Tas til følge Et litt annet konsept..

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Heisann! Jeg vet at dette forslaget mest trolig ikke vil få gjennomslag.. men prøver uansett :)

Jeg har holdt på å tenkt litt, hvorfor ikke ha en litt annen verden. Konseptet går ut på at Teamet annonserer en verden, bare at på den verdenen, så må man danne seg lag, altså spillerne seg imellom, bare for å ta et eksempel 5 stk pr Lag...

Jeg Tror det vil kunne gi spillerne en annen opplevelse, i tilegg til å danne små lag på en 5 spillere. Da kan man sette sammen et lag med sine beste buddies, og konkurere mot andre lag, hvert lag må opprette en stamme. samtidig som spillerne kan få være med å påvirke innstillingene.
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Høres ut som en vanlig verden bare at medlemsgrensen er satt til 5? Eller misforsto jeg?
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
njaa ikke helt.. ble ikke gått i detalj i innlegget over.. men litt av poenget var å melde på lag, samt at om du blir adla så er du ute av den verdenen, unike oppdrag og prestasjoner hadde heller ikke vært så dumt på en slik verden.. men i bunn og grunn, å planlegge med personer om lag, 3-5 stk pr lag.. blir du adla ned er du ute, du kan ikke restarte.. noe som vil gjøre det litt ulikt tidligere verdner :? Dette er jo bare noen punket.. det kan jo egentlig bli gjort masse ut av det.
 

DeletedUser

Guest
Interessant tankegang, men vil gjerne ha litt mer spesifikke innstillingsforslag for å støtte dette.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
jepp skal prøve å komme med forslag til innstillinger og samtidig forklare konseptet nærmere, men det må nok bli etter skolen engang.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Jo, da skal jeg utdype..

Konseptet er at du setter sammen ditt eget dreamteam med 4 andre slik at man er 5 totalt. Det er påmelding og man må lage et gruppenavn.

Noe som er nytt med dette er blant annet at hvis du blir adlet ned, så har du ikke en mulighet for å restarte slik at det blir eliminering med engang du blir adlet ned. når alle i teamet er adlet ned er teamet ute av verdenen.. Derimot om det er igjen 1 medlem i teamet og er den siste som er igjen vinner hele gruppen. Teamet starter ganske nærme hverandre og det vil være mulig å velge hvor på kartet man vil starte..

Dette var noe ang spillfunksjonen - altså eliminering.. nå kommer jeg med et forslag til innstillinger:



Hastighet:2,5
Enhetshastighet:1
Paladin:Ja, gamle våpen
Bueskytter:Ja
Kirke:Nei
Akademi:Mynter
Moral:Nei
Bonus landsbyer:Ja, nye
Barbarlandsbyer:Ja, vokser raskt til 5000 poeng
Forskningssystem:Vanlig
Nybegynnerbeskyttelse:5 dager
Stammemedlemmer:5
Medaljer:Ja
Milits:Ja, opp til 3 byer
Stammekrig:Ja
Lojalitet20-35
Rekkevidde for adelsmenn180 felt
PremiumfunksjonerPK, KA og FA
StammeskiftNei
FlaggNei
Valg av startposisjonJa
Angrep/support gap40 ms
FakegrenseNei
NattbonusJa, 01:00 - 07:00
HaulVanlig
Vinnerkrav100% dominanse

[tr]

Man begynner med en fullt utbygd by med 9993 p


Dette er et eksempel da..

navnet på Teamet kommer også til å bli navnet på Stammen..

Hvis det er noen spørsmål er det bare å ta kontakt.. legger til mer her, om jeg kommer på noe.
 
Sist redigert:

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
tjaa, er nok ikke alle som vil klare seg på en sånn type verden like godt nei ;)
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Dette høres egentlig ut som en svensk speedrunde over lengere tid.. :p I og med at hovedbyen er fort/umiddelbart ferdig bygd, og barbsa blir fort store. Likte ikke helt det med at byen starter ferdig utbygd. Det eneste man kan gjøre i de fem dagene med nybegynnerbeskyttelse er jo å bygge tropper, og mange vil da bare overleve nettopp 5 dager, fordi de får et tog på seg umiddelbart etter nybegynnerbeskyttelsen er over. Slik forslaget ser ut nå, vil det bli en verden som ikke faller i smak for mange, og verdenen vil bli veldig liten. I tillegg er den ikke særlig nybegynner-vennlig, og det er nybegynner-vennlige verdener som tiltrekker seg nye og fler spillere, og med tanke på hvor mange som gir seg med tw ville vel .no gått enda mer i minus mtp antall aktive spillere- Dog et veldig interessant konsept, med noen endringer vil jeg også støtte dette.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Dette høres egentlig ut som en svensk speedrunde over lengere tid.. :p I og med at hovedbyen er fort/umiddelbart ferdig bygd, og barbsa blir fort store. Likte ikke helt det med at byen starter ferdig utbygd. Det eneste man kan gjøre i de fem dagene med nybegynnerbeskyttelse er jo å bygge tropper, og mange vil da bare overleve nettopp 5 dager, fordi de får et tog på seg umiddelbart etter nybegynnerbeskyttelsen er over. Slik forslaget ser ut nå, vil det bli en verden som ikke faller i smak for mange, og verdenen vil bli veldig liten. I tillegg er den ikke særlig nybegynner-vennlig, og det er nybegynner-vennlige verdener som tiltrekker seg nye og fler spillere, og med tanke på hvor mange som gir seg med tw ville vel .no gått enda mer i minus mtp antall aktive spillere- Dog et veldig interessant konsept, med noen endringer vil jeg også støtte dette.

TW er dødt, TW2 er det som lever nå. Men med nybegynner-vennlig, mener du da 10x barbs, der x er antall spillere? Isåfall blir den kjedelig for alle andre.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Høres litt ut som et godt potensiale for neste HP runde? Vil enkelt og greit anbefale en HP verden hvor en ikke kan forlate stammen og man ikke kan sende støtte utenfor stammen, og grensen er 5 landsbyer. Man bør heller ikke kunne restarte, eller registrere nye kontoer etter f.eks. 1 eller 2 dager. Kan jo også legge inn en regel om at alle spillere må ha en stamme etter 2 dager, eller noe i den duren. TW-teamet kan jo også stille med et team/en stamme, om de tar utfordringen? :p

Selve innstillingene ellers er jo litt fritt og velge, hvis jeg ser på forslaget til innstillinger lengre oppe så vil jeg foreslå at de ikke er slik. Gamle våpen kan lett føre til ubalanse til de med flaks. I tillegg er et alt for lang NB, og vi må ha low start slik som på V17. (En slik NB kombinert med start med så stor by er jo bare helt latterlig). Mye grått er jo alltids morro, kombinert med redusert distanse mellom landsbyer.

(støttes)
 
Topp