kampsystem som blir brukt).

Etter litt utregning viser det seg at det er forskjellig formel på hvor mye man mister:

v17:

Vinnerens kampstyrke = (Taperens kampstyrke/vinnerens kampstyrke)^1,6

v18:

Vinnerens kampstykre = (Taperens kampstyrke/vinnerens kampstyrke)^1,5
.


Hvorfor har troppene forskjellig styrke på to verdener med helt like forutsetninger? Er det pga gårdsregelen at det skal være vanskeligere å cleare stacks på v17?

Kort forklaring på hvorfor det er slik:

Om man øker variabelen man opphøyer i vil vinneren få større fordel i forhold til taperen. Det vil si at en stacket by vil miste mindre forsvarstropper om man vinner slaget. Om angriperen trenger gjennom alt forsvaret derimot, er det han som vil dra nytte av å miste mindre tropper.

Det hadde vært veldig greit å vite om slike forandringer. Jeg kan ikke se noe om dette i verdensinnstillingene.

Ble det satt inn forskjellige formler ved en feil eller er det en tanke bak?

Dette er en forandring som gjør at det er et avvik på flere hundre enheter per angrep. Greit å være informert om iallefall :)


- Henrik
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Om jeg skal tippe, så vil jeg si at det er pga gårdregelen ja.. men da jeg ikke vet det helt sikkert skal jeg ta å høre med noen som mest sannsynlig kan svare på det. Det kan derimot ta noen dager (over helgen).
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Oh, ja. Beklager, bare vært litt opptatt med kaoset på V19..

Svaret, hmm. Det var ikke det beste svaret jeg hadde fått, men jeg skal gjøre mitt beste til å videreformidle hva som ble sagt.

Verdener som har gårdregel har et annet oppsett enn vanlige verdener. Dette kommer av at det kun er et visst antall tropper per nivå (på gården) som kan være i en by uten at det går utover forsvarsstyrken til troppene.
 
Sist redigert:

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Vel, det var egentlig bare det jeg ville ha bekreftet :) Fikk med meg at det var noe ang v19, så forstår at du har vært litt opptatt. Takk for svar!
 
Topp