MasterSplinter
Populær på forumet
- Reaksjonspoeng
- 251
Jeg har et spørsmål jeg vil tro bare teamet kan svare meg på, evt bare Dakapo.
Jeg satt nettopp og regnet litt på diverse troppeforhold mellom v17 og v18. Jeg satt inn 6000 øks og 3000 lk som angrep 5k spyd og 5k sverd i simulatoren. Det viste seg at jeg fikk forskjellige resultater.
På v17 vil angriperen miste 2081 Øksemenn og 915 Lett Lavaleri
På v18 vil angriperen miste 2223 Øksemenn og 986 Lett kavaleri
Mur var på nivå 0 for begge verdener. Moral 100%, nattbonus ikke aktiv og ingen lykke (0%).
Begge verdener har bueskyttere aktivert (for de som lurte på hvilket kampsystem som blir brukt).
Etter litt utregning viser det seg at det er forskjellig formel på hvor mye man mister:
v17:
v18:
Hvorfor har troppene forskjellig styrke på to verdener med helt like forutsetninger? Er det pga gårdsregelen at det skal være vanskeligere å cleare stacks på v17?
Kort forklaring på hvorfor det er slik:
Det hadde vært veldig greit å vite om slike forandringer. Jeg kan ikke se noe om dette i verdensinnstillingene.
Ble det satt inn forskjellige formler ved en feil eller er det en tanke bak?
Dette er en forandring som gjør at det er et avvik på flere hundre enheter per angrep. Greit å være informert om iallefall
- Henrik
Jeg satt nettopp og regnet litt på diverse troppeforhold mellom v17 og v18. Jeg satt inn 6000 øks og 3000 lk som angrep 5k spyd og 5k sverd i simulatoren. Det viste seg at jeg fikk forskjellige resultater.
På v17 vil angriperen miste 2081 Øksemenn og 915 Lett Lavaleri
På v18 vil angriperen miste 2223 Øksemenn og 986 Lett kavaleri
Mur var på nivå 0 for begge verdener. Moral 100%, nattbonus ikke aktiv og ingen lykke (0%).
Begge verdener har bueskyttere aktivert (for de som lurte på hvilket kampsystem som blir brukt).
Etter litt utregning viser det seg at det er forskjellig formel på hvor mye man mister:
v17:
Vinnerens kampstyrke = (Taperens kampstyrke/vinnerens kampstyrke)^1,6
v18:
.Vinnerens kampstykre = (Taperens kampstyrke/vinnerens kampstyrke)^1,5
Hvorfor har troppene forskjellig styrke på to verdener med helt like forutsetninger? Er det pga gårdsregelen at det skal være vanskeligere å cleare stacks på v17?
Kort forklaring på hvorfor det er slik:
Om man øker variabelen man opphøyer i vil vinneren få større fordel i forhold til taperen. Det vil si at en stacket by vil miste mindre forsvarstropper om man vinner slaget. Om angriperen trenger gjennom alt forsvaret derimot, er det han som vil dra nytte av å miste mindre tropper.
Det hadde vært veldig greit å vite om slike forandringer. Jeg kan ikke se noe om dette i verdensinnstillingene.
Ble det satt inn forskjellige formler ved en feil eller er det en tanke bak?
Dette er en forandring som gjør at det er et avvik på flere hundre enheter per angrep. Greit å være informert om iallefall
- Henrik
Sist redigert av en moderator: