Erobringskart - w00tish!

DeletedUser

Guest
Siden det er søndag, og jeg ikke har noe mer fornuftig å drive med, tenkte jeg at jeg skulle slenge ut litt statestikker fra den nåværende verdenskrigen. Jeg skal prøve å gjøre det relativt nøytralt... oh, who am I kidding... tolk det som dere vil.

Først, la oss se på hvor erobringene fra siste uka er. Det er dessverre ikke mulig å velge nøyaktig dato på det TWStats verktøyet ennå.

Core sine erobringer mot FKR, TNR, BOL & BOL-D er farget oransje.
FKR, TNR, BOL & BOL-D sine erobringer mot Core er farget lilla.
WC sine erobringer mot IB, FKR, TNR, BOL & BOL-D er farget grønne.
IB, FKR, TNR, BOL & BOL-D sine erobringer mot WC er farget gule.

noble1phpzf9.png


*De svarte erobringene er alle erobringene i V1 på samme tidsrom.


Så la oss se på kartet med de forskjellige stammene:

map1phpvv8.png


Core = blå
WC = oransje
IB + IBB = lyseblå
FKR + TNR = svart
BOL + BOL-D = gul


For å gi noen tall på størrelsesforholdene:

Renegades: 146 312 064 poeng
Brotherhood of Legends: 96 294 893 poeng

Renegades + BOL: 242 606 957

Iron Brigades: 140 336 271 poeng

Renegades + IB + BOL: 382 943 228 poeng



The Core: 45 785 555 poeng

Wild Card: 23 939 472 poeng

Core + WC: 69 722 283 poeng

Hva kan vi se ut ifra dette? Vel...

Familiestørrelser:
1. Renegades
2. Iron Brigade
3. Brotherhood of Legends
4. Core
5. LF-D
6. WC

For å sammenligne er Renegades + BOL fire ganger så store som Core og WC til sammen. Over fem ganger så store som Core alene, og omtrent 10 ganger så store som WC alene.

Renegades + BOL + Iron Brigades er seksten ganger så store som WC.


La oss se litt på erobringene siste uka. Jeg bruker siste uka for å lettere kunne forholde seg til erobringskartet. Hvis man regner fra starten av vil Renegades, BOL og muligens IB ha litt flere erobringer.

Side 1:
Tribes: Core

Side 2:
Tribes: FKR TNR BOL BOL-D

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 80
Side 2: 72
Forskjell: 8

Dette er essensielt likt, og umulig å si noe fornuftig ut ifra en forskjell på 10 % i erobringene.

Men hvor kommer disse erobringene fra? Hvem gjør jobben?

Side 1:
Tribes: Core

Side 2:
Tribes: BOL BOL-D

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 50
Side 2: 46
Forskjell: 4

Side 1:
Tribes: Core

Side 2:
Tribes: FKR TNR

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 30
Side 2: 26
Forskjell: 4

Ikke noe spennende å se her, må jeg si. Relativt jevnt fordelt hvor erobringene er.


Side 1:
Tribes: WC

Side 2:
Tribes: FKR TNR IB BOL BOL-D

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 50
Side 2: 356
Forskjell: 306

Dette ser ikke helt bra ut. Vi så jo fra erobringskartet at WC har tapt grusomt mye, spesielt i K44 ( Leon2010 ), K46 ( MrDestructive? ) og K26 ( MADMAX? ).

Side 1:
Tribes: WC

Side 2:
Tribes: FKR TNR

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 17
Side 2: 202
Forskjell: 185

Ser her at Renegades har tatt godt over halvparten av erobringene fra WC.

Side 1:
Tribes: WC

Side 2:
Tribes: IB IBB

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 9
Side 2: 115
Forskjell: 106

IB gjør også en veldig god jobb, ser det ut til.

Side 1:
Tribes: WC

Side 2:
Tribes: BOL BOL-D

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 24
Side 2: 39
Forskjell: 15

...mens BOL kanskje ikke gjør i nærheten av en så god jobb som de andre.

Side 1:
Tribes:
Players: LeoN2010

Side 2:
Tribes: BOL BOL-D
Players:

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 0
Side 2: 25
Forskjell: 25

Faktisk er flesteparten av BOL sine erobringer mot en Leon2010 som allerede hadde blitt mykt opp av Renegades, om jeg ikke tar helt feil.

hvem er det som trekker hardest i denne krigen, I wonder.


Etter ca 10 dager med kriging kan det være mulig å si noe om hvordan krigen utvikler seg. Jeg vil prøve meg:

Det mest merkbare er at WC taper stort i sine mer isolerte spillere. Det vil omtrent si alt utenfor K45. K45 vil nok være betydelig hardere å knekke.

Core holder bra stand mot sine fiender, etter at de første par dagene var litt kaotiske. En mer eller mindre lik erobringsstatestikk holder... for øyeblikket.


Dette ble en god del tall og slik, så si ifra hvis dere ser noen feil jeg har gjort. Hvis det er noen som liker dette kan det hende jeg prøver å gjøre det samme om en uke.
 

marium0505

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Du har gjort en bra jobb synes jeg!:):D

Det er morsomt å se hvordan det går med de forskjellige sidene selv om min stamme ikke er med i den!:):D:p
 

DeletedUser

Guest
Grei oppsummering av krigen til nå mister. Men jeg tror ikke dette vil være toneangivende fremover. Tror vi vil merke mere til styrkeforholdet mellom de forskjellige allianser av åpenbare grunner. Om vi da ikke suger hemningsløst da. For min egen del så skal jeg ikke nekte for at det kan godt være. Men vi får se. Lykke til videre alle sammen. :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg har tatt 16 eller 17 byer til nå :D

Edit: har mista tellingen..
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Grei oppsummering av krigen til nå mister. Men jeg tror ikke dette vil være toneangivende fremover. Tror vi vil merke mere til styrkeforholdet mellom de forskjellige allianser av åpenbare grunner. Om vi da ikke suger hemningsløst da. For min egen del så skal jeg ikke nekte for at det kan godt være. Men vi får se. Lykke til videre alle sammen. :)

Godt sagt. Det skal bli interessant å se.

Ellers hadde det vært fint om vi faktisk greide å holde den vanlige statestikk-kranglingen utenfor denne tråden, og heller holdt oss til litt mer sakelig diskusjon.
 

hogath

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg synes ikke svart er en veldig bra farge på et kart.
Det får dem til å se så mye mindre ut
 

phenix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
24
jeg har tatt 20 byer :D

men er usikker, når dere kicket polakken deres, forsvant også erobringene våre fra statsen da? mener det ikke som noe frekt eller noe, men bare lurer
 

DeletedUser

Guest
Ikke de erobringene som ble tatt mens han var i Core, nei. Jeg vil tro de erobringene også er de nederste lilla prikkene på kartet.
 

phenix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
24
ja det skjønte jeg, men om de vises på statistikken er jeg usikker på, fordi det står vi har tat 24 av Core. Jeg har tatt 14 alene av han mens han var i Core, så er litt usikker.
 

DeletedUser

Guest
Siste uke står det at dere har tatt 46 av Core. Eneste stedet det står 24 er antall erobringer WC har hatt mot BOL.
 

DeletedUser

Guest
Bra og seriøs tråd Grimlock.

Hadde vært fint med oppdateringer f.eks hver uke. Siden du har så mye fritid ;) :)
 

DeletedUser

Guest
Bra Grim!
Whoop Whoop!

DU ER MANNEN !

Ja Xano, du er kvinnen (;
 

DeletedUser

Guest
Går ikke an å se hvilke erobringer som er tatt av motstanderen:)
 

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
kom an grimmy, vi dør jo av spenning her...

er sikker på at du har åpna en julepresang litt før julaften...
 
Topp